Dingen waar je van houdt

18-09-2021 19:20 129 berichten
Gewoon een vriendelijk opsomtopic. Wat voor dingen/gevoelens/situaties vullen jouw hart met warmte en blijdschap? Wat geeft je, hoe kortstondig ook, een gelukzalig gevoel?
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
18-09-2021 19:51
Oh ja, boeken. Bijna niks zo bevredigend als een rondje kringloop en dan thuiskomen met een rugzak vol boeken waar ik in totaal nog geen tientje voor heb betaald. En dan lekker vroeg naar bed, met de stapel boeken en wat snaai :love:
Inderdaad, rommelmarktboeken!
En door een boekwinkel lopen of neuzen in de bieb.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat als ze in bed als een warme snorrende kruik met haar zachtje pootjes tegen me aanligt of haar snuitje in mijn nek duwt :heart: . Gewoon de onvoorwaardelijke liefde van een dier.
Alle reacties Link kopieren
de ringstaartmaki's die ik afgelopen donderdag van heel dichtbij kon fotograferen en bekijken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Dieren en kleine kinderen. Baby’s. Deze tijd van het jaar. De kapper. Een massage. De bioscoop. Gezellige avonden met goede vrienden. Het eerste kopje koffie s ochtends. Groepen pubers zien die lol maken. Honden die met elkaar spelen. Wakker worden na een goede nachtrust, helaas zeldzaam tegenwoordig. Champagne. Een lange wandeling. Een heel goed boek in bed lezen als t buiten regent. Sneeuw. Onweer. Lol hebben met mijn lieve zoon.
Alle reacties Link kopieren
Als het roodborstje in de tuin op de tafel komt zitten en nieuwsgierig naar binnenkijkt

Een vlinder, lekker in het zonnetje

Een vroege wandeling waarbij iedereen die je tegenkomt vriendelijk groet

Onder een dekentje op de bank in slaap dommelen in een straaltje zon (wakker worden en onder het dekentje uit moeten is dan weet wat minder)

Mezelf een nieuw deeltje van mijn servies cadeau doen!
Alle reacties Link kopieren
Het instappen in een pas verschoond bed met beddengoed wat buiten heeft gedroogd.
Een heerlijke salade bij mijn favoriete strandpaviljoen.
Zo’n dag als vandaag wat het weer betreft.
Ik ben geen grote drinker, maar soms kan ik zo heerlijk ergens zitten met een super wijntje. Dat zijn dan van die dagen/momenten dat alles klopt, ik met goed gezelschap ben en mijn gedachten stil staan.
Als het huis helemaal fris en opgeruimd is.
Ik een fantastisch boek te lezen heb.
Als mijn favoriete tijdschrift door de bus valt.
Lieve en grappige dierenfilmpjes.
De fotoalbums en video’s van mijn kinderen.
Als ik fantaseer over een klein vrijstaand huisje.
Mijn kinderen en mijn partner.
Alle reacties Link kopieren
Een kikker in de tuin, een praatje met de mevrouw van de stoffenkraam over een olifanten stofje. Fietsen over de brug op maandagmorgen. Dat ik gewoon kan plassen. Dat ik niet in Afghanistan woon.
Alles sal reg kom
Ik stond eens een keer op een camping met een veldje met twee schitterende, wat chagrijnige ezels. Mijn kinderen liepen graag rondjes over de camping, het was ook een fijne, wat alternatieve scharrelboel. Ik liep zelf ook een rondje en ik hoorde heel zacht gepraat in een bekende stem. Dat was mijn dochter, die lieve dingen zei tegen de ezels, die zich heel gemoedelijk door haar lieten aaien. Dat plaatje, van dat meisje dat maar tegen die ezels babbelde en die ezels die ook heel graag bij haar wilden blijven, blijft een mooi plaatje in mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Het camping leven
Nieuwe schoenen kopen
Als mijn hardlooprondje makkelijk gaat
Eten
Koffie drinken
In een schoon bed stappen
Ik hoorde vandaag zo'n lief verhaal over zoon. Altijd als ie met zijn zus langs de IJsselkade loopt is ie bang dat ze in het water valt, dus dan trekt ie haar een end de kade op. Nota bene: hij is 17 en zij is 20 :lol:
Alle reacties Link kopieren
Elke week als ik baantjes ga zwemmen en ik begin aan mijn eerste rondje in het verwarmde zwembad, aaaaahh..
Met mijn dochter in de auto toeren en overal verschillende boodschapjes halen :heart:
Onverwacht een dag vrij hebben!
Alle reacties Link kopieren
De geur van regen die eraan komt.
Het eerste glas wijn dat je inschenkt na een lange werkdag.
Een knetterend haardvuur.
Alle reacties Link kopieren
De vogels die zingen een vers kopje thee

Wanneer ik door de stad wandel of fiets en ik zie overal van die gezellige geveltuintjes.

Wanneer ik in de supermarkt ben en er leuke gezellige (jaren 80) muziek/meezingers worden gedraaid. Ik moet me dan echt inhouden. B-)

De rust van de zondagochtend hier in de stad en dat dan om 10.45 uur de kerkklokken gaan luiden.

Struinen in boekenwinkels en kringloopwinkels.

Mijn mok ochtendkoffie drinken op een vrije dag en ik me dus niet hoef te haasten.

En uiteráárd mijn katten. :cat:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Toen ik deze week tijdens een wandeling ineens overal bessen en rozenbottels aan de struiken zag en ook al eikeltjes op de grond zag liggen.
Dat ik straks weer echte kleren kan dragen en fijn een paar mooie laarzen eronder uit kan zoeken. De herfst en de winter dus.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut op 1, honden :heart:
De zon.
Op de bank hangen.
Vlinders
Kinderen die spelen.
De herfstkleuren die nu ontstaan. Verder ben ik niet zo van de herfst maar dit vind ik altijd zo mooi..
's Ochtends als eerste beneden zijn.
Buiten ontbijten. Ontbijten in het algemeen.
Lezen op mijn tuinbank
Het huis heel lang voor mezelf en dat ik dan kan dineren met een zak chips en cola (helaas komt dit maar zelden voor)
De weken voor kerst en cadeautjes onder de boom
Bitterballen en wijn (beste combinatie ever)
Een lege wasmand
mijn kinderen die in zeldzame vlagen van broederzusterliefde bij elkaar kruipen op de bank
Met mijn gezin wie is de mol kijken

En nog veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo leuk om dingen van vroeger terug te vinden, bijvoorbeeld oude jaargangen tijdschriften die ik ooit in mijn tienertijd gelezen heb, dat ik me de inhoud nog vaag herinner en dat het een feest van herkenning is als ik het weer lees. Zo heb ik ooit een paar jaargangen Yes uit de jaren negentig gekocht op Marktplaats, was echt een feestje om ze terug te lezen. Ik heb dat ook met kinder/jeugdboeken die ik na jaren weer terugvind, of verhalen die ik zelf geschreven heb. Of dat er opeens afleveringen van een televisieprogramma uit mijn jeugd op YouTube blijken te staan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lady*Voldemort schreef:
18-09-2021 20:24
Ik hoorde vandaag zo'n lief verhaal over zoon. Altijd als ie met zijn zus langs de IJsselkade loopt is ie bang dat ze in het water valt, dus dan trekt ie haar een end de kade op. Nota bene: hij is 17 en zij is 20 :lol:
:love:

Dit is echt te schattig.
Alle reacties Link kopieren
Kletsen met de katten mrauw, mauw mauw prrr :cat:
Of tegen de hond, de hele dag bla bla bla en in de avond met zijn allen op het grote bed.
Alle reacties Link kopieren
Een paar hapjes suikerspin
Naar mijn kinderen kijken als iets leuks doen. Wat zijn dat heerlijke kinderen (en ja, natuurlijk ben ik als moeder zwaar bevooroordeeld, maar ik gun ieder kind iemand die zoveel van ze houdt als ik van mijn kinderen hou)
Het moment dat de bomen nét weer helemaal groen zijn
Mijn kopje thee in de ochtend als iedereen weer naar werk/ school is en ik alleen thuis ben. Genieten van de rust!

Ik kan gelukkig echt van heel veel kleine dingen
blij wordt!
Alle reacties Link kopieren
Bergen. Maar ik word daar ook extreem slaperig van (Brennerpas zonder slapen is nog nooit gelukt), ik denk omdat het zó veel indruk maakt in mijn brein.

In bed liggen in de blokhut terwijl de regel keihard neerklettert op het plexidak.

Het geluid van één van de kinderen als ze giechelen in hun slaap.

Een aantal forummers :$

Het uitzicht over de stad vanuit het forum. En de skyline van de stad als ik terug kom van vakantie.

De geur van springbalsemien.

Oost-Groningen. De vette klei als er geploegd is.

Als een leerling de glow van verbazing heeft als iets onverwacht lukt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
De wind in mijn gezicht voelen
Doorlezen in een heel dik boek dat nog lang niet uit is
Knutselconstructies van kind tegenkomen op onverwachte plekken in huis
Met mijn voeten op warme stoeptegels (of asfalt) staan
Mijn nieuwe huis, onze straat en mijn kamer.
Heerlijk rustig na een overlastgevend buurvrouw, een hele kleine woning en slapen in de huiskamer met een loeiende ijskast.

Het drinken van mijn hypergezonde energiedrankje.

Wekelijkse lunch bij een geweldig leuk restaurant in mijn nieuwe woonplaats. Mocht je ooit in Drenthe zijn….

Etherische oliën.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven