Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!



Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?



Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook vrij irritant vind is als mensen voor de koeling staan, met de deur open staan te zoeken (wat ik an sich al aso vind ivm de kou die naar buiten stroomt) naar wat ze nodig hebben, wéten en zien dat ik op ze sta te wachten omdat ik natuurlijk ook nét bij die koeling moet zijn, maar dan toch (voor mijn gevoel extra) langzaam het artikel pakken. Grrr... Schiet toch eens op!!
quote:minnimouse schreef op 04 maart 2015 @ 20:41:

[...]





Irritant! Daar had ik wel wat van gezegd.Ik durf dat niet!
Ik heb een jaar of 5 achter de kassa gezeten bij een supermarkt, als bijbaan. Ik ben altijd vriendelijk gebleven, maar achter mijn glimlach ging vaak enorme ergernis schuil



Heel veel mensen die hun kar alvast in de rij zetten en dan weglopen om de rest van hun boodschappen te gaan doen. En dan ook nog beledigd kijken als ik andere mensen heb voorgelaten omdat ze nog niet terug waren.



Mensen die geen gedag terug zeggen en gelijk roepen dat ze "twee kratten bier" hebben.



Mensen die thuis hun bananen nawegen, om dan boos terug te komen om het berekende verschil van 10 cent op te eisen. Ja, echt.



Vaak als ik aan kwam lopen om een kassa open te doen sisten mensen die net aan kwamen lopen zachtjes naar me "oh, welke kassa ga je open doen?", zodat ze dan als eerste naar die kassa zouden kunnen rennen.



Mensen die nooit pinnen en voor elke tandenstoker met een briefje van 50 betalen. En dan een paar minuten later met nog een klein dingetje bij de kassa komen, en wéér groot betalen terwijl ik ze net wisselgeld heb gegeven. Ja, zo raakt mijn lade wel leeg



Ik kan nog wel even doorgaan denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Al weer een paar jaar geleden, ik sta bij de extra brede doorgangkassa te wachten tot de kassiere klaar is met mijn spullen te scannen zodat ik kan afrekenen. Mijn man staat aan de kopse kant van de kassa de tassen in te pakken die hij in onze kar geplaatst heeft. Komt er een vrouw in een scootmobiel en die rijdt dus gewoon lomp en hard tegen mij aan vanaf de ander kant om zo de supermarkt in te gaan. En niks sorry of zo maar een "zag je me niet aankomen". Alsof je als je in zo'n ding rijdt meer rechten hebt en iedereen net als de Rode Zee vrij baan voor je moet maken. Nou, dan moet je net mij hebben. Na een ijzig "ik ben zoooooo klaar mevrouw" van mij ben ik op mijn elf en dertigste mijn portemonnee gaan uitpluizen naar pasjes die ik ineens niet kon vinden. Sindsdien ben ik allergisch voor scootmobiels.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
En oh ja. Onvoorstelbare aantallen diepvries- en koelingsproducten die je aan het eind van de dag opgewarmd terugvindt tussen de chips omdat mensen zich blijkbaar bedacht hebben. Ik snap echt niet dat het in mensen ópkomt om het gewoon maar ergens neer te gooien als ze het niet hoeven.
Bejaarden die 's avonds boodschappen gaan doen terwijl ik haast heb en naar huis wil.

Koffiedrinkende mensen.

Ouwehoerende mensen in het midden van het gangpad.

Mensen die eerst op hun dooie akkertje alle boodschappen inpakken en dan nog van helemaal onderuit hun tas hun portemonnee moeten pakken/zoeken.
En mensen die al die gratis meuk aan MIJN kinderen geven. Flikker op ik wil die troep zelf niet dus hoeft een ander het ze ook niet te geven. Opbokken.
Alle reacties Link kopieren
Van die figuren (meestal mannelijk) die nog even jolig een gesprekje met de kassa mevrouw/meneer willen voeren.



Kijk gast, elke seconde dat ik in de rij sta is er 1 te veel verspild. Sodemieter lekker op met je onzin.



Oude mensen daarentegen die moeite met betalen hebben vind ik geen probleem
Alle reacties Link kopieren
Vorige week in de enorme rij bij de Appie. Een gore lucht, alsof er een mammoet lag te rotten onder de loopband... Kon me niet bedenken wat het moest zijn. Totdat ik in de rij naast me een mevrouw zag staan met 'vishandel Pietersen' op haar rug. Die was dus zo uit een visverwerkingsbedrijf gelopen. Té ranzig! Je zag gewoon iedereen groen wegtrekken...



Ook irritant:

mensen die de deur van het koelschap opentrekken en dan uitgebreid na gaan denken wat ze eigenlijk willen gaan eten...





Voor de wildplassende man:

als ik wildplassers zie toeter ik graag even. Hoop dat ze dan op z'n minst over hun schoenen piesen
Alle reacties Link kopieren
quote:Grapes schreef op 04 maart 2015 @ 20:45:

Ik heb een jaar of 5 achter de kassa gezeten bij een supermarkt, als bijbaan. Ik ben altijd vriendelijk gebleven, maar achter mijn glimlach ging vaak enorme ergernis schuil



Heel veel mensen die hun kar alvast in de rij zetten en dan weglopen om de rest van hun boodschappen te gaan doen. En dan ook nog beledigd kijken als ik andere mensen heb voorgelaten omdat ze nog niet terug waren.



Mensen die geen gedag terug zeggen en gelijk roepen dat ze "twee kratten bier" hebben.



Mensen die thuis hun bananen nawegen, om dan boos terug te komen om het berekende verschil van 10 cent op te eisen. Ja, echt.



Vaak als ik aan kwam lopen om een kassa open te doen sisten mensen die net aan kwamen lopen zachtjes naar me "oh, welke kassa ga je open doen?", zodat ze dan als eerste naar die kassa zouden kunnen rennen.



Mensen die nooit pinnen en voor elke tandenstoker met een briefje van 50 betalen. En dan een paar minuten later met nog een klein dingetje bij de kassa komen, en wéér groot betalen terwijl ik ze net wisselgeld heb gegeven. Ja, zo raakt mijn lade wel leeg



Ik kan nog wel even doorgaan denk ik.



Neeee!!
Alle reacties Link kopieren
Met stipt op 1 : kinderen.

Ik heb geen idee waarom mensen denken dat het een geweldig idee is om met vader, moeder, 3 jengelende koters en de hond boodschappen te gaan doen.



Een goede 2e plek: bejaarden.

Die mensen hebben de hele week de tijd, maar gaan zaterdagochtend met rollator in de albert heijn staan als heel amsterdam er ook staat. En dan nog zeiken dat het druk is.
En cassieres die met elkaar blijven praten, ook zo verschrikkelijk asociaal.



En als (mijn) kinderen denken dat de supermarkt een speeltuin is en gaan rennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mensen waar boodschappen doen een hele belevenis is,

Een voorbeeld

Mensen die bij de kassa de boodschappen op de band zetten dan rustig staan wachten en af gaan rekenen en dan dood leuk op hun gemak de boodschappen in de tas gaan doen
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 04 maart 2015 @ 20:48:

Bejaarden die 's avonds boodschappen gaan doen terwijl ik haast heb en naar huis wil.

Koffiedrinkende mensen.

Ouwehoerende mensen in het midden van het gangpad.

Mensen die eerst op hun dooie akkertje alle boodschappen inpakken en dan nog van helemaal onderuit hun tas hun portemonnee moeten pakken/zoeken.Ook irritant idd. Gaan ze eerst op hun dooie akkertje hun spullen inpakken en dan eens op hun dooie akkertje die portemonnee zoeken. Pffffffffffffffffffffffff Betaal gewoon en pak dan die boodschappen in! Kunnen anderen ook verder, of denk je altijd dat de wereld om jou draait?
Alle reacties Link kopieren
quote:Grapes schreef op 04 maart 2015 @ 20:45:

Ik heb een jaar of 5 achter de kassa gezeten bij een supermarkt, als bijbaan. Ik ben altijd vriendelijk gebleven, maar achter mijn glimlach ging vaak enorme ergernis schuil



Heel veel mensen die hun kar alvast in de rij zetten en dan weglopen om de rest van hun boodschappen te gaan doen. En dan ook nog beledigd kijken als ik andere mensen heb voorgelaten omdat ze nog niet terug waren.



Mensen die geen gedag terug zeggen en gelijk roepen dat ze "twee kratten bier" hebben.



Mensen die thuis hun bananen nawegen, om dan boos terug te komen om het berekende verschil van 10 cent op te eisen. Ja, echt.



Vaak als ik aan kwam lopen om een kassa open te doen sisten mensen die net aan kwamen lopen zachtjes naar me "oh, welke kassa ga je open doen?", zodat ze dan als eerste naar die kassa zouden kunnen rennen.



Mensen die nooit pinnen en voor elke tandenstoker met een briefje van 50 betalen. En dan een paar minuten later met nog een klein dingetje bij de kassa komen, en wéér groot betalen terwijl ik ze net wisselgeld heb gegeven. Ja, zo raakt mijn lade wel leeg



Ik kan nog wel even doorgaan denk ik.Oh... Echt te erg allemaal. Vooral dat nawegen van de bananen. Hoe sneu ben je dan. Dat vind ik net zo erg als mensen direct na het afrekenen meteen hun kassabon gaan staan controleren en dan gaan looen miepen dat ze geen korting hebben gekregen op de tube tandpasta die in de aanbieding was van eur 1,75 voor eur 1,45. Dan stijgt mijn bloeddruk echt tot het kookpunt, hoor.
quote:sweetfirefly schreef op 04 maart 2015 @ 20:46:

Al weer een paar jaar geleden, ik sta bij de extra brede doorgangkassa te wachten tot de kassiere klaar is met mijn spullen te scannen zodat ik kan afrekenen. Mijn man staat aan de kopse kant van de kassa de tassen in te pakken die hij in onze kar geplaatst heeft. Komt er een vrouw in een scootmobiel en die rijdt dus gewoon lomp en hard tegen mij aan vanaf de ander kant om zo de supermarkt in te gaan. En niks sorry of zo maar een "zag je me niet aankomen". Alsof je als je in zo'n ding rijdt meer rechten hebt en iedereen net als de Rode Zee vrij baan voor je moet maken. Nou, dan moet je net mij hebben. Na een ijzig "ik ben zoooooo klaar mevrouw" van mij ben ik op mijn elf en dertigste mijn portemonnee gaan uitpluizen naar pasjes die ik ineens niet kon vinden. Sindsdien ben ik allergisch voor scootmobiels.In de categorie 'tanks' is de scootmobiel inderdaad misschien wel de ergste.... Ze rijden misschien niet vaak iemand aan, maar áls ze iemand aanrijden is het bijna een verkeersongeluk...
quote:minnimouse schreef op 04 maart 2015 @ 20:52:

[...]





Ook irritant idd. Gaan ze eerst op hun dooie akkertje hun spullen inpakken en dan eens op hun dooie akkertje die portemonnee zoeken. Pffffffffffffffffffffffff Betaal gewoon en pak dan die boodschappen in! Kunnen anderen ook verder, of denk je altijd dat de wereld om jou draait? Ja stop alvast die fucking pinpas in die gleuf muts
quote:baan68 schreef op 04 maart 2015 @ 20:52:

[...]





Oh... Echt te erg allemaal. Vooral dat nawegen van de bananen. Hoe sneu ben je dan. Dat vind ik net zo erg als mensen direct na het afrekenen meteen hun kassabon gaan staan controleren en dan gaan looen miepen dat ze geen korting hebben gekregen op de tube tandpasta die in de aanbieding was van eur 1,75 voor eur 1,45. Dan stijgt mijn bloeddruk echt tot het kookpunt, hoor.Wat ik ook vaak had in die categorie is mensen die terugkwamen, hun bon onder mijn neus wapperden en riepen dat hun reep 79 cent was, en geen 99. Veel mensen kijken op de verkeerde kaartjes. Als je vraagt of ze zeker weten dat ze op het kaartje ónder het vak hebben gekeken in plaats van naar die erboven kijken ze je beledigd aan, overtuigd van hun gelijk. "Hallo, ik heb écht wel op het goede kaartje gekeken!" Hoe durft die eenvoudige caissière ze te beschuldigen van zoiets? Maar als je dan meeloopt en het juiste kaartje aanwijst hebben ze meestal niet meer zoveel te zeggen. Een sorry heb ik zelden gekregen van dat soort bozeriken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 04 maart 2015 @ 20:55:

[...]





Ja stop alvast die fucking pinpas in die gleuf muts
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk Topic! Als kassamedewerkster ergerde ik me dood aan mensen die bij het afrekenen gingen klagen dat IK nu toch wel duur aan het worden was, bij winkel X was het veel goedkoper. En dat dan elke week weer... ja wat wil je dan dat ik je nu korting geef ofzo? Hoepel lekker op naar winkel x als het zoveel goedkoper is!
mensen (meestal oudere dames, let maar op!) die voorkruipen



oude mensen die graag gepast het bedrag van ergens in de 30 euro met kleingeld gaan betalen en er na 10 minuten tellen achterkomen dat ze dat nét niet gepast hebben, dan komt er een briefje van 50 tevoorschijn......
Ik erger mij aan mensen die in plaats van af te rekenen eerst nog op hun dooie gemak de spullen in de tas doen, en pas als ze alles in de tas hebben, dan op zoek gaan naar hun geld. Grrr. Dat terwijl de kasiere allang het bedrag heeft genoemd. Kan mij vaak nog net inhouden. Is het nou echt zoveel moeite om gelijk te betalen en DAN pas de rest van de spullen in te pakken.



Hebben jullie dat wel eens en zeg je er dan wat van?
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor me mateloos aan mensen die in de winkel verpakkingen openmaken om hun kind wat te eten/drinken geven. Geen idee wat het nut ervan is, kinderen misschien rustig te houden? Ooit eens meegemaakt dat een mevrouw voor me een appel aan caissière gaf waar al een paar happen uit waren. Of ze hem even kon afwegen... Zo ontzettend asociaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me altijd paars aan mensen die pas na het afrekenen hun boodschappen inpakken; stelletje slome slakken.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n bonnenchecker, aangezien mijn Appie Heijn het niet zo nauw neemt met de bonusaanbiedingen/35% stickers in de kassa zetten.



En daar erger ik me dus aan, in de supermarkt.



Net als aan die trekmandjes. Ik weet niet welke halve gare dat verzonnen heeft, maar ik struikel er vaak bijna over.



En aan koorkippen die hun scharrels bespreken onder het bepalen of ze pasta of toch rijst gaan eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven