Bah, wat warm!

29-06-2009 10:21 1785 berichten
Ik ben geen fan van dit warme weer. Na 1 minuut buiten zweet ik me kapot, heb ik zin om in de dichtstbijzijnde plas of meer te springen en daar voor de rest van de dag te verblijven.

Ik weet dat ik niet de enige ben op dit forum, dus zullen we elkaar bijstaan in deze tijd?

=
anoniem_17202 wijzigde dit bericht op 29-06-2009 10:22
Reden: toevoeging van smiley
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Shining, dat doe ik ook, wat een genot is dat, ik ben zo jaloers op mensen met kort haar nu! Ik maak het ook nat en doe er daarna kokosnoot olie in een beetje, dan blijft het langer nat (het water kan dan moeilijker verdampen omdat de olie er omheen ligt). Misschien ook een tip?
Ja lekker. Ik doe mijn haar altijd in een staart met dit weer. Als ik het wel eens los probeer doe ik het na een half uur weer vast en dat is echt een genot! Warm haar in je nek....brrrr.....vreselijk.

Word je haar niet heel vet door die olie?
Jawel maar dat neem ik dan maar op de koop toe . Ik doe maar een heel klein beetje hoor dus na een uurtje of twee voel je het niet eens meer, dat neemt je (mijn) haar gewoon op. Ik kan mijn haar een keer of drie natmaken en olie er in doen voor het zo vet is dat ik het moet wassen.

Talkpoeder op plekken waar je zweet wil ook nog wel helpen.
Oke, ik zal eens kijken naar kokosolie bij de drogist.

Wat bij mij ook helpt is echt onder de koude doche gaan staan. Niet gelijk, maar eerst lauw en dan, geleidelijk aan steeds kouder tot ik echt moet happen naar lucht. Misschien niet goed, maar ik kan er weer een paar uur tegenaan.

Maar bovenal mijn haar wat zo heerlijk lang koud blijft. Dat helpt echt zo goed!
Mooi weer vind ik prachtig, maar tropische temperaturen hoeven ook weer niet. Het is nu een ramp om met dit weer op school te werken en dan vooral in mijn lokaal...brrrrr..en vrijdag schijnt het 30 graden te worden....thuis is beter dan in zo'n noodgebouw te zitten....ik denk er over om de kids op ijsjes te trakteren en het heeeeeeel rustig aan te doen. Verder deze twee laatste weken van het schooljaar uitzingen tot het vakantie is.

Nee, geef mij maar een graadje of 20-22, dat is warm zat.

Tip: badolie van Kneipp: zomerbries, dat is lekker verkoelend of badmelk citroen van Weleda, is ook heerlijk verkoelend.enne met je pootjes in een lauw voetenbad is ook een goede tip. en maar met zijn allen heel hard hopen op lagere temperaturen:-).
Ik vind het ook al zo verschrikkelijk.

Veel drinken maar ook eten met zout erop, ik heb nl een lage bloeddruk.
Ik lijd met je mee, ik kan al niet tegen warmte, maar met dit warme vochtige weer word ik er helemaal niet blij van. Nou ja wel van de zon, maar niet van de gevolgen voor mijn lijf. Vind het dan weer heerlijk dat ik zonder jas naar buiten kan en dan we lekker dingen kunnen ondernemen, maar meer dan 25 graden hoeft nu ook weer niet Ja ik weet het het is nooit goed
Overdag vind ik het benauwde weer ook niet lekker. Maar de avonden vind ik heerlijk!

Vanavond uren bij een kennis in de tuin gezeten, roseetje erbij, ik heb genoten....
quote:Caylinn schreef op 29 juni 2009 @ 23:43:

Ik lijd met je mee, ik kan al niet tegen warmte, maar met dit warme vochtige weer word ik er helemaal niet blij van. Nou ja wel van de zon, maar niet van de gevolgen voor mijn lijf. Vind het dan weer heerlijk dat ik zonder jas naar buiten kan en dan we lekker dingen kunnen ondernemen, maar meer dan 25 graden hoeft nu ook weer niet Ja ik weet het het is nooit goed Jawel, het is wel goed! Als het maar zo'n 18 graden is met een zacht zonnetje en een koel briesje. Dán is het goed!
Vrijdag wordt het bij mij 32 graden, whoehoe! Heb voor morgen mijn lange Afrikaanse jurk al liggen (Digi eens niet in het zwart). Dit is echt mijn weer.

Sorry warmtehaters
Wat ook erg lekker is:

het is juist héérlijk weer !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
EIN - DE - LIJK, mag ik hier nu zo maar lekker zitten klagen over en foeteren op dit vreselijke weer zonder tegengesproken/gecorrigeerd te worden ? Nee dus, zelfs hier niet, snik ....

En ik dacht nog wel, oh wat fijn, gelukkig zijn er nog mensen die me begrijpen, maar nee hoor, er zijn er toch weer die menen te moeten melden dat dit prachtig weer is.

Topic titel lijkt mij toch duidelijk !

Raar toch dat wel van mij verwacht wordt het grootste gedeelte van het jaar hun gejammer aan te moeten horen, oh oh wat is het koud (hoezo koud ?), en wat naar die regen (ja het is nat, nou en ?) enz.

Maar ik kruip maar weer zielig en onbegrepen bij de airco en herhaal mijn mantra het is weer voorbij die ....... zomer.

Maar even serieus, alle zwangeren wens ik alle koelte van de wereld toe !
quote:Margaretha2 schreef op 29 juni 2009 @ 22:43:

Volgens mij, op het moment dat je accepteert dat het 'nou eenmaal zo is' trek je het veel beter.

Ja, het is warm, maar als je je constant focust op hoe je lichaam voelt onder die warmte en steeds verzucht hoe warm het wel niet is, dan is het veel slechter te verdragen dan wanneer je dat naast je neerlegt en je gewone dingen doet.

Dat je constant zweet moet je er gewoon op de koop toe bij nemen, en who cares, waarom is zweten vies? Als je thuis bent douche je weer lekker en het is opgelost.

Zweten? Ik wou dat ik het kon!! Zou het niet erg vinden hoor als mijn lichaam op die manier zijn warmte kwijt zou kunnen. Maar ja...helaas..gaat niet.

Klagen probeer ik zo min mogelijk te doen, want heb helaas een vriend die het niet begrijpt. Die is lichtelijk geirriteerd als ik met hoofdpijn en kloppend hoofd in bed lig, de slaapkamer is nog de koelste kamer hier. Hij snapt het niet dat ik zo ziek word van de hitte. Ik zou zo graag willen dat het anders is!

En de zwoele zomeravonden?? Heerlijk. Lekker lang op het balkonnetje zitten, als het langzaam wat afkoelt. Of lekker bbq-en, gezellig. Maar dan wel alleen in het weekend, want doordeweeks gaat mijn wekker om 5 uur. Dus moet dan toch echt vroeg naar bed.
quote:Solomio schreef op 29 juni 2009 @ 13:33:

[...]

En een scooter.
Mèn wat een gezeik weer.

Is het weer te warm. In februari regende het te vaak, in december was het te koud en nat....Nederlanders kunnen echt alleen maar klagen over het weer. Hebben jullie niks beter te doen???

Het lijkt me ook dat je ook zo lelijk wordt, van al dat geklaag....
Ik vind het heerlijk!
Daantje, drink je wel genoeg dan? Misschien is het gewoon nog niet warm genoeg voor je ik was laatst in Nederland en zweette ook helemaal niet.
quote:Leut schreef op 30 juni 2009 @ 02:21:

EIN - DE - LIJK, mag ik hier nu zo maar lekker zitten klagen over en foeteren op dit vreselijke weer zonder tegengesproken/gecorrigeerd te worden ? Nee dus, zelfs hier niet, snik ....

En ik dacht nog wel, oh wat fijn, gelukkig zijn er nog mensen die me begrijpen, maar nee hoor, er zijn er toch weer die menen te moeten melden dat dit prachtig weer is.

Topic titel lijkt mij toch duidelijk !

Raar toch dat wel van mij verwacht wordt het grootste gedeelte van het jaar hun gejammer aan te moeten horen, oh oh wat is het koud (hoezo koud ?), en wat naar die regen (ja het is nat, nou en ?) enz.

Maar ik kruip maar weer zielig en onbegrepen bij de airco en herhaal mijn mantra het is weer voorbij die ....... zomer.

Maar even serieus, alle zwangeren wens ik alle koelte van de wereld toe !
Zoals ik al zei,ik hoef ook geen supertropische temperaturen maar je doet er niets aan en benauwd is dan niet leuk maar de hele zomer regen ook niet.Je moet het toch maar nemen zoals het komt.Als het erg warm wordt dan zorg ik ervoor dat ik genoeg drink en goed eet,veel fruit en groente eet en luchtige katoenkleding draag...met c of k?Sporten doe ik alsnog (wil niet de hele zomer niets doen) maar dan wel op een lager level en gelukkig zijn er op de verdieping beneden airco's op de sportschool.Verder maak ik me niet druk om het weer.En van de winter wordt het misschien weer superglad of gaat het regenen bij 11 graden.Dan hebben we ook weer iets te klagen hihi...
Laatste zomer waren mijn vriend,mijn familie en ik in Denemarken,mijn thuisland (ben ook halve Deense).Hadden een huisje gehuurd.De eerste week hadden we iets van 30 graden.Maar we waren dus in Noord-Denemarken en gelijk naast de zee,meestal met een windje daarbij en het voelde aangenaam.Ook zonder wind was het niet benauwd en viel de luchtvochtigheid mee.Dat het benauwd wordt heeft ook met een hoge luchtvochtigheid te maken (mijn uitleg zit vol met spel-en taalfouten...grrrr!!!)
eens met Zamirah

de enige mensen die mogen klagen zijn de hoogzwangeren en zieken. De rest moet gewoon hun klep houden
Stressed is just desserts spelled backwards
vergeet de huisdieren niet..........

Die katten van mij weten niet waar ze het moeten zoeken...
Ik kan het me ook nooit voorstellen dat er zoveel mensen zijn die juist van dit weer bloedgeil worden!

Moet er toch echt niet aan denken. Het is nog te warm om je gewoon te bewegen, laat staan dat je seksuele inspanningen zou moeten verrichten...

Vind warm weer best lekker, zolang ik nog wel kan bewegen en erop uit kan. Een volledige strandvakantie is aan mij dan ook niet besteed!
quote:Zamirah schreef op 30 juni 2009 @ 09:20:

Mèn wat een gezeik weer.

Is het weer te warm. In februari regende het te vaak, in december was het te koud en nat....Nederlanders kunnen echt alleen maar klagen over het weer. Hebben jullie niks beter te doen???

Het lijkt me ook dat je ook zo lelijk wordt, van al dat geklaag....

Hèèèè, laat ons nou even lekker zeuren

Trouwens, mij hoor je niet zeuren, hoor, als het regent of koud is, ik vind het heerlijk!

Ik zeur eigenlijk nooit over het weer, alleen in dit topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven