Bah, wat warm!

29-06-2009 10:21 1785 berichten
Ik ben geen fan van dit warme weer. Na 1 minuut buiten zweet ik me kapot, heb ik zin om in de dichtstbijzijnde plas of meer te springen en daar voor de rest van de dag te verblijven.

Ik weet dat ik niet de enige ben op dit forum, dus zullen we elkaar bijstaan in deze tijd?

=
anoniem_17202 wijzigde dit bericht op 29-06-2009 10:22
Reden: toevoeging van smiley
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja ik schrok er zelf van, het ziet er nu uit of de kat aan twee kanten gekrabd heeft.

Ik heb sinds een paar maanden een leuke en interessante baan, dus dat is gelukkig min of meer opgelost (ik ben natuurlijk pas net begonnen enzo, en vooral het salaris is een groot struikelblok voor mij, denk minder dan de helft van wat je in Nederland verdient), het werk is echt superleuk dus daar ben ik blij om. Hiervoor deed ik administratief werk. Nou blijkt dat ik absoluut geen Pietje Precies ben dus dat was echt niets voor mij.

Hoe lang heeft het voor jou dan geduurd voor je daaruit kwam? Ik vind het zelf best wel een klein beetje tegenvallen (zeg ik zachtjes) en dat komt denk ik omdat ik mezelf vijf jaar lang opgepept heb met 'als je straks afgestudeerd bent, dan....' en nu kan ik nog niets van wat ik toen ook niet kon

Maar de baan is er in elk geval. En ook al komt het salaris niet direct kan ik hier wel heel veel leren denk ik, het is een heel klein en jong bedrijf, dus dat is altijd een goeie move.

Nu nog het huis (hoeft niet van mezelf ofzo, maar gewoon een appartement met een paar kamers, een oven enzovoort zou al een grote vooruitgang zijn, en ramen op het noorden hahaha), en het leven .
Dorinke hier zie ik er genoeg in de etalages:

Deze dames hebben geen probleem:

Haha, lekker decadent, die onderste! Het heeft hier toch wel een Victoriaans imago, en als je mij dan in mijn kloffie ziet lopen

Ik zal er eens op letten, wie weet zijn ze hier ook wel te krijgen, en dan een iets minder tuttig model. Hoewel, misschien moet ik gewoon wat aan mijn kledingstijl veranderen...
Ik vind het wel cute. Ik ga er één proberen op de kop te tikken!!! Bedankt voor het idee!!

[img]http://farm1.static.flickr.com/205/4697 ... ed4014.jpg[/ihttp://forum.viva.nl/forum/list_message/3486200#m3486200mg]

Ja, daar zitten wel leuke bij! Ik ga ook maar eens rondkijken, zou echt een uitkomst zijn. Heel soms zie ik wel eens iemand met een paraplu lopen, maar zo'n zwart nylon geval is het toch net-niet, zo in de zomerzon.
Zow, lekker afgekoeld. Nauwelijks regen (jammer, gras, planten e.d.) maar wel een stuk koeler.

Gisteren tot 's nachts buiten gezeten en ik had het op een gegeven moment koud. Jawel! Heerlijk.

Lalalalalaaa.....lekker dingen doen vandaag!
Zo, ik ben voorbereid.

Was gedraaid, ...én opgehangen .boven en beneden gestofzuigd, plee schoongemaakt en gestoft.

Planten water gegeven (buiten)

Laat het nu maar weer warm worden.

Ff afkoelen en dan douchen en verder doet niemand me meer iets vandaag haha.

Hier binnen (met deur open) 24 graden.

Zo koel is het dus niet en de dag moet nog beginnen.pffffffff

Niets voor mij....dat gezweet..................
dorinke, zo'n paraplu vind ik ook niets, maar zo'n mooi victoriaans gevalletje, of wat Margaretha heeft geplaatst, dat vind ik wel wat hebben. Die in dat rijtuigje vind ik schitterend. Maar heeft die vrouw nou zo'n sluier?

Ah, vanmiddag lekker weer een stukje fietsen(eindelijk), kan nu weer, het is lekker afgekoeld.

Binnen blijft het nog wel even hangen, de warmte, maar met mijn ventilatoren en andere koelhoudtroep probeer ik het maar goed te luchten.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:Margaretha2 schreef op 03 juli 2009 @ 22:53:

Shining, reinigingsmelk en al die andere zooi in de koelkast bewaqren, dat is echt lekker!

Hier is het voor Spaanse begrippen ook warm. Het is wel elk jaar zo warm maar de Spanjaarden klagen steen en been.

Het blijkt zelfs dat sommige allochtonen last hebben van de hitte. Gisteren pakt een allochtone man een krantje en gebruikte dat als waaier.

Een jaar geleden was er een allochtone vrouw (volgens mij van Arabische afkomst, maar in kleding en gedrag wel verwesterlijkt) die klaagde over de warmte. Ze moest in die hete snackbar werken, en klaagde over de hitte. "Die ventilator helpt nauwelijks," zei ze.
World of Warcraft: Legion
quote:Margaretha2 schreef op 03 juli 2009 @ 23:18:

Dorinke hier zie ik er genoeg in de etalages:

[afbeelding]

Deze dames hebben geen probleem:

[afbeelding]

Mooie parasols, maar die grote geeft weinig beschutting tegen de warmte, heb ik het idee, met al die kleine gaatjes erin.

En die kleine lijkt echt op een paraplu. Op afstand zou ik haast denken: Wie loopt er met dit hete weer met een paraplu?
In tropische landen loopt iedereen met een plu, Hans.
O Hans, ik had een Surinaamse buurman ooit die moest een keer voor een begrafenis terug naar Suriname, maar hij vond de warmte daar maar niets(volgens hem was het iedere dag 24 graden 's morgens, 36 graden 's middags, de Surinamers zelf zochten de koelte op, maar Nederlandse toeristen gingen op het heetst van de dag nog op een terras zitten, tot grote gruwel van de Surinamers die de Nederlanders gewoon gek vonden), hij was blij toen hij weer terug in NL was. En ik herinner me dat ik als kind in Den Haag Indische buurvrouwen had die er niet meer tegen konden als ze naar Indonesië, de tropische hitte, ze waren het niet meer gewend. Ook als het in NL warm was, hadden ze het warm.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:Prima69 schreef op 03 juli 2009 @ 21:45:

dorinke:

jij bedoelde zo'n parasol, zo'n victoriaanse?

[afbeelding]

en hier een victoriaanse waaier

[afbeelding]Deze parasol en waaier zijn echt mooi!
owhhhhhhhhhhhhhh wat een lekker weertje.

Heerlijke summerbreeze, niet te warm, zonnetje af en toe.

Zometeen lekker stofzuigen, wassen, stoffen, en niet meer plakken en zweten......
quote:yasmijn schreef op 04 juli 2009 @ 11:10:

In tropische landen loopt iedereen met een plu, Hans.Dan zou ik dat niet zo gek moeten vinden. Maar deze gedachte van mij kan snel ontstaan, als de parasol de grootte heeft van een paraplu, je het open en dichtklapt en draagt als een paraplu.
Het is nu aangenaam: 20 graden volgens de gadget-thermometer, en 24 graden in de woonkamer... dat is volgens mij nog van gisteren.
Bij mij is het inmiddels 25 graden

Met de deur open !!
quote:Margaretha2 schreef op 03 juli 2009 @ 23:13:

Ja ik schrok er zelf van, het ziet er nu uit of de kat aan twee kanten gekrabd heeft.

Ik heb sinds een paar maanden een leuke en interessante baan, dus dat is gelukkig min of meer opgelost (ik ben natuurlijk pas net begonnen enzo, en vooral het salaris is een groot struikelblok voor mij, denk minder dan de helft van wat je in Nederland verdient), het werk is echt superleuk dus daar ben ik blij om. Hiervoor deed ik administratief werk. Nou blijkt dat ik absoluut geen Pietje Precies ben dus dat was echt niets voor mij.

Hoe lang heeft het voor jou dan geduurd voor je daaruit kwam? Ik vind het zelf best wel een klein beetje tegenvallen (zeg ik zachtjes) en dat komt denk ik omdat ik mezelf vijf jaar lang opgepept heb met 'als je straks afgestudeerd bent, dan....' en nu kan ik nog niets van wat ik toen ook niet kon

Maar de baan is er in elk geval. En ook al komt het salaris niet direct kan ik hier wel heel veel leren denk ik, het is een heel klein en jong bedrijf, dus dat is altijd een goeie move.

Nu nog het huis (hoeft niet van mezelf ofzo, maar gewoon een appartement met een paar kamers, een oven enzovoort zou al een grote vooruitgang zijn, en ramen op het noorden hahaha), en het leven .

Ik ben begin 2007 afgestudeerd en heb daarna nog behoorlijk lang naar een baan gezocht. Je wil zoveel en weet zelf ongeveer wat je kan, maar zonder werkervaring is het in bepaalde sectoren behoorlijk lastig. Tussendoor heb ik wat dingetjes gedaan maar eind vorig jaar heb ik een baan op niveau gevonden. Oa werkloosheid heeft mij behoorlijk onzeker gemaakt. In mijn baan nu merk ik dat ik aanvankelijk dingen die fout gingen erg aan mijn eigen onzekerheid weet (dat werkt niet echt stimulerend kan ik je vertellen), maar naarmate ik meer doe, merk ik dat ik goede coaching heb gemist en dat ik veel meer kan dan ik eigenlijk dacht. Een fijn gevoel! Maar jij hebt een leuke baan gevonden? Salaris zegt inderdaad weinig, vooral omdat het waarschijnlijk niet te vergelijken is met Nederland. Van een eerste baan leer je zoveel over jezelf, dat is waardevoller dan je financiën. Voel je je er prettig? Maar ga je naast deze baan in een strandtent werken? Lijkt me zwaar! Vooral in die hitte.

Wat betreft het missen van een eigen plek: dat herken ik heel erg. Twee jaar geleden hebben mijn vriend en ik een huis gekocht waar alles nog aan moest gebeuren en vanwege financiën wilden we zoveel mogelijk zelf doen. Met als resultaat dat we nu nog middenin de verbouwing wonen. Het is geweldig dat we straks een huis hebben dat helemaal is zoals we zelf willen, maar het missen van een rustige en stabiele thuisbasis is draining voor mij. Ook al klus ik niet dag en nacht het kost me toch veel energie. Jij woont nu ook niet in een ideaal huis? Wel goed dat je erachter bent dat de plek waar je nu zit niet ok voor je voelt, dan kun je samen verder kijken waar je wel heen wil. Heb je al een idee wat je wil en ben je al naar huizen aan het kijken?

Ontopic, het is hier nog warm zeg. Geen spat regen gezien en op woonkamerzolder 26,5.
23 graden buiten en 24 in de woonkamer.
Ik vind het best wel weer warm worden... Volgens mij is het temperatuurverschil groot tussen zon en schaduw. Buiten is het zonnig en 24 graden, maar ja, temperaturen worden gemeten in zo'n weerhut:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Weerhut

Vaak gaat de zon achter de wolken, en dan is het bijzonder aangenaam!
Zo, ik ben weer helemaal opgeknapt na die vreselijke dag gister!

Voel me weer lekker! Ik heb zelfs vandaag onder de lauwe doucge gestaan i.p.v. de koude. En ik zweet ook niet meer zoveel.

Ik kan er weer tegenaan!
25 graden...
Wat een heerlijkheid nu zeg. Vanmorgen had ik zelds koud!! Kan nu heerlijk op het balkon zitten, met een lekker windje. Knap weer helemaal op!
Vanmorgen om 7 uur was het 36 graden in een van de woningen van de mensen die ik moest helpen. Ik had de hele ochtend het gevoel flauw te vallen. Ben nog nooit zo blij geweest dat mijn werk er op zat vandaag. En dan duurt dit nog minstens 2 volle maanden.... Verschrikkelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven