Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 14:21:

@Suzeli: je zegt dat ik eigenlijk medelijden verdien, maar.... waarom geef je me dat medelijden en die hulp dan niet?

Waarom dan al die vervelende, afzeikerige opmerkingen? Waarom HANDEL je dan niet naar je besef dat ik bepaalde dingen mis en eigenlijk mededogen en vriendelijkheid nodig heb?

Ze heet Suzeli, geen Jezus...

MevrouwdeKees, MissMara en ikzelf hebben in een aantal posts aangegeven waar de communicatie misgaat. MevrouwdeKees weet het het beste, aangezien zij ervoor heeft gestudeerd. Daar kun je toch ook van leren? Ik heb het meest geleerd van mensen die zeg maar onder mijn intellectuele capaciteiten zaten.
On topic dan maar even:

Wie waren je eindexamenschrijvers?

Disclaimer: aan de hand hiervan kan jouw examenjaar worden achterhaald, hetgeen weer kan leiden tot een benadering van het aantal levensjaren dat je nu bezit.

Homerus & Plinius (jr)
@Digitalis: ik ben het met je eens dat onze waarneming imperfect is. Maar we mogen natuurlijk niet doorslaan naar radicaal idealisme (Hoe weet ik eigenlijk dat de wereld die wij zijn uberhaupt wel bestaat?)
Geleerd: die hulp kunnen we je niet meer als dit geven. Zelf kennis verwerven is iets dat je zelf moet doen. Leren zien wat voor reacties je krijgt en daar lering uit trekken/halen?

Dat ik medelijden met je heb betekend niet dat je het verdient (LEES!!!!) ik heb de eigenschap om het goede in mensen te blijven zien en te hopen dat ze ooit beter weten terwijl dat vaak niet reeel is.
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 14:24:

@Digitalis: ik ben het met je eens dat onze waarneming imperfect is. Maar we mogen natuurlijk niet doorslaan naar radicaal idealisme (Hoe weet ik eigenlijk dat de wereld die wij zijn uberhaupt wel bestaat?)Makkie geleerd.,....ik dans dus ik besta!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Digitalis schreef op 21 oktober 2008 @ 14:23:

[...]

Ze heet Suzeli, geen Jezus...

@Digitalis: denk je dat iedere autist binnen vijf minuten van een paar opmerkingen leert? Daar is heel wat meer geduld voor nodig hoor...

Maar in plaats daarvan word ik steeds afgezeken. Zijn jullie van het tpye dat bij een gehandicapte zijn stoel van de handrem haalt of hem met een veer onder zijn neus kietelt? En nee, dat heeft niks te maken met Jezus-achtige standaarden aan iemand opleggen. Gewoon met medemenselijkheid.
@Summerdance: heeeee, je kent Descartes! Maar niet het woord eloquent? Raarrrr.....
BTW; Wel fijn dat ik nu ook al Gestalltpsychologie beheers, dat was geen onderdeel van mijn miezerige HBO opleiding!
quote:Digitalis schreef op 21 oktober 2008 @ 14:20:

[...]

Ik ook oppervlakkig! Ik hou van Nietzsche. Hij laat me lachen. Da's meer dan genoeg.

Lachen om (of met) Nietzsche? Dat is voor mij een heel nieuwe kijk op de goede man. Ik ben niet echt een fan.

*Hekate ziet opeens het gezicht van haar docent voor zich als ze hem zou vertellen dat Nietzsche haar laat lachen*
Wees blij!
quote:impala schreef op 21 oktober 2008 @ 14:22:

Suzeli, ik denk dat ze Geleerd met open armen ontvangen in hun midden. Hoe meer gelijkgestemde zielen hoe meer vreugde, toch?

Geloof me, je doet ze er echt geen plezier mee. Op narviq en de NL-equivalent zijn echt niet van zulke types te vinden. (of ze haken binnen een paar dagen af)

Dat lieg ik, er zijn er ook die daar leren maar ik denk niet dat 'geleerd' in de doelgroep valt
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 14:27:

@Summerdance: heeeee, je kent Descartes! Maar niet het woord eloquent? Raarrrr.....Geleerd; je zegt drie universitaire studies te hebben afgerond en je hebt nog steeds het eq van een pannenkoek, RAARRRRRDERRRRRR
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 14:26:

@Digitalis: denk je dat iedere autist binnen vijf minuten van een paar opmerkingen leert? Daar is heel wat meer geduld voor nodig hoor...

Maar in plaats daarvan word ik steeds afgezeken. Zijn jullie van het tpye dat bij een gehandicapte zijn stoel van de handrem haalt of hem met een veer onder zijn neus kietelt? En nee, dat heeft niks te maken met Jezus-achtige standaarden aan iemand opleggen. Gewoon met medemenselijkheid.

Ben je een autist dan? Of gehandicapt?

Ik bespeur gewoon enige onwil om naar sommige mensen te luisteren. Geeft niet, ik ben ook redelijk hardleers, maar je zou wel kunnen beseffen dat het leven een groot leerpad is en dat je van ongeacht wie iets zou kunnen leren. Dus niet enkel van mensen die exaxt hetzelfde IQ hebben, bijvoorbeeld.

Iedereen is in staat zichzelf sociale vaardigheden aan te leren. Nu geloof ik best dat je niet dom bent, dus jij moet daar zeker toe in staat zijn. Ik geloof daar heilig in, want ik heb het ook allemaal moeten aanleren. Algebra kwam vanzelf, maar sociale vaardigheden niet. We zijn allemaal min of meer begiftigd met talent, en wat je niet kunt (en wat wel essentieel is om te kunnen), wel, dat kijk je gewoon van de ander af. Is best simpel hoor.

@Summerdance: heeeee, je kent Descartes! Maar niet het woord eloquent? Raarrrr.....Raar omdat?
quote:hekate schreef op 21 oktober 2008 @ 14:28:

[...]

Lachen om (of met) Nietzsche? Dat is voor mij een heel nieuwe kijk op de goede man. Ik ben niet echt een fan.

*Hekate ziet opeens het gezicht van haar docent voor zich als ze hem zou vertellen dat Nietzsche haar laat lachen*Haha, ik sta al redelijk bekend om mijn sarcasme tov serieuze schrijvers hoor Kom op, elk boek is 1 grote tirade tegen danwel christenen, danwel Duitsers, danwel decadenten. Dat is toch grappig? Ik hoor 'm gewoon roepen, schuimbekkend. Bovendien ben ik opgegroeid op de Biblebelt en doet de Antichrist me altijd goed. Heb het zelfs aan mijn vader gegeven als verjaardagscadeau ;-P
@Digitalis: hehehehe, eindelijk iemand die zegt dat ik vast niet dom ben....

Nou, we hebben een primeur hoor. En dat na duizend heeeeel voorspelbare Pavlov-reflexen over Geleerd die eigenlijk de domste poster van het forum zou zijn.

@Summerdance: heeeee, je kent Descartes! Maar niet het woord eloquent? Raarrrr.....

Ik ken het geen van alle, heb geen plato gelezen en ik vermaak me niet in een museum (de meeste althans).

Ben ik nu dom? mag ik nu niet meer mee praten?

Wat een arrogantie straalt er van deze post (en alle anderen) af.

(ik maak me niet boos hoor, vind een beetje adrenaline in mijn bloed wel fijn, mijn dagen zijn nogal saai)
@SD: omdat ik me niet kan voorstellen dat mensen het woord 'eloquent' niet kennen, maar ik me wel kan voorstellen dat mensen nog nooit Descartes hebben gelezen.
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 14:32:

@Digitalis: hehehehe, eindelijk iemand die zegt dat ik vast niet dom ben....

Nou, we hebben een primeur hoor. En dat na duizend heeeeel voorspelbare Pavlov-reflexen over Geleerd die eigenlijk de domste poster van het forum zou zijn.

En ik denk al....waarom kwijl ik nou de hele tijd zo...

Ineens wordt het me allemaal duidelijk......Pavlov!
quote:Geleerd schreef op 21 oktober 2008 @ 14:26:

Maar in plaats daarvan word ik steeds afgezeken. Zijn jullie van het tpye dat bij een gehandicapte zijn stoel van de handrem haalt of hem met een veer onder zijn neus kietelt? En nee, dat heeft niks te maken met Jezus-achtige standaarden aan iemand opleggen. Gewoon met medemenselijkheid.Verbeter de wereld.......begin bij jezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven