Dat ziet er niet uit.

13-06-2026 14:08 200 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Negatieve opmerkingen over andermans uiterlijk vind ik altijd erg vervelend.
Ik sla bv. meteen aan op: "Die witte benen kunnen niet." of "Met dat figuur/leeftijd kun je dat niet dragen."
Per ongeluk viel ik in mijn jonge jaren in de smaak bij veel mensen, maar vond het heel naar wanneer een man/vrouw daar te veel nadruk op legde.
Op de middelbare school werd ik gepest, omdat ik volgens veel medeleerlingen met de lelijkste jongen van de school verkering had.
Zelfs de de man waar ik mee ben getrouwd viel tegen bij mensen om heen.
Gelukkig heb ik mijn eigen plan getrokken en het ouder worden helpt daar nog meer aan mee.
Hoe wordt jij beïnvloedt door opgelegde schoonheidsidealen? Veroordeel je anderen die daar niet aan voldoen of hou je van alle verschillen?
blijfgewoonbianca schreef:
13-06-2026 22:45
Leuk ; je oma in zo’n broek.

Afbeelding

En wat vind je dan van je oma in een hotpants, of een mini rok ? Of een jumpsuit ?

https://www.parool.nl/ps/de-stijl-van-g ... gle.com%2F

Het kan, maar vaak is het niet het heel flatterend. Er zijn maar weinig “ doorsnee “ mevrouwen die daar mee weg komen. Maar prima, hoor ; moet iedereen lekker zelf weten.
Ik heb zo’n broek (Levi’s 501 90s edition), draag regelmatig korte jurken en ben bonusoma. Ik krijg toch wel regelmatig complimenten over mijn kleding.
Voor het overige heb ik al mijn hele leven allerlei complexen over mijn uiterlijk, en probeer niets te vinden over het uiterlijk van anderen. Je hebt het maar te doen met wat je is gegeven.
Het is zo raar dat mensen je je uiterlijk lijken kwalijk te nemen soms. Hoe durf je dik te zijn, grijs haar te hebben, een giga neus te hebben...het erge is, doordat er plastische chirurgie, haarverf en botox bestaat, dat mensen gaan vinden dat je iets móet doen. Omdat het kan. Laat die giga gok nou kleiner maken en hijs die slappe tieten toch op.
Spuit die ouwe reet gewoon vol filler.
Maar...als je dat doet krijg je óók hoon.
Kijk die ijdel zijn! Die heeft zichzelf compleet verbouwd! Kortom, je doet het nooit goed.
Mephishardstylez schreef:
13-06-2026 23:13
Het is zo raar dat mensen je je uiterlijk lijken kwalijk te nemen soms. Hoe durf je dik te zijn, grijs haar te hebben, een giga neus te hebben...het erge is, doordat er plastische chirurgie, haarverf en botox bestaat, dat mensen gaan vinden dat je iets móet doen. Omdat het kan. Laat die giga gok nou kleiner maken en hijs die slappe tieten toch op.
Spuit die ouwe reet gewoon vol filler.
Maar...als je dat doet krijg je óók hoon.
Kijk die ijdel zijn! Die heeft zichzelf compleet verbouwd! Kortom, je doet het nooit goed.
Heel goed gezegd, helemaal met jou eens!
Jarenlang gepest met dat ik lelijk zou zijn. Mijn zelfbeeld is daar niet bepaald van opgeknapt, zeg maar. Maar het heeft me wel zo gemaakt dat ik niet gauw over anderen oordeel.
Mijn moeder zat vol oordelen over andermans uiterlijk en op school kreeg ik te horen hoe lelijk ik was. En de laatste jaren kreeg ik te horen dat ik veel te dik ben geworden (nota bene door medicatie). Zo wilde ik niet worden en zijn, ik neem mensen zoals ze zijn. Natuurlijk ben ik ook niet heiliger dan de Paus en betrap ik mezelf heel soms op een oordeel. Al komt dat echt weinig voor.
The ocean healed my soul
Ik ben (helaas) heel kritisch op anderen en mijzelf, maar laat dat niet merken.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik ben het meest kritisch op mezelf. Na mijn zwangerschap helaas nooit meer echt slank geweest. Als ik mezelf in een winkelruit voorbij zie lopen kan ik soms bijna in elkaar krimpen van afschuw. Terwijl het eigenlijk objectief gezien meevalt en mijn gewicht niet ongezond is ofzo. Bij anderen heb ik dat eigenlijk nooit. Dan heb ik vaak juist bewondering voor bijv hun figuur, mooie haar of toffe kleding. Ik kan ook heel kriegel worden als ik met mensen ben die op iedereen wel iets negatiefs aan te merken hebben of ongevraagd suggesties doen wat ze dan in hun ogen zouden moeten veranderen. Heb bijvoorbeeld een kennis die met mij altijd over diëten begint. Alsof ik zelf nog niet had bedacht dat je van minder eten afvalt
dalmuti schreef:
13-06-2026 14:16
Ik heb wel mijn voorkeuren qua uiterlijk maar zou daar niemand mee lastigvallen.
Dit!
Groetjes!
Mijn (op jonge leeftijd al) hele grote borsten hebben voor veel onzekerheid gezorgd. Voor mezelf was dat al erg onprettig (pijnlijk, lastig met passende kleren vinden) maar de blikken en opmerkingen van het mannelijk geslacht waren echt ronduit onfatsoenlijk. Helaas zag ik dat op die leeftijd niet als iets dat zíj aan moesten passen, maar als een tekortkoming van mij. Gelukkig leerde ik mijn man al op jonge leeftijd kennen (15) en werd ik door hem iets minder onzeker. Maar kan nog steeds een bepaalde woede, vermengd met schaamte en onzekerheid, op voelen komen als mensen opmerkingen maken over 'dikke tieten' oid.
Zelf vallen mij alleen opvallende mensen op qua uiterlijk. En dat vind ik 9 van de 10 keer geweldig. Hun lef om 'anders' te durven zijn zou geen lef moeten zijn maar vanzelfsprekendheid, maar dat stuk heb ik nooit durven ervaren. Een stuk jaloezie van mij dat ik dit zelf zou durven/gedurfd zou hebben. Dus ik geniet ervan dat zij dat wél doen. Kan ik oprecht geweldig vinden, ook al is het totaal mijn smaak niet (zoals in die link).

Ik stimuleer mijn kinderen heel bewust eigen keuzes te maken. Durven af te wijken van de menigte vind ik staan voor eigenheid, dapper zijn, karakter hebben. Eigenschappen die ik in een mens bewonder.
Ik vind daar tegenover staan dat als je mensen affakkelt om hun uiterlijk dat je kortzichtig bent, weinig verdraagzaam bent en ook saai omdat blijkbaar iedereen hetzelfde zou moeten zijn. In mijn ogen geen leuke mensen. Tuurlijk kan iets je smaak zijn of niet, maar waarom onnodig negatieve opmerkingen maken? Dat zegt zoveel over iemands karakter. Ik leer mijn kinderen: "zeg iets aardigs of zeg niks". Zouden meer mensen moeten doen. Ook complimenten geven. Waarom zou je mensen naar beneden trekken? Omhoog duwen is veel leuker!
Ik vind opgelegde schoonheidsidealen enorm vervelend en heb daar een aversie tegen. Mijn moeder kan erg kritisch op anderen zijn; pas ging het me echt te ver en heb ik haar erop aangesproken toen ze een comfortabele loungebroek voor mijn oma weer wilde terugbrengen naar de winkel omdat ze vond dat mijn oma (eind 80, dementerend, verzorgingstehuis) er van die "dikke knieën" in had :-? . Ik heb er als kind/puber ook wel last van gehad en me daarvan echt los moeten maken (bijv. toen ze na een grote operatie opmerkte dat ik nu wel "mooi slank" was, opmerkingen als "dat zou een leuke outfit kunnen zijn als je dit zou vervangen door.."). Inmiddels zie ik het meer als een soort ongezonde chronische onvrede met zichzelf en sta ik gelukkig hier zelf heel anders (en veel positiever, ook naar anderen) in.
apiejapie schreef:
14-06-2026 08:14
Mijn (op jonge leeftijd al) hele grote borsten hebben voor veel onzekerheid gezorgd. Voor mezelf was dat al erg onprettig (pijnlijk, lastig met passende kleren vinden) maar de blikken en opmerkingen van het mannelijk geslacht waren echt ronduit onfatsoenlijk. Helaas zag ik dat op die leeftijd niet als iets dat zíj aan moesten passen, maar als een tekortkoming van mij. Gelukkig leerde ik mijn man al op jonge leeftijd kennen (15) en werd ik door hem iets minder onzeker. Maar kan nog steeds een bepaalde woede, vermengd met schaamte en onzekerheid, op voelen komen als mensen opmerkingen maken over 'dikke tieten' oid.

Nog niet zo lang geleden had ik een vriendschap met iemand met dat soort gedrag. Een man die de 50 al ver is gepasseerd.
Ik zag het niet aankomen, want het is een intelligente man met een brede sociale kring enz.
Het ging over een meisje achter de kassa van een jaar of 16 en toen ik er iets van zei lachte hij maar wat dom en vond mijn reactie overdreven.
Ook dacht hij dat ik jaloers was "op zo'n jong knap ding". (Zijn woorden)
Dat was het einde van onze vriendschap.
Ookal schreef:
14-06-2026 10:37
Plaatsvervangend bedankt voor dat meisje, dat je voor haar opkwam. Had gewild dat mensen dat vroeger voor mij hadden gedaan. Ik moest er altijd maar 'blij mee zijn' en 'niet zo overtrokken reageren'. Zo wordt altijd degene die eens voor zichzelf opkomt nog door extra naar beneden geduwd. Steun vanuit de mensen die op dat moment om je heen staan, kan dan zoveel goed doen.
De seksualisering (en de aannames over 'los gedrag') bij meiden/jonge vrouwen met een bepaald uiterlijk stoorde me altijd al, maar met een van beide dochters die blijkbaar in dat hokje geplaatst moet worden, zie ik het nu echt wel gebeuren. Wat is dat droevig.
Si abra la puerta hay lobos.

Afbeelding

En wat vind je dan van je oma in een hotpants, of een mini rok ? Of een jumpsuit ?

https://www.parool.nl/ps/de-stijl-van-g ... gle.com%2F

Het kan, maar vaak is het niet het heel flatterend. Er zijn maar weinig “ doorsnee “ mevrouwen die daar mee weg komen. Maar prima, hoor ; moet iedereen lekker zelf weten.
Jumpsuit zou prima kunnen als het een goed model is (zou geen Britney Spears Pussy Cat Doll strakke leren variant doen bijvoorbeeld) en die broek goed gestijled kan zeker heel tof zijn! Ik hoop echt dat als ik straks 80 ben oudjes wel gewoon mee mogen gaan met de mode en niet gedoemd zijn tot het dragen van bloemige fladder oma shirtjes met opoe broek en opoe schoenen. Ik doe daar alvast niet aan mee, in elk geval. :')
KamilleT schreef:
13-06-2026 22:55
Ik heb zo’n broek (Levi’s 501 90s edition), draag regelmatig korte jurken en ben bonusoma. Ik krijg toch wel regelmatig complimenten over mijn kleding.
Voor het overige heb ik al mijn hele leven allerlei complexen over mijn uiterlijk, en probeer niets te vinden over het uiterlijk van anderen. Je hebt het maar te doen met wat je is gegeven.
Jaaa you go girl!

Want?
Ugli schreef:
14-06-2026 12:45
Ik hoop echt dat als ik straks 80 ben oudjes wel gewoon mee mogen gaan met de mode en niet gedoemd zijn tot het dragen van bloemige fladder oma shirtjes met opoe broek en opoe schoenen. Ik doe daar alvast niet aan mee, in elk geval. :')
Ik bedacht me laatst dat mijn oma waarschijnlijk toen ze jong was ook al pastelkleurige japons droeg - daar was ze vast niet als bejaarde pas mee begonnen. Ik zal dus waarschijnlijk als ik oud ben nog steeds een tikje afgetrapte spijkerbroeken met een bandshirt of een gezellige trui dragen.

(En ik zie die mensen die nu allemaal in van dat saaie beige lopen dat ook wel tot ver na hun pensionering volhouden.)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik liep laatst langs een salon die een "Bleken schaamstreek" behandeling aanbood. :-(
Compleet haarloos daar zijn als volwassen vrouw is blijkbaar niet genoeg, nu moet de kleur ook tot een acceptabele tint gebleekt worden.
Mephishardstylez schreef:
14-06-2026 13:09
Ik liep laatst langs een salon die een "Bleken schaamstreek" behandeling aanbood. :-(
Compleet haarloos daar zijn als volwassen vrouw is blijkbaar niet genoeg, nu moet de kleur ook tot een acceptabele tint gebleekt worden.
:'(
Ugli schreef:
14-06-2026 12:45
Jumpsuit zou prima kunnen als het een goed model is (zou geen Britney Spears Pussy Cat Doll strakke leren variant doen bijvoorbeeld) en die broek goed gestijled kan zeker heel tof zijn! Ik hoop echt dat als ik straks 80 ben oudjes wel gewoon mee mogen gaan met de mode en niet gedoemd zijn tot het dragen van bloemige fladder oma shirtjes met opoe broek en opoe schoenen. Ik doe daar alvast niet aan mee, in elk geval. :')
Dat heb je natuurlijk zelf in de hand.
Mijn oma droeg al spijkerbroeken en sportschoenen. Ze was van 1913. Ze was echt hip voor die tijd.
Ik snap ook niet zo goed waarom die spijkerbroek niet zou kunnen voor een oudere vrouw.
apiejapie schreef:
14-06-2026 13:27
Dat heb je natuurlijk zelf in de hand.
Mijn oma droeg al spijkerbroeken en sportschoenen. Ze was van 1913. Ze was echt hip voor die tijd.
Gaaf, zo'n vooruitstrevende oma.
Ik heb vrouwen gekend die moeite hebben moeten doen om een broek te mogen/kunnen dragen i.p.v. een rok die voor beperkingen zorgde in bewegingsvrijheid.
KamilleT schreef:
14-06-2026 13:30
Ik snap ook niet zo goed waarom die spijkerbroek niet zou kunnen voor een oudere vrouw.
Dat valt ook niet te snappen. Gelukkig kun jij ze heel goed dragen en ik hoop dat je dat met plezier zult doen.
Over borsten gesproken,zo'n 15 jaar geleden liet ik ze vergroten ik kreeg me toch commentaar! Dat jij dit doet op jouw leeftijd,gevaarlijk enz enz
Dat ik er al jaren last van had en dat m,n man het me voorstelde was fantastisch.
Tranen van geluk.
Net zoals kleding,als ik m,n Veerkampjes jas draag en spijkerbroeken.
Ik ben 72 en draag wat IK wil.
Iwan1978 schreef:
14-06-2026 18:08
Over borsten gesproken,zo'n 15 jaar geleden liet ik ze vergroten ik kreeg me toch commentaar! Dat jij dit doet op jouw leeftijd,gevaarlijk enz enz
Dat ik er al jaren last van had en dat m,n man het me voorstelde was fantastisch.
Tranen van geluk.
Net zoals kleding,als ik m,n Veerkampjes jas draag en spijkerbroeken.
Ik ben 72 en draag wat IK wil.
Ik kreeg ook commentaar toen ik ze liet verkleinen. Het is zo dat als mensen willen zeiken, ze altijd iets vinden. Vooral over iets waar ze zelf geen ervaring mee hebben....

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven