Dat ziet er niet uit.

13-06-2026 14:08 200 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Negatieve opmerkingen over andermans uiterlijk vind ik altijd erg vervelend.
Ik sla bv. meteen aan op: "Die witte benen kunnen niet." of "Met dat figuur/leeftijd kun je dat niet dragen."
Per ongeluk viel ik in mijn jonge jaren in de smaak bij veel mensen, maar vond het heel naar wanneer een man/vrouw daar te veel nadruk op legde.
Op de middelbare school werd ik gepest, omdat ik volgens veel medeleerlingen met de lelijkste jongen van de school verkering had.
Zelfs de de man waar ik mee ben getrouwd viel tegen bij mensen om heen.
Gelukkig heb ik mijn eigen plan getrokken en het ouder worden helpt daar nog meer aan mee.
Hoe wordt jij beïnvloedt door opgelegde schoonheidsidealen? Veroordeel je anderen die daar niet aan voldoen of hou je van alle verschillen?
MidasWolf schreef:
15-06-2026 13:17
Wanneer iemand dichtbij mij dit zou willen. Vaak heb ik zo van dat is aan de ander, hier zou ik in dit soort gevallen wel mijn bedenkingen uiten. Veel keuzes kun je (makkelijk) veranderen. Dit toch iets moeilijker. Als een goede vriend(in) of je kind zoiets wil. Denk ik dat wel meer mensen de bedenkingen uitspreken.

Als iemand het al heeft zou ik niet hardop uitspreken , tenzij diegene specifiek om mijn mening zou vragen.
Dan zou ik zeggen dat het mijn ding niet zou zijn, als diegene er blij mee is.

Ergens ben ik het wel met je eens hoor. Een gezichtstattoo is niet iets waar licht over gedacht moet worden. Er zijn sowieso best veel mensen die hun tattoo weer laten weglaseren, want spijt. Niet goed over nagedacht, het zien als een modeverschijnsel, als iets wat je nou eenmaal moet hebben in deze tijd.

Persoonlijk laat ik nooit een tatoeage zetten in een impuls. Ik denk er minimaal een half jaar over na. Wil ik het dan nog graag, dan laat ik 'm zetten. Sowieso bij een gezichtstattoo moet je heel goed weten waar je aan begint. Ik heb er eentje in mijn nek, die heel goed zichtbaar is. Dat was mijn derde, en heb ik pas laten zetten toen ik al dik in de dertig was.
Delulu
blijfgewoonbianca schreef:
15-06-2026 11:50
Omdat ik het niet om me heen zie.
Wel sneakers , maar dan bijvoorbeeld van Gabor . Wel jeans, maar dan met een elastische taille. Omdat - vaak - hun figuur verandert , of omdat ze bijvoorbeeld artrose hebben en dan een rits en zo’n knoop niet heel fijn zit.

Mijn moeder draagt ze juist omdat ze heel spoetief is, maar geen sportkleding wil dragen tijdens wandelen/fietsen. Dan vind zij een ‘boyfriend’ jeans juist een modieuze en toch makkelijk zittende oplossing.

Ik heb overigens wel een paat tantes die inderdaad in de Gabor catagorie zitten qua sneakers. Wel heb ik pas een ‘oude’ jas van een van hen gekregen en heb jog nooit zoveel complimenten op een jas gehad.

Ik ken alleen mensen die broeken dragen met elastiek als zij zwanger zijn of mensen met een aandoening in een verzorgingsomgeving (thuiszorg of verzorgingshuis).

Ik ben nog geen 50, wel de overgang al achter de rug. Ja het lichaam is zeker veranderd, maar de ondershirts van de hema passen gewoon nog, ook ingestopt in de broek.
Where is my mind?
Appletje schreef:
14-06-2026 21:14
Da's toch geen hele extreme trui? Bij ons zou het waarschijnlijk door de meesten geeneens opgemerkt worden....
Nee, maar wel in een omgeving waarin 90% in een blauw overhemd of, doe eens spannend, een wit met blauw geruit overhemd loopt.
Fantasy schreef:
15-06-2026 12:38
Zalando, Bonprix, Wehkamp etc. Waarom zou je alleen op sites shoppen die voor ouderen zijn?
Omdat je dat veel meer tijd kost.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
SurferRosa schreef:
15-06-2026 11:42
Mijn moeder is bijna 80 en draagt zeker ook het model uit jouw voorbeeldplaatje, ze heeft er zelfs nog kekke sneakers bij. Skinnies draagt ze ook wel eens. Een lage heupbroek dan niet, maar zijn die überhaupt nog ergens te krijgen? Dat was toch een ding in de nineties? Mijn vader draagt trouwens air max schoenen.

Waarom is dit zo vreemd?
Skinnies en Air Max zijn uit juist, heupbroeken zijn weer in.
SurferRosa schreef:
15-06-2026 13:44
Mijn moeder draagt ze juist omdat ze heel spoetief is, maar geen sportkleding wil dragen tijdens wandelen/fietsen. Dan vind zij een ‘boyfriend’ jeans juist een modieuze en toch makkelijk zittende oplossing.

Ik heb overigens wel een paat tantes die inderdaad in de Gabor catagorie zitten qua sneakers. Wel heb ik pas een ‘oude’ jas van een van hen gekregen en heb jog nooit zoveel complimenten op een jas gehad.

Ik ken alleen mensen die broeken dragen met elastiek als zij zwanger zijn of mensen met een aandoening in een verzorgingsomgeving (thuiszorg of verzorgingshuis).

Ik ben nog geen 50, wel de overgang al achter de rug. Ja het lichaam is zeker veranderd, maar de ondershirts van de hema passen gewoon nog, ook ingestopt in de broek.
Ik draag alleen maar broeken met elastiek. :shame: Dit soort dingen:

Afbeelding
Ugli schreef:
15-06-2026 14:19
Ik draag alleen maar broeken met elastiek. :shame: Dit soort dingen:

Afbeelding
Sorry, ik bedoelde jeans met elastiek.
Where is my mind?
Ugli schreef:
15-06-2026 14:16
Skinnies en Air Max zijn uit juist, heupbroeken zijn weer in.
Mijn ouders zijn geen trendvolgers, maar geenszins van plan zich neer te leggen bij: ‘dit draagt je oma toch niet?’ Er zit nog een wereld tussen.
Where is my mind?
apiejapie schreef:
15-06-2026 10:14
En dat is ook een misvatting. Tatoeages staan vaak voor iets inderdaad. Maar soms is het ook niet meer dan een mooie afbeelding die je bij je wilt dragen om je huid/lijf te versieren. Niet achter elke tatoeage zit een gedachte.
Ja, een achterliggende gedachte bij een tatoeage hoeft niet per se een diepere wijsheid of een emotionele gebeurtenis te zijn, iemand kan het ook gewoon mooi vinden, maar dat vind ik bij sommige mensen dus moeilijk te begrijpen: kuiten vol tribal tattoos bij een verder kleurloze ambtenaar, bijvoorbeeld. Tatoeages stralen iets ruigs en eigenzinnigs uit, vaak past iemand zijn kledingstijl en kapsel er ook op aan, zodat het totaalplaatje klopt. Ik bedoel niet dat je een halve hells angel moet zijn om weg te komen met een tattoo, ik ken genoeg klassiek uitziende mensen met een tattoo, maar ik verbaas me wel over een heel braaf uitziende man die duidelijk niks om kledingstijl of uitstraling geeft en die dan zwaar getatoeëerde onderbenen heeft. Ik stoor me er niet aan, hoor. Leuk, juist. Maar ik zou best willen weten wat erachter zit. (En misschien is dat wel het antwoord: hij wordt er mysterieus door, iemand met een onverwachtse voorkeur voor tribal tatoeages.)
SurferRosa schreef:
15-06-2026 14:23
Sorry, ik bedoelde jeans met elastiek.
O, da’s best gek. Echt alle winkels hangen er nu vol mee.

https://www.wehkamp.nl/anytime-denim-wi ... gK2F_D_BwE
SurferRosa schreef:
15-06-2026 14:25
Mijn ouders zijn geen trendvolgers, maar geenszins van plan zich neer te leggen bij: ‘dit draagt je oma toch niet?’ Er zit nog een wereld tussen.
En die wereld er tussen is dus best lastig als je en geen opoe kleding wilt en geen dingen aan wil waarin je bijvoorbeeld “ kipfiletjes “ ziet , maar lichamelijk wel het een en ander gaat mankeren. De keuze is niet meer zo reuze.
15-06-2026 14:36
En die wereld er tussen is dus best lastig als je en geen opoe kleding wilt en geen dingen aan wil waarin je bijvoorbeeld “ kipfiletjes “ ziet , maar lichamelijk wel het een en ander gaat mankeren. De keuze is niet meer zo reuze.
Denk dat ik tegen de tijd dat het lastiger wordt gewoon van alles steeds 3 stuks bestel. Zeker bij broeken. Sterker nog, misschien begin ik daar vanaf nu wel mee.
In de wereld van mijn moeder is die keuze dus juist reuze, er hoeven geen concessies gedaan te worden.
Where is my mind?
15-06-2026 14:31
O, da’s best gek. Echt alle winkels hangen er nu vol mee.

https://www.wehkamp.nl/anytime-denim-wi ... gK2F_D_BwE
Sorry, ik dacht dat je echt aangepaste kleding bedoelde in je eerste bericht over kleding met elastiek. Omdat je het had over geen knopen en ritsen meer willen etc.

Dit soort broeken zijn er naturlijk legio en vaak tijdloos.
Where is my mind?
SurferRosa schreef:
15-06-2026 14:38
In de wereld van mijn moeder is die keuze dus juist reuze, er hoeven geen concessies gedaan te worden.
Prettig.
Waar ik altijd voor comfort heb gekozen met kleding, vindt mijn zus dat hakken en jurken en strakke nylon kousen, iets waar ik niet tegen kan, een kwestie van " discipline" is. Je zo kleden is een must en getuigt dus van discipline. Dat jullie het weten.

Ik heb dikke knieen door de artrose (mijn benen zien er sowieso niet uit), en ben juist heel blij met de wijde broeken die je nu overal ziet. Ook met elastiek, lekker comfortabel.
Delulu
Fantasy schreef:
15-06-2026 13:03
Geen idee, kan best. Ik bestel veel op Bonprix en ik draag niet bepaald "ouwemensenkleding". :)
Mijn de dochter koopt ook regelmatig bij de Wehkamp en Bonprix.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Mephishardstylez schreef:
15-06-2026 14:49
Waar ik altijd voor comfort heb gekozen met kleding, vindt mijn zus dat hakken en jurken en strakke nylon kousen, iets waar ik niet tegen kan, een kwestie van " discipline" is. Je zo kleden is een must en getuigt dus van discipline. Dat jullie het weten.
Maar waarom zou je dat willen? Ik heb die discipline niet en nooit gehad maar wie zou dat (volgens de theorie van jouw zus) boeien?
Ik zou geen zin hebben in die discipline. Levert het haar wat op, volgens haarzelf?
cognac schreef:
15-06-2026 14:58
Maar waarom zou je dat willen? Ik heb die discipline niet en nooit gehad maar wie zou dat (volgens de theorie van jouw zus) boeien?
Ik zou geen zin hebben in die discipline. Levert het haar wat op, volgens haarzelf?
Daarnaast is het ook onzin. Ik draag vaak rokken, jurken en panties (in de winter). Juist omdat ik dat comfortabel vind zitten. Het ligt toch echt aan de stof, pasvorm en/snit of die kleding ‘discipline’ of niet vergt.
Where is my mind?
SurferRosa schreef:
15-06-2026 14:41
Sorry, ik dacht dat je echt aangepaste kleding bedoelde in je eerste bericht over kleding met elastiek. Omdat je het had over geen knopen en ritsen meer willen etc.

Dit soort broeken zijn er naturlijk legio en vaak tijdloos.
Er is tegenwoordig maar weinig echt tijdloos, hoor.
De laatste jaren zie je ineens overal en nergens dat soort broeken, daarvoor echt niet en waren dat dus “ echte “ oude dames pantalons. ( of joggingbroeken)

Maar heel fijn dat jullie bejaarde moeders allemaal nog slagen voor hun jeans bij de Only en de H&M.
15-06-2026 15:08
De laatste jaren zie je ineens overal en nergens dat soort broeken, daarvoor echt niet en waren dat dus “ echte “ oude dames pantalons. ( of joggingbroeken)

Maar heel fijn dat jullie bejaarde moeders allemaal nog slagen voor hun jeans bij de Only en de H&M.
Only is wel redelijk toegankelijk toch? H&M weet ik niet, dat vind ik een hele onoverzichtelijke winkel.
Claudia Sträter is wellicht nog een goede optie. Barbour, River Woods, Anna van Toor, Peter Hahn, Brax.
15-06-2026 15:08

Winkelstraten en online winkels vol met tijdloze mode. Als je niet voor de laatste trends gaat, dan is het juist makkelijker.

Only en H&M hebben juist de zogenaamde trendkleding als eerste. Nu slaagt mijn moeder ook nog wel eens bij een H&M, die hebben naast trendkleding ook nog wel veel basics.
Where is my mind?
cognac schreef:
15-06-2026 15:27
Only is wel redelijk toegankelijk toch? H&M weet ik niet, dat vind ik een hele onoverzichtelijke winkel.
Claudia Sträter is wellicht nog een goede optie. Barbour, River Woods, Anna van Toor, Peter Hahn, Brax.
Ben je zelf de laatste tijd nog weleens in een Only geweest ? https://www.only.com/nl-nl/damesmode/jeans-dames

Kennelijk zien de hoogbejaarde ( zwaaaar in de 80 )

moeders van forummers er zo’n beetje uit

Afbeelding

En in mijn omgeving eerder zo :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als je je in het laatste geval in een hotpant, mini jurk of skinny jeans hijst moet je dat uiteraard zelf weten en ik zal de laatste zijn die daar - tenzij het mijn eigen moeder is - hardop iets over zal zeggen.
En waarom tegen mijn moeder wel ? Omdat ze het heel belangrijk vindt dat ze iets aan trekt wat flatteert.
15-06-2026 15:44
Ben je zelf de laatste tijd nog weleens in een Only geweest ? https://www.only.com/nl-nl/damesmode/jeans-dames

Kennelijk zien de hoogbejaarde ( zwaaaar in de 80 )

moeders van forummers er zo’n beetje uit

Afbeelding

En in mijn omgeving eerder zo :
Afbeelding

En als je je in het laatste geval in een hotpant, mini jurk of skinny jeans hijst moet je dat uiteraard zelf weten en ik zal de laatste zijn die daar - tenzij het mijn eigen moeder is - hardop iets over zal zeggen.
En waarom tegen mijn moeder wel ? Omdat ze het heel belangrijk vindt dat ze iets aan trekt wat flatteert.
Jeetje, een pagina vol met normale jeans in verschillende uitvoeringen en jij vind het nog steeds ongelooflijk dat vrouwen tot op hoge leeftijd dit dragen? Wat is hier mis mee? Wat boeit jou het overigens?
Nu is mijn moeder nog lang niet zwaaar in de 80, zoals ik al schreef, ben je de doelpalen aan het verzetten omdat je weerwoord krijgt?

Ik hoop overigens dat mijn moeder over 10 jaar (als ze zwaaar in de 80 89 wordt) zich nog steeds kleedt zoals ze wil en dat lijkt inderdaad op plaatje 1.
Met de overige plaatjes vind ik overigens ook niets mis en al helmaal geen opoekleding, veel vrouwen kleden zich toch zo, ook als ze nog laaaaaang geen 80 zijn?
Where is my mind?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven