Dat ziet er niet uit.

13-06-2026 14:08 200 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Negatieve opmerkingen over andermans uiterlijk vind ik altijd erg vervelend.
Ik sla bv. meteen aan op: "Die witte benen kunnen niet." of "Met dat figuur/leeftijd kun je dat niet dragen."
Per ongeluk viel ik in mijn jonge jaren in de smaak bij veel mensen, maar vond het heel naar wanneer een man/vrouw daar te veel nadruk op legde.
Op de middelbare school werd ik gepest, omdat ik volgens veel medeleerlingen met de lelijkste jongen van de school verkering had.
Zelfs de de man waar ik mee ben getrouwd viel tegen bij mensen om heen.
Gelukkig heb ik mijn eigen plan getrokken en het ouder worden helpt daar nog meer aan mee.
Hoe wordt jij beïnvloedt door opgelegde schoonheidsidealen? Veroordeel je anderen die daar niet aan voldoen of hou je van alle verschillen?
Niet al die modellen spijkerbroeken zijn misschien geschikt maar op die pagina zitten er toch gerust een paar exemplaren bij die uitstekend (óók) passen bij hoogbejaarde dames? Die okergele jas vind ik trouwens erg mooi!
Ookal schreef:
13-06-2026 15:20
Dan heb jij je al op jonge leeftijd afgezet tegen de normen waarin je bent opgegroeid.
Ik was als kind sowieso al niet zo onder de indruk van groepsdruk of hiërarchie en had een eigen mening die ik ook verkondigde (niet altijd even subtiel :P )

Ik kreeg zelf ook opmerkingen omdat ik bruine ogen had, al vanaf kleins af aan. En het rare is, ze deden of het heel apart/raar was, maar ik kan mij niet herinneren dat andere klasgenoten ook die opmerkingen kregen. Mogelijk omdat iedereen 'wist' dat die anderen een Indonesische achtergrond hadden en ik niet. Maar bij mij was het blijkbaar zo raar en moest het gezegd worden. En dat viel mij op en toen ging ik er over nadenken. En viel het mij op dat veel opmerkingen niet neutraal waren, al kon ik dat niet echt verwoorden. Maar het was ALTIJD kritiek. En dat vond ik gewoon stom en daar ging ik niet aan mee doen. :lol: En van anderen accepteerde ik het ook niet.

Wat goed was dat ik dat bedacht had, want ik heb genoeg opmerkingen gekregen over mijn uiterlijk. Dat ik dik zou zijn, wat ik niet was of dat mijn wenkbrauwen raar waren, dat ik exotisch uit zag en dat dus MOEST zijn. Dus van mij kregen ze regelmatig een onvriendelijke reactie terug. Dat ik niet dik was en dat het onbeschoft was om te zeggen. Dat ze niet moesten zeuren als ze bleven vragen waar ik nu echt vandaan kom. Het stoort mij nog steeds, maar ik ben niet bang om onaardig te reageren, en om eerlijk te zijn, hoe ouder ik ben, hoe scherper ik reageer. En ook op opmerkingen die men richting andere plaatst.
Mephishardstylez schreef:
13-06-2026 23:13
Het is zo raar dat mensen je je uiterlijk lijken kwalijk te nemen soms. Hoe durf je dik te zijn, grijs haar te hebben, een giga neus te hebben...het erge is, doordat er plastische chirurgie, haarverf en botox bestaat, dat mensen gaan vinden dat je iets móet doen. Omdat het kan. Laat die giga gok nou kleiner maken en hijs die slappe tieten toch op.
Spuit die ouwe reet gewoon vol filler.
Maar...als je dat doet krijg je óók hoon.
Kijk die ijdel zijn! Die heeft zichzelf compleet verbouwd! Kortom, je doet het nooit goed.
Eens. Ik krijg idd commentaar op dat ik grijs word en niet verf. Dat ik rimpels krijg. De mensen die het benadrukken, zijn degenen die dat lelijk vinden of er trots op zijn dat ze dat zelf nog niet hebben. Ik vind het niet erg om grijs te worden of rimpels te krijgen, ik word nu eenmaal ouder. Het alternatief is of dood gaan zodat er niets meer veranderd of continue verven en zo. Nee dank je, dat is niet mijn ding. Wel jouw ding? Helemaal goed!

En inderdaad, je mag niet ijdel zijn, want je mag niet van jezelf zeggen dat je er leuk uit ziet of dat je jezelf mooi vindt, maar je moet wel je best doen om er mooi en leuk uit te zien.

Natuurlijk heb ik soms zo mijn oordeel over hoe andere mensen zich kleden of stijlen, ik ben geen heilige en sommige dingen vind ik gewoon niet mooi. Maar zolang er geen noodzaak is, zal ik er niets negatiefs over zeggen. En als er wel een noodzaak is, dan is het omdat bv er een knoop af is (en bied een veiligheidsspeld aan) of dat iets binnenstebuiten zit of lipstick op iemands tanden zit of dat een labeltje uitsteekt (en bied aan deze in te stoppen).
Een beetje als: als je niets aardigs kunt zeggen, zeg dan niets.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
SurferRosa schreef:
15-06-2026 15:50
Jeetje, een pagina vol met normale jeans in verschillende uitvoeringen en jij vind het nog steeds ongelooflijk dat vrouwen tot op hoge leeftijd dit dragen? Wat is hier mis mee?
Afbeelding

Wat boeit jou het overigens?
Tsja, zeg je dat op elk topic tegen iemand met een andere mening ?

Nu is mijn moeder nog lang niet zwaaar in de 80, zoals ik al schreef, ben je de doelpalen aan het verzetten omdat je weerwoord krijgt? Nee, maar dan zijn het toch - jouw - appels met - mijn - peren vergelijken ?

Ik hoop overigens dat mijn moeder over 10 jaar (als ze zwaaar in de 80 89 wordt) zich nog steeds kleedt zoals ze wil en dat lijkt inderdaad op plaatje 1.
Met de overige plaatjes vind ik overigens ook niets mis en al helmaal geen opoekleding, veel vrouwen kleden zich toch zo, ook als ze nog laaaaaang geen 80 zijn? O, in jouw omgeving zijn ze toch juist allemaal van de hele hippe kleding ? Nou ineens weer niet ? En jij vindt dat op die plaatjes geen “ kleding passend bij een bepaalde leeftijd(sfase ) ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Baggal schreef:
13-06-2026 17:16
Ik weet niet of dat jammer is. Ik ben mijzelf er als 43 jarige van bewust dat je gewoon niet alles kan dragen. Ik ben wel redelijk tevreden over mijn uiterlijk (helemaal nu ik best wat gewicht kwijt ben) en zou mijn kledingstijl als elegant omschrijven.

Waarom kan dat niet?
blijfgewoonbianca schreef:
13-06-2026 22:45
Leuk ; je oma in zo’n broek.

Ik schreef op jouw post blijfgewoonbianca"

Wie bepaalt wat flatterend is , degene die het draagt toch?
Of is daar een standaard regel voor?
Jiske schreef:
15-06-2026 17:14
Ik schreef op jouw post blijfgewoonbianca"

Wie bepaalt wat flatterend is , degene die het draagt toch?
Of is daar een standaard regel voor?
Goeie.

Er is wel een verschil tussen iets aantrekken omdat je dat bloesje zo mooi vindt en iets aantrekken wat je mooier maakt gebaseerd op de tint van je huid en zo .
Er zullen niet zo heel veel mensen de deur uitgaan met het idee “ vandaag doe ik iets aan wat me niet staat “ , maar als ze daadwerkelijk iets flatterends dragen ( hotter than my daughter / dat programma van Fred van Leer ) zien ze zelf ook het verschil wel.
15-06-2026 16:54
Ik heb het nooit over hele hippie kleding gehad. Ik reageerde op jouw plaatjes, dat is ook geen hele hippie kleding, maar wel kleding die ik veel ouderen gewoon ook zie dragen.
Where is my mind?
SurferRosa schreef:
15-06-2026 18:12
Ik heb het nooit over hele hippie kleding gehad. Ik reageerde op jouw plaatjes, dat is ook geen hele hippie kleding, maar wel kleding die ik veel ouderen gewoon ook zie dragen.
Welk plaatje ? Zo’n ballonjeans ( of hoe heet dat ) ? Zie jij daar hoogbejaarden mee lopen ? Ik kom ze niet tegen, hoor. Misschien zijn ze in Rotterdam behoudend, dat kan.
15-06-2026 18:25
Welk plaatje ? Zo’n ballonjeans ( of hoe heet dat ) ? Zie jij daar hoogbejaarden mee lopen ? Ik kom ze niet tegen, hoor. Misschien zijn ze in Rotterdam behoudend, dat kan.
De allereerste met de wijde jeans en sneakers en de laatste met die roze jasjes.
Where is my mind?
SurferRosa schreef:
15-06-2026 18:29
De allereerste met de wijde jeans en sneakers en de laatste met die roze jasjes.
Afbeelding

Deze dus.
Jij ziet ouderen dit dragen. Hoe oud dan ongeveer ? Er zit namelijk een hele generatie tussen 65 en 85 .
Als ik post “ leuk, je oma in zo’n broek “ heb ik het hoogst waarschijnlijk over een andere generatie oma’s dan de forummer die postte dat ze heus dat draagt en zelf (stief)oma is.

Ik geloof zo maar dat de generatie die nu net oma is, die nog werken etc nog dat soort broeken willen dragen en dat het leuk staat. Maar je maakt mij niet wijs dat je die andere vrouwen die ik postte daadwerkelijk met dat soort broeken ziet lopen of dat je dat erg leuk zou vinden staan.
15-06-2026 17:54
Goeie.

Er is wel een verschil tussen iets aantrekken omdat je dat bloesje zo mooi vindt en iets aantrekken wat je mooier maakt gebaseerd op de tint van je huid en zo .
Er zullen niet zo heel veel mensen de deur uitgaan met het idee “ vandaag doe ik iets aan wat me niet staat “ , maar als ze daadwerkelijk iets flatterends dragen ( hotter than my daughter / dat programma van Fred van Leer ) zien ze zelf ook het verschil wel.

Ja misschien zien ze zelf wel verschil, maar dan nog. Er is een hele bekende influencer, Lotte van Eijk en zij is behoorlijk vol en draagt wat ze leuk vindt. Dus inderdaad een naveltruitje of iets met kant waar alles doorheen te zien is.

Ik vind het geweldig dat ze het doet! Waarom moet alles flatterend zijn?
Bij heel veel kleding waarover misschien gezegd kan worden dat je het vanaf een bepaalde leeftijd niet meer kunt dragen gaat het om kleding die ik ook niet droeg toen ik 17 was; naveltruitjes, heupbroeken, strakke leren rokjes

Bij andere kleding kies ik ervoor om dat niet meer te doen maar zou het qua leeftijd best kunnen; kniehoge rokken, spaghettibandjes. Niks mis mee maar ik vind voor mijzelf iets fijner benen en bovenarmen te bedekken.
Jiske schreef:
15-06-2026 18:42
Ja misschien zien ze zelf wel verschil, maar dan nog. Er is een hele bekende influencer, Lotte van Eijk en zij is behoorlijk vol en draagt wat ze leuk vindt. Dus inderdaad een naveltruitje of iets met kant waar alles doorheen te zien is.

Er moet niks. We hebben geen mode politie voor zover ik weet.
Maar net zoals sommige ( geen forummers uiteraard ) mensen het leuk vinden dat hun kleur bank “ past “ bij de gordijnen en zo, zo vinden sommige mensen ( Lotte van Eijk ook op de meeste foto’s, zo te zien ) het leuker dat hun ogen mooier uitkomen en hun huid straalt door het dragen of vermijden van bepaalde kleuren. En dan heb je ook nog een categorie mensen die graag langer/slanker / etc willen ogen of de aandacht van bijvoorbeeld een omvangrijke borstpartij willen verleggen.
15-06-2026 18:54
Er moet niks. We hebben geen mode politie voor zover ik weet.
Maar net zoals sommige ( geen forummers uiteraard ) mensen het leuk vinden dat hun kleur bank “ past “ bij de gordijnen en zo, zo vinden sommige mensen ( Lotte van Eijk ook op de meeste foto’s, zo te zien ) het leuker dat hun ogen mooier uitkomen en hun huid straalt door het dragen of vermijden van bepaalde kleuren. En dan heb je ook nog een categorie mensen die graag langer/slanker / etc willen ogen of de aandacht van bijvoorbeeld een omvangrijke borstpartij willen verleggen.

En je hebt tegenwoordig ook een categorie die zich nergens iets van aantrekt en het niks kan schelen of ze te oud/ jong/ dik/ dun/ klein/ lang/ weet ik veel wat zijn.

Gelukkig maar.
15-06-2026 18:38
Afbeelding

Deze dus.
Jij ziet ouderen dit dragen. Hoe oud dan ongeveer ? Er zit namelijk een hele generatie tussen 65 en 85 .
Als ik post “ leuk, je oma in zo’n broek “ heb ik het hoogst waarschijnlijk over een andere generatie oma’s dan de forummer die postte dat ze heus dat draagt en zelf (stief)oma is.

Ik geloof zo maar dat de generatie die nu net oma is, die nog werken etc nog dat soort broeken willen dragen en dat het leuk staat. Maar je maakt mij niet wijs dat je die andere vrouwen die ik postte daadwerkelijk met dat soort broeken ziet lopen of dat je dat erg leuk zou vinden staan.
Ik zei dat mijn moeder zoiets draagt en dat zij bijna 80 is. Maar ik zie eerlijk gezegd niet wat er zo gek is aan dit soort jeans? Zo bijzonder is deze jeans toch niet?
Where is my mind?
Ik vind die jeans geweldig!
15-06-2026 18:38
cognac schreef:
15-06-2026 19:06
Ik vind die jeans geweldig!
Nou, fijn : ik heb een nieuwe hype ontketend. :-D
Ik zou er gelijk 3 bestellen als ik jou was. Of zes : 2 voor later, 1 voor nu. En dan heb je er een paar om uit te delen aan je (schoon)moeder en je grootje. En aan je puberdochter. Want het is echt, eerlijk, heus waar een generatieloos kledingstuk.
15-06-2026 19:11
Nou, fijn : ik heb een nieuwe hype ontketend. :-D
Ik zou er gelijk 3 bestellen als ik jou was. Of zes : 2 voor later, 1 voor nu. En dan heb je er een paar om uit te delen aan je (schoon)moeder en je grootje. En aan je puberdochter. Want het is echt, eerlijk, heus waar een generatieloos kledingstuk.
Ja leuk toch, het doet me denken aan een merk dat ik in de jaren negentig en zero's droeg maar ik weet niet meer hoe het heette. Beetje alto skate achtig merk geloof ik maar ik behoorde tot geen van beide subgroepen dus geen idee of het dat echt was en of ik er een flater mee sloeg.
Vind het een beetje jammer dat dit topic in een discussie is verzand wat oudere dames nog wel of niet dragen en hoe oud ze dan zijn..

Ik kreeg vroeger vooral kritiek op mijn heel witte huid, was volgens een surinaams vriendinnetje niet blank, maar doorzichtig, maar vanuit haar was dat een grapje. Ik durfde nauwelijks met mijn benen bloot, maar nu (begin 40) kan het me echt niets meer schelen en hoor ik er ook nooit meer iets over.
Volgens mijn zegt het maken van zulke opmerkingen vooral iets over degene die zo negatief is tegenover zijn medemens. Ik denk wel af en toe, ik denk dat je een beter passend kledingstuk had kunnen kiezen. Je ziet dan dat iets iemand net niet fijn staat, vaak te strak oid. Maar dan nog, hun keuze, dus zal er nooit iets van zeggen. En misschien wel helemaal geen budget voor die nieuwe broek.

Word trouwens juist blij van mensen met een unieke stijl, we worden snel zo'n beige/greige eenheidsworst!
Jiske schreef:
15-06-2026 17:11
Waarom kan dat niet?
Omdat ik mij daar niet prettig bij voel en ik geen 16 jaar meer ben en er meer Baggal is dan dat er toen was (al ben ik recentelijk weer veel afgevallen).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
15-06-2026 19:43
Omdat ik mij daar niet prettig bij voel en ik geen 16 jaar meer ben en er meer Baggal is dan dat er toen was (al ben ik recentelijk weer veel afgevallen).

Maar jij schreef dit:

Ik ben mijzelf er als 43 jarige van bewust dat je gewoon niet alles kan dragen.

Bedoel je dan eigenlijk gewoon 'ik' ?
Jiske schreef:
15-06-2026 18:42

Haar boek is sowieso een aanrader. Ik heb het geluisterd, ze leest het zelf voor. Geweldig mens!
apiejapie schreef:
15-06-2026 20:25
Haar boek is sowieso een aanrader. Ik heb het geluisterd, ze leest het zelf voor. Geweldig mens!

Absoluut mee eens!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven