Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:phoebe1982 schreef op 02 april 2015 @ 14:00:

[...]

Had net ook weer een leuke..

Ik zocht me het apelazerus naar kookroom. Had ik het eindelijk gevonden, stond er een oudere vrouw te mediteren voor dat vak. (Of zoiets.. gloeiende gloeiende wat stond het mens lang..)

Ja ok ik had kunnen vragen of ik erbij mocht of het karretje iets opzij duwen... maar had ik geen zin in...Sorry, maar dit is zeuren om het zeuren. Je hebt zelf geen zin om te vragen of je erbij mag, en dan is die andere persoon degene waar je je aan ergert? Je kan je beter aan jezelf ergeren, jij had geen zin om het te vragen.
quote:Kirikou schreef op 02 april 2015 @ 13:23:

[...]

Ik bedoel dus te zeggen dat netjes is als iemand je voor laat, maar het niet vanzelfsprekend moet of hoeft te zijn. Ook mensen met volle karren kunnen haast hebben.Als ik haast heb dan heb ik meestal geen tijd om een volle kar met boodschappen te doen. Maar goed. En nee het is niet vanzelfsprekend en het moet en hoeft niet, maar ik denk er zeer zeker wel het mijne van. En ik vind dat ik dan in principe ook niet vriendelijk hoef te zijn tegen diegene voor mij.
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 15:14:

[...]

Als ik haast heb dan heb ik meestal geen tijd om een volle kar met boodschappen te doen. Maar goed. En nee het is niet vanzelfsprekend en het moet en hoeft niet, maar ik denk er zeer zeker wel het mijne van. En ik vind dat ik dan in principe ook niet vriendelijk hoef te zijn tegen diegene voor mij.Je kijkt mensen er dus wel op aan als ze je niet voor laten? ik vind dat raar. Dus als je een volle kar hebt, moet je eigenlijk iedereen met minder voor laten in jouw ogen. Dan kom je zelf zowat nooit aan afrekenen toe natuurlijk.
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 15:14:

[...]

Als ik haast heb dan heb ik meestal geen tijd om een volle kar met boodschappen te doen. Maar goed. En nee het is niet vanzelfsprekend en het moet en hoeft niet, maar ik denk er zeer zeker wel het mijne van. En ik vind dat ik dan in principe ook niet vriendelijk hoef te zijn tegen diegene voor mij.Belachelijk dat je daarom niet vriendelijk doet tegen degene voor je. Mijn uitgangspunt is dat ik altijd vriendelijk ben, en extra blij als ik spontaan word voorgelaten. Beetje positieve instelling maakt je dag een stuk makkelijker
quote:Desperate_Housewive schreef op 02 april 2015 @ 15:20:

[...]

Je kijkt mensen er dus wel op aan als ze je niet voor laten? ik vind dat raar. Dus als je een volle kar hebt, moet je eigenlijk iedereen met minder voor laten in jouw ogen. Dan kom je zelf zowat nooit aan afrekenen toe natuurlijk.

In gedachten kijk ik mensen er op aan ja. Maak je niet druk hoor, ik blijf uiterlijk altijd o zo netjes en beleefd en als ze heel schaapachtig tegen me gaan lopen lachen kan er heus wel een minzaam klein glimlachje vanaf als een boer die kiespijn heeft. Maar echt vriendelijk? Nee, absoluut niet.

Ik mis de snelkassa's waar je met een maximaal aantal producten heen mocht, dat zou weer een ideale oplossing zijn.
quote:marana schreef op 02 april 2015 @ 15:22:

[...]

Belachelijk dat je daarom niet vriendelijk doet tegen degene voor je. Mijn uitgangspunt is dat ik altijd vriendelijk ben, en extra blij als ik spontaan word voorgelaten. Beetje positieve instelling maakt je dag een stuk makkelijker Tja, net zoals diegene voor mij niet verplicht is om me voor te laten, ben ik niet verplicht automatisch semi-vriendelijk te moeten gaan doen omdat ik o zo dankbaar ben omdat ik extra lang moet wachten tot degene voor mij de boodschappen voor een hele week voor een heel gezin eindelijk eens heeft afgerekend en ingeladen.
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 15:25:

[...]

Tja, net zoals diegene voor mij niet verplicht is om me voor te laten, ben ik niet verplicht automatisch semi-vriendelijk te moeten gaan doen omdat ik o zo dankbaar ben omdat ik extra lang moet wachten tot degene voor mij de boodschappen voor een hele week voor een heel gezin eindelijk eens heeft afgerekend en ingeladen.

Maar die persoon heeft jouw toch niks misdaan waardoor je niet vriendelijk zou zijn tgen die persoon? Je bent dus automatisch onvriendelijk tegen iemand die niet eens iets tegen je zegt, niks met je te maken heeft en gewoon voor je in de rij staat. Wat een debiele gedachtengang om daarom niet vriendelijk te zijn...

Die persoon heeft net zoveel recht om daar te staan als jij. In jouw gedachtengang mag je dus gewoon geen grote boodschappen doen in 1 keer. Dat geeft jouw een vrijbrief om onvriendelijk te zijn
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 11:51:

[...]

Bij de Lidl had ik het eergister ook. 1 sixpack bier en voor me een vrouw met een hele kar barstensvol boodschappen. Mevrouw lachte even schaapachtig naar me en legde een balkje achter haar boodschappen dus ik moest nog vriendelijk terug glimlachen ook. Me niet even voorlaten, nee dat kwam niet in madame op.

Vandaag ook weer bij de Aldi. Had niet zoveel en hoefde nog maar 1 ding uit mijn tas te halen om op de band te leggen zei een oudere man 'o jij bent toch nog wel even bezig met uitpakken' en drong gewoon voor met zijn spullen. Ik vond de persoon het niet waard moeilijk te gaan doen maar stond wel even versteld. Wat een aso's zijn er toch. Maar goed, ben weer thuis met mijn boodschappen en heb paasstol meegenomen dus dat doet mijn humeur sowieso goed.

Ik zou je ook niet hebben voorgelaten in die situatie waarschijnlijk.

Maar niet omdat ik je in principe niet zou willen voorlaten, maar gewoon omdat ik niet in jouw hoofd kan kijken en kan weten dat jij dat wel zou willen. Zelf vind ik het namelijk eerder vervelend dan fijn als iemand mij voor laat.

Als je mij dus gewoon zou vragen of je even voor mij mag, zou je mijn antwoord meestal gewoon: ja natuurlijk ga maar, zijn.

Ik kom echt serieus op zo'n moment zelf niet op het idee dat iemand voor zou willen en daarnaast vind ik het sowieso gewoon fijner als iemand het gewoon even vraagt.
Ik vind dat die persoon me wel iets heeft misdaan, dat is het probleem

En tja, dan ontsnapt er wel eens een kleine dodelijke blik. Maar zoals ik al zei, verder blijf ik o zo netjes en beleefd en ik geef geen kik. Ik kan me ook gewoon doodergeren aan mensen puur omdat ze er zijn. Maar goed, daar merkt die persoon dus niet veel van, het probleem blijft over het algemeen netjes bij mezelf. Ik laat zelf in ieder geval wel mensen voor als ik een hele karrenvracht heb. Laten zien dat het ook anders kan.

En verder kan ik best aardig zijn hoor. Laatst in de friettent moest ik ook wachten maar heb wel een leuk vrolijk praatje gemaakt met de vrouw die me hielp.
quote:SweetLittleMe schreef op 02 april 2015 @ 15:30:

[...]

Ik zou je ook niet hebben voorgelaten in die situatie waarschijnlijk.

Maar niet omdat ik je in principe niet zou willen voorlaten, maar gewoon omdat ik niet in jouw hoofd kan kijken en kan weten dat jij dat wel zou willen. Zelf vind ik het namelijk eerder vervelend dan fijn als iemand mij voor laat.

Als je mij dus gewoon zou vragen of je even voor mij mag, zou je mijn antwoord meestal gewoon: ja natuurlijk ga maar, zijn.

Ik kom echt serieus op zo'n moment zelf niet op het idee dat iemand voor zou willen en daarnaast vind ik het sowieso gewoon fijner als iemand het gewoon even vraagt.

Dan ligt het aan mij denk ik. Al vanaf jongs af aan heb ik van mijn moeder geleerd dat je in zo'n situatie gewoon iemand aanbiedt om voor te gaan, als je ziet dat iemand maar 1 ding heeft. Dacht gewoon altijd dat dat voor iedereen gewoon helder was omdat het voor mij zo normaal is. Mijn fout dus.

Vooral scholieren met 1 blikje energy drink en een zak chips of een frikandelbroodje, de pauzes duren al niet zo lang.
Maar jij kijkt dus iemand anders aan op jouw eigen probleem. En je ziet zelf niet dat dat misschien niet helemaal klopt?
quote:Desperate_Housewive schreef op 02 april 2015 @ 15:38:

Maar jij kijkt dus iemand anders aan op jouw eigen probleem. En je ziet zelf niet dat dat misschien niet helemaal klopt?

Het is deels mijn probleem ja maar ik vind het toch ook gewoon een beetje aso om degene met heel weinig achter je lekker lang op jou te laten wachten. En daar kijk ik iemand in gedachten op aan ja. Ik vind het niet helemaal alleen mijn probleem.

En het is een topic voor ergernissen dus dan mag ik die ook spuien vind ik.
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 15:35:

[...]

Dan ligt het aan mij denk ik. Al vanaf jongs af aan heb ik van mijn moeder geleerd dat je in zo'n situatie gewoon iemand aanbiedt om voor te gaan, als je ziet dat iemand maar 1 ding heeft. Dacht gewoon altijd dat dat voor iedereen gewoon helder was omdat het voor mij zo normaal is. Mijn fout dus.

Vooral scholieren met 1 blikje energy drink en een zak chips of een frikandelbroodje, de pauzes duren al niet zo lang.

Ik vind scholieren irritant. Komen met 20 (heb ik serieus een keer gehad...) aan de kassa voor één blikje energy. Gooien alles op de grond, schelden je uit als je niet snel genoeg bent, duwen andere klanten aan de kant.

Sowieso, ik mocht als scholiere pas van het schoolterrein af toen ik in de tweede zat. Niet ons probleem dat hun pauze zo kort is? Ze kunnen trouwens ook gewoon brood van thuis meenemen (ervan uitgaande dat er thuis gewoon brood is, natuurlijk).
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 15:23:

[...]

Ik mis de snelkassa's waar je met een maximaal aantal producten heen mocht, dat zou weer een ideale oplossing zijn.Misschien mis ik het punt, maar waarom ga je dan niet gewoon naar een supermarkt waar ze dat wel hebben? Oké, niet alle supermarkten hebben dat, maar ik ken ik hier in de buurt meerdere waar ze bij de servicebalie een extra kassa hebben waar ook tot tien gewone winkelartikelen afgerekend kan worden (servicebalie is bij deze winkel de meest linker- of rechterkassa in het rijtje kassa's en niet zoals bij bijvoorbeeld de ah een stuk na de kassa's)
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 15:39:

[...]

Het is deels mijn probleem ja maar ik vind het toch ook gewoon een beetje aso om degene met heel weinig achter je lekker lang op jou te laten wachten. En daar kijk ik iemand in gedachten op aan ja. Ik vind het niet helemaal alleen mijn probleem.

Was dat dan de enige waar je achter kon staan? Als je al ziet dat iemand een volle kar heeft, neem je toch een andere kassa?

Eens met de scholieren, ik snap de supermarkten wel die er maar maximaal 2 tegelijk binnenlaten.

[...]

Jij denkt dat dit het doel van diegene is, maar in werkelijkheid hoeft dat natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Die ander heeft misschien helemaal niet door dat jij maar 1 of 2 dingen hebt en/of haast hebt.

Misschien heeft die ander het wel door dat je maar 1 of 2 dingen hebt maar heeft diegene het idee dat jij helemaal geen haast hebt en juist geen probleem heeft met wachten en/of het wel even een fijn rustmomentje vind.

[...]

Maar waarom is dat asociaal? Die persoon is toch gewoon eerder? Achter jou staat misschien ook weer iemand met minder. En daarachter weer. Wanneer mag die persoon dan wel afrekenen?

En dat "lekker lang te laten wachten" zal wel meevallen. Je denkt dat ze express veel boodschappen halen om iemand lang te laten wachten? Niet gewoon omdat ze het nodig hebben op dat moment?
quote:merano schreef op 04 maart 2015 @ 20:37:

Ik erger me sowieso aan kinderen in een winkel.

Als ze toch te klein zijn om iets te kopen kun je ze net zo goed thuis laten.

Misschien vreemd, maar ik erger me aan ouders die hun kinderen in een winkelkarretje vervoeren hoewel die kinderen prima beentjes hebben en heel goed zelf kunnen lopen.

Makkelijk voor die ouders, dat snap ik ergens ook wel, maar ik zie het als een onnodige beperking van de bewegingsvrijheid van het kind. Het zit toch in een soort kooi op wieltjes. En ik denk dat kinderen er ook eerder passief en gemakzuchtig van worden als ze onnodig worden rondgereden. Lekker laten rondlopen die koters, en gewoon een beetje opletten.

En als ik toch bezig ben: je ziet (vooral op zaterdag) van die stellen waarbij de vrouw allerlei boodschappen pakt, en de man de kar voortduwt. En dan wel zo lamlendig dat hij meer over de kar hangt dan dat hij er achter loopt. Alsof hij nonverbaal wil zeggen: "ik loop hier wel maar ik heb er hélemaal geen zin in". Soms heb ik zin om zo'n vent een schop onder zijn kont te geven zodat hij weer rechtop gaat lopen (nog nooit gedaan, tot nu toe ... )
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:_blabla_ schreef op 02 april 2015 @ 15:43:

[...]

Misschien mis ik het punt, maar waarom ga je dan niet gewoon naar een supermarkt waar ze dat wel hebben? Oké, niet alle supermarkten hebben dat, maar ik ken ik hier in de buurt meerdere waar ze bij de servicebalie een extra kassa hebben waar ook tot tien gewone winkelartikelen afgerekend kan worden (servicebalie is bij deze winkel de meest linker- of rechterkassa in het rijtje kassa's en niet zoals bij bijvoorbeeld de ah een stuk na de kassa's)Ik ga meestal naar de AH, Aldi en Lidl en daar hebben ze dat niet. Soms ga ik naar de Jumbo daar hebben ze dat wel, ideaal. Maar dan heb je weer van die kleine kinderen die met die stomme gele ballonnen lopen te klooien
quote:marana schreef op 02 april 2015 @ 15:43:

[...]

Was dat dan de enige waar je achter kon staan? Als je al ziet dat iemand een volle kar heeft, neem je toch een andere kassa?

Eens met de scholieren, ik snap de supermarkten wel die er maar maximaal 2 tegelijk binnenlaten.De andere kassa's waren al net zo erg, anders was ik daar natuurlijk niet gaan staan nee. Bewust zelfkastijding gaat me ook weer wat ver.
quote:SweetLittleMe schreef op 02 april 2015 @ 15:43:

[...]

Jij denkt dat dit het doel van diegene is, maar in werkelijkheid hoeft dat natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Die ander heeft misschien helemaal niet door dat jij maar 1 of 2 dingen hebt en/of haast hebt.

Misschien heeft die ander het wel door dat je maar 1 of 2 dingen hebt maar heeft diegene het idee dat jij helemaal geen haast hebt en juist geen probleem heeft met wachten en/of het wel even een fijn rustmomentje vind.Ik moet de eerste die wachten (in de supermarkt) een fijn rustmomentje vindt nog tegenkomen
quote:Desperate_Housewive schreef op 02 april 2015 @ 15:44:

[...]

Maar waarom is dat asociaal? Die persoon is toch gewoon eerder? Achter jou staat misschien ook weer iemand met minder. En daarachter weer. Wanneer mag die persoon dan wel afrekenen?

En dat "lekker lang te laten wachten" zal wel meevallen. Je denkt dat ze express veel boodschappen halen om iemand lang te laten wachten? Niet gewoon omdat ze het nodig hebben op dat moment?Wanneer die persoon dan wel mag afrekenen is dan gelukkig echt mijn probleem niet en eerlijk gezegd kan me dat ook niet interesseren. En ja, misschien ben ik de enige maar ik vind het wel aso om met je lekker volle kar iemand met 1 ding achter je zolang te laten wachten, daar blijf ik gewoon bij.
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 15:45:

[...]

Ik ga meestal naar de AH, Aldi en Lidl en daar hebben ze dat niet. Soms ga ik naar de Jumbo daar hebben ze dat wel, ideaal. Maar dan heb je weer van die kleine kinderen die met die stomme gele ballonnen lopen te klooien Al ik jouw was zou ik voortaan gewoon je boodschappen bestellen. Hoef je helemaal niet mee in de supemarkt te komen met al die andere vervelende mensen. Hoewel...is ook weer niet leuk voor die andere mensen. Die lopen er namelijk alleen maar om jou te pesten met vanalles, hebben die weer niks te doen
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 15:49:

[...]

Wanneer die persoon dan wel mag afrekenen is dan gelukkig echt mijn probleem niet en eerlijk gezegd kan me dat ook niet interesseren. En ja, misschien ben ik de enige maar ik vind het wel aso om met je lekker volle kar iemand met 1 ding achter je zolang te laten wachten, daar blijf ik gewoon bij.Ik blijf bij dat je zelf aso bent, gezien je opmerking "wanneer die persoon dan wel mag afrekenen is niet mijn probleem". Zolang je zelf maar afgerekend hebt is het prima jammer dat je moeder je niet wat meer respect voor de medemens in z'n algemeenheid heeft bijgebracht.
quote:blue_lagoon schreef op 02 april 2015 @ 15:47:

[...]

Ik moet de eerste die wachten (in de supermarkt) een fijn rustmomentje vindt nog tegenkomen

Ik ben gewoon raar eigenlijk, dat hoef ik niet te zeggen denk ik, maar soms vind ik dat dus echt wel een fijn rustmomentje.

Terwijl ik op zich dus wachten niet leuk vind en zo ongeduldig ben als maar kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven