Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!



Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?



Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
quote:ontbijtkoekje schreef op 04 maart 2015 @ 21:07:

Ik stoor me mateloos aan mensen die in de winkel verpakkingen openmaken om hun kind wat te eten/drinken geven. Geen idee wat het nut ervan is, kinderen misschien rustig te houden? Ooit eens meegemaakt dat een mevrouw voor me een appel aan caissière gaf waar al een paar happen uit waren. Of ze hem even kon afwegen... Zo ontzettend asociaal.Ieuwwww en wat zei die cassiere?
Alle reacties Link kopieren
Ik reken trouwens af en pak dan pas in. Ik wil de zware dingen onderop en de eieren bovenop
quote:Star schreef op 04 maart 2015 @ 20:48:

Mensen die eerst op hun dooie akkertje alle boodschappen inpakken en dan nog van helemaal onderuit hun tas hun portemonnee moeten pakken/zoeken.Dit is wel mijn nr. 1 ergernis.
Bonnetje checken terwijl alles nog ingepakt moet worden en ik dus al mijn spullen van de cassiere moet aanpakken, aaaaaaaaaargh
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er zoveel gereageerd wordt. Is gewoon lekker om even je hart te luchten en dan weer verder te gaan met écht belangrijke dingen (of juist niet ).



Het leeft dus blijkbaar wel. Hoop dat mensen die dit lezen en zich herkennen in de ergenissen van anderen zich daar een beetje wat van aantrekken, dat scheelt alweer. Maar waarschijnlijk is dat valse hoop 😄😃
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 04 maart 2015 @ 20:48:

Mensen die eerst op hun dooie akkertje alle boodschappen inpakken en dan nog van helemaal onderuit hun tas hun portemonnee moeten pakken/zoeken.

Ja dat!

Ik erger me niet zo snel, maar dit vind ik tergend!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
quote:Kurritsj schreef op 04 maart 2015 @ 21:10:

[...]



Ja dat!

Ik erger me niet zo snel, maar dit vind ik tergend!O we zijn al met veel inmiddels zie ik
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 04 maart 2015 @ 21:08:

Ik ben zo'n bonnenchecker, aangezien mijn Appie Heijn het niet zo nauw neemt met de bonusaanbiedingen/35% stickers in de kassa zetten.



En daar erger ik me dus aan, in de supermarkt.



Net als aan die trekmandjes. Ik weet niet welke halve gare dat verzonnen heeft, maar ik struikel er vaak bijna over.



En aan koorkippen die hun scharrels bespreken onder het bepalen of ze pasta of toch rijst gaan eten.



Oh ik zag laatst 2 tienermeiden staan bij de chips afdeling.

Gesprek ging zo:



Meisje 1: Heb je gehoord dat die facking bitch is vreemdgegaan met Jay?

Meisje 2: Meen je nieeeeee, wat een slet!!!

Meisje 1: Ja ik ga d'r echt op d'r facking bek slaan!!

Meisje 2: Moet je doen!!



Laatst erg verbaasd....



Een gezin met een klein meidje kreeg een moestuintje extra.. (vaak willen mensen ze niet dus ja boeien als iemand er 1 extra krijgt)

Begint de vrouw na hun het gesprek met de kassadame:



Bij hoeveel krijg je de moestuintjes? Nou bij 15 euro en bij verschillende producten. Goh want dat meisje hiervoor krijg er meer!

Nou legt de kassadame uit sommige mensen willen ze niet en dan geef ik ze aan de kinderen.

De vrouw op een nare toon, ja ik heb thuis ook kleinkinderen dus ik wil dat ook.



Kassadame gaf ze natuurlijk niet maar de vrouw is wel op hoge poten de moestuintjes gaan EISEN bij de klantenservice.



Kom op zeg... we hebben t over zaadjes van 20 cent ofzo?? (dat riep ik dus ook hahaha!)
quote:blue_lagoon schreef op 04 maart 2015 @ 20:13:

Wilde een emoticon doen en toen postte het forum het bericht meteen... Vandaar de edit. Overigens is mijn grootste bron van ergernis de apotheek. Die medewerksters hebben echt nog nooit van doorwerken gehoord, het minimale aantal balies open terwijl het stampvol zit en dan zijn er altijd mensen die denken dat het aan de balie een gezellig theekransje is en die hele gesprekken van een kwartier aanknopen met de apothekersassistente.



Vervolgens ben je bij God's gratie eens een keer aan de beurt en moeten ze je medicijnen nog 'klaarmaken' en dan kun je na een half uur wachten aan de balie nog eens een kwartier wachten...



Sorry, off-topic!!Heel herkenbaar, lijkt mijn apotheek!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 04 maart 2015 @ 21:09:

Ik reken trouwens af en pak dan pas in. Ik wil de zware dingen onderop en de eieren bovenop Ik begin al in te pakken terwijl de cassiere nog bezig is met scannen. Zodra ze klaar is ga ik afrekenen. Daarna pak ik de rest in.
Oh en aso vakkenvullers... idd luide gesprekken maar heb ze zelfs stoeiend op de grond voor me gehad???!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me trouwens ook aan de vakkenvullers die met hun rolkratten denken altijd voorrang te hebben.



meer dan eens per winkelbezoek moet ik opzij stappen omdat zo'n gozer met z'n kar de hoek om scheurt. Je zou denken dat ze de klant juist voor zouden laten gaan.



Ook moet ik vaak kratten wegduwen om een koelingdeur te kunnen openen of een bepaald soort groenten te kunnen pakken omdat ze die er gewoon voor zetten
O de vakkenvullers hier bij de gele winkel zijn geweldig. Schatten van jongens die het oprecht leuk vinden als mijn rare oudste ze wil helpen
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 04 maart 2015 @ 21:09:

Ik reken trouwens af en pak dan pas in. Ik wil de zware dingen onderop en de eieren bovenop Dat wil ik ook, maar daar hou ik al rekening mee bij het op de band zetten van mijn spullen. Eerst de flessen en pakken e.d. en daarna pas de kwetsbare dingen. Heel handig, kan je meteen beginnen met inpakken ne ben je lekker snel weer weg. Tip van de dag! ☺️
quote:elfjetwaalfje schreef op 04 maart 2015 @ 21:08:

Ik erger me altijd paars aan mensen die pas na het afrekenen hun boodschappen inpakken; stelletje slome slakken.Helemaal eens. Doen alsof ze de enigen in de winkel zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 04 maart 2015 @ 21:12:

[...]





Ik begin al in te pakken terwijl de cassiere nog bezig is met scannen. Zodra ze klaar is ga ik afrekenen. Daarna pak ik de rest in.



Ik leg alles op zwaarte op de band, en je zou zeggen dat je dan inderdaad vlug moet kunnen inpakken tussendoor. Maar ik merk dat ik dan toch snel-snel per ongeluk de appels op de chips gooi omdat ik me wil haasten voor degene achter mij. Dus nu reken ik eerst af en pak ik later alles precies in.



Ik ga dan overigens wel met m'n tas op het uittrekplakje aan de kopse kant van de kassa staan, dus niet in het looppad.
Alle reacties Link kopieren
quote:baan68 schreef op 04 maart 2015 @ 21:13:

[...]





Dat wil ik ook, maar daar hou ik al rekening mee bij het op de band zetten van mijn spullen. Eerst de flessen en pakken e.d. en daarna pas de kwetsbare dingen. Heel handig, kan je meteen beginnen met inpakken ne ben je lekker snel weer weg. Tip van de dag! ☺️Die had ik dus al uitgevogeld, maar werkt niet voor mij. Zie hierboven
Ook een keer meegemaakt dat iemand eerst merkte dat ze te weinig contant geld had (nadat ze héél lang in haar portemonnee had gekeken en haar centjes had geteld) en daarna met veel moeite haar pinpas vond en wilde pinnen, maar dat toen bleek dat ze ook niet genoeg geld op haar bankrekening, dus dat ging ook fout, en dat die doos toen maar de hele rij liet wachten terwijl ze ging internetbankieren met haar mob.telefoon en geld overmaakte naar haar bankrekening. Alles bij elkaar kostte het ruim 10 minuten alleen om af te rekenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jensy schreef op 04 maart 2015 @ 21:11:

Laatst erg verbaasd....



Een gezin met een klein meidje kreeg een moestuintje extra.. (vaak willen mensen ze niet dus ja boeien als iemand er 1 extra krijgt)

Begint de vrouw na hun het gesprek met de kassadame:



Bij hoeveel krijg je de moestuintjes? Nou bij 15 euro en bij verschillende producten. Goh want dat meisje hiervoor krijg er meer!

Nou legt de kassadame uit sommige mensen willen ze niet en dan geef ik ze aan de kinderen.

De vrouw op een nare toon, ja ik heb thuis ook kleinkinderen dus ik wil dat ook.



Kassadame gaf ze natuurlijk niet maar de vrouw is wel op hoge poten de moestuintjes gaan EISEN bij de klantenservice.



Kom op zeg... we hebben t over zaadjes van 20 cent ofzo?? (dat riep ik dus ook hahaha!)Oh neeeeeee..... triest én sneu
Ik erger mij aan die oude mannen die overal in de gangpaden staan te wachten, 65 plussers die niets te vertellen hebben, want de vrouw doet de boodschappen maar wel even gelucht worden en daardoor dus eigenlijk niets te zoeken hebben in de winkel en constant in de weg staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 04 maart 2015 @ 21:12:

Ik erger me trouwens ook aan de vakkenvullers die met hun rolkratten denken altijd voorrang te hebben.



meer dan eens per winkelbezoek moet ik opzij stappen omdat zo'n gozer met z'n kar de hoek om scheurt. Je zou denken dat ze de klant juist voor zouden laten gaan.



Ook moet ik vaak kratten wegduwen om een koelingdeur te kunnen openen of een bepaald soort groenten te kunnen pakken omdat ze die er gewoon voor zetten



Bij de Jumpoooooo tref ik vaak aardige vakkenvullers. Spreken me aan met mevrouw en willen graag helpen. Lopen mee naar 5 gangen verder. Sommigen verkopen onderling stoere praat maar hebben een hart van goud.



Laatst stond ik voor de pindakaas te kijken. Duwt zo'n vakkenvuller zijn rolkrat al licht dwingend/quasi per ongeluk tegen me aan. Ik al geërgerd. Ik bleef gewoon staan, hij ging toen met zijn kartonnen verpakking wachten tot ik weg ging en dan echt al half met zo'n pot in zijn handen, klaar om aan de slag te gaan. Pffff doe dan eerst de chocopasta i.p.v. de pindakaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:hgjb266 schreef op 04 maart 2015 @ 21:16:

Ik erger mij aan die oude mannen die overal in de gangpaden staan te wachten, 65 plussers die niets te vertellen hebben, want de vrouw doet de boodschappen maar wel even gelucht worden en daardoor dus eigenlijk niets te zoeken hebben in de winkel en constant in de weg staan.



Dat heb ik ook, maar dan in kledingwinkels.

Wil je lekker in de rekken neuzen, staat er weer zo'n man met 50 tassen in zijn handen in de weg, die zijn vrouw achtervolgt door de winkel. GA WEGGGGG!!!
quote:minnimouse schreef op 04 maart 2015 @ 21:20:

[...]





Dat heb ik ook, maar dan in kledingwinkels.

Wil je lekker in de rekken neuzen, staat er weer zo'n man met 50 tassen in zijn handen in de weg, die zijn vrouw achtervolgt door de winkel. GA WEGGGGG!!! In de Hunkemoller staan ook ALTIJD van die unisexkledingMargrietmannen.
Alle reacties Link kopieren
Die karren van die vakkenvullers ja.

Dat is ook een vak apart hoor, bedenken hoe je die dingen neer kunt zetten om de klant het meest te kunnen irriteren.



Oude mensen erger ik mij dan niet zo aan, die gun ik rustig de tijd als ze voor me lopen of voor me staan bij de kassa.

Ik laat ze vaak ook voor, dat vind ik de minst erge medeklant.



Toen ik nog in een winkel werkte ergerde ik me het meest aan mensen die je dus echt niet aan kijken en waar geen gedag af kon.

Ik vulde dan ook het bedrag in de pinautomaat in ipv het bedrag hardop te zeggen.

Bij de contantbetalers legde ik de bon op het kassablok, kreeg je vaak moeilijke blikken, maar de keer daarna kon er ineens wel een goedemorgen of middag vanaf.

Je moet het een beetje als heropvoeden zien, caissière zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven