Dingen waar je van houdt

18-09-2021 19:20 129 berichten
Gewoon een vriendelijk opsomtopic. Wat voor dingen/gevoelens/situaties vullen jouw hart met warmte en blijdschap? Wat geeft je, hoe kortstondig ook, een gelukzalig gevoel?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
18-09-2021 19:47
Ik hou van mensen die van honden houden.
Ik hou van honden die van mensen houden.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn uit de kluiten gewassen puber, vroeger een enorme knuffelkont, vraagt of ik even over zijn rug wil kriebelen.
Of zijn voeten wil masseren.
En zelfs als hij me met barse vijftienjarige stem 'zeg, moeders' noemt.
Alle reacties Link kopieren
Mn dochter knuffelen, vooral als ik haar een paar dagen niet gezien heb.

Intens gepassioneerd zoenen. Zo intens dat ik alles om me heen vergeet.

Mn gemaaide grasveldje. Ziet er meteen zo opgeruimd uit.

Kijken hoe mn dochter met een vriendje of vriendinnetje aan t spelen is.

In de tuin in t ochtend zonnetje mn koffie drinken sochtends, zeker als mn dochter nog even iets langer blijft liggen.

Nieuwe bladeren in mn kamerplanten.

Nu verzinnen hoe t er uit gaat zien als mn bloembollen bloeien komend voorjaar. En in t voorjaar er weer gelukkig van worden.

Dochter die mn vers gekookte maaltijd betiteld tot bijna haar lievelingseten (daarvoor moet ik t nog 2 of 3x eten hoor mama).

Samen met mn meiske een ikea kast oid in elkaar zetten. (Jammer Youp, zij snapt dat wel :whoops: )
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
frambozentaartje schreef:
19-09-2021 00:28
De wind in mijn gezicht voelen
Doorlezen in een heel dik boek dat nog lang niet uit is
Knutselconstructies van kind tegenkomen op onverwachte plekken in huis
Met mijn voeten op warme stoeptegels (of asfalt) staan
Ik denk dat ik in de minderheid ben, maar ik heb juist een hekel aan wind in mijn gezicht voelen. Al hou ik wél erg van het liedje waarin dat bezongen wordt: ren, Lenny ren. Dat doet me aan mijn lieve inmiddels overleden vader denken, en dat brengt meestal tegenwoordig geen tranen meer, maar een glimlach.
Ik kan sowieso intens genieten van muziek.
Alle reacties Link kopieren
Al genoemd, maar een boek met een verhaal waar je compleet in meegezogen wordt.
Jufjoke schreef:
23-09-2021 21:41
Al genoemd, maar een boek met een verhaal waar je compleet in meegezogen wordt.
O zo heerlijk!

Goede seks.
Je blote voeten in de branding onder het zand wiebelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van kuiltjes in wangen. Ik heb ze zelf helaas niet, maar ze kunnen me eindeloos fascineren.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou er ook van als mijn haar perfect gelukt is. Dat waardeer ik eens te meer vanwege de zeldzaamheid van het fenomeen.
Alle reacties Link kopieren
En ik geloof dat ik inmiddels ook van dit topic hou; ik kom er steeds terug.
Jufjoke schreef:
23-09-2021 21:42
Ik hou van kuiltjes in wangen. Ik heb ze zelf helaas niet, maar ze kunnen me eindeloos fascineren.
Die neem ik altijd voor waar aan bij mezelf. Zal ze meer gaan waarderen!
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
18-09-2021 20:26
De vogels die zingen een vers kopje thee

Wanneer ik door de stad wandel of fiets en ik zie overal van die gezellige geveltuintjes.

Wanneer ik in de supermarkt ben en er leuke gezellige (jaren 80) muziek/meezingers worden gedraaid. Ik moet me dan echt inhouden. B-)

De rust van de zondagochtend hier in de stad en dat dan om 10.45 uur de kerkklokken gaan luiden.

Struinen in boekenwinkels en kringloopwinkels.

Mijn mok ochtendkoffie drinken op een vrije dag en ik me dus niet hoef te haasten.

En uiteráárd mijn katten. :cat:
Gewoon niet doen joh :heart:
Lekker meezingen (doe ik ook altijd)
.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel!

Mijn jongste die extra vroeg opstaat om nog even bij mij onder de dekens te kruipen

Mijn oudste, inmiddels een kop groter dan ik, die ongevraagd de vaatwasser uitruimd en weer in

Die mij liefdevol 'Mutti' noemt en ik zijn glimlach zie als ik hem even knuffel

Mijn middelste dochter die rondspringt omdat haar plantjes eindelijk zijn gaan groeien en ik stiekem luister als ze voor hun zingt

Mijn middelste zoon al meteen hond is uitgeweest voor ik het heb hoeven vragen

En verder alles wel: als je koffie perfect op temperatuur is, je vergeten had dat je iets lekkers had gekocht en dan weer vindt, vlinders bij je bloemen, een schoon bed, muziek luisteren, als je planning helemaal past, als je serie nieuwe afleveringen heeft, als je een dag had met 80 uur erin, spontaan bezoek, als de zon schijnt, de was die zo lekker ruikt, tekeningen van je kinderen etc etc etc. Ik kan nog wel even doorgaan. Ben best snel blij geloof ik :-D
Een volledig opgeruimd huis, zelfs de eettafel.
Verse bloemen in de vaas.
Alle reacties Link kopieren
Een volle tank en dan het gas even goed intrappen en voelen dat de auto precies snapt wat je wilt.

Heuvelafwaarts fietsen met een briesje tegen.

Eerste slok van een glas echt lekkere wijn en weten dat dat hele glas vol met lekkers zit.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Vooral die afgezegde afspraak is herkenbaar. :$
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Een bos tulpen in een vaas zetten met dat heerlijke, knerpende geluid.
De eerste bladzijde van een nieuw kladblok.
Een euro in je jaszak vinden.
Een lege agenda.
Een onderbroek die lekker zit.
Ik vind hier dingen van.
Glitterpennen.
Alle reacties Link kopieren
Heel fout, maar het stofvangertje van de droogtrommel níet schoonmaken en dan een andere kleur was in de droger.
Daarna is het een tweekleurig ‘lapje’

Een wesp vangen en buiten vrijlaten. Dubbel, want dat die wesp met de minuscule wespenhersentjes zich niet omdraait om mij te prikken uit wraak voor de vangst maakt mij ook erg gelukkig.

In de eerste zonnestralen zitten en het schuim van koffie met mijn vingertikken het kopje lepelen.

Een enorme voorraad gezonde maaltijden in de vriezer stoppen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Paddestoelen, vooral de vliegenzwam!
Kastanjes onder de boom.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
In het zonnetje op mijn vaste plekje bij de rivier zitten met een smoothie, fruitsalade en een muziekje op.

Mijn appartement waar ik net woon uit 1949 met hoge ramen, schouw, paneeldeuren, gezellige keuken en groot dakterras.

Met vrienden bij mij thuis of op het terras rosé’tjes drinken.

Op een festival me even afzonderen van de groep en lekker in mijn uppie dansen.

De zonsopgang als ik in de trein zit op weg naar mijn werk.

Mijn lieve poezebeestjes die dikke vriendinnetjes zijn.

Flirten in de supermarkt :) De Appie hier staat bekend om het hoge flirtgehalte :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Dit type weer in deze tijd van het jaar.. de vroege herfst. Het is nog warm maar niet heet, er is prachtige mist s ochtends. Er vallen al her en der bladeren van de boom maar bomen zijn nog lang niet kaal. Overdag is het heerlijk maar s nachts lekker koel. Het licht is zo mooi, zo zacht. Het heeft iets melancholisch, het einde van de zomer.
Alle reacties Link kopieren
De wekker die gaat, en dan snoozen. Me nog even nestelen in het dekbedovertrek en tien minuutjes meepakken.
Alle reacties Link kopieren
- Wandelen met mijn honden.
- Dieren: huisdieren, dierentuinen, fimpjes van wilde dieren die hun jonkies knuffelen.
- Nostalgie: dingen en plekken van vroeger opzoeken.
- Mijn eigen potje koken.
- Felgekleurde kleding.
- Snacken.
- Shoppen
- Zwemmen
Platen kopen
Nieuwe muziek ontdekken op de radio
Ochtendzon in de vroege herfst
Planten
Fietsen door de stad op het moment dat de terrassen net gereed gemaakt worden
Glaasje port met een blokje kaas erbij
Schrijven
Alle reacties Link kopieren
Een lief handgeschreven briefje vinden van een van mijn kinderen als ze een weekend thuis zijn geweest.
De geur van regen in de zomer, na een lange periode van droogte.
De geur van pas gemaaid gras.
De adoratie die sommige dieren hebben naar hun mens.
Een voor mij waardevol prul vinden in een kringloopwinkel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven