Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 08 april 2015 @ 12:32:

Wel lastig als oudere mensen smorgens thuiszorg krijgen en ze daar eerst op moeten wachten tot ze gedoucht en aangekleed zijn. Ze tussen de middag vaak warm eten en zelf hun prakkie koken en dan daarna een dutje doen of huishoudelijke hulp krijgen. Voor je het weet is het 16:00 uur.Past oppassen op hun kleinkinderen ook nog in het rijtje
quote:Nouschi schreef op 08 april 2015 @ 18:42:

[...]

We doen altijd boodschappen nadat ik haar uit school heb gehaald en dan heeft ze idd trek. Kan haar ook wat extra meegeven uiteraard maar zij vindt een krentenbol lekker en die zijn dan lekker vers.Je kan ook voordat je kind haalt even boodschappen doen en dan de krentenbol of croissant vers afrekenen en aan haar geven. Kijk, mij maakt het verder niet uit, en kennelijk de AH ook niet, maar ik vind eten in een winkel omdat je kennelijk niet kan wachten, heel raar. Zoons hebben het ooit gepresteerd om een zak chips open te trekken in de winkel toen ze klein waren, en daar hebben ze echt een donderpreek over gehad van mij.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Nouschi schreef op 08 april 2015 @ 18:44:

[...]

Ja ik haal ze uit de zak. Vreemd dat jullie er zo'n punt van maken terwijl de bakker van de AH het prima vindt.Wat je de één toestaat, kan je de ander niet verbieden. Zou jij het echt normaal vinden als iedereen in de winkel verpakkingen open zou staan scheuren en dan koeken en chocolade en broodjes en fruit ging staan te eten vóórdat het afgerekend is? Gaat jouw kind ook in de speelgoedwinkel alvast dat doosje Lego openmaken om ermee te spelen voordat het afgerekend is (omdat ze niet kan wachten), of trek jij bij de parfumerie ook alvast die nieuwe doos oogschaduw open om je op te maken in de winkel, vóórdat je dat doosje gaat afrekenen? Is toch hetzelfde?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 08 april 2015 @ 20:02:

[...]

Wat je de één toestaat, kan je de ander niet verbieden. Zou jij het echt normaal vinden als iedereen in de winkel verpakkingen open zou staan scheuren en dan koeken en chocolade en broodjes en fruit ging staan te eten vóórdat het afgerekend is? Gaat jouw kind ook in de speelgoedwinkel alvast dat doosje Lego openmaken om ermee te spelen voordat het afgerekend is (omdat ze niet kan wachten), of trek jij bij de parfumerie ook alvast die nieuwe doos oogschaduw open om je op te maken in de winkel, vóórdat je dat doosje gaat afrekenen? Is toch hetzelfde?+1

[...]

Wat je de één toestaat, kan je de ander niet verbieden. Zou jij het echt normaal vinden als iedereen in de winkel verpakkingen open zou staan scheuren en dan koeken en chocolade en broodjes en fruit ging staan te eten vóórdat het afgerekend is? Gaat jouw kind ook in de speelgoedwinkel alvast dat doosje Lego openmaken om ermee te spelen voordat het afgerekend is (omdat ze niet kan wachten), of trek jij bij de parfumerie ook alvast die nieuwe doos oogschaduw open om je op te maken in de winkel, vóórdat je dat doosje gaat afrekenen? Is toch hetzelfde?Nee natuurlijk is dat niet hetzelfde!
quote:SweetLittleMe schreef op 08 april 2015 @ 20:17:

[...]

Nee natuurlijk is dat niet hetzelfde!

Huh?

quote:soetkees schreef op 08 april 2015 @ 19:43:

[...]

Je kan ook voordat je kind haalt even boodschappen doen en dan de krentenbol of croissant vers afrekenen en aan haar geven. Kijk, mij maakt het verder niet uit, en kennelijk de AH ook niet, maar ik vind eten in een winkel omdat je kennelijk niet kan wachten, heel raar. Zoons hebben het ooit gepresteerd om een zak chips open te trekken in de winkel toen ze klein waren, en daar hebben ze echt een donderpreek over gehad van mij.

Nee dat kan niet.

Die donderpreek verbaast mij dan weer niks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

[...]

Wat je de één toestaat, kan je de ander niet verbieden. Zou jij het echt normaal vinden als iedereen in de winkel verpakkingen open zou staan scheuren en dan koeken en chocolade en broodjes en fruit ging staan te eten vóórdat het afgerekend is? Gaat jouw kind ook in de speelgoedwinkel alvast dat doosje Lego openmaken om ermee te spelen voordat het afgerekend is (omdat ze niet kan wachten), of trek jij bij de parfumerie ook alvast die nieuwe doos oogschaduw open om je op te maken in de winkel, vóórdat je dat doosje gaat afrekenen? Is toch hetzelfde?Ja zou ik heel normaal vinden
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 08 april 2015 @ 21:56:

[...]

Nee dat kan niet.

Die donderpreek verbaast mij dan weer niks.

Waarom?

2x
quote:Nouschi schreef op 08 april 2015 @ 22:01:

[...]

Ja zou ik heel normaal vinden http://www.planetsrk.com/ ... ies/custom/batch1/jaw.gif

Of leg uit...

Hier hoort zo'n "mijn bek pleurt niet open maar mijn bek pleurt toch echt helemaal wagenwijd open en dat is geen compliment" smiley....
Ik weet niet hoe het precies zit juridisch gezien, maar het schijnt zo te zijn dat als jij een product uit de schappen pakt met de intentie het te kopen, je al de eigenaar bent. Bij de AH doen ze daar niet moeilijk over en ik kan me voorstellen dat als je bijna flauwvalt of suikerziekte hebt, je een pak etenswaar openscheurt en het eet. Ik had een keer een enorme dorst en kon echt niet wachten. Had het flesje half op en legde het op de toonbank en werd zonder problemen afgerekend.
Sensy, ik heb het niet over flauwvallende mensen.

Wel over mensen die hun kinderen niet kunnen opvoeden dat je 'effe' moet wachten totdat het artikel is afgerekend.

Kwestie van opvoeden.
quote:soetkees schreef op 08 april 2015 @ 22:09:

Wel over mensen die hun kinderen niet kunnen opvoeden dat je 'effe' moet wachten totdat het artikel is afgerekend.

Kwestie van opvoeden.Ja, maar hoe weet jij nou of zo'n kind niet ook suikerziekte heeft of bijna flauwvalt enzo?
quote:soetkees schreef op 08 april 2015 @ 22:01:

[...]

Waarom?

2x

Geen tijd.

Omdat dit niet de eerste donderpreek is die ik van je lees.
quote:soetkees schreef op 08 april 2015 @ 22:09:

Kwestie van opvoeden.Heeft niks met opvoeden te maken. Het mag van de bakker, klaar. Als het niet zou mogen zou ik het niet doen.
ik heb diabetes maar ik kan echt wel 2 minuten wachten als ik gauw iets moet eten/drinken, of je moet echt een halfuur in de rij staan ofzo.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 08 april 2015 @ 22:24:

ik heb diabetes maar ik kan echt wel 2 minuten wachten als ik gauw iets moet eten/drinken, of je moet echt een halfuur in de rij staan ofzo.Het kan natuurlijk gebeuren dat je plots een hypo voelt opkomen ik denk dat je dan toch echt wel even snel iets pakt en niet gaat wachten. Maar in alle waarschijnlijkheid heb je dan zelf ook wel iets in je jaszak of zo zitten hiervoor.
quote:soetkees schreef op 08 april 2015 @ 19:43:

maar ik vind eten in een winkel omdat je kennelijk niet kan wachten, heel raar.

Het overkomt mij regelmatig dat ik in de supermarkt loop en mij niet goed voel worden (diabetes).

Ook ik haal dan een zak krentenbollen o.i.d. langs de zelfscanner en begin daar ook meteen aan.

Onlangs had ik het bij de Makro, het zweet liep werkelijk met straaltjes over mijn lichaam. Daar is een restaurant dus ik ben meteen naar het restaurant gegaan om na een half uurtje weer verder te kunnen gaan met winkelen.

Ik denk ook dat wanneer je zoiets uit kunt leggen en desnoods de bloedsuikermeter en insuline kunt laten zien dat daar alle begrip voor zal zijn.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 08 april 2015 @ 23:40:

[...]

Ik denk ook dat wanneer je zoiets uit kunt leggen en desnoods de bloedsuikermeter en insuline kunt laten zien dat daar alle begrip voor zal zijn.

komaan zeg, met 'bewijzen' moeten komen omdat je iets uit de verpakking eet

als ik een brood koop in de supermarkt, en ik heb honger, dan neem ik daar ook wel eens een boterham van.

ik heb honger, het brood betaal ik sowieso, meer argumenten heb ik niet nodig.
quote:SweetLittleMe schreef op 08 april 2015 @ 22:35:

[...]

Het kan natuurlijk gebeuren dat je plots een hypo voelt opkomen ik denk dat je dan toch echt wel even snel iets pakt en niet gaat wachten. Maar in alle waarschijnlijkheid heb je dan zelf ook wel iets in je jaszak of zo zitten hiervoor.Precies. En uit het verhaal blijkt nergens iets van een hypo, maar vooral dat het zo gezellig is om te doen en een soort van traditie is.
quote:Bitje93 schreef op 08 april 2015 @ 23:40:

[...]

Het overkomt mij regelmatig dat ik in de supermarkt loop en mij niet goed voel worden (diabetes).

Ook ik haal dan een zak krentenbollen o.i.d. langs de zelfscanner en begin daar ook meteen aan.

Onlangs had ik het bij de Makro, het zweet liep werkelijk met straaltjes over mijn lichaam. Daar is een restaurant dus ik ben meteen naar het restaurant gegaan om na een half uurtje weer verder te kunnen gaan met winkelen.

Ik denk ook dat wanneer je zoiets uit kunt leggen en desnoods de bloedsuikermeter en insuline kunt laten zien dat daar alle begrip voor zal zijn.Maar dat zei ik dus al een paar bladzijden eerder. Ik weet van een vriendin van mij hoe heftig een hypo kan zijn. Zij heef vrijwel altijd iets bij zich, maar een keertje niet. Toen trok ze een pak Sultana's open en heeft dat uitgelegd bij de kassa. Geen enkel probleem: de vader van de caissière had dat ook wel eens. Ze vroeg bezorgd of alles goed ging, vriendin een stoel moest, glaasje water etc.....
Ik geef mijn zoontje ook rustig een stukje croissant in de winkel. Hij zou maar honger hebben en het komt net ff zo uit. Boeiend wat een ander daarvan vindt, ik betaal er toch voor?
Ik geef mijn kind van 2,5 ook nooit iets te eten/drinken in de winkel als het nog niet afgerekend is.

Ze ziet weleens wat en wil dat dan graag opeten/opdrinken, maar ik zeg dan altijd dat we eerst moeten betalen, en dat snapt ze nu ook.

Ik neem juist daarom vaak wél iets mee van huis (pakje drinken of iets lekkers) dat ze dan wél mag opeten in de winkel, als we bv van de creche komen en ze wat dorst/trek heeft.

Ik vind het op één of andere manier niet netjes om al iets aan te breken wat je nog niet afgerekend hebt, en ik wil ook dat kind leert dat je éérst iets moet betalen, en er dan pas gebruik van kan maken.
Ik heb een maagverkleining en heb geen hongersignaal, ik eet op de klok. Is soms lastig als het boodschappen doen iets langer duurt dan je gepland had. Ik word dan erg wee en trillerig. Pak dan ook gerust iets te eten, ik reken het gewoon af bij de kassa. Maken ze bij ons (bij meerdere supermarkten) ook geen probleem van.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
En dan kom je bij de kassa, met je aangegeten waar en dan is er een pinstoring of hebben de Eppo's van bank X per ongeluk het verkeerde bankpasje geblokkeerd. Beide zaken heb ik al eens meegemaakt en het is een stuk prettiger je boodschappen terug te leggen wanneer je er nog niets van geconsumeerd hebt.

Mijn supermarktergernisje is dat de plaatselijke Jumbo haar supermooie "vegetarische slager-diepvries" volgegooid heeft met diepvrieshondenvoer (pens enzo). Want dat verkoopt alhier een stuk beter dan nepvlees. En af en toe ben ik er niet helemaal bij met mijn hoofd en dan sta ik nog met een pak pens in mijn pootjes (mooie aliiteratie, wel) in plaats van die lekker nepkip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven