Centraal Moderatortopic
woensdag 5 februari 2020 om 16:15
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/
Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-130/list_messages/463277
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Vraag het de mods, deel 2.
overig/vraag-het-de-mods-deel-2/list_messages/464410
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/
Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-130/list_messages/463277
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Vraag het de mods, deel 2.
overig/vraag-het-de-mods-deel-2/list_messages/464410
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 2 april 2020 om 16:34
RocketScienceFiction schreef: ↑02-04-2020 13:09Dat weet ik dan weer niet. Ik vind ook zeker niet dat mensen met overgewicht slecht weggezet moeten worden alsof het enkel eigen schuld is. Uiteindelijk heeft iedereen wel wat en je kan nog zo gezond zijn, ook dat kan in één ogenblik anders zijn.
Er is inderdaad nog niet bekend wat de reden is dat er meer mensen met overgewicht op de IC liggen, maar dat het zo is ,is het enige wat met zekerheid gesteld kan worden.
Gek, dat was dus precies wat de TO suggereerde. Het virus lijkt zich inderdaad aan bepaalde vetweefsels te hechten, waardoor mensen met overgewicht erger te lijden hebben. TO vond daarom dat het maar eens klaar moest zijn met mensen met overgewicht. Daar kan je geen serieus topic mee openen.
Such fun!1
donderdag 2 april 2020 om 16:45
Huh als er mensen rellen moeten die individueel aangesproken worden. Ga je toch niet een heel topic verwijderen? Why?? Het topic is uiterst actueel.ModeratorViva schreef: ↑02-04-2020 15:24Het topic 'Verband coronapatiënten op de IC en overgewicht' is verwijderd i.v.m. rellen.
Vriendelijke groet,
Moderator VIVA
.
donderdag 2 april 2020 om 16:47
+1RocketScienceFiction schreef: ↑02-04-2020 15:26Misschien is een verduidelijking mogelijk. Hoezo rellen?
.
donderdag 2 april 2020 om 16:58
De OP was naar ons idee al erg gericht op rellen. We hebben het topic een tijdje laten gaan en in de gaten gehouden, maar de sfeer werd er niet beter op. Vandaar dat we in overleg hebben besloten het topic te verwijderen.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
donderdag 2 april 2020 om 22:44
Als je meer dan (minstens?) 200 posts hebt kan je vanzelf plaatjes posten. Dat hoef je niet aan te vragen.Dutchgirly schreef: ↑02-04-2020 22:21Ik kan het nergens meer terug vinden, maar ik meen dat ik ergens gelezen heb dat je, als je meer dan 200 posts hebt kan aanvragen om plaatjes te posten. Ik dacht dat ik dst in dit topic moet doen, klopt dat? Ik kan het me niet herinneren.

vrijdag 3 april 2020 om 07:28
Beste Moderators,MarindaH schreef: ↑02-04-2020 16:34Gek, dat was dus precies wat de TO suggereerde. Het virus lijkt zich inderdaad aan bepaalde vetweefsels te hechten, waardoor mensen met overgewicht erger te lijden hebben. TO vond daarom dat het maar eens klaar moest zijn met mensen met overgewicht. Daar kan je geen serieus topic mee openen.
[...]
Ik heb drie vragen.
1. Gaan jullie maatregelen nemen tegen bovengenoemde gebruikers of zijn deze al genomen?
2. Ik wil graag weer een topic openen over het verband tussen overgewicht en vatbaarheid voor het coronavirus. Kan ik daarbij rekenen op jullie instemming?
3. Hoe voorkomen moderators dat ze zelf niet ontzettend bevoordeeld reageren in bepaalde onderwerpen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2020 09:21
Reden: op de man
Reden: op de man
33.97% gewijzigd

vrijdag 3 april 2020 om 07:47
Waarom wil je dat zo graag?Bombus-Sylvarum schreef: ↑03-04-2020 07:28Beste Moderators,
[..]
Ik heb drie vragen.
1. Gaan jullie maatregelen nemen tegen bovengenoemde gebruikers of zijn deze al genomen?
2. Ik wil graag weer een topic openen over het verband tussen overgewicht en vatbaarheid voor het coronavirus. Kan ik daarbij rekenen op jullie instemming?
3. Hoe voorkomen moderators dat ze zelf niet ontzettend bevoordeeld reageren in bepaalde onderwerpen?
Wat brengt het jou?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2020 09:21
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
42.70% gewijzigd

vrijdag 3 april 2020 om 08:32
Wat drijft je om zulke nare dingen over mij te zeggen?
Wat jij hier beweerd heb ik nooit gezegd of gesuggereerd. Het is deel van de hetze tegen mij en mijn opvattingen en ervoor zorgt dat mijn bijdragen verwijderd worden. Je hebt het over zelfoverschatting, maar zelf heb je ook wel erg snel je mening klaar.

vrijdag 3 april 2020 om 08:36
Ik vind het een interessant onderwerp. Als het forum er nog stond had je kunnen lezen waarom. Overgewicht heeft bijna het leven van mijn vader gekost.
Maar ja, mijn gevoelens doen er op dit forum minder toe dan anderen die in een continue staat van verongelijktheid verkeren. Mijn gevoelens zijn minderwaardig toch? Dus wordt het niet gelezen en selectief genegeerd.
Het doet me zelfs wel pijn dat ik hier niet over mag beginnen. Waarom doen diverse forummers en moderators dit? Waarom moet ik die continue stroom aan vervelende reacties slikken? Denken sommige forummers en moderators dat ik een gevoelloos mens ben ofzo die je anders kunt behandelen?
anoniem_366318 wijzigde dit bericht op 03-04-2020 08:41
12.55% gewijzigd

vrijdag 3 april 2020 om 08:41
Ik heb het gelezenBombus-Sylvarum schreef: ↑03-04-2020 08:36Ik vind het een interessant onderwerp. Als het forum er nog stond had je kunnen lezen waarom. Overgewicht heeft bijna het leven van mijn vader gekost.
Maar ja, mijn gevoelens doen er op dit forum minder toe dan anderen die in een continue staat van verongelijktheid verkeren. Mijn gevoelens zijn minderwaardig toch? Dus wordt het niet gelezen en selectief genegeerd.
Het doet me zelfs wel pijn dat ik hier niet over mag beginnen. Waarom doen diverse forummers en moderators dit?
En ik vind dat het te snel verwijderd is. Dan kunnen wel veel topics weg.
Maar dat neemt niet weg dat ik je manier van schrijven daar erg irritant vind, en betweterig, dus ik kan me heel goed voorstellen dat veel mensen zich daar aan ergeren.
Maar goed. Ik lees hier soms meer mensen die steeds maar hetzelfde herhalen op een (vind ik) irritante manier. Ik reageer daar dan misschien 1 of 2 x op. En dan klaar. Topics/forummers kunnen ook genegeerd worden.

vrijdag 3 april 2020 om 08:43
Dat is het vooroordeel van sommige van jullie moderators. Je vraagt niks aan mij. Net als vele gemene forummers hier veronderstellen jullie maar wat. Ben ik minderwaardig voor jullie?ModeratorViva schreef: ↑02-04-2020 16:58De OP was naar ons idee al erg gericht op rellen. We hebben het topic een tijdje laten gaan en in de gaten gehouden, maar de sfeer werd er niet beter op. Vandaar dat we in overleg hebben besloten het topic te verwijderen.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva

vrijdag 3 april 2020 om 08:45
Dat is geheel wederzijds. En het is een stijlkwestie. De moderators komen via de mail ook alleen tot die verklaring.Ab_Normaal schreef: ↑03-04-2020 08:41Ik heb het gelezen
En ik vind dat het te snel verwijderd is. Dan kunnen wel veel topics weg.
Maar dat neemt niet weg dat ik je manier van schrijven daar erg irritant vind, en betweterig, dus ik kan me heel goed voorstellen dat veel mensen zich daar aan ergeren.
Maar goed. Ik lees hier soms meer mensen die steeds maar hetzelfde herhalen op een (vind ik) irritante manier. Ik reageer daar dan misschien 1 of 2 x op. En dan klaar. Topics/forummers kunnen ook genegeerd worden.
Waarom mogen sommige forummers hier wel ontzettend verongelijkt lopen doen, maar mag ik niet zijn wie ik ben.

vrijdag 3 april 2020 om 08:58
Bombus-Sylvarum schreef: ↑03-04-2020 08:45Waarom mogen sommige forummers hier wel ontzettend verongelijkt lopen doen, maar mag ik niet zijn wie ik ben.
Je mag zijn wie je bent, binnen de grenzen die op dit forum gelden.

vrijdag 3 april 2020 om 09:04
Bombus-Sylvarum schreef: ↑03-04-2020 08:43Dat is het vooroordeel van sommige van jullie moderators. Je vraagt niks aan mij. Net als vele gemene forummers hier veronderstellen jullie maar wat. Ben ik minderwaardig voor jullie?
Is dat retorisch?

vrijdag 3 april 2020 om 09:17
en dat ga jij dan aan forummers vragen

Dit is het moderatortopic, hoor!
En die moderator heeft je vast en zeker verteld wat er mis is aan je topic én berichten.

vrijdag 3 april 2020 om 09:22
Bombus-Sylvarum schreef: ↑03-04-2020 08:32Wat drijft je om zulke nare dingen over mij te zeggen?
Wat jij hier beweerd heb ik nooit gezegd of gesuggereerd. Het is deel van de hetze tegen mij en mijn opvattingen en ervoor zorgt dat mijn bijdragen verwijderd worden. Je hebt het over zelfoverschatting, maar zelf heb je ook wel erg snel je mening klaar.
Hand in eigen boezem zou je sieren. Ik vind je een bijzonder onaangename forummer. En ook nu weer, de discussie hier starten terwijl je verdomd goed weet dat ze beleid hier niet bespreken.

vrijdag 3 april 2020 om 09:25
Ik vind het onderwerp an sich ook interessant.
Maar als je gaat roepen:
Nu van mij extreme discipline wordt gevraagd verwacht ik een beetje terug dat van mensen met adipositas extreme discipline wordt gevraagd om hun corpus magnitudine in verhouding te brengen.
Tja...