Centraal Moderatortopic deel 2

28-02-2012 11:33 3484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Gewoon de regels volgen. Wilt TO haar topic verwijderen i.v.m. privacy gevoelige info dan gewoon tpoic zonder pardon verwijderen.

Laatst werd ook gezegd over het topic van Neo dat de regels gevolgd moet worden dus hier ook. Klaar!

O ja, TO hoeft zich tegenover niemand te verantwoorden.
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
quote:_qwertu schreef op 19 maart 2012 @ 11:20:

YvonJaspers, jij denkt dat een Mod wel weet welke informatie uit wiens leven wel privacy-gevoelig is en welke informatie uit wiens leven niet? Lijkt me niet meer dan normaal dat je daarin het zekere voor het onzekere neemt.

Verder vind ik het gezeur hierover behoorlijk hypocriet. Als iemand gestalkt wordt, is het huis te klein en is het een grote schande dat Viva niet ingrijpt, maar als het jullie even niet uit komt dat er informatie verwijderd wordt ter bescherming van een forummer, dan is het een schande dat Viva ingrijpt? En daarna zeker weer vrolijk de moderators verwijten dat ze met twee maten meten. Ik denk dat YJ refereert naar vorige week, waarin door de mods ook gezegd werd dat het om privacy ging, maar dat de TO zelf blijkbaar had gezegd dat het niets met privacy van doen had. Weet even niet meer precies de bewoordingen, maar het kwam erop neer dat de mods zonder (geldige) reden een topic verwijderd hadden.
Het topic Ik moet het ergens kwijt is verwijderd!

Met vriendelijke groet,

Moderator viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Dank je wel, mods. En nu nesboojofan/abby2912/nesbojofan!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ja... het generaal pardon is nét iets te soepel geweest...
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Moderators, mag de topictitel van mijn kat gaat toch niet dood helaas weer gewijzigd worden in, mijn kat is helaas vannacht gestorven

Hoe ziek kan iemand zijn om speciaal een nick aan te maken om te stalken?
En Peter niet te vergeten, met zijn chemische toiletdoekjes. En Helene23.
quote:Floortje_1981 schreef op 19 maart 2012 @ 11:50:

Moderators, mag de topictitel van mijn kat gaat toch niet dood helaas weer gewijzigd worden in, mijn kat is helaas vannacht gestorven

Oh, Floortje. Gecondoleerd met je oude mannetje.

Oh Floortje, wat verschrikkelijk, veel sterkte zeg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:mrsstanleywalker schreef op 19 maart 2012 @ 11:50:

Hoe ziek kan iemand zijn om speciaal een nick aan te maken om te stalken?

Ik zal het je nog sterker vertellen, er is een stalker die een nick heeft en daar heel leuk en vriendelijk mee post. En eentje om echt echt te stalken. Al jaren. Sommige herkennen de schrijfstijl maar vele ook niet.

Dynamisch ip adres. Tsja, wanneer dat een keer aangepakt gaat worden. M.i. kan het nu, de leuke forummers die onterecht geband zijn gewoon onder normaal ip adres toelaten en de stalkers en spammers verwijderen. Het is aan Viva wat ze eraan gaan doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:waranaka schreef op 19 maart 2012 @ 11:15:

Tja dubio, ook de mogelijkheid dat een topic verwijderd kan worden hoort bij een forum. Ik ga er meteen van uit dat Bruja goed heeft nagedacht over het laten verwijderen van haar topic. (En al had ze dat niet gedaan, dan nog is het aan haar en aan niemand anders.)

Maar niet goed nagedacht toen ze het topic opende?

Ik ken dit specifieke topic niet maar er wordt regelmatig verzocht om een topic te sluiten ivm privacy. Dan denk ik toch wel, dat weet je toch voor je het op het www zet?
[quote]Mylene_Valerie schreef op 19 maart 2012 @ 11:58:

[...]

Ik zal het je nog sterker vertellen, er is een stalker die een nick heeft en daar heel leuk en vriendelijk mee post. En eentje om echt echt te stalken. Al jaren. Sommige herkennen de schrijfstijl maar vele ook niet.

/quote]

Nou, dat is lekker dan. Denk je dat het een aardig iemand is, blijkt het een hufter te zijn
Waar ik moeite mee heb, is niet dat iemand zijn eigen postings verwijdert (hoewel OP-verwijdering ook erg irritant kan zijn, maar daar gaat het nu niet over), maar dat een TO ook de postings van anderen kan laten verwijderen door een beroep te doen op de eigen privacy.

De eigen privacy is, quotes daargelaten, niet in het geding in postings van anderen. Wat privacy is, is overigens heel persoonlijk, dus dat moet ieder voor zich uitmaken. Ik vind het ook prettig als ik postings waarin ik persoonlijke informatie deel (ook op geheel eigen risico, dat besef ik) later weer kan verwijderen. Dat kan niet als het topic is gesloten.

Waranaka, er stonden zeker parels van reacties op dat topic. Het handmatig verwijderen van eigen postings kost inderdaad moeite. Net zoals het schrijven van reacties sommige forummers moeite heeft gekost en soms zelfs slapeloze nachten heeft opgeleverd.

Tja, dat doen we allemaal "op eigen risico", dat besef ik. Ik zie alleen niet in waarom een TO uit privacy-oogpunt mag besluiten over het voortbestaan van een topic (in de praktijk verwijderen de mods op verzoek van TO altijd een topic op die grond), terwijl iedereen de privacy-afweging moet maken voordat ze iets op het forum zet. TO én andere posters. Je kunt je eigen bijdragen verwijderen en/of je account laten anonimiseren, waardoor je informatie via het loepje niet meer terug te vinden is.

Het lijkt me trouwens ook een idee om het gebruik van het loepje facultatief te maken (d.w.z. dat je deze functie als forummer zelf kunt uitschakelen).
Ga in therapie!
Dat laatste werkt niet dubiootje, als je de nick googled kom je er ook.
quote:ModeratorViva schreef op 19 maart 2012 @ 11:45:

[...]

Het topic is verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Moderator viva forumSorry kon me niet inhouden
quote:dubiootje schreef op 19 maart 2012 @ 12:04:

Waar ik moeite mee heb, is niet dat iemand zijn eigen postings verwijdert (hoewel OP-verwijdering ook erg irritant kan zijn, maar daar gaat het nu niet over), maar dat een TO ook de postings van anderen kan laten verwijderen door een beroep te doen op de eigen privacy.

De eigen privacy is, quotes daargelaten, niet in het geding in postings van anderen. Wat privacy is, is overigens heel persoonlijk, dus dat moet ieder voor zich uitmaken. Ik vind het ook prettig als ik postings waarin ik persoonlijke informatie deel (ook op geheel eigen risico, dat besef ik) later weer kan verwijderen. Dat kan niet als het topic is gesloten.

Waranaka, er stonden zeker parels van reacties op dat topic. Het handmatig verwijderen van eigen postings kost inderdaad moeite. Net zoals het schrijven van reacties sommige forummers moeite heeft gekost en soms zelfs slapeloze nachten heeft opgeleverd.

Tja, dat doen we allemaal "op eigen risico", dat besef ik. Ik zie alleen niet in waarom een TO uit privacy-oogpunt mag besluiten over het voortbestaan van een topic (in de praktijk verwijderen de mods op verzoek van TO altijd een topic op die grond), terwijl iedereen de privacy-afweging moet maken voordat ze iets op het forum zet. TO én andere posters. Je kunt je eigen bijdragen verwijderen en/of je account laten anonimiseren, waardoor je informatie via het loepje niet meer terug te vinden is.

Het lijkt me trouwens ook een idee om het gebruik van het loepje facultatief te maken (d.w.z. dat je deze functie als forummer zelf kunt uitschakelen).

Wat een goed idee! Ik zou er helemaal voor zijn.

(En qua privacybeleid ben ik het volledig met Qwertu en Waranaka eens.)
Alleen je eigen tekst weghalen helpt niet altijd. Als je als reactie krijgt:

"Nu ik lees dat je twee kinderen hebt, ...."

"Ik werk ook in de zorg en ..."

"Maar als jouw man een boogschutter is en van ijshockey houdt ..."

dan kun je je eigen tekst verwijderen, maar de andere reacties niet.

Overigens vraag ik me af of je altijd kan verwachten dat iemand er zich volledig van bewust is wat er op het net geslingerd wordt. In het geval van Bruja kan ik me zo voorstellen dat emoties een grote rol speelden.

En als je eigen nuttige bijdragen verwijderd worden omdat een topic wordt verwijderd op verzoek van TO, tja, dat is het risico van het "vak"
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 maart 2012 @ 11:58:

[...]

Dynamisch ip adres. Tsja, wanneer dat een keer aangepakt gaat worden. M.i. kan het nu, de leuke forummers die onterecht geband zijn gewoon onder normaal ip adres toelaten en de stalkers en spammers verwijderen. Het is aan Viva wat ze eraan gaan doen.Het is al vaker gezegd, maar: dynamische ip-adressen ZIJN normale ip-adressen, en die kun je niet blokkeren. Zelfs als dat zou kunnen, zou je enorm veel mensen benadelen - lang niet iedereen krijgt een statisch ip-adres van zijn of haar provider. Je bedoelt waarschijnlijk anonieme proxyservers. Dat is een heel ander verhaal.
En je weet toch ook bij voorbaat al dat al deze reacties verwijderd gaan worden (is namelijk discussieren en daar is dit topic niet voor)? is dat dan ook zonde van je werk?

De reacties waar Bruja iets aan had (de "pareltjes") die zijn heus wel bij haar aangekomen. Dat maak je niet ongedaan door een topic weg te halen.
Mod, zou je mijn quote in de post van 11:45 willen weghalen? Dan valt er via google ook niks meer te achterhalen en zoals je hopelijk begrijpt wil ik hier zo voorzichtig mogelijk mee omgaan.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
quote:molly74 schreef op 19 maart 2012 @ 11:33:

Ik denk dat YJ refereert naar vorige week, waarin door de mods ook gezegd werd dat het om privacy ging, maar dat de TO zelf blijkbaar had gezegd dat het niets met privacy van doen had. Weet even niet meer precies de bewoordingen, maar het kwam erop neer dat de mods zonder (geldige) reden een topic verwijderd hadden.Klopt, ik doelde inderdaad op een ander topic, waarbij de TO later zelf aangaf dat het niets met privacy van doen had (is overigens ook nog na te lezen in zijn andere topic). In het geval van Bruja kan ik me volledig voorstellen dat er privacyoverwegingen meespelen.
Mods, wat gebeurt er eigenlijk als je iemand gestaft hebt, krijg je dan nog bericht van de uitkomst?
quote:carenza schreef op 19 maart 2012 @ 10:09:

Hallo mods,

Kan mijn topic: Kent iemand deze website (geen spam!) op Thuis verplaatsen naar Geld en Recht? Ik had geen idee wat het was, maar daar lijkt het me na een paar reacties beter thuis! Alvast bedankt!

Topic is verplaatst!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

quote:helene31 schreef op 19 maart 2012 @ 08:46:

Mod, in diverse topics kom ik opmerkingen en forummers tegen die over de schreef gaan.

Nesbojoofan heeft een perma wegens stalkgedrag, toch is ze weer bezig 1 bepaalde forummer lastig te vallen. klik

Helene23 plaatst overal opmerkingen die niet door de beugel kunnen (waaronder het goedpraten van pedofilie): klik

En Abby2912 is weer bezig geweest. Zij valt continu forummers hier lastig. Haalt stukken uit andere topics aan en probeert daarmee dan mensen onderuit te halen. Het zal allemaal wel net binnen de lijntjes blijven, maar ik wilde het toch even kwijt. Ik heb haar zelf inmiddels onder de negeer gezet trouwens.klik

Aanvulling: ik heb overigens het zeer sterke vermoeden dat Abby en Nesbojoofan een en dezelfde zijn.Mod, kan hier misschien naar gekeken worden? Alles staat er nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven