Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:CanYouNot schreef op 07 april 2015 @ 22:38:

[...]

Bij ons zouden ze hier wel moeilijk over doen, omdat je in feite nog niet eigenaar van het product bent. Nou denk ik dat jij wel gewoon de overige krentenbollen afrekent, maar er zijn ook genoeg klanten die zich ineens bedenken en dan een aangebroken zak terugleggen in de schappen. Stelen, noemen ze dat.

[...]

Dat jij het altijd doet, betekent nog niet dat het mag. Waarom neem je niet iets mee van huis, als dochter honger heeft? Of gewoon altijd snacks mee voor de zekerheid?Het hoort er een beetje bij als we naar de AH gaan. Iets van huis opeten in de winkel vind ik dan weer raar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 07 april 2015 @ 22:42:

[...]

Het hoort er een beetje bij als we naar de AH gaan. Iets van huis opeten in de winkel vind ik dan weer raar.Maarja, die regel is er niet zonder reden. Maar zolang jullie AH er geen probleem van maakt, is alles oké.
Zo richting sluitingstijd stoppen ze lukraak de overgebleven verschillende zelf-pak broodjes in zakken. Iemand vroeg of dat perse zo verkocht werd, nee hoor, hij mocht ze ook omwisselen. Dus, met zijn blote handen opende hij 2 zakken en pakte de broodjes over. Broodmedewerker ging rustig door met kruimels vegen en zei er niets van. Zo goor!
quote:Obscure_buur schreef op 06 april 2015 @ 13:18:

Kan mij niet voorstellen dat ie nog niet is langsgekomen: bejaarden die altijd op de drukste tijden boodschappen gaan doen. Je hebt gvd de hele week de tijd. Lekker in de weg gaan staan, strompelen en centen uit de oude sok bij de kassa. Wie weet is het om 9:30 's morgens nóg wel veel drukker, met nóg meer strompelende bejaarden met centen in sokken. Dat ie dacht: weet je wat ik doe? Ik ga wel om 17:15, loopt dat volk tenminste een beetje door.
quote:Nouschi schreef op 07 april 2015 @ 22:26:

[...]

Waarom wel? Doen we altijd.

Ik vind het nogal typisch. Ik ga toch ook niet bij die koffieautomaat op mijn gemak een zak bollen openrukken, mijn becelbakje openmaken en de kaas openslopen om er tussen te vouwen? Oh wacht, ik vergeet het opentrekken van het zakje plastic messen.

Maar goed, als de AH niet moeilijk doet....

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Obscure_buur schreef op 06 april 2015 @ 13:18:

Kan mij niet voorstellen dat ie nog niet is langsgekomen: bejaarden die altijd op de drukste tijden boodschappen gaan doen. Je hebt gvd de hele week de tijd. Lekker in de weg gaan staan, strompelen en centen uit de oude sok bij de kassa.

Zou het helpen als de supermarkt een mededeling op de gevel zou hangen? "Bejaarden alleen toegestaan tussen 8 en 9 's ochtends" Het is voor de rest van de wereld maar te hopen dat je wat vriendelijk wordt als je zelf oud bent.

Geld uit een oude sok slaat nergens op. Ik ken menig (hoog)bejaarde die telebankiert en altijd met pinpas betaalt.
quote:amarna schreef op 08 april 2015 @ 11:58:

Zou het helpen als de supermarkt een mededeling op de gevel zou hangen? "Bejaarden alleen toegestaan tussen 8 en 9 's ochtends"

Ik denk dat ze het woord "bejaarden" dan ook wel even iets nauwkeuriger moeten definiëren. Misschien willen ze mij ook niet meer hebben, ik ben ten slotte ook geen 20 meer.

Ik denk zo maar dat ze heel snel een rechtszaak wegens leeftijdsdiscriminatie aan hun broek hebben.
Niet geschoten is altijd mis
bij onze supermarkt staat bij het fruit een mand met allemaal fruit en er staat bij dat kinderen het gratis mogen pakken. Vind ik wel leuk. Alleen sommige mensen moeten hun bril op zetten want ik zie ook volwassen mensen er van pakken en op eten. Zelf heb ik altijd een flesje drinken en iets van koekjes of rozijntjes in mijn tas zodra ik de deur uit ga met kind.
Wel lastig als oudere mensen smorgens thuiszorg krijgen en ze daar eerst op moeten wachten tot ze gedoucht en aangekleed zijn. Ze tussen de middag vaak warm eten en zelf hun prakkie koken en dan daarna een dutje doen of huishoudelijke hulp krijgen. Voor je het weet is het 16:00 uur.
Dat is ook weer waar: vaak weet je alleen dat de thuiszorg tussen8 en 12 komt, of tussen 2 en 4. Moet je toch maar mooi thuis blijven totdat ze geweest zijn.
Diegenen die bezwaar maken tegen "langzame bejaarden met geld uit een oude sok" in de supermarkt raad ik aan om met de bedrijfsleider af te spreken dat ouderen bij de deur worden tegengehouden tot de jongere shoppers klaar zijn. Of misschien bestaat de mogelijkheid om supermarkturen per doelgroep in te delen?
Een paar jaar geleden, ik was denk ik een jaar of dertien, liep ik met vriendinnetje in de Plus. Je had daar altijd van die reclameborden aan het plafond hangen. 'Niet goed, geld terug.' 'Gegarandeerd de beste kwaliteit' Dat soort teksten. Boven de kassa's hing een bord met: 'Staat u als vijfde in de rij, en is er geen andere kassa vrij? Dan krijgt u een waardebon erbij.

wij stonden als vijfde in de rij, en inderdaad geen andere kassa vrij. Vroeg m'n vriendin tijdens het afrekenen of ze een waardebon mocht. Want ze stond als vijfde. Kassamedewerkster deed alsof ze t niet begreep, en mompelde iets van reclame voor de winkel ofzo . Ik wilde weggaan dus heb der snel meegenomen naar buiten.

Maar een week later ging ik met m'n ouders mee boodschappen doen en hingen die borden er niet meer! Weet natuurlijk niet of het er iets mee te maken had, zal wel niet maar moest er aan denken. Niet echt een ergenis van mijn kant, maar vriendin vond het stom dat ze er geen kreeg.
quote:Kwispeltje2008 schreef op 08 april 2015 @ 13:05:

Een paar jaar geleden, ik was denk ik een jaar of dertien, liep ik met vriendinnetje in de Plus. Je had daar altijd van die reclameborden aan het plafond hangen. 'Niet goed, geld terug.' 'Gegarandeerd de beste kwaliteit' Dat soort teksten. Boven de kassa's hing een bord met: 'Staat u als vijfde in de rij, en is er geen andere kassa vrij? Dan krijgt u een waardebon erbij.

wij stonden als vijfde in de rij, en inderdaad geen andere kassa vrij. Vroeg m'n vriendin tijdens het afrekenen of ze een waardebon mocht. Want ze stond als vijfde. Kassamedewerkster deed alsof ze t niet begreep, en mompelde iets van reclame voor de winkel ofzo . Ik wilde weggaan dus heb der snel meegenomen naar buiten.

Maar een week later ging ik met m'n ouders mee boodschappen doen en hingen die borden er niet meer! Weet natuurlijk niet of het er iets mee te maken had, zal wel niet maar moest er aan denken. Niet echt een ergenis van mijn kant, maar vriendin vond het stom dat ze er geen kreeg.

Je moet het ook op het moment vragen dat je daadwerkelijk als vijfde in de rij staat, en niet pas als je gaat afrekenen. Dan kan je namelijk niet bewijzen dat je als vijfde in de rij stond.

Dat denk ik, hoor!
quote:soetkees schreef op 08 april 2015 @ 11:21:

[...]

Ik vind het nogal typisch. Ik ga toch ook niet bij die koffieautomaat op mijn gemak een zak bollen openrukken, mijn becelbakje openmaken en de kaas openslopen om er tussen te vouwen? Oh wacht, ik vergeet het opentrekken van het zakje plastic messen.

Maar goed, als de AH niet moeilijk doet....

Goede vergelijking ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:CanYouNot schreef op 07 april 2015 @ 22:38:

[...]

Bij ons zouden ze hier wel moeilijk over doen, omdat je in feite nog niet eigenaar van het product bent. Nou denk ik dat jij wel gewoon de overige krentenbollen afrekent, maar er zijn ook genoeg klanten die zich ineens bedenken en dan een aangebroken zak terugleggen in de schappen. Stelen, noemen ze dat.

[...]

Dat jij het altijd doet, betekent nog niet dat het mag. Waarom neem je niet iets mee van huis, als dochter honger heeft? Of gewoon altijd snacks mee voor de zekerheid?Gewoon iets eten voor je van huis gaat? Die tocht naar de supermarkt is toch geen expeditie van een week, waar je gapend van de honger van terugkeert? Je kan toch wel een half uurtje of (oh gruwel) misschien wel een héél uur, zonder te snacken, te snoepen of te knauwen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Nouschi schreef op 08 april 2015 @ 16:41:

[...]

Goede vergelijking ook.Ja he? Jij haalt ze toch uit de zak? Of verkoopt jouw AH losse bollen?
quote:pejeka schreef op 08 april 2015 @ 17:07:

[...]

Gewoon iets eten voor je van huis gaat? Die tocht naar de supermarkt is toch geen expeditie van een week, waar je gapend van de honger van terugkeert? Je kan toch wel een half uurtje of (oh gruwel) misschien wel een héél uur, zonder te snacken, te snoepen of te knauwen?Precies. Ik begrijp het dus ook niet waarom je een kind al in de winkel een product dat je nog niet hebt afgerekend, laat opeten.
quote:soetkees schreef op 08 april 2015 @ 17:33:

[...]

Precies. Ik begrijp het dus ook niet waarom je een kind al in de winkel een product dat je nog niet hebt afgerekend, laat opeten.

+1

zoontje van 2,5 zegt hier nu al zelf. Mama eerst centjes betalen en dan mag ikke krentebol eten! Je kunt ze prima leren even te wachten tot je afgerekend hebt, zelfs bij jonge leeftijd al.
Inderdaad behoorlijk vreemd gedrag om je kind iets te laten eten wat nog niet is afgerekend.
quote:ZusterPetronella schreef op 07 april 2015 @ 22:38:

[...]

Of niet. Dat is mijn grootste (offtopic, sorry) OV-ergernis: moeders die hun hele jonge kind in een volle bus/trein een eigen zitplek geven en vervolgens de hele rit bezig zijn om te zorgen dat het wurm blijft zitten i.p.v. staan op de stoel, en niet door de bus/trein heen gelanceerd wordt bij een noodstop/spoorwissel. Neem het op schoot, denk ik dan, en laat een betalende volwassene op die plek zitten...Mijn zoon van 2 jaar is prima in staat om netjes en rustig op een eigen stoel ik de bus of trein te zitten. En daar heeft hij naar mijn mening ook gewoon recht op.
quote:Bitje93 schreef op 08 april 2015 @ 12:22:

[...]

Ik denk dat ze het woord "bejaarden" dan ook wel even iets nauwkeuriger moeten definiëren. Misschien willen ze mij ook niet meer hebben, ik ben ten slotte ook geen 20 meer.

Ik denk zo maar dat ze heel snel een rechtszaak wegens leeftijdsdiscriminatie aan hun broek hebben.

De borden van maximaal 2 scholieren tegelijk toegestaan in de winkel zijn er ook veel, dat lijkt me ongeveer het zelfde.

Beide vind ik overigens niet goed.
quote:pejeka schreef op 08 april 2015 @ 17:07:

[...]

Gewoon iets eten voor je van huis gaat? Die tocht naar de supermarkt is toch geen expeditie van een week, waar je gapend van de honger van terugkeert? Je kan toch wel een half uurtje of (oh gruwel) misschien wel een héél uur, zonder te snacken, te snoepen of te knauwen?We doen altijd boodschappen nadat ik haar uit school heb gehaald en dan heeft ze idd trek. Kan haar ook wat extra meegeven uiteraard maar zij vindt een krentenbol lekker en die zijn dan lekker vers.
quote:soetkees schreef op 08 april 2015 @ 17:31:

[...]

Ja he? Jij haalt ze toch uit de zak? Of verkoopt jouw AH losse bollen?Ja ik haal ze uit de zak. Vreemd dat jullie er zo'n punt van maken terwijl de bakker van de AH het prima vindt.
quote:sade-adu schreef op 08 april 2015 @ 18:14:

Inderdaad behoorlijk vreemd gedrag om je kind iets te laten eten wat nog niet is afgerekend.

Het ligt maar net aan de situatie denk ik.

In een winkel wordt het vaak ook gewoon door medewerkers gezegd, zelf als het kind gewoon heel rustig en lief is hè. Geef dat kind maar alvast een broodje hoor!

Ook krijg je bij de bakker als kind vaak gewoon gratis een broodje, en bij de slager een plakje worst, bij de kaaswinkel een plakje kaas.

Zo wordt het voor een kind wel heel normaal gemaakt om in een winkel iets te eten te krijgen.

Neemt niet weg dat ik mijn zoon in de supermarkt geen broodje of dergelijke geef voordat we het betaald hebben.

Ik vertel hem dat we daarvoor eerst naar de kassa moeten. Resultaat is dat zoon linea recta naar de kassa rent.
quote:Nouschi schreef op 08 april 2015 @ 18:44:

[...]

Ja ik haal ze uit de zak. Vreemd dat jullie er zo'n punt van maken terwijl de bakker van de AH het prima vindt.Omdat het officieel niet mag, en dat weet de bakker van de AH ook. Dat hij nou tegen de regels in wil gaan, is zijn probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven