Dingen waar je van houdt

18-09-2021 19:20 129 berichten
Gewoon een vriendelijk opsomtopic. Wat voor dingen/gevoelens/situaties vullen jouw hart met warmte en blijdschap? Wat geeft je, hoe kortstondig ook, een gelukzalig gevoel?
Met boeken thuis komen na een bibliotheekbezoek

En thuiskomen met De Allerhande of Boodschappen na het boodschappen doen
Alle reacties Link kopieren
Het 'Ha, leuk!'-gevoel dat je krijgt als je ziet dat er weer een nieuwe bijdrage is bij het topic 'Wat je niet hardop durft te zeggen' en dat die laatste bijdrage van Lemoos is. Niet dat ik haar ergernissen en frustraties gun, integendeel, maar ze schrijft er zo beeldend en met zoveel humor over. Ik verheug me op die bijdrages zoals ik me op columns van favoriete columnisten verheug. Dat geldt trouwens ook voor de bijdragen van Lotte in het gtst-topic. :)
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn topic!

-mist in de ochtend als ik naar mijn werk fiets en dan zo’n flets zonnetje dat er doorheen probeert te komen
-als ik ‘s nachts wakker wordt en de klok geeft gelijke getallen weer (3:33 bijv) Weet ook niet waarom..
-lezen voor het slapen gaan of zomaar overdag in de zon
-een ijsje van onze favoriete ijssalon
-bepaalde geuren die herinneringen oproepen, bijv de geur van een warme zomeravond
-een kop echt lekkere thee
-een onverwacht uitje
Ik durf het haast niet te zeggen maar ik word blij van de was buiten ophangen :-D. Dat geeft me een zomersgevoel. En aan het einde van de dag kan de was lekker fris de kast in.
Als alle visite weg is en ik nog heel veel lekkere dingen over heb die ik in volledige rust kan opeten.
watdachtjehiervan schreef:
26-09-2021 09:50
Ik durf het haast niet te zeggen maar ik word blij van de was buiten ophangen :-D. Dat geeft me een zomersgevoel.
Dat heb ik ook. De was buiten ophangen en dan op de tuinbank zitten met een kop koffie en zien hoe de was daar hangt. Alles onder controle. :D
cuculuscanorus schreef:
26-09-2021 10:16
Als alle visite weg is en ik nog heel veel lekkere dingen over heb die ik in volledige rust kan opeten.
Ja, zo'n rijkdom en dat je dan de volgende dag ook nog van die feestelijke dingen kan eten.
Alle reacties Link kopieren
Naast mijn partner wakker worden en niet moeten opstaan.
Met mijn honden door het bos lopen.
Samen koken en samen eten.
Alle reacties Link kopieren
Sex sowieso
Goed glas wijn
In de natuur zijn zonder andere mensen tegen te komen
Nog even op mijn balkon in de avondzon zitten
Dansen
.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
23-09-2021 21:39
Ik denk dat ik in de minderheid ben, maar ik heb juist een hekel aan wind in mijn gezicht voelen.
Nee hoor, ik heb een hekel aan wind in het algemeen. Nog liever regen. Van een regenbui kan ik soms wel genieten zelfs. Oh, en slapen terwijl het regent, heerlijk!
.
Mijn kinderen.
Mijn hond.
Mijn katten.
Als ik aan het kickboksen ben.
Uiteten met man (en kinderen).
Wandelen in het bos met hond, maakt niet uit welk jaargetijde, zien vaak hertjes, reeën of vossen.
Als de kinderen hun vrienden over de vloer hebben en de vrolijkheid en de verhalen die ze te vertellen hebben.
En als ik me besef hoe ongelooflijk goed we het hebben na een jaar met ellende.
Volgend weekend weg samen met mijn man, daar kan ik nu al onwijs blij van worden.
Dat ik weer goed contact heb met een paar broers en zussen, heeft de ellende ook nog wat goeds gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Wakker worden zonder wekker als ik heel lekker heb geslapen.
Als het stil is en het is waai-weer: lauwwarme wind in mijn rug en het ruisen dan van de wind in de bomen: woesjjj woessjj.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn topic, dat kan ik goed gebruiken als ik even vergeet de kleine dingen te waarderen. :heart:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
- 's Avonds met manlief lepeltje-lepeltje liggen en zo in slaap vallen.
- De volle maan die door een kier van het gordijn naar binnen gluurt, ik word zo blij van dat licht.
- Op tijd op bed liggen zodat ik het poortersklokje hoor die elke avond slaat.
- Een avondje bordspellen spelen met vrienden.
- Een zomerse stortbui en dan buiten gaan staan en kletsnat worden.
- Het knisperende geluid van verse sneeuw, en het gevoel dat alles veel stiller is als het sneeuwt.
- De geur van een oud boek.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Het moment in de ochtend dat mijn gezin naar het werk is, mijn dochter nog slaapt en ik nog heel even met een bakkie koffie van de stilte kan genieten voordat het zorgen gaat beginnen.
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
De geur vlak voor en na een zomerse regenbui. In een zomerbui lopen of fietsen. ‘S Avonds in het donker door verse sneeuw lopen. De geur van het bos in de herfst. Wakker worden door het gekroel van de katten (ondanks dat ze gewoon eten willen). De geur van koffie en vers gebakken broodjes. Ik zie een thema… Geur…
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Ja geuren doen wat he. In mijn buurtje ruikt het nu naar nazomer. Niet heel bloemig maar wel soort van volle lucht. Voel me er heel levendig en gelukkig door.

Ik hou ook van de geur van verse regen die net valt op een warme stoep in de zomer.

De zon die nu door de bomen in de woonkamer schijnt. Dat vlekkerige licht.

Inpakken van kadootjes in mooi papier en dat de hoekjes dan perfect gevouwen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Van tienerzoon horen dat ik zo'n lieve moeder ben :heart:

In de armen van vriend liggen

Een zonnige herfstdag

Het album scenes from a memory

De geur van lindebloesem
Alle reacties Link kopieren
Een heel fijn boek te pakken hebben en dat het dan ook nog eens heel dik is, of er zijn meerdere delen van.

Een fles witte wijn openmaken van 15 jaar oud, zelf destijds gekocht bij de boer, en ontdekken hoeveel mooier de wijn nog geworden is.

Het heuveltje af als we van dansles afkomen, en dan keihard met de rolstoel naar beneden scheuren, bijdraaien en exact voor de achterklep van de auto uitkomen.

De slowfox dansen met mijn man.

Kijken naar mijn kinderen en zien dat het goed gaat.

De Margriet van mijn moeder meekrijgen ( al 40 jaar) en ontdekken dat ze ergens iets bij geschreven heeft. Naarmate ze meer last van haar dementie krijgt, worden die geschreven woorden steeds waardevoller.

In de zaal zitten, het doek zien opgaan en mijn geliefde zanger weer zien staan.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand terug glimlacht.
Alle reacties Link kopieren
De geur van koffie of gemalen koffiebonen.
Alle reacties Link kopieren
Een hap curry met veel te veel currysaus en veel te weinig rijst. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!
Ik denk dan vooral aan

De geur van vers gemaaid gras.

Die eerste kop koffie 's morgens in alle rust en stilte om de dag mee te beginnen.

Zoveel mogelijk fietsen; boodschappen halen etc. En dan ontdekken dat je niet alleen lekker in de frisse lucht aan het bewegen bent, maar dat je nét zo snel bent als die man in dat bestelbusje die je steeds opnieuw voorbij fietst.
Je vork voor de eerste keer in een gloeiendhete loempia prikken.
Mijn winkelmandje volgooien bij een webwinkel en dan toch niks kopen.
Alle reacties Link kopieren
Een spinnende kat.
De geur van een nieuw boek.
Lepeltje-lepeltje terwijl het buiten regent.
De lach op het gezicht van mijn moeder als ze me herkent (Alzheimer).
De geur van regen op een warme zomerdag.
Het geluid van de zee.
Chopin.
Oude Italiaanse mannen die met elkaar praten op een plein in een middeleeuws stadje.
Slapen in een net verschoond bed.
De hele dag niets moeten.
Op een regenachtige herfstavond thuiskomen in mijn eigen gezellige huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven