Elektrisch roken

30-08-2013 14:17 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring met een e-sigaret? Ik heb bijna 48 uur geleden mijn laatste gewone sigaret gerookt, en ben over gestapt op de eGo-T, met 777 vloeistof. Het bevalt prima! Ik taal helemaal niet naar een gewone sigaret, er ligt al die tijd een nét aangebroken pakje shag voor mijn neus, want ik wou dat afbouwen, en eerst dus combineren. Maar dat blijkt niet nodig, dus waarom dan nog doorgaan ;)

Toch is er 1 dingetje wat ik best lastig vind aan deze manier van roken, of nou ja, dampen. Voor mijn gevoel ga ik namelijk niet EEN sigaret roken. Zodra ik wil roken, pak ik dat ding en dan neem ik dus wat trekjes, alleen is het dan heel anders dan met een sigaret die op een gegeven moment op is. Ik hoef hem niet uit te drukken, zodat ik dan 'klaar met roken' ben. Hoe ervaren anderen dit? Rook je dan een aantal minuten? Of zolang je zin hebt?

Wat ook best even wennen is, is het roken met anderen in de buurt. Zoals bij de bushalte, waar ik voorheen een sigaretje op stak, heb ik nu dat elektrische ding. Je ziet mensen kijken, en dat voelt een beetje ongemakkelijk. Merken jullie dat ook? Trek je je daar niks van aan, of rook je alleen thuis?
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
quote:MrsStanleyWalker schreef op 13 september 2013 @ 18:02:

Even een hart onder de riem voor athan:

http://www.europeanlung.o ... l-to-compare-e-cigarettes

De e-sigaret kan helpen om te stoppen met het roken van tabak.Aw wat een pech, als ik nog even had gewacht, had ik die hele startset vergoed gekregen van mijn zorgverzekeraar
10 dagen geleden ben ik overgestapt op e-roken. Vanaf dat moment heb ik geen gewone sigaret meer aangeraakt. Heel soms nog wel de behoefte maar niet aan toegegeven. Ik ben heel benieuwd hoe het de andere dampers ondertussen vergaat? En dan vooral of iemand wel of niet teruggegaan is naar roken.

Als het me echt lukt om te stoppen met roken is dat een klein wonder. Ik rook al 28 jaar en heb eigenlijk nooit echt een stoppoging gedaan. Positieve ervaringen zouden me erg helpen!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, of iemand terug is gegaan naar roken. Zelf ben ik iets korter bezig dan jij. Ik was niet eens van plan om te gaan stoppen met roken, maar wilde dit gewoon eens proberen. Ik heb er tot nu toe nog steeds elke dag eentje gerookt (en een of twee keer zelfs 2), maar ik denk dat ik daar vandaag of morgen ook mee ophoud.

Alhoewel, vandaag in elk geval niet meer
Ik rook nu sinds 4 dagen electrisch en ik vind het geweldig! Heb de helft aan nicotine genomen van wat ik normaal rookte en het gaat nu prima. Als dit flesje leeg is dan stop ik. Ik heb gezworen toen ik overstapte dat ik nooit meer sigaretten ga roken. En dit staat zo stom dat ik vanzelf nog minder rook.
Haha, ja, ik vind het zelf ook heel raar staan. Als ik met die vloeistoffen in de weer ben is het net of ik met een meth lab bezig ben of zo. En met de e-sigaret alsof ik een crack pijp in mijn handen heb . Maar voorlopig zorgt het er wel voor dat ik van de sigaretten af kan blijven. Vandaag ben ik overgegaan naar vloeistof zonder nicotine dus ik hoop dat ik met dat hele dampen ook snel klaar ben.
Ik ben een halfjaar geleden overgestapt op de e-sigaret. Sindsdien op vakantie een halve sigaret gerookt puur uit nieuwschierigheid. Gatver wat smerig was dat daarnaast werd ik duizelig van en licht in mijn hoofd. Voor mij geen sigaretten meer. Ik zit nu op 12 mg nicotine en damp er lustig op los. Het is niet mijn doel om er helemaal mee te stoppen. Ik vind het al geweldig dat ik geen sigaretten meer rook. Ik voel me beter, gezonder en mijn omgeving heeft geen last meer van mij. Wat wil je nog meer. We zien wel waar het schip strand. Voor nu vind ik dit prima.
Dat klinkt heel bemoedigend pavlova. Fijn dat het zo goed voor je werkt!
Ik merk dat ik minder ben gaan dampen de laatste dagen, en dat komt vooral doordat ik het niet zo lekker meer vind geloof ik! Een gewone sigaret vind ik ook niet meer lekker, daar word ik bij een trekje al misselijk en draaierig van.

Het is vooral vanwege de nicotineverslaving dat ik het ding nog pak, want die ervaring van oooh wat een heerlijk sigaretje zo na het eten, of bij de koffie, die heb ik niet meer... Meer dampers hier ervaring mee?

Ik heb net een flesje vloeistof met minder nicotine gekocht, en heb nu wel een beetje hoop dat ik op deze manier toch helemaal van het roken/dampen af ga komen!
Ik ga dit morgen ook halen, wil al een poosje stoppen met roken maar steeds te veel stress en andere smoesjes om toch weer een pakje te halen..

Nu is de stress 90%minder en wil ik het toch eens doen. Alleen ben ik de eerste dagen zo chagrijnig en door dat ik niks meer te roken heb denk ik er meer aan en heb extra zin in sigaret. Als ik dit kan opvangen met die e-smoke is het goed ja toch?!

Thanx allemaal;)
Sinas,

Nee die ervaring heb ik niet. Ik vind het dampen echt lekker, Ik ga wel minderen met nicotine en mss dat ik ooit stop maar dat zien we dan wel weer. Vooralsnog vind ik het prima zo. Vooral toen ik gisteravond met een aantal collega's ging borrelen. De helft stond op een gegeven moment buiten roken en ik realliseerde me inneens dat ik dat deze winter niet meer hoefde. Ik heb gewoon in die gelegenheid zitten dampen en geen haan die ernaar kraaide.

Cookie,

Ik heb geen last gehad van chagerijn, eigenlijk helemaal geen moeite gehad met de overstap. Je hebt nl. nog wel wat te roken, je damper.

succes
Pavlova, daarom wil ik de e-smoker wel proberen. Als dat mijn gechagrijn ontwijkt! Haha, ik zeg doen;) ga er morgen gelijk 1 halen!
Hmm oke, nou misschien is dit mijn geluk en gaat het stoppen zo vanzelf ;)

Ik neem steeds maar 2 of 3 trekjes en dan leg ik hem weer weg. Soms pak ik hem dan 2 uur later pas weer... Het nieuwtje is er ook een beetje af denk ik. Bijna 4 weken geleden ben ik er mee begonnen, en toen deed ik 1 dag met 1 vulling. (1.6 ml) Nu hoef ik pas na 3 dagen dat tankje weer te vullen!
Het duikt overal steeds meer op lijkt het!

linkjeweg
Grappig, ik had echt nooit verwacht dat Karin Spaink e-sigaretten zou gaan roken. Leuke link. Maar eh... Het is verboden om te linken na andere blogs...

You know how I know? Because I reeaally think so!
Echt, mag dat niet? Nou, dan haal ik m weer weg. Lezen ze wel in jouw bericht waar t over ging
quote:voornu, 5 minuten geleden

Echt, mag dat niet? Nou, dan haal ik m weer weg. Lezen ze wel in jouw bericht waar t over ging Zeg, lees jij het Modtopic niet ofzo? Hele rel van het weekend omdat er in een topic gelinkt werd naar een ander forum...
Haha, wat erg, heb al op dat andere forum gekeken maar wist niet dat daar link- gedoe om was Ik heb veel te weinig tijd voor t forum, want als je rellen mist kan je net zo goed niet forummen. Wat is dan de zin ervan : (

*Existentiële crisis*
Die link naar Karin Spaink zet ik even terug hoor!quote:Verbod op gezond

De EU debatteert op 7 oktober over de e-sigaret. Moet die voortaan onder de tabakswet vallen, onder de medicijnwet, of – per amendement – wellicht onder de ‘gewone’ consumentenwet? De inzet van het debat: de verkoop van e-sigaretten beperken.

Maar dat is raar. De e-sigaret – gebruikers spreken overigens liever over een ‘verdamper’ – is honderd keer gezonder dan ouderwetse sigaretten.

Aan een verdamper komt geen verbranding te pas, alleen verhitting. Er zit geen tabak in, geen teer, noch een van de andere circa 400 toevoegingen die roken zo gevaarlijk maken. Wie dampt, verbruikt voornamelijk propyleen gycol, een vloeistof die volop in voedingsmiddelen en medicijnen zit. Ook de toegevoegde smaakstoffen zijn standaardproducten, uit en te na getest, en veilig bevonden.

Ja, in veel dampvloeistoffen zit nicotine. Maar nicotine sec – zonder tabak, zonder verbranding – is ongeveer even schadelijk als cafeïne. En koffie is niet onderhavig aan enige EU-richtlijn. Waarom zou je dampen dan wel aan stringente wetgeving onderwerpen?

Dampen onder de tabakswet laten vallen, is idioot: aan dampen komt immers juist geen tabak te pas. Dampen onder de geneesmiddelenwet laten vallen, is al even mal. Het betekent dat het gezondere alternatief aan strengere regels wordt gebonden dan de ouderwetse, ziekmakende tabak is. Bovendien behelst deze aanpak de dood van alle webwinkels die momenteel dampspullen verkopen. Zij zijn immers geen gecertificeerde apotheek.

Onderwijl zou je, onder de diezelfde voorgestelde richtlijn, tabak wél makkelijk kunnen blijven verkopen. Is dat niet raar?

Hoe meer ik erover las, hoe meer ik dacht dat het verzet tegen dampen een gruwelijk monsterverbond is. Enerzijds Stivoro, die elk nicotinegebruik – ook in de meest onschadelijke vorm ervan – wil uitbannen. Anderzijds de tabaksindustrie, die als de dood is dat het dampen, waarin zijzelf amper aandelen hebben, hun klandizie wegtrekt. Samen pleiten ze om het hardst voor een verbod op het dampen.

Zelf ben ik door de kennismaking met verdampers acuut gestopt met roken. Dat ging per ongeluk; stoppen was niet mijn doel. Uit uit nieuwsgierigheid kocht ik een verdamper, en was nog diezelfde dag om. Dampen bleek aanzienlijk lekkerder te zijn. Na veertig jaar hard core kettingroken, vond ik sigaretten van de ene op de andere dag ronduit vies.

En ook: al mijn vrienden werden blij. De niet-rokers, omdat ze van mijn dampen niks merken: geen stank te bekennen. De rokers, omdat ze eindelijk een goed en gezonder alternatief hebben.

In drie weken tijd heb ik al twintig verstokte rokers tot het dampen bekeerd. Want wij rokers – weliswaar verslaafd, maar bepaald niet dom – zijn blij met een gezonder alternatief. Zelf kan ik alleen maar denken: waarom heeft niemand me dit eerder verteld?

We moeten dampen en elektronisch roken niet aan banden leggen, Integendeel: de uitvinder ervan verdient niks minder dan de Nobelprijs.

≡ 25 September 2013 ≡ Verschenen in Het Parool ≡

≡ ≡

- See more at: http://www.spaink.net/201 ... ond/#sthash.q5qGBK6F.dpufhttp://www.petitiononline.com/fr33dom/petition.html
Ik heb getekend. Vandaag al 3 weken moeiteloos gestopt met roken met behulp van de e roll!!

Heel knap, zeker omdat je al 28(!) jaar hebt gerookt.
Super Nadi, heerlijk he? Geen gestink meer en alle bijkomende ongemakken.
Ik had vandaag een feestje waar gewoon gerookt werd. Gatverdegatver, wat is dat toch smerig!

Kon echt amper de neiging onderdrukken om ze een e-sigaret in hun handen te drukken.
Ik ben vanavond uit eten geweest en het voelt nog steeds ongemakkelijk wanneer ik na het eten mijn damper pak. Vraag het trouwens wel keurig aan de bediening of ik mag dampen. Moet wel uitleggen wat het is. Dus na het eten heerlijk zitten dampen. Ik voel me dan zo gelukkig dat ik niet meer naar buiten hoef.

Tja, dat gaan we straks ook weer krijgen. Feestjes en bezoekjes waar gerookt word. Ik heb me voorgenomen om er geen last van te hebben en bij mij thuis mag ook gewoon nog gerookt worden. Mijn man rookt af en toe een sigaret of sigaartje en vriendje van dochter rookt ook. Verschillende vrienden en familieleden roken ook. Ik heb er geen probleem mee. Het is niet iedere week feest. Daarnaast ben ik zelf altijd een stevige roker geweest en voelt het gewoon niet prettig om het nu te verbieden in huis.
Ik heb gewoon last van bekeringsdrang.
Bedankt voor het applaus Als ik erover nadenk vind ik het zelf eigenlijk ook wel heel knap, maar in de praktijk is het gewoon heel makkelijk met de eroll. Alsof ik een beetje vals speel ofzo .

En die bekeringsdrang snap ik heel goed. Dampen is zo veel fijner. Zowel voor de damper als voor de omgeving!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven