De gemiddelde Nederlander

05-06-2010 13:36 151 berichten
.
.
Alle reacties Link kopieren
De meeste Nederlandse scholen geven vanaf groep 7 basisschool Engelse les. Dus de meeste Nederlanders zijn prima in staat een Engelse tekst te lezen en te begrijpen. En als je dat niet kunt, dan is de LOI dichtbij lijkt mij.
MILF in the making ;-)
Onzin van dat rijbewijs. Genoeg andere vervoersmiddelen.
quote:Dibah schreef op 05 juni 2010 @ 14:05:

[...]

Zonder rijbewijs kom je ook nergens.Nee, want fietsen en lopen en openbaar vervoer en taxi's is zóóóóóóóóó vorig jaar.
MILF in the making ;-)
quote:Dibah schreef op 05 juni 2010 @ 14:05:

[...]

Zonder rijbewijs kom je ook nergens.Wat een onzin.....of heb je nog nooit van een bus/trein/taxi/fiets gehoord? En owja.....bijna vergeten...benen
quote:Dibah schreef op 05 juni 2010 @ 13:47:

[...]

Ik mag toch van de veronderstelling uit gaan dat de Viva bedoeld is voor iedereen? Viva heeft een commerciele instelling, verkoopt haar bladen die in het Nederlands geschreven zijn.

Het blad wel wat een Viva-forummer verkiest te plaatsen is aan hem/haar. Zeiken over de taal waarvoor een topicstarter kiest is een kwestie van keuze die je hebt gemaakt. De keuze is in mijn ogen dan: "click ik dit topic weg of niet".

Dat jouw keuze heeft geleid tot het veranderen van het onderwerp in dit topic is een gevolg van jouw posts en die van anderen. Logisch dat deze dan verwijderd zijn.

Als een engel je aanspreekt op het feit dat engels een gangbare taal is dan is dat haar goed recht. Zij is namelijk met een aantal anderen hier die het beleid bepalen. Je hebt je aan het beleid wat hier gevoerd wordt te houden of je het nou aanstaat of niet.

Mijn keuze is dan nu ook: Ik click jouw topic weg Dibah
Wat een onzin dat de gemiddelde Nederlander Engels kan praten en lezen. Wat ik krijg op uni aan studenten kan echt niet goed Engels lezen. Hoogstens een net voldoende. Het is echt dramatisch. Nederlanders hebben een veel te hoge pet op van zichzelf met talen. Het is hartstikke goed dat ze op de middebare school de basis leren van veel talen maar het moet niet overschat worden, het blijft slechts een basis.
En Engels lezen en Engels begrijpen zijn twee totaal verschillende dingen.
Onzin. Je komt overal zonder rijbewijs. het kost tegenwoordig zelfs minder tijd om met een bus ergens heen te gaan dan met een auto. Je vergelijking raakt kant noch wal.
Ik ben geen gemiddelde Nederlander, want ik kan Engelse teksten niet lezen. Nou ja, ik kan ze natuurlijk wel lezen, de letters zijn tenslotte herkenbaar, maar ik begrijp zo'n tekst niet. En dat vind ik een tekortkoming, van mezelf. Als ik er echt veel last van had zou ik er wat aan doen.

Ow, en ik heb wel een rijbewijs, dus ik kom overal. Ik heb dan weer geen auto, dus ga ik met bus/trein/fiets/scooter/benenwagen.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
@Dibah, en als je nu een rijbewijs hebt maar geen auto dan kom je ook nergens? Sorry maar wat een non-discussie is dit zeg, wat is nu het hele probleem? Het is mooi weer, weekend, maak je niet druk!
Ennea, het was niet eens een OP. Het was een manuscript van een interview van CNN met de nabestaanden van het meisje wat vermoedelijk door Joran van der Sloot om het leven was gebracht.

En als het niet Dibah was die met de regelmaat van de klok zelf in een andere taal dan Nederlands post, was er niets aan de hand geweest. Het was puur zuigen, en dat is het nu weer.
quote:DarkRosePrincess schreef op 05 juni 2010 @ 14:05:

De meeste Nederlandse scholen geven vanaf groep 7 basisschool Engelse les. Dus de meeste Nederlanders zijn prima in staat een Engelse tekst te lezen en te begrijpen. En als je dat niet kunt, dan is de LOI dichtbij lijkt mij.

Och sommige scholen zelfs al in de kleuterklas.

De gemiddelde nederlander is lekker wat in het zonnetje aan het doen....
quote:Zwieber schreef op 05 juni 2010 @ 14:11:

En Engels lezen en Engels begrijpen zijn twee totaal verschillende dingen.Wat So ehhhh Zwieb wij zeggen dus.
Ieder medium heeft een doelgroep en een soort ijkpersoon. Voor tv bestaan er bijvoorbeeld voor elk tijdstip en zender een soort profielschets van de kijker/doelgroep. Dat geldt ook voor bladen. Daardoor voelt niet iedereen zich aangesproken door hetzelfde blad/programma. Logisch. Maar andersom kan een blad oid ook niet rekening houden met iedereen die buiten hun doelgroep valt. Jammer maar helaas.
.
Het probleem is Teigetje, dat ik een sarcastische opmerking heb gemaakt : dan rot je lekker op naar je eigen land ( naar aanleiding van haar postings) en dat daar door de angels "niets" aan gedaan is. Zie Actueel.

Dibah heeft haar zin niet gekregen, en dat is het probleem.
quote:Solomio schreef op 05 juni 2010 @ 14:12:

Ik ben geen gemiddelde Nederlander, want ik kan Engelse teksten niet lezen. Nou ja, ik kan ze natuurlijk wel lezen, de letters zijn tenslotte herkenbaar, maar ik begrijp zo'n tekst niet. En dat vind ik een tekortkoming, van mezelf. Als ik er echt veel last van had zou ik er wat aan doen.

Ow, en ik heb wel een rijbewijs, dus ik kom overal. Ik heb dan weer geen auto, dus ga ik met bus/trein/fiets/scooter/benenwagen.Ik denk eerlijk gezegd dat jij gewoon meer zelfinschatting hebt over jouw Engelse kennis dat de gemiddelde Nederlander.
@solomio, jij zegt net als ik hetzlfde, ik heb ook een rijbewijs maar geen auto en ik kom ook overal....hahahahaha
Bullshit Dibah ( ohhh een engels woord!!)

het was een manuscript van CNN. Daar is de voertaal engels. Doe toch normaal.
quote:Zwieber schreef op 05 juni 2010 @ 14:10:

Wat een onzin dat de gemiddelde Nederlander Engels kan praten en lezen. Wat ik krijg op uni aan studenten kan echt niet goed Engels lezen. Hoogstens een net voldoende. Het is echt dramatisch. Nederlanders hebben een veel te hoge pet op van zichzelf met talen. Het is hartstikke goed dat ze op de middebare school de basis leren van veel talen maar het moet niet overschat worden, het blijft slechts een basis.Dat valt me dan persoonlijk behoorlijk tegen. Als je aan de uni studeert dan is dat toch bijna wel een basisvoorwaarde. De verdeling Engels/Nederlandse boeken binnen mijn opleiding is 9/1. Zonder een goede beheersing van het Engels kom je het eerste blok niet eens door.
quote:Zwieber schreef op 05 juni 2010 @ 14:10:

Wat een onzin dat de gemiddelde Nederlander Engels kan praten en lezen. Wat ik krijg op uni aan studenten kan echt niet goed Engels lezen. Hoogstens een net voldoende. Het is echt dramatisch. Nederlanders hebben een veel te hoge pet op van zichzelf met talen. Het is hartstikke goed dat ze op de middebare school de basis leren van veel talen maar het moet niet overschat worden, het blijft slechts een basis.

Eens echter zoals ik het begrijp geen reden om te vinden dat een forummer die kiest voor een engelse tekst deze zou moeten vertalen. Wat volgens mij hier ook een issue is.

Dan kies je er voor vragen te stellen ter verduidelijking van de tekst of weg te clicken. Vinden dat je dan het recht hebt om een off-topic discussie aan te gaan over het wel of niet gebruiken van engelse taal, is dan niet juist in mijn ogen.
quote:Dibah schreef op 05 juni 2010 @ 14:14:

Hier bij mij thuis worden dagelijks 4 talen gesproken. Toch schrijf ik altijd in het Nederlands. Uit fatsoen, maar ook omdat het de voertaal is.

Maar blijkbaar is het zo moeilijk.En je liegt dat je barst. Ik heb je in het spaans, en arabisch zien schrijven. Hier op viva. Helaas niet na te zoeken want dan moet ik al je postings gaan bekijken en daar heb ik NUL zin in, en daarnaast worden er nogal eens wat discussies waar ook jij aan mee doet opgeschoond en is het niet na te zoeken.
quote:dangeensuus schreef op 05 juni 2010 @ 14:15:

Bullshit Dibah ( ohhh een engels woord!!)

het was een manuscript van CNN. Daar is de voertaal engels. Doe toch normaal.Sommige Engelse woorden begrijp ik wel.
Gelukkig maar Sol!

Het komt gewoon door het feit dat Viva mij aardiger vind dan Dibah ofzo. Wat een bezopen opmerking van je, Dibah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven