Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!



Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?



Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
Ergernis in de supermarkt:



Mensen die door de poortjes de winkel inlopen en precíes na de hekjes blijven staan, zodat ik bijna tegen ze aan bots. Loop door en ga ergens anders op je gemak de winkel verkennen!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:z-u-s schreef op 04 maart 2015 @ 20:12:

Daarom sta ik nooit meer in de rij onze appie heeft van die zelfscanners. IDEAAL.



Waar ik me wel aan erger: moeders/vaders/rollatoroudjes die hun geval op wielen (met of zonder kind erin) gebruiken als een soort tank, met blauwe schenen als gevolg Inderdaad, complete panzertanks zijn het tegenwoordig. En dan nog het lef hebben om kwaad te worden als je 'au' zegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 04 maart 2015 @ 20:15:

[...]





Laatst ging een vrouw uitgebreid staan koffiedrinken bij de schaal chocolade....Oh echt!?!! Dan heb je écht overal sch..t aan, als je dat doet. Echt erg...
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 04 maart 2015 @ 20:16:

[quote]blue_lagoon schreef op 04 maart 2015 @ 20:13:

Wilde een emoticon doen en toen postte het forum het bericht meteen... Vandaar de edit. Overigens is mijn grootste bron van ergernis de apotheek. Die medewerksters hebben echt nog nooit van doorwerken gehoord, het minimale aantal balies open terwijl het stampvol zit en dan zijn er altijd mensen die denken dat het aan de balie een gezellig theekransje is en die hele gesprekken van een kwartier aanknopen met de apothekersassistente.



Vervolgens ben je bij God's gratie eens een keer aan de beurt en moeten ze je medicijnen nog 'klaarmaken' en dan kun je na een half uur wachten aan de balie nog eens een kwartier wachten...



Heel herkenbaar!

Ik bestel alles in 1 keer.

Waar ik me ook aan erger is dat het zoo langzaam gaat.Waarom geen persoonlijke kluisjes met code zodat ze het van te voren kunnen klaarmaken en ik met 1 minuut weer er weg kan?

Ook irritant is als je een voorraadje paracetamol wil aanleggen, ze zelfs durven te vragen om een receptDie hebben wij hier die kluisjes. Ideaal. Maar o wee als ik met een recept aankom. Sta rustig 3 kwartier te wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 04 maart 2015 @ 20:16:

[quote]blue_lagoon schreef op 04 maart 2015 @ 20:13:

Wilde een emoticon doen en toen postte het forum het bericht meteen... Vandaar de edit. Overigens is mijn grootste bron van ergernis de apotheek. Die medewerksters hebben echt nog nooit van doorwerken gehoord, het minimale aantal balies open terwijl het stampvol zit en dan zijn er altijd mensen die denken dat het aan de balie een gezellig theekransje is en die hele gesprekken van een kwartier aanknopen met de apothekersassistente.



Vervolgens ben je bij God's gratie eens een keer aan de beurt en moeten ze je medicijnen nog 'klaarmaken' en dan kun je na een half uur wachten aan de balie nog eens een kwartier wachten...



Heel herkenbaar!

Ik bestel alles in 1 keer.

Waar ik me ook aan erger is dat het zoo langzaam gaat.Waarom geen persoonlijke kluisjes met code zodat ze het van te voren kunnen klaarmaken en ik met 1 minuut weer er weg kan?

Ook irritant is als je een voorraadje paracetamol wil aanleggen, ze zelfs durven te vragen om een receptJa, dat ze er in ieder geval iets aan doen of gewoon eens doorwerken... Maar ze staan met zijn allen ook gezellig te kletsen hoor. Argh. En serieus... voor paracetamol nog recept??
Een keer gezien dat een man op een winkelplein tegen een boom ging plassen (gelukkig wel met zijn rug naar me toe, ik stapte net uit mijn auto) en meteen daarna de AH binnenliep en het fruit aanraakte met zijn vieze, ongewassen handen. Zo goor.
quote:baan68 schreef op 04 maart 2015 @ 20:20:

[...]





Oh echt!?!! Dan heb je écht overal sch..t aan, als je dat doet. Echt erg...Nog erger: Uitgebreid staan proeven en dan nog commentaar leveren waar andere klanten bijstaan, dat het echt niet lekker is, te zout, te zoet te blablabla.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoniJoni schreef op 04 maart 2015 @ 20:18:

Ik erger me aan mensen die via hun kind contact willen maken en heel erg aanwezig zijn. Dat ze bv zeggen: "Wat zeg je?Ja, die melk heeft de koe net gemaakt ja, haha" en mij dan blij aankijken van: "Zeg er ook eens wat van". En dat dan de hele winkelronde door. Of mensen die staan te neurieen of zingen. Tsja, ik erger me nogal snel, haha.Oh dat van die kinderen, ja. Heel herkenbaar. Op zo'n toontje van "kijk mij eens leuk met mijn kind omgaan" en dan is het natuurlijk de bedoeling dat jij als vreemde een opmerking maakt of kijkt van "wat ben jij een leuke moeder, wat heb jij een leuk/lief/slim kind". En, heel kinderachtig, DAT doe ik dan JUIST niet. Kan het niet laten. Vreselijk zulke mensen!
Alle reacties Link kopieren
quote:JoniJoni schreef op 04 maart 2015 @ 20:18:

Ik erger me aan mensen die via hun kind contact willen maken en heel erg aanwezig zijn. Dat ze bv zeggen: "Wat zeg je?Ja, die melk heeft de koe net gemaakt ja, haha" en mij dan blij aankijken van: "Zeg er ook eens wat van". En dat dan de hele winkelronde door. Of mensen die staan te neurieen of zingen. Tsja, ik erger me nogal snel, haha.



Oooooooh ja hahaha dat vind ik ook irritant.

Of van die mensen die gaan klagen over het feit dat er te weinig kassa's open zijn en dan oogcontact maken in de hoop dat je ze bijvalt. Pffff flikker lekker op



Of mensen die hun bek niet opentrekken tegen een cassiere: geen goedemorgen, geen bedankt, geen tot ziens. Met hun hooghartige smoel knikken ze naar het pinapparaat, ten teken dat ze willen pinnen.

Als ik na zo iemand kom, dan ben ik altijd heel overdreven aardig en vrolijk tegen de cassiere. Die mensen zitten daar toch ook gewoon hun werk te doen!
Alle reacties Link kopieren
Laatst ging ik bij Gamma naar kassa 1. Zegt die mevrouw dat ik naar de andere kassa moet, want zij ging net dicht. Oké, geen probleem, ik naar kassa 2 achteraan in een lange rij. Komt er een man aan die zijn spullen bij kassa 1 legt en zij helpt hem wel gewoon!!! Ondertussen schouderophalend naar mij kijkend. Ik was heel boos, maar wilde geen rottigheid door de hele zaak schreeuwen en heb me dus ingehouden.
ook vaak genoeg andersom meegemaakt. Caissières die met elkaar kletsen en lachen maar niets zeggen tegen de klant.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 04 maart 2015 @ 20:24:

[...]





Oooooooh ja hahaha dat vind ik ook irritant.

Of van die mensen die gaan klagen over het feit dat er te weinig kassa's open zijn en dan oogcontact maken in de hoop dat je ze bijvalt. Pffff flikker lekker op



Of mensen die hun bek niet opentrekken tegen een cassiere: geen goedemorgen, geen bedankt, geen tot ziens. Met hun hooghartige smoel knikken ze naar het pinapparaat, ten teken dat ze willen pinnen.

Als ik na zo iemand kom, dan ben ik altijd heel overdreven aardig en vrolijk tegen de cassiere. Die mensen zitten daar toch ook gewoon hun werk te doen!Ja precies.. Dat laatste... Alsof zo'n cassiere lucht is. Niet aankijken en niets zeggen! Echt heel apart.
Alle reacties Link kopieren
Ohh, ik had vorige week nog een aanvaring met zo'n tank. De betreffende meneer speelde het klaar om mij 2 keer in vijf minuten aan te rijden en er vervolgens een "wel een beetje uitkijken, hè." achteraan te gooien. Hij wat niet zo gecharmeerd van het feit dat ik daarop antwoorden dat het me verstandig leek dat hij dat voortaan ook zou doen.

Persoonlijk was ik er vooral trots op dan ik beleefd gebleven was.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 04 maart 2015 @ 20:28:

Laatst ging ik bij Gamma naar kassa 1. Zegt die mevrouw dat ik naar de andere kassa moet, want zij ging net dicht. Oké, geen probleem, ik naar kassa 2 achteraan in een lange rij. Komt er een man aan die zijn spullen bij kassa 1 legt en zij helpt hem wel gewoon!!! Ondertussen schouderophalend naar mij kijkend. Ik was heel boos, maar wilde geen rottigheid door de hele zaak schreeuwen en heb me dus ingehouden.Ooooh...dat is balen!! Vreselijk😡
quote:Zwartvlekje schreef op 04 maart 2015 @ 20:30:

Ohh, ik had vorige week nog een aanvaring met zo'n tank. De betreffende meneer speelde het klaar om mij 2 keer in vijf minuten aan te rijden en er vervolgens een "wel een beetje uitkijken, hè." achteraan te gooien. Hij wat niet zo gecharmeerd van het feit dat ik daarop antwoorden dat het me verstandig leek dat hij dat voortaan ook zou doen.

Persoonlijk was ik er vooral trots op dan ik beleefd gebleven was. NIET!! Ik bedoel, schaapachtig kijken is tot daar aan toe, maar dít!
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is genieten voor mij. Nu kan ik een keer horen hoe jullie als klant over andere irritante klanten denken Ik mag het helaas iedere dag als personeelslid allemaal aanzien ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Zwartvlekje schreef op 04 maart 2015 @ 20:30:

Ohh, ik had vorige week nog een aanvaring met zo'n tank. De betreffende meneer speelde het klaar om mij 2 keer in vijf minuten aan te rijden en er vervolgens een "wel een beetje uitkijken, hè." achteraan te gooien. Hij wat niet zo gecharmeerd van het feit dat ik daarop antwoorden dat het me verstandig leek dat hij dat voortaan ook zou doen.

Persoonlijk was ik er vooral trots op dan ik beleefd gebleven was. Pffff... Heel knap van je. Want dat doet zeer!!
Wat een heerlijk topic dit, trouwens. Ik herken bijna alles, behalve de wildplassende-en-vervolgens-fruit-bepotelende meneer...
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 04 maart 2015 @ 20:28:

ook vaak genoeg andersom meegemaakt. Caissières die met elkaar kletsen en lachen maar niets zeggen tegen de klant.Klopt, die zijn er ook. Maar als daar gewoon een leuke meid zit die heel netjes klanten te woord staat, dan verdient zo iemand dezelfde behandeling.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me sowieso aan kinderen in een winkel.



Als ze toch te klein zijn om iets te kopen kun je ze net zo goed thuis laten.
óu sont les neiges d'antan

Ik erger me aan dezelfde dingen die hier al genoemd zijn. Herkenbaar. Vooral die mensen die theekransjes houden in de gangpaden. Op zaterdagmiddag ook altijd, terwijl het hele dorp boodschappen aan het doen is.



En aan mensen die zuchten als ze even moeten wachten. Pas stond ik achter een meneer in de rij, en hij had iets waarvan ze de code niet konden lezen, dus moest er even iemand gaan kijken hoe duur dat ding was.

Ik stond rustig te wachten want ik heb alle tijd van de wereld, en toen begon er een vrouw achter me te zuchten. En dan bedoel ik niet een korte zucht, maar ze stond dik twee minuten te tutten en te zuchten en met haar nagels op de band te trommelen. Heel erg luid en heel erg duidelijk. Zo duidelijk dat zelfs de caissière en de meneer voor me zich zichtbaar ergerden.

Gisteren hetzelfde. Bij de balie, is druk, moet even wachten. Komt een mevrouw en die begint meteen te zuchten en met haar hak op de grond te tikken. Kijkt boos, rolt met ogen, schudt haar hoofd en kijkt op haar horloge. Lieve hemel, daar gaat de tijd niet sneller van, hoor.
quote:miedo schreef op 04 maart 2015 @ 20:16:

[quote]blue_lagoon schreef op 04 maart 2015 @ 20:13:

Wilde een emoticon doen en toen postte het forum het bericht meteen... Vandaar de edit. Overigens is mijn grootste bron van ergernis de apotheek. Die medewerksters hebben echt nog nooit van doorwerken gehoord, het minimale aantal balies open terwijl het stampvol zit en dan zijn er altijd mensen die denken dat het aan de balie een gezellig theekransje is en die hele gesprekken van een kwartier aanknopen met de apothekersassistente.



Vervolgens ben je bij God's gratie eens een keer aan de beurt en moeten ze je medicijnen nog 'klaarmaken' en dan kun je na een half uur wachten aan de balie nog eens een kwartier wachten...



Heel herkenbaar!

Ik bestel alles in 1 keer.

Waar ik me ook aan erger is dat het zoo langzaam gaat.Waarom geen persoonlijke kluisjes met code zodat ze het van te voren kunnen klaarmaken en ik met 1 minuut weer er weg kan?

Ook irritant is als je een voorraadje paracetamol wil aanleggen, ze zelfs durven te vragen om een receptWij hebben dat ook. En als ik een recept krijg, vraag ik aan de arts of ze het naar de apotheek willen sturen met de mededeling dat het in de pharmaself mag. Een dag later krijg ik een sms-je met een code dat het klaar ligt. Die pharmaself is 24/7 bereikbaar, dus ideaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kunai schreef op 04 maart 2015 @ 20:38:

Ik erger me aan dezelfde dingen die hier al genoemd zijn. Herkenbaar. Vooral die mensen die theekransjes houden in de gangpaden. Op zaterdagmiddag ook altijd, terwijl het hele dorp boodschappen aan het doen is.



En aan mensen die zuchten als ze even moeten wachten. Pas stond ik achter een meneer in de rij, en hij had iets waarvan ze de code niet konden lezen, dus moest er even iemand gaan kijken hoe duur dat ding was.

Ik stond rustig te wachten want ik heb alle tijd van de wereld, en toen begon er een vrouw achter me te zuchten. En dan bedoel ik niet een korte zucht, maar ze stond dik twee minuten te tutten en te zuchten en met haar nagels op de band te trommelen. Heel erg luid en heel erg duidelijk. Zo duidelijk dat zelfs de caissière en de meneer voor me zich zichtbaar ergerden.

Gisteren hetzelfde. Bij de balie, is druk, moet even wachten. Komt een mevrouw en die begint meteen te zuchten en met haar hak op de grond te tikken. Kijkt boos, rolt met ogen, schudt haar hoofd en kijkt op haar horloge. Lieve hemel, daar gaat de tijd niet sneller van, hoor. Irritant! Daar had ik wel wat van gezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 04 maart 2015 @ 20:37:

Ik erger me sowieso aan kinderen in een winkel.



Als ze toch te klein zijn om iets te kopen kun je ze net zo goed thuis laten.



Of kinderen die de uitgang blokkeren wanneer er weer iets te sparen valt.

"Mevrouw, heeft u Wuppies/Welpies/voetbalplaatjes/moestuintjes/rotzooi?"
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 04 maart 2015 @ 20:20:

Ergernis in de supermarkt:



Mensen die door de poortjes de winkel inlopen en precíes na de hekjes blijven staan, zodat ik bijna tegen ze aan bots. Loop door en ga ergens anders op je gemak de winkel verkennen!!!

Jaaaa dit!! Zo vervelend!!

Ik zeg er vaak ook wat van, dan krijg je te horen dat de jonge generatie van tegenwoordig zo'n haast hebben.

Nee troela, ik heb geen haast, ik wil mijn vrije tijd niet besteden met luisteren hoe je het met Truus hebt over die zielige gevallen van je.



Ik erger mij sowieso in supermarkten, vooral als het druk is, en dat begint vaak al op het parkeerterrein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven