Dat ziet er niet uit.
zaterdag 13 juni 2026 om 14:08
Negatieve opmerkingen over andermans uiterlijk vind ik altijd erg vervelend.
Ik sla bv. meteen aan op: "Die witte benen kunnen niet." of "Met dat figuur/leeftijd kun je dat niet dragen."
Per ongeluk viel ik in mijn jonge jaren in de smaak bij veel mensen, maar vond het heel naar wanneer een man/vrouw daar te veel nadruk op legde.
Op de middelbare school werd ik gepest, omdat ik volgens veel medeleerlingen met de lelijkste jongen van de school verkering had.
Zelfs de de man waar ik mee ben getrouwd viel tegen bij mensen om heen.
Gelukkig heb ik mijn eigen plan getrokken en het ouder worden helpt daar nog meer aan mee.
Hoe wordt jij beïnvloedt door opgelegde schoonheidsidealen? Veroordeel je anderen die daar niet aan voldoen of hou je van alle verschillen?
Ik sla bv. meteen aan op: "Die witte benen kunnen niet." of "Met dat figuur/leeftijd kun je dat niet dragen."
Per ongeluk viel ik in mijn jonge jaren in de smaak bij veel mensen, maar vond het heel naar wanneer een man/vrouw daar te veel nadruk op legde.
Op de middelbare school werd ik gepest, omdat ik volgens veel medeleerlingen met de lelijkste jongen van de school verkering had.
Zelfs de de man waar ik mee ben getrouwd viel tegen bij mensen om heen.
Gelukkig heb ik mijn eigen plan getrokken en het ouder worden helpt daar nog meer aan mee.
Hoe wordt jij beïnvloedt door opgelegde schoonheidsidealen? Veroordeel je anderen die daar niet aan voldoen of hou je van alle verschillen?
zaterdag 13 juni 2026 om 17:48
Ik hou wel van verschillen in uiterlijk. Daarom vind ik grote steden vaak leuk qua verschillende mensen die je dan ziet. Op een terrasje lekker de wereld en al haar paradijsvogels langs zien komen. En daar zitten volgens de norm ook " lelijkerds" tussen. Maar die zullen door mij niet uitgejouwd worden ofzo. Eens zat ik op een terras met dronken corpsballen toen er een jonge vrouw met veel overgewicht, blauw haar, tattoos en veel piercings voorbij liep. Het negatieve commentaar van de corpsballen was stuitend. Het erge was dat ik er niks van zei. Durfde niet. Bang dat ik dan hoon over mijn uiterlijk over me heen zou krijgen. Je wint het toch nooit van zo'n groep dronken eikels.
zaterdag 13 juni 2026 om 17:53
Hoe ouder ik wordt hoe minder ik bezig ben met andermans uiterlijk. En ook met wat anderen van mijn uiterlijk vinden. Helaas hoor ik regelmatig mensen die opmerkingen maken over andermans uiterlijk, kleding of lichaam. En maar zelden is dat positief. Daar kan ik mij behoorlijk aan storen. Natuurlijk vallen sommige mensen op met hun uiterlijk. Maar waarom zou dat een ander wat uitmaken?
zaterdag 13 juni 2026 om 17:53
Inderdaad. Liever bleek dan kanker. In veel gevallen is een zongebrande huid ook helemaal niet mooi (vind ik dan).Ugli schreef: ↑13-06-2026 15:12Mensen vinden mijn huidskleur lelijk en noemen het witte flessen, bleekscheet, dat soort dingen. Ik word daar dus heel erg recalcitrant van. Ik ga dus écht niet in de zon huidkanker liggen kweken omdat anderen een hele gewone blanke huid waarmee ik ben geboren niet mooi vinden.
Over wat voor kledingstijl hebben we het dan? En wat voor werkomgeving is het?Ugli schreef: ↑13-06-2026 15:12Over mijn kledingstijl krijg ik ook vaak opmerkingen, maar ook daar word ik recalcitrant van. :') De innerlijke tiener die tegen de norm wil schoppen schopt nog steeds door wat dat betreft. Het hoogtepunt was toch wel op mijn werk, toen een collega zei "is het gekke kleding dag vandaag of zo?" Nee vriendin, dat is gewoon mijn kleding...
zaterdag 13 juni 2026 om 17:54
Mephishardstylez schreef: ↑13-06-2026 17:48Ik hou wel van verschillen in uiterlijk. Daarom vind ik grote steden vaak leuk qua verschillende mensen die je dan ziet. Op een terrasje lekker de wereld en al haar paradijsvogels langs zien komen. En daar zitten volgens de norm ook " lelijkerds" tussen. Maar die zullen door mij niet uitgejouwd worden ofzo. Eens zat ik op een terras met dronken corpsballen toen er een jonge vrouw met veel overgewicht, blauw haar, tattoos en veel piercings voorbij liep. Het negatieve commentaar van de corpsballen was stuitend. Het erge was dat ik er niks van zei. Durfde niet. Bang dat ik dan hoon over mijn uiterlijk over me heen zou krijgen. Je wint het toch nooit van zo'n groep dronken eikels.
Ik houd ook van mensen die zich durven kleden naar hun eigen creativiteit. En dat vind ik ontzettend leuk om te zien.
Ja, die corpsballen. Dat zijn vaak ook geen specimen van mannelijk schoon. Zuipbuiken en een verlopen drankkop op hun 22e. En maar oordelen over anderen.
Als het verder aardige jongens zouden zijn zou ik hooguit denken: "Ga wat gezonder leven joh, je bent nog zo jong.'
zaterdag 13 juni 2026 om 17:57
Dit komt binnen Lieneke.Lieneke schreef: ↑13-06-2026 17:44Als kind en puber kreeg ik vaak opmerkingen over mijn uiterlijk, ik was ook gewoon niet zo'n mooi kind.
Toen een vriendin mij vertelde dat een andere vriendin (14) tegen haar had gezegd; "Als ik zo'n figuur zou hebben als Lieneke dan zou ik zelfmoord plegen" ging ik kapot. Ik was 13 jaar en ik wilde eigenlijk niet meer leven. Zwaar depressief raakte ik en ik ging spijbelen; het kon mij allemaal niets meer schelen. Het was het begin van een vreselijke periode waarin ik mezelf vooral verstopte voor alles en iedereen.
Mijn hele leven ben ik mij blijven schamen voor mijn uiterlijk, in therapie kreeg ik het label BDD (Body Dysmorphic Disorder).
Mijn uiterlijk en de opmerkingen erover hebben een groot deel van mijn leven verpest, dat mag je wel zeggen. Zelf beoordeel ik mensen ook op hun uiterlijk, meestal is dat positief. Wel vind ik het onaantrekkelijk wanneer iemand er onverzorgd bij loopt. Terwijl ik dat zelf soms ook doe. Vooral als ik mij bagger voel.
Je hebt er niks aan, maar ik lees je met tranen in mijn ogen.
zaterdag 13 juni 2026 om 18:12
Lief, je hug Ookal. Ik heb ermee leren leven en mensen zullen het niet gauw aan mij merken. Om toch normaal te kunnen leven heb ik mezelf aangeleerd een beetje te bluffen en dat werkt voor mij goed. Maar de onzekerheid over mijn uiterlijk is altijd gebleven. Als ik mezelf rot voel over hoe ik eruit zie blijf ik vaak binnen zitten.
Naar mijn werk ga ik wel altijd en het leuke is dat het gevoel op mijn werk gewoon wegvalt. Ik hoor daar nooit dat ik er niet goed uitzie, maar bijvoorbeeld wel dat ik zulke mooie kleding aanheb.
Wel vind ik het doodeng om naar bijeenkomsten en feestjes te gaan.
Maar er is mee te leven.
Ik leef met het besef dat negatieve opmerkingen over uiterlijk pijn doen en zelfs veel schade kunnen aanrichten, daarom zal ik nooit iets naars zeggen over iemands uiterlijk, tenzij iemand een ander op dat vlak beledigt. Maar zelfs dan....kan ik het denk ik niet over mijn hart verkrijgen.
zaterdag 13 juni 2026 om 18:19
Ik kan het het beste omschrijven als jolig. Vroeger was ik wel echt apart, toen was ik goth achtig (jezelf gothic noemen is altijd een no-go geweest
zaterdag 13 juni 2026 om 18:39
Qua "normen" wijkt mijn smaak trouwens wel af. Ik hou niet zo van dun of heel slank. Ik hou van volle, weelderige vrouwen. Hele dunne of slanke mannen vind ik ook niet aantrekkelijk. Kale mannen kunnen voor mij best heel aantrekkelijk zijn. Dat vinden veel van mijn vriendinnen een groot probleem. Ik hou niet van corpsbalkleding. Kwastjes op schoenen en rode broek met v -hals trui ofzo. Bij vrouwen vind ik broekrokken vreselijk en de soort pumps die KLM stewardessen dragen. Oma's die sneakers dragen vind ik juist cool. Ik hou niet van blauw of groen haar en van teveel piercings of tattoos. Vooral tattoos in het gezicht of in de nek vind ik echt niet mooi.
zaterdag 13 juni 2026 om 18:46
Mijn kledingstijl is een beetje klassiek, maar soms ook sportief. Draag graag Wolford, Pauw en Zimmermann en ook een goede broek met sneakers (en altijd een mooie tas). Het zou niet iedereen’s cup of tea zijn vermoed ik.
Verder geen tatoeages of meerdere piercings.
Verder geen tatoeages of meerdere piercings.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 13 juni 2026 om 18:58
Jij gaat even totaal voorbij aan waar het nu over ging.
zaterdag 13 juni 2026 om 19:04
Het werd even off topic en bepaalde forummers delen de eigen smaak. Gaat wel vaker zo hier, toch…?
Ik weet/vermoed dat niet iedereen mijn kledingstijl leuk zou vinden. En ik vind niet alles leuk dat anderen aantrekken, maar je kunt gewoon respectvol blijven. Maar goed, dat had ik reeds opgemerkt
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 13 juni 2026 om 19:13
IK vind ook helemaal niet dat je je meer moet bedekken als je ouder bent. Ik zeg alleen dat iemand dat zélf prettiger kan vinden, omdat je het zélf niet mooi vindt.Ookal schreef: ↑13-06-2026 17:36Op je tachtigste op sneakers lopen lijkt me heel goed kunnen. Ieder ander schoeisel waarbij je je fijn bij voelt.
Waarom moet een wat oudere/rimpelige huid bedekt worden?
Ik ben nog niet erg oud en vond dat 20 jaar geleden ook al onzin. Niemand hoeft zichzelf te bedekken.
Nou ja, naakt rondlopen is niet overal de bedoeling natuurlijk.
Het gaat mij meer om de stijl van de kleding.
zaterdag 13 juni 2026 om 19:37
Ik vind echt weinig van het uiterlijk van mensen. Soms vind ik mensen opvallend mooi. Meestal als ze objectief knap zijn (gelijkmatig, symmetrisch of mooi haar ofzo), maar vaak ook als ze heel leuk, lief of grappig zijn. Echt lelijk vind ik mensen zelden. Ik heb heel weinig idee van kleding en het is min of meer toevallig als ik er leuker uit zie dan normaal. Er zou meer uit te halen zijn, maar ik vind er gewoon heel weinig van.
Ik zorg ervoor dat ik schoon en fris ben en dat is het wel zo ongeveer, ben ik bang.
Ik zorg ervoor dat ik schoon en fris ben en dat is het wel zo ongeveer, ben ik bang.
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 13 juni 2026 om 19:45
Zo sta ik er ook in. Soms vind ik het wel heel lelijk hoe mensen anderen veroordelen op uiterlijk. En dan heb je ook nog uiterlijkheden waar je mee geboren bent en die je niet kunt kiezen.Rabarbara schreef: ↑13-06-2026 19:37Ik vind echt weinig van het uiterlijk van mensen. Soms vind ik mensen opvallend mooi. Meestal als ze objectief knap zijn (gelijkmatig, symmetrisch of mooi haar ofzo), maar vaak ook als ze heel leuk, lief of grappig zijn. Echt lelijk vind ik mensen zelden. Ik heb heel weinig idee van kleding en het is min of meer toevallig als ik er leuker uit zie dan normaal. Er zou meer uit te halen zijn, maar ik vind er gewoon heel weinig van.
zaterdag 13 juni 2026 om 19:51
Ik kan me nog herinneren dat een collega een gesprek had gehad met een moeder van een leerling. Oh, die vrouw was enorm dik en heel groot. Nou, nou, nou, echt wel een heel zware vrouw. Dus toen ze bij mij langs kwam, had ik een soort Jerry Springer-verhaal verwacht. Maar ze leek precies op mij. En als collega die vrouw monstreus vond, vond ze mij blijkbaar ook enorm dik. Dat was toch een beetje onprettig.
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 13 juni 2026 om 19:58
Lekker sympathiek zo’n collega. Vind het vooral dom om een ouder (of wie dan ook) op gewicht te beoordelen.Rabarbara schreef: ↑13-06-2026 19:51Ik kan me nog herinneren dat een collega een gesprek had gehad met een moeder van een leerling. Oh, die vrouw was enorm dik en heel groot. Nou, nou, nou, echt wel een heel zware vrouw. Dus toen ze bij mij langs kwam, had ik een soort Jerry Springer-verhaal verwacht. Maar ze leek precies op mij. En als collega die vrouw monstreus vond, vond ze mij blijkbaar ook enorm dik. Dat was toch een beetje onprettig.
Maar, als ik heel eerlijk ben: slechte persoonlijke hygiëne vind ik overigens wel heel naar. En als iemand een slecht gebit heeft vind ik dat soms afleiden op een onprettige manier. Is niet aardig - ik weet het. Ik zou het alleen nooit tegen iemand zeggen (en er ook niet met anderen over praten).
zaterdag 13 juni 2026 om 20:07
zaterdag 13 juni 2026 om 20:13
Ja, dat is zo helaas.
Ik ben ongeveer 25 jaar aan het jojoën. Dat kan soms meer dan 30 kg schelen en ik ben klein.
Het verschil in hoe mensen op me reageren wanneer ik dunner ben of dikker is erg groot, terwijl ik voor mijn gevoel dezelfde persoon blijf en dat is zo'n vreemde gewaarwording.
zaterdag 13 juni 2026 om 20:14
Ik heb ook een (eigen) smaak, maar dat staat los van mijn mening over wat anderen aantrekken. Daar vind ik namelijk bijzonder weinig van. Misschien draag ik zelf niet eens mjjn eigen smaak, omdat ik mij daar bv niet op mijn gemak bij voel (jurkjes bv).Baggal schreef: ↑13-06-2026 19:04Het werd even off topic en bepaalde forummers delen de eigen smaak. Gaat wel vaker zo hier, toch…?
Ik weet/vermoed dat niet iedereen mijn kledingstijl leuk zou vinden. En ik vind niet alles leuk dat anderen aantrekken, maar je kunt gewoon respectvol blijven. Maar goed, dat had ik reeds opgemerkt.
zaterdag 13 juni 2026 om 20:18
Mijn zus had het op haar verjaardag erover dat een tennisjuf ook straks langs zou komen en dat wás me toch een giga vrouw, een bóóm van een wijf. Omdat ik zelf best groot ben en toevallig tennisles wilde, was ik benieuwd naar deze reuzin maar ik zag geen fee, fy fo fum type binnenkomen die avond. Ik vroeg mijn zwager of de tennisjuf nog zou komen? Hij wees toen naar een vrouw die er al een tijdje was en die maar liefst een kop kleiner was dan ik. Typisch mijn zus, die werkelijk een meester is in het zijdelings beledigen.Rabarbara schreef: ↑13-06-2026 19:51Ik kan me nog herinneren dat een collega een gesprek had gehad met een moeder van een leerling. Oh, die vrouw was enorm dik en heel groot. Nou, nou, nou, echt wel een heel zware vrouw. Dus toen ze bij mij langs kwam, had ik een soort Jerry Springer-verhaal verwacht. Maar ze leek precies op mij. En als collega die vrouw monstreus vond, vond ze mij blijkbaar ook enorm dik. Dat was toch een beetje onprettig.
zaterdag 13 juni 2026 om 21:28
Ja, inderdaad er zijn ook uiterlijkheden waar je voor kan kiezen en er zijn er die je gegeven zijn.
Je hoeft op allebei geen commentaar te hebben.
zaterdag 13 juni 2026 om 22:45
Leuk ; je oma in zo’n broek.

En wat vind je dan van je oma in een hotpants, of een mini rok ? Of een jumpsuit ?
https://www.parool.nl/ps/de-stijl-van-g ... gle.com%2F
Het kan, maar vaak is het niet het heel flatterend. Er zijn maar weinig “ doorsnee “ mevrouwen die daar mee weg komen. Maar prima, hoor ; moet iedereen lekker zelf weten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in