Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:missindependent schreef op 08 maart 2015 @ 13:03:

Heb er ook een hekel aan als de meiden achter de kassa meteen beginnen met boodschappen scannen terwijl ik nog bezig ben met de boodschappen op de band te leggen. Als het druk is snap ik de logica maar niet als je als enige bij de kassa staat grrrrr...

Huh?

Dit snap ik niet en heb ik nog nooit gehoord?

Waarom is dat dan? Heb je dan liever dat ze wachten tot jij al je boodschappen op de band heb gelegd?

Dat duurt toch veel langer?
quote:mara2 schreef op 08 maart 2015 @ 08:57:

Heerlijk elke week rond 17 uur de huilende kinderen die toch nog even mee moeten boodschappen doen.

Laat je man met kinderen dan even buiten wachten of andersom. Nee de hele familie moet mee. En dan heerlijk klagen dat het druk is.Nou ja. Ik doe ook wel eens boodschappen met de kinderen. En nee, niet de hele familie moet mee. Maar moet ik de kinderen dan alleen thuis laten omdat jij geen kinderen blieft in de supermarkt?
quote:gedanst schreef op 08 maart 2015 @ 13:47:

[...]

Huh?

Waarom is dat dan? Heb je dan liever dat ze wachten tot jij al je boodschappen op de band heb gelegd?

Dat duurt toch veel langer?Ach als er verder niemand staat dan kan je gewoon vragen of ze even willen wachten, vinden ze helemaal niet erg. En als er een rij achter je staat moet je gewoon even doorwerken en hebben ze dus geen tijd om op je te wachten tot jij je spullen eens op de band gelegd hebt.
Maar waarom?

Waarom vind je het vervelend dat ze alvast begint met boodschappen scannen?
quote:single1985 schreef op 08 maart 2015 @ 10:33:

Zo heb ik ooit de stomme fout gemaakt door op maandag ochtend boodschappen te gaan doen blijkt dat het tijdstip is voor de bejaarden met rollator om boodschappen te gaan doen. In elk pad stond wel een koppel 2 rollators breed te kleppen en als ik er dan langs wilde waren ze blijkbaar doof.

De winkellederwerker bevestigde wel aan mij dat dit standaard is voor de maandag ochtend en dat er daarom ook extra personeel rond loopt om het een beetje in goeie banen te leiden.Zo hé dat is apart, in de rest van Nederland, schijnen de mensen op leeftijd pas na 17:00 uur in de winkels te verschijnen
quote:gedanst schreef op 08 maart 2015 @ 13:47:

[...]

Huh?

Dat duurt toch veel langer?Ik heb liever dat ze even wachten ja als er niemand achter mij aan de kassa staat. Ander worden mijn producten ook zo geplet als ik niet meteen kan inpakken en ze de band maar laten "lopen". Als het druk is heb ik meestal wel mijn producten op de band gelegd voordat ze beginnen met scannen en dan kan ik meteen inpakken en afrekenen wanneer het bedrag genoemd word
quote:missindependent schreef op 08 maart 2015 @ 13:58:

[...]

Ik heb liever dat ze even wachten ja als er niemand achter mij aan de kassa staat. Ander worden mijn producten ook zo geplet als ik niet meteen kan inpakken en ze de band maar laten "lopen". Als het druk is heb ik meestal wel mijn producten op de band gelegd voordat ze beginnen met scannen en dan kan ik meteen inpakken en afrekenen wanneer het bedrag genoemd word Daar kan je zelf ook rekening mee houden door je zware spullen vooraan te leggen.

[...]

Ik heb liever dat ze even wachten ja als er niemand achter mij aan de kassa staat. Ander worden mijn producten ook zo geplet als ik niet meteen kan inpakken en ze de band maar laten "lopen". Als het druk is heb ik meestal wel mijn producten op de band gelegd voordat ze beginnen met scannen en dan kan ik meteen inpakken en afrekenen wanneer het bedrag genoemd word

O op die manier. Ik dacht dat je bedoelde dat je het onfatsoenlijk vindt ofzo, dat het misschien iets met onbeleefdheid te maken had dat ze alvast begint met scannen ofzo, dat je dat bedoelde.

Maar ja, wat misschicken zegt je kunt de zware boodschappen vooraan zetten.
quote:vla-flip schreef op 08 maart 2015 @ 13:58:

[...]

Zo hé dat is apart, in de rest van Nederland, schijnen de mensen op leeftijd pas na 17:00 uur in de winkels te verschijnen Eigenlijk is het wel begrijpelijk, die ouderen op maandagochtend. Mijn moeder vond de zondag ook lang duren, omdat er geen winkels open waren en ze niet even een boodschapje kon doen "om er even uit te zijn" Paar jaar geleden was het nog niet zo gewoon dat de super op zondag open was. Dus ja dan ben je blij als het maandagochtend is, en dan verzin je even een boodschap om even weg te zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dat sowieso! Maar het zal wel aan mij liggen, kan ook hihi. Ik werk zelf als caissière en meestal wacht ik wel totdat de klant alle producten op de band heeft gelegd voordat ik begin met scannen, tenzij ze zelf zeggen dat ik kan beginnen maar dat komt amper voor...
quote:gedanst schreef op 08 maart 2015 @ 14:02:

[...]

O op die manier. Ik dacht dat je bedoelde dat je het onfatsoenlijk vindt ofzo, dat het misschien iets met onbeleefdheid te maken had dat ze alvast begint met scannen ofzo, dat je dat bedoelde.

Maar ja, wat misschicken zegt je kunt de zware boodschappen vooraan zetten.Oooohhhh nee hoor hihi, vind niet zo snel iets onfatsoenlijk ;) En de zware boodschappen zet ik ook altijd vooraan ja
quote:catootje68 schreef op 08 maart 2015 @ 09:51:

@Masquenada: Ik heb het altijd heel storend gevonden zoals er soms gepraat wordt over oude mensen in de supermarkt. Oudere mensen hebben, net als iedereen, net zoveel recht om hun boodschappen te doen op een tijdstip die zij zelf kiezen. Stel je nu eens voor dat die oudere persoon je moeder of je oma is, denk je dan net zo? Ik vind het heel respectloos om je zo enorm te irriteren aan mensen die door hun leeftijd misschien wat minder mobiel en snel zijn. Wat heb je dan weinig empatisch vermogen en bovendien een verbeelding van heb ik jou daar. Deze mensen moeten dus aan de kant omdat jij haast hebt en het jou irriteert? Dit is dus een typisch voorbeeld van de onverdraagzaamheid die er tegenwoordig steeds vaker is in onze samenleving. Tip: bestel je boodschappen online, dan heb je nergens last van. Ze bezorgen tegenwoordig tot in je keuken.Ja, alle Fossielen lopen, zitten of rijden in de weg. Ik snap niet dat de deuren van verzorgingstehuizen niet standaard op slot blijven en de boodschapjes per pakket worden aangeleverd. Net als de schone lakens.
http://www.youtube.com/watch?v=Le66uQRP8IA

[...]

Ik heb liever dat ze even wachten ja als er niemand achter mij aan de kassa staat. Ander worden mijn producten ook zo geplet als ik niet meteen kan inpakken en ze de band maar laten "lopen". Als het druk is heb ik meestal wel mijn producten op de band gelegd voordat ze beginnen met scannen en dan kan ik meteen inpakken en afrekenen wanneer het bedrag genoemd word Bij jouw supermarkt loopt de band 100km/per uur?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:missindependent schreef op 08 maart 2015 @ 14:04:

Dat sowieso! Maar het zal wel aan mij liggen, kan ook hihi. Ik werk zelf als caissière en meestal wacht ik wel totdat de klant alle producten op de band heeft gelegd voordat ik begin met scannen, tenzij ze zelf zeggen dat ik kan beginnen maar dat komt amper voor...O ik dacht dat een caissière zelf slim genoeg was om te beginnen, maar blijkbaar zijn er die aangezet moeten worden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 08 maart 2015 @ 16:26:

[...]

O ik dacht dat een caissière zelf slim genoeg was om te beginnen, maar blijkbaar zijn er die aangezet moeten wordenAls ik begin als de klanten nog niet klaar zijn met de boodschappen op de band te leggen dan krijg ik commentaar dat ik moet wachten en daar heb ik geen zin in dus dan wacht ik maar netjes...
Je wil niet weten wat wij op een dag meemaken dus ik voorkom liever gezeik...
quote:Zwartvlekje schreef op 08 maart 2015 @ 13:37:

Een andere ergernis, sinds kort draagt al het personeel van de Jumbo hier oortjes, om met elkaar te communiceren. En echt, het is ontzettend handig als er een dief betrapt moet worden of er iets anders mis gaat. Maar de kassameisjes gebruiken ze vooral om vrolijk met elkaar door te kunnen kletsen terwijl ze aan het werk zijn. Er kan geen goedemorgen meer vanaf, want dat onderbreekt haar gesprek. Het voelt ontzettend aso en ze maken ook nog eens meer fouten omdat er niet wordt opgelet.Wat aso zeg! Ik zou er wel wat van zeggen tegen een leidinggevende als ik jou was. Wij hebben die oortjes ook maar we mogen ze niet gebruiken om er "gewoon" door te praten, lijkt me niet meer dan normaal...
quote:theinvasion schreef op 08 maart 2015 @ 12:00:

[...]

Daar ben ik het niet mee eens, dat initiatief ligt nog steeds bij de caissières. Computer sloeg het vroeger ook niet voor ze op dat moesten ze zelf doen! De mensen van nu zijn lui geworden. Waarom opslaan als het niet hoeft?

Ik denk dat dit niet aan de caissières ligt maar aan de supermarkt. Ik werk zelf bij de kassa en wij hebben niet eens de mogelijkheid om alleen een prijs aan te slaan. Persoonlijk vind ik dat klanten teveel verwachten van een caissière, bij mij in de winkel krijg ik nog weleens een klant die verwacht dat ik elke week de folder uit mijn hoofd leer. Nu doe ik naast mijn werk ook een fulltime opleiding waardoor ik daar oprecht geen tijd voor heb.

Wel doe ik altijd mijn uiterste best om een klant zo goed en snel mogelijk te helpen, puur omdat ik mij ook kan irriteren aan langzame caissières.
Heerlijk topic!

Ik vind het ongelooflijk dat deze nog niet genoemd is: Als degene achter mij in de rij zijn of haar boodschappen alvast op de band zet, als ik nog halverwege mijn kar ben. Woest kan ik daar om worden. Wacht gewoon even tot ik klaar ben, je bent niet eerder aan de beurt als je 'mijn' bandruimte inperkt. Enige situatie dat ik daar begrip voor kan opbrengen is als het zware producten zijn zonder kar maar dan gaat het ook maar om enkele artikelen meestal en niet de weekboodschappen van truus en henk met nageslacht.

[...]

Ik heb liever dat ze even wachten ja als er niemand achter mij aan de kassa staat. Ander worden mijn producten ook zo geplet als ik niet meteen kan inpakken en ze de band maar laten "lopen". Als het druk is heb ik meestal wel mijn producten op de band gelegd voordat ze beginnen met scannen en dan kan ik meteen inpakken en afrekenen wanneer het bedrag genoemd word Apart. Dat kun je voorkomen door de zwaardere spullen eerst op de band te leggen en dingen als eieren, koekjes en beschuit als laatste.
quote:happy-daddy schreef op 08 maart 2015 @ 12:38:

[...]

Dan koop jij het niet.

Koop ik en anderen het wel.

Je weet wel marktwerking , keuzevrijheid etc.

Ik mis de legbatterij eitjes, lekker goedkoop en goeie kwaliteit en veilig.

Geen last van gekke koevogelvarkens pest enkel omdat er een vogeltje overkomt vliegen , de eierleggende beestjes zitten veilig in een hok in de stal

Ik mag hopen voor je dat je nu loopt te trollen. Anders is er best wat mis in je hersenpan.

Veilig in een hokje ja gezellig inzo'n kuthok met 9 kippen.

Doen we later ook met jou als je oud bent, met nog 8 bejaarden in een kamer. Lekker veilig.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:minnimouse schreef op 08 maart 2015 @ 19:49:

[...]

Apart. Dat kun je voorkomen door de zwaardere spullen eerst op de band te leggen en dingen als eieren, koekjes en beschuit als laatste.Doe ik inderdaad ook altijd. Ik zet alles in volgorde van inpakken op de band. Eerst flessen, frisdrankpakken, blikken. enz. daarna kleinere zwaardere dingen en inderdaad als laatste koekjes en beschuit en eieren en dat soort dingen. Zet van tevoren mijn tassen open in het wagentje en begin meteen in te pakken zodra ik aan de beurt ben. Tegen de tijd dat ik dan moet betalen, liggen er hooguit nog 5 kleine lichte dingen op de band die ik even in de tas moet gooien, nou, dat is dan in 30 seconden gebeurd, want die kan ik gewoon bovenop leggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Weet je waar ik me enorm aan kan ergeren in de supermarkt. Aan mensen die proberen voor te dringen. Ik maak dat heel vaak mee. Ik loop met een mooie grote witte stok met rode ringen. Mensen denken kennelijk dat ik helemaal blind ben en proberen dan sneaky voor mij te schuiven in de rij. Helaas voor hun zeg ik dan wel even dat ze mooi even kunnen aansluiten achter mij.
Mijn opa doet boodschappen wanneer hij daar zin in heeft of wanneer iets op is.

En hij gaat echt niet denken om 3 uur s'middags of op vrijdagmiddag "laat ik nu maar even een halfje brood halen, want straks komen de jongelui uit hun werk en dan loop ik hun voor de voeten"

Ik snap die ergernis echt niet, laat die mensen lekker zelf bepalen wanneer ze hun boodschappen gaan halen.

Net zoals iedereen dat doet.
oldwood wijzigde dit bericht op 08-03-2015 20:18
Reden: Gequote terwijl ik dat niet wilde.
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven