Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Nee was zonder kar. Die dus bijna met hun schoenen tegen de mijne aan stonden. Nog erger. Ik heb liever een kat tegen mijn kont dan een ander persoon. Echt back off man.
Madrid87 schreef:
09-07-2019 20:53
Van die mensen die bijna in je gaan staan in de rij. Hou even wat afstand joh. Personal space enzo. Twee keer gehad afgelopen week.
Ik ben de 2e keer in een andere rij gaan staan. Ik krijg het daar heel benauwd van dat soort mensen.

Oh ja, ik ken het helemaal!

Gisteren stond ik in een rij te wachten. Het duurde wat langer omdat een klant moeite had met afrekenen. Er stond nog iemand voor me dus ik kreeg niet helemaal mee of ze haar pincode nu steeds verkeerd deed, of dat er wat anders was. Achter me stond een vrouw steeds heel hard te zuchten. Ik kreeg echt medelijden met die klant. Ik wachtte nog heel even af, anders had ik voorgesteld om haar boodschappen even te betalen, ze had niet zoveel.

Uiteindelijk na veel gezucht, pakt vrouw achter me haar spullen en beent naar een andere kassa. Op dat moment lukte het de vrouw om af te rekenen en was iedereen snel aan de beurt. Vrouw die naar andere kassa ging, stond nog steeds op dezelfde plek.
Ja ik snap dat ook nooit dat vlak achter iemand gaan staan. Of als je nog bezig bent met boodschappen op de band leggen, soms duurt t even met een baby en niet-luisterende kleuter, dat degene achter je het liefst de kar onder je reet duwt; spullen ook alvast op de band legt. Terwijl ik nog bezig ben! En dan als je staat te pinnen. Je ook bijna geen ruimte gunnen. Zei tegen mevrouw of ze soms mijn boodschappen wilde betalen... keek ze me niet begrijpen aan. Ik reageer: Ja, u staat zo DICHTBIJ! En na t pinnen, heb ik heel rustig mijn boodschappen ingepakt zodat ze wel moest wachten.
Hier van de week bij de Action. 2 kassa's open en 2 behoorlijke rijen en dan zo'n vader die dat een goed moment vindt om zoon (jaar of 6) te laten afrekenen en voor hij het geld aan de kassamevrouw geeft zelf te laten reken wat hij dan terug krijgt.. en toen nog; "en wat zegt je dan tegen die mevrouw?" enz enz..

En dat duurde en duurde :roll:
Kwebbeltje91 schreef:
10-07-2019 09:08
Oh ja, ik ken het helemaal!

Gisteren stond ik in een rij te wachten. Het duurde wat langer omdat een klant moeite had met afrekenen. Er stond nog iemand voor me dus ik kreeg niet helemaal mee of ze haar pincode nu steeds verkeerd deed, of dat er wat anders was. Achter me stond een vrouw steeds heel hard te zuchten. Ik kreeg echt medelijden met die klant. Ik wachtte nog heel even af, anders had ik voorgesteld om haar boodschappen even te betalen, ze had niet zoveel.

Uiteindelijk na veel gezucht, pakt vrouw achter me haar spullen en beent naar een andere kassa. Op dat moment lukte het de vrouw om af te rekenen en was iedereen snel aan de beurt. Vrouw die naar andere kassa ging, stond nog steeds op dezelfde plek.
Haha net goed voor haar. Wat een eikels heb je toch. Mensen hebben zo'n haast in de rij altijd. Ik gelukkig nooit, want ik sta altijd in de verkeerde rij. Gisteren ook nog. Het was bejaarden uitlaat uurtje bij mijn AH. Voor me 3 oude dametjes met weinig boodschapjes dus niet veel aan de hand. Het was ook niet erg druk. Dus ik ga daarachter staan. Grote fout natuurlijk. :proud:
Gedoe met de bonuskaart die ze zelf moeten scannen want ze snappen niet hoe dat werkt, uiteraard met cash geld betalen en de cassiere niet verstaan als ze vraagt om 35 cent erbij. Het duurde allemaal heel erg lang. Als ik bij de andere rij had gestaan was ik al 4x weggeweest, maar goed ik heb geen haast. Mensen achter me waren wel aan het mopperen en zuchten want stel je voor dat je even moet wachten.
Wat heeft iedereen het toch maar loeiend druk altijd. Geen wonder dat er zoveel mensen met burn outs thuis zitten. Ik word vaak al moe als ik naar die mensen kijk.

Maar het complete ongeduld voor een paar oude besjes, die in hun zenuwen dus foutjes maken vind ik wel sneu. Doe dan lekker de zelfscan ben je van dat gezeik af.
Madrid87 schreef:
11-07-2019 09:49
Haha net goed voor haar. Wat een eikels heb je toch. Mensen hebben zo'n haast in de rij altijd. Ik gelukkig nooit, want ik sta altijd in de verkeerde rij. Gisteren ook nog. Het was bejaarden uitlaat uurtje bij mijn AH. Voor me 3 oude dametjes met weinig boodschapjes dus niet veel aan de hand. Het was ook niet erg druk. Dus ik ga daarachter staan. Grote fout natuurlijk. :proud:
Gedoe met de bonuskaart die ze zelf moeten scannen want ze snappen niet hoe dat werkt, uiteraard met cash geld betalen en de cassiere niet verstaan als ze vraagt om 35 cent erbij. Het duurde allemaal heel erg lang. Als ik bij de andere rij had gestaan was ik al 4x weggeweest, maar goed ik heb geen haast. Mensen achter me waren wel aan het mopperen en zuchten want stel je voor dat je even moet wachten.
Wat heeft iedereen het toch maar loeiend druk altijd. Geen wonder dat er zoveel mensen met burn outs thuis zitten. Ik word vaak al moe als ik naar die mensen kijk.

Maar het complete ongeduld voor een paar oude besjes, die in hun zenuwen dus foutjes maken vind ik wel sneu. Doe dan lekker de zelfscan ben je van dat gezeik af.

Weer helemaal met je eens!
Een nieuwe medewerker aan de kassa die:

Iets had aangeslagen wat ik niet had gekocht, van € 6,00!
4 donuts voor € 1,00 kwamen op de 1 of andere manier op € 1,60 uit

En ik check mijn bonnetjes eigenlijk nooit, dus ik kwam er thuis pas achter..
Gisteren was ik nog bezig met mijn boodschappen op de band te leggen, toen de meneer achter mij telkens zijn boodschappen al op de band wilde leggen. Hij zag duidelijk dat ik nog bezig was. Irritant zeg. Heb hem boos aangekeken en gevraagd om even geduld. Toen kwam er Italiaans gebrabbel uit, geen idee wat hij bedoelde.

De caissière bij de Nettorama vorige week: die scande de boodschappen en legde het artikel dan net naast de scan, dus niet even doorschuiven zodat je klant erbij kan. Pffff .... die had er duidelijk geen zin in. Op een gegeven moment maar gewacht tot ze zelf geen ruimte meer had en toen schoof ze alles door.
PoesinBoots schreef:
10-07-2019 14:20
Hier van de week bij de Action. 2 kassa's open en 2 behoorlijke rijen en dan zo'n vader die dat een goed moment vindt om zoon (jaar of 6) te laten afrekenen en voor hij het geld aan de kassamevrouw geeft zelf te laten reken wat hij dan terug krijgt.. en toen nog; "en wat zegt je dan tegen die mevrouw?" enz enz..

En dat duurde en duurde :roll:
:rofl:
Ik zou dat ook heel irritant vinden op zo'n moment. Wie verzint dat nou?
Meyana schreef:
09-07-2019 12:41
Vorige week stond iemand de steeltjes van de kersen te trekken en de pitten er uit te halen want ze wilde niet betalen voor die dingen die ze toch niet kon eten. De medewerker die haar aansprak was not amused.
:O Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt! Absurd. Jaren geleden stond er wel een bordje bij de prei bij de AH dat men het groen er niet af mocht halen. Blijkbaar had men daarbij hetzelfde principe.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Gisteren ook in de Nettorama:

Vulkar blokkeert ene helft van het gangpad en in de andere helft staat een man met een karretje gewoon te wachten. Zijn vrouw was overal boodschappen vandaan aan het halen. Ik stond achter die man.
Hoor ik zijn vrouw iets zeggen over dat hij door moet lopen omdat er mensen door willen. Reageert hij heel bot van dat 'mensen maar geduld moeten hebben'.

Pff ... nou ik had best geduld hoor, maar doe niet zo asociaal man. Je kunt ook 5 meter verderop op je vrouw staan te wachten.
Michella_1991 schreef:
12-07-2019 13:29
Een nieuwe medewerker aan de kassa die:

Iets had aangeslagen wat ik niet had gekocht, van € 6,00!
4 donuts voor € 1,00 kwamen op de 1 of andere manier op € 1,60 uit

En ik check mijn bonnetjes eigenlijk nooit, dus ik kwam er thuis pas achter..
Volgende keer bij die winkel gewoon terug gaan met die bon!
Zo irritant.. als er een andere kassa open gaat zijn het 9 van de 10 keer de mensen die achterstaan staan nog net niet rennen naar de andere kassa.

Ik vraag altijd netjes aan degene die voor mij staat : blijft u hier staan?

En tegen mensen die voordringen bij de andere kassa zeg ik : volgens mij was ik toch echt eerst aan de beurt!
minnimouse schreef:
12-07-2019 13:50

Vulkar blokkeert ene helft van het gangpad en in de andere helft staat een man met een karretje gewoon te wachten. Zijn vrouw was overal boodschappen vandaan aan het halen. Ik stond achter die man.
Hoor ik zijn vrouw iets zeggen over dat hij door moet lopen omdat er mensen door willen. Reageert hij heel bot van dat 'mensen maar geduld moeten hebben'.

Pff ... nou ik had best geduld hoor, maar doe niet zo asociaal man. Je kunt ook 5 meter verderop op je vrouw staan te wachten.

Oh die zou ik toch echt heel per ongeluk aanrijden met mijn kar.
Libra86 schreef:
Ja en dan? Hoe bewijs je dat dan?
Ik heb ook nooit haast in de supermarkt, ik wil gewoon lekker hersenloos aanschuiven in de rij en vind het daarom nooit erg om achter een stel bejaarden in de rij te gaan staan. Een “behulpzame” AH-medewerkster dacht daar blijkbaar anders over en haalde mij uit de rij en dirigeerde mij naar de zelfscan kassa. Sta je daar ineens te hannesen, want ja ik had natuurlijk geen handscanner gebruikt tijdens het pakken van mijn boodschappen. Uiteraard komt er dan ook nog zo’n snotneus achter je staan om te zeggen dat een handscanner handiger is :$
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Jumbo verkoopt nog steeds spullen van meer dan drie dagen over datum.
Jammer genoeg kreeg ik maar 1 toetje gratis mee er stond een hele rits aan toetjes over datum.
Waarom blijven mensen altijd zo overduidelijk geïrriteerd achter me staan draaien als ik sta te twijfelen bij de koeling en zij willen erbij? Zeg gewoon even pardon mag ik even iets pakken. Doe ik zelf ook als ik al weet wat ik wil hebben, en dan duurt het maar 2 tellen.
Libra86 schreef:
Dit dacht ik dus ook een seconde. maar hoe bewijs je dat idd..
Michella_1991 schreef:
12-07-2019 14:41
Dit dacht ik dus ook een seconde. maar hoe bewijs je dat idd..
Ben laatst naar de infobalie gegaan ivm het vergeten van wat korting. Toen aangegeven dat mijn courgette gisteren ook al verkeerd ging. Beide kortingen zijn gegeven.

Maar het is een dorps Jumbo dus ons kent ons.
ñuca schreef:
12-07-2019 14:31
Waarom blijven mensen altijd zo overduidelijk geïrriteerd achter me staan draaien als ik sta te twijfelen bij de koeling en zij willen erbij? Zeg gewoon even pardon mag ik even iets pakken. Doe ik zelf ook als ik al weet wat ik wil hebben, en dan duurt het maar 2 tellen.
Omdat je zelf ook even op kan letten of een ander erbij wil
ñuca schreef:
Mensen hebben sowieso geen geduld meer tegenwoordig. Ik was laatst bij de Ikea, duurde even voordat ze de code had gekregen (stond er 10 min maar liet de cassiere gewoon haar werk doen). Stond er opeens een man achter mij die zijn kar tegen mij aanduwde :roll: . Zuchtend en steunend stond ie daar, omdat hij even moest wachten. En omdat ik moest pinnen, moest hij weer aan de kant met zijn kar :P
Voor iedereen een groene tuin
Curley schreef:
12-07-2019 14:11
Ik heb ook nooit haast in de supermarkt, ik wil gewoon lekker hersenloos aanschuiven in de rij en vind het daarom nooit erg om achter een stel bejaarden in de rij te gaan staan. Een “behulpzame” AH-medewerkster dacht daar blijkbaar anders over en haalde mij uit de rij en dirigeerde mij naar de zelfscan kassa. Sta je daar ineens te hannesen, want ja ik had natuurlijk geen handscanner gebruikt tijdens het pakken van mijn boodschappen. Uiteraard komt er dan ook nog zo’n snotneus achter je staan om te zeggen dat een handscanner handiger is :$
waarom loop je dan met die medewerkster mee? je kan toch zeggen dat je daar prima staat en geen haast hebt?
Don't cry, buy a bag and move on.
minnimouse schreef:

Ik had gezegd, ja, maar ik heb geen geduld dus even doorlopen aub.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
ñuca schreef:
Waarom die keuze niet maken op 1 of 2 meter afstand van de koelvitrine ? Ook dan kan je het prima zien en kunnen andere klanten gewoon pakken wat ze hebben willen.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven