Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:amarna schreef op 02 april 2015 @ 10:29:

Mijn man en ik werken beiden en zijn aangewezen op de zaterdag als boodschappendag.

Maar heel vaak worden dan de paden bij AH ingenomen door een groep scootmobielers. Jl. zaterdag waren er maar liefst 8 tegelijk in de winkel. Natuurlijk moeten zij ook boodschappen doen, maar allemaal tegelijk op zaterdag?Bij onze supermarkt staan elke dag scootmobielhangnognietoudemensen, ze staan een stukje van de ingang af onder een afdak. Wat ze daar de hele dag doen, behalve zogenaamd grappige opmerkingen naar het winkelende publiek maken, geen idee. Om klokslag 3 uur gaan ze naar huis om koffie te drinken. Dan is de hangtijd zeker voorbij.
quote:Lotte35 schreef op 02 april 2015 @ 06:51:

[...]

Mee eens. Ik had dat pas bij de Lidl, waar ik zelfs maar één artikel had.

Nu moet ik toegeven dat ik het dan met mijn dwarse kop ook weiger te vragen hoor, want misschien had ze het dan wel prima gevonden. Maar ik sta me liever te ergeren, dat past beter bij me

Bij de Lidl had ik het eergister ook. 1 sixpack bier en voor me een vrouw met een hele kar barstensvol boodschappen. Mevrouw lachte even schaapachtig naar me en legde een balkje achter haar boodschappen dus ik moest nog vriendelijk terug glimlachen ook. Me niet even voorlaten, nee dat kwam niet in madame op.

Vandaag ook weer bij de Aldi. Had niet zoveel en hoefde nog maar 1 ding uit mijn tas te halen om op de band te leggen zei een oudere man 'o jij bent toch nog wel even bezig met uitpakken' en drong gewoon voor met zijn spullen. Ik vond de persoon het niet waard moeilijk te gaan doen maar stond wel even versteld. Wat een aso's zijn er toch. Maar goed, ben weer thuis met mijn boodschappen en heb paasstol meegenomen dus dat doet mijn humeur sowieso goed.

Natuurlijk moeten zij ook boodschappen doen, maar allemaal tegelijk op zaterdag?Geloof het of niet, scootmobielers kunnen ook werken. En dan zij zij ook op het weekend aangewezen voor hun boodschappen.
Niet geschoten is altijd mis
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 00:41:

Vandaag bij de Aldi. Had vier kleine artikelen en voor me stond een vrouw met een hele karrenvracht aan boodschappen, die ze nog in twee delen wilde betalen ook. Het is echt niet verplicht dat weet ik maar het had haar naar mijn mening gesierd als ze me even voor had gelaten.Ik laat regelmatig mensen voor die maar weinig hebben. Maar ik heb ook wel eens gehad dat ik haast had, en 3 mensen vroegen of ze voor mochten. Tja, al heb ik veel, dat wil niet zeggen dat iedereen maar voor mag. Daarvoor bestaat de rij toch?
Ik was gisteren bij de Lidl en kwam met een paar kleine boodschappen aan bij de band. Voor me in de rij stond een verlaten mand vol spullen. Ik keen een beetje om me heen; niemand te zien. Ikd acht nog: het zal toch niet dat iemand werkelijk denkt dat je je plaats in de rij bezet kunt houden met een mand?

Nou, goed, ik ben er dus voor gaan staan.

Paar minuten later, ik ben eigenlijk aan de beurt, komt er een mevrouw aangestoven. En ja hoor, je knettert nog wat in haar mand en gaat vervolgens met uitgestreken gezicht voor mij in de rij staan om alles eens rustig op de band te leggen. Ik was zo perplex! En woest! Ik heb er maar niks van gezegd want ik vreesde dat ik dat echt niet op een normale toon zou hebben kunnen doen. Dat zou geheid een sarcastisch en vilein gedoe geworden zijn wat alleen maar ruzie zou hebben uitgelokt.

Maar ménnn... Als ik wat vergeten ben en ik ben alleen... tja dikke pech. Dan ga ik terug om dat brood te halen en dan weet ik dat ik weer achteraan moet aansluiten. En het was niet alsof die vrouw al helemaal vooraan stond. Neenee, haar mandje stond achteraan, ze had hem er net neergepleurd. Wat een tokkie.
quote:snoopylynn schreef op 01 april 2015 @ 18:37:

Eigenlijk erger ik me gewoon bijna altijd aan mensen. Ze zijn ook altijd met zoveel, en precies op het moment als ik mijn boodschappen wil doen lopen ze je voor je voeten.

Overal waar ik kom zijn zij ook grrrr..... This are my thoughts..
quote:phoebe1982 schreef op 02 april 2015 @ 12:48:

[...]

This are my thoughts..That's my thought..
quote:Bitje93 schreef op 02 april 2015 @ 12:32:

[...]

Geloof het of niet, scootmobielers kunnen ook werken. En dan zij zij ook op het weekend aangewezen voor hun boodschappen.

Ja, dat weet ik heus wel, maar toch niet alle 8 tegelijk?

Bovendien waren deze 8 duidelijk boven de 65.
quote:Kirikou schreef op 02 april 2015 @ 12:36:

[...]

Ik laat regelmatig mensen voor die maar weinig hebben. Maar ik heb ook wel eens gehad dat ik haast had, en 3 mensen vroegen of ze voor mochten. Tja, al heb ik veel, dat wil niet zeggen dat iedereen maar voor mag. Daarvoor bestaat de rij toch?Ik laat ook mensen voor als ik zelf veel heb en degene achter mij 1 of maar een paar dingetjes. Maar ik vond het in mijn gevallen de afgelopen dagen zo obvious...
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 13:17:

[...]

Ik laat ook mensen voor als ik zelf veel heb en degene achter mij 1 of maar een paar dingetjes. Maar ik vond het in mijn gevallen de afgelopen dagen zo obvious...Ik bedoel dus te zeggen dat netjes is als iemand je voor laat, maar het niet vanzelfsprekend moet of hoeft te zijn. Ook mensen met volle karren kunnen haast hebben.
quote:Kirikou schreef op 02 april 2015 @ 13:23:

[...]

Ik bedoel dus te zeggen dat netjes is als iemand je voor laat, maar het niet vanzelfsprekend moet of hoeft te zijn. Ook mensen met volle karren kunnen haast hebben.Precies dit dus. Als je eerder wilt afrekenen, had je maar eerder in de rij moeten gaan staan.
Laat maar, was niet grappig
Ik kon daarnet ook weer aardig wat afstrepen op mijn bingokaart.

Maar dan de positieve dan (ik heb er twee ).

- er werd mij 2 keer aangeboden of ik voor wilde bij de Aldi (persoon voor mij en de persoon daarvoor ook), maar ik vond mijn boodschappen niet zo heel veel minder dan die van hun, dus sloeg het aanbod af

- het ging wat traag en had uitgebreid de tijd om de andere rij te bestuderen; de vrouw die daar bijna aan de beurt was, was nog bezig om spullen op de band te zetten en caissière kende haar pappenheimers zo te zien; ze wenkte de 3e in de rij om alvast naar de kassa te komen (die had weinig dingen) - en inderdaad: hij was eerder klaar met afrekenen dan dat die vrouw klaar was met opleggen. Zo kan het dus ook .

Ik vind het overigens niet aso om je spullen alvast op de band te zetten als je voorganger nog niet klaar is. Je moet alleen wel ruim voldoende ruimte overlaten tussen jouw balkje en hun boodschappen, zodat ze hun spullen nog goed kwijt kunnen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
quote:blueberrymuffin schreef op 02 april 2015 @ 13:01:

[...]

That's my thought..

Had net ook weer een leuke..

Ik zocht me het apelazerus naar kookroom. Had ik het eindelijk gevonden, stond er een oudere vrouw te mediteren voor dat vak. (Of zoiets.. gloeiende gloeiende wat stond het mens lang..)

Ja ok ik had kunnen vragen of ik erbij mocht of het karretje iets opzij duwen... maar had ik geen zin in...
quote:Kirikou schreef op 02 april 2015 @ 13:23:

[...]

Ik bedoel dus te zeggen dat netjes is als iemand je voor laat, maar het niet vanzelfsprekend moet of hoeft te zijn. Ook mensen met volle karren kunnen haast hebben.

Precies, en dan tandenknarsend achter ze in de rij blijven staan omdat je niet is aangeboden om voor te gaan... nee. Je kan het vragen, en dan nog kan je nee krijgen.

Soms heb ik er al één voor gelaten, waar de nieuwe aansluitende partij niet bij was en die heeft dit dus niet gezien.

Je kan op enig moment ook denken: 'nu niet meer, anders blijf ik bezig'.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
quote:winterteen schreef op 02 april 2015 @ 12:39:

Maar ménnn... Als ik wat vergeten ben en ik ben alleen... tja dikke pech. Dan ga ik terug om dat brood te halen en dan weet ik dat ik weer achteraan moet aansluiten. En het was niet alsof die vrouw al helemaal vooraan stond. Neenee, haar mandje stond achteraan, ze had hem er net neergepleurd. Wat een tokkie.Soms, als ik 1 ding vergeten ben, en ik weet waar het ligt, haal ik dat op als ik alle andere boodschappen al op de band heb gelegd. De kassière kan dan alvast scannen evt als degene voor mij snel klaar is. Ik doe het alleen als ik er zeker genoeg van ben dat ik terug ben met die boodschap voordat de kassière mijn laatste boodschap scan.
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 13:17:

[...]

Ik laat ook mensen voor als ik zelf veel heb en degene achter mij 1 of maar een paar dingetjes. Maar ik vond het in mijn gevallen de afgelopen dagen zo obvious...

Ik laat alleen mensen achter me voor gaan als ik al bezig ben met op de band leggen. Anders dan kun je soms zo 3, 4 mensen voor laten omdat steeds weer iemand met 1 boodschap achter jou aansluit.

Kurritsj daar kun je dan gewoon blij van worden he, fijn is dat!
quote:phoebe1982 schreef op 02 april 2015 @ 14:00:

[...]

Ik zocht me het apelazerus naar kookroom. Had ik het eindelijk gevonden, stond er een oudere vrouw te mediteren voor dat vak. (Of zoiets.. gloeiende gloeiende wat stond het mens lang..)

Ja ok ik had kunnen vragen of ik erbij mocht of het karretje iets opzij duwen... maar had ik geen zin in...Tja, geen zin... liever jezelf ergeren dan maar?

[...]

Ja ok ik had kunnen vragen of ik erbij mocht of het karretje iets opzij duwen... maar had ik geen zin in...Tja. Hoeveel moeite is het om even te vragen of je erbij mag?

[...]

Ja ok ik had kunnen vragen of ik erbij mocht of het karretje iets opzij duwen... maar had ik geen zin in...Misschien zocht mevrouw zich ook wel het apelazures naar de kookroom.
quote:Kirikou schreef op 02 april 2015 @ 14:30:

[...]

Tja. Hoeveel moeite is het om even te vragen of je erbij mag? Ik durf het ook niet zo goed Maar dat is meer omdat ik een keer werd uitgescholden toen ik het wél vroeg...
quote:Kunai schreef op 01 april 2015 @ 18:33:

Nou erger ik me niet snel aan langzame mensen, maar zojuist stond ik achter iemand met een volle kar die niets op de band legde, en heel veel plaats innam. De hele band was leeg, en zij stond te wachten tot de persoon voor haar afgerekend had. Toen ging ze pas dingen op de band leggen.

Ik wilde mijn twee (zware) dingen er vast opzetten, maar ze ging geen centimeter aan de kant en ik kon er niet bij. En maar boos kijken naar mij,

Heel apart, maar ja je hebt altijd baas boven baas, wat het gedoe bij de band betreft.

Misschien kent ze dit topic en deed ze het erom
quote:vla-flip schreef op 02 april 2015 @ 14:42:

[...]

Heel apart, maar ja je hebt altijd baas boven baas, wat het gedoe bij de band betreft.

Misschien kent ze dit topic en deed ze het erom

Wat heb jij een leuke avatar.

Baas boven baas, ja. Zij was even de baas van de band.
Ik ben juist altijd extra behulpzaam en aardig bij de super. Ik hoop dan dat mensen zich kut gaan voelen omdat ze zelf aso-chago's zijn.

Yeah, I know, het zit diep.

Door de welgemeende bedankjes voel ik me dan nog weer beter.
Silence is golden. Duct tape is silver.

Mijn man en ik werken beiden en zijn aangewezen op de zaterdag als boodschappendag.

Maar heel vaak worden dan de paden bij AH ingenomen door een groep scootmobielers. Jl. zaterdag waren er maar liefst 8 tegelijk in de winkel. Natuurlijk moeten zij ook boodschappen doen, maar allemaal tegelijk op zaterdag?

Misschien wel omdat zij door de week niet tussen de moeders met hun onopgevoede kinderen willen belanden, omdat die kinderen anders misschien per ongeluk / met opzet* onder hun wielen belanden.

Zijn bij jullie de winkels niet tot 21:00 of 22:00 uur open?

Laten bezorgen een idee?

*naar eigen idee door te strepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven