Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
ekeim schreef:
14-07-2019 15:51
Gister gezien in de Jumbo. Man tapt verse sinaasappelsap uit zo’n apparaat met de sinaasappels erbovenin. Neemt een paar slokken eruit. Geeft flesje aan kind. Die neemt een slok. Hij spoort haar ook nog aan om door te drinken. Tapt flesje weer vol, dop erop en in de kar. O_O
o_o Ik zag laatst 2 kinderen die gewoon de tap open deden en het sap weg lieten stromen. Ouders nergens te bekennen :-?
flaagje schreef:
14-07-2019 15:56
o_o Ik zag laatst 2 kinderen die gewoon de tap open deden en het sap weg lieten stromen. Ouders nergens te bekennen :-?
Dat is kattenkwaad uit halen. Die ouders zullen waarschijnlijk niet eens geweten hebben dat die kinderen in de supermarkt waren.
Venusss schreef:
14-07-2019 12:56
Wat is het nut van zelfscan kassa's eigenlijk nog nu je boodschapje voor boodschapje kan scannen? Iemand?
Dat is niet voor een hele kar. Ik gebruik bijna altijd de handscanner, maar als ik echt maar één of twee producten heb, dan is het sneller om die even los te scannen dan om mijn bonuskaart te zoeken, handscanner te pakken, spullen scannen, terughangen, en de bonuskaart weer te scannen. Zo zie ik anderen die functie ook gebruiken: voor een enkel vergeten ding, of een broodje en een flesje drinken.
Macoti schreef:
13-07-2019 20:22
Echt erg.
Ik heb ooit meegemaakt, dat ik mijn paar boodschappen op de band had liggen, toen er een vrouw aankwam.
Ze zei :” Ik ga even voor, want moet de kinderen van school halen “.
Ze had dus pech, ga dan een kwartier eerder van huis, of doe je boodschappen, als je de kinderen hebt gehaald.

Haha, ook eens gehad. Ook ik zei nee, juist omdat ze in de winkel eerst een kwartier te praten stond en dan bij de kassa ineens haast krijgen. Tja, dan doe je het echt zelf.
Vandaag een ergenis in de Action. Ik zag eindelijk iets waar ik langs op zoek naar ben, alleen zat er geen prijs aan en verpakking was ook weg. Dus ik vragen aan een medewerker wat de prijs is. Konden ze niet meer verkopen dus wordt het maar naar achteren gebracht (weggegooid of..?). Waardeloos gewoon O_o
Voor iedereen een groene tuin
Venusss schreef:
14-07-2019 12:56
Ik was altijd heel blij met de zelfscanners van AH. Dus als je je boodschap pakt, meteen scannen, in je kar leggen en bij de kassa alleen afrekenen. Bespaarde me een hoop tijd.

Nu hebben ze het veranderd, je kan ook bij de zelfscan kassa's boodschapje voor boodschapje zelf scannen. Sindsdien enorme drukte bij die kassa's.
En erger nog, er is nergens een duidelijke rij. Die kassa's zitten wat vreemd verspreid in mijn AH. Mensen lopen me gewoon voorbij als ik netjes sta te wachten, totaal niet om zich heen kijkend of iemand anders toevallig eerder aan de beurt is.

Wat is het nut van zelfscan kassa's eigenlijk nog nu je boodschapje voor boodschapje kan scannen? Iemand?
Als ik een mandje met spullen heb. Lijkt me logisch.
Met kar doe ik nooit met de handscanner dat vind ik zon raar iets en gedoe.
Ik vind het juist per product scannen ideaal, ipv met zo’n handscanner. Ik doe het alleen maar met minder dan ongeveer 10 a 12 producten. Bij heel veel boodschappen ga ik gewoon afrekenen bij de kassa.
Voor iedereen een groene tuin
Mik* schreef:
14-07-2019 16:40
Dat is niet voor een hele kar. Ik gebruik bijna altijd de handscanner, maar als ik echt maar één of twee producten heb, dan is het sneller om die even los te scannen dan om mijn bonuskaart te zoeken, handscanner te pakken, spullen scannen, terughangen, en de bonuskaart weer te scannen. Zo zie ik anderen die functie ook gebruiken: voor een enkel vergeten ding, of een broodje en een flesje drinken.
Tja en toch zie ik mensen met meer dan 10 boodschappen bij de zelfscankassa. Niet zo erg verder, maar de structuur die ontbreekt bij de rij, dat vind ik drama :-P
5 cent tekort aan boodschappen voor een 4e extra messenzegel bij de jumbo en dan ijskoud Jammer mevrouw
Grrrr
Venusss schreef:
14-07-2019 23:20
Tja en toch zie ik mensen met meer dan 10 boodschappen bij de zelfscankassa. Niet zo erg verder, maar de structuur die ontbreekt bij de rij, dat vind ik drama :-P
Een poortje of een paadje waar je je dan zou kunnen opstellen, is waarschijnlijk een goede optie.
Ik gebruik meestal een handscanner, maar één AH waar ik heen ga, heeft wel zelfscannen maar geen handscanners. Echt irritant, ik vergeet dan nogal eens de koopzegels, moet ik weer naar de bali ed. Maar ik vind dat niet handig als je een hele kar/mand vol hebt, want je hebt niet zoveel ruimte om in te pakken.
Bij de andere AH gebruik ik dus een handscanner. Wat ik dan wel mis, is een lage inpaktafel. Want ik heb altijd een shopper en een rugzak bij mij, en onderweg heb ik geen zin om steeds die rugzak af te doen. En hij past ook niet in zo'n sleepwagen als ik er ook al de shopper in heb staan. Nu is er een mini-inpaktafel, maar dan op een soort barhoogte. Niet handig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
15-07-2019 10:51
Wat ik dan wel mis, is een lage inpaktafel. Want ik heb altijd een shopper en een rugzak bij mij, en onderweg heb ik geen zin om steeds die rugzak af te doen. En hij past ook niet in zo'n sleepwagen als ik er ook al de shopper in heb staan. Nu is er een mini-inpaktafel, maar dan op een soort barhoogte. Niet handig.

Pak een kar ipv een mandje en het is opgelost. Kun je ook gelijk je rugzak vullen.
PoesinBoots schreef:
15-07-2019 11:24
Pak een kar ipv een mandje en het is opgelost. Kun je ook gelijk je rugzak vullen.
Ik heb nooit kleingeld bij mij, dus elke keer als ik denk, een kar is handig, gaat het nog niet. :$ :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
15-07-2019 10:51
Een poortje of een paadje waar je je dan zou kunnen opstellen, is waarschijnlijk een goede optie.
Ik gebruik meestal een handscanner, maar één AH waar ik heen ga, heeft wel zelfscannen maar geen handscanners. Echt irritant, ik vergeet dan nogal eens de koopzegels, moet ik weer naar de bali ed. Maar ik vind dat niet handig als je een hele kar/mand vol hebt, want je hebt niet zoveel ruimte om in te pakken.
Bij de andere AH gebruik ik dus een handscanner. Wat ik dan wel mis, is een lage inpaktafel. Want ik heb altijd een shopper en een rugzak bij mij, en onderweg heb ik geen zin om steeds die rugzak af te doen. En hij past ook niet in zo'n sleepwagen als ik er ook al de shopper in heb staan. Nu is er een mini-inpaktafel, maar dan op een soort barhoogte. Niet handig.
Die tafel is inderdaad te hoog, meestal is het er maar 1.
Ook staat deze vol met allerlei troep, inpakpapier, folders enz enz.
In de mega winkel 1 tafel??

Ik heb het al meerdere keren aangegeven in de enquete die ik regelmatig van mijn filiaal krijg, maar ze doen er niets mee.

Je moet boven de macht werken nu, niet goed voor je schouders.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
dianaf schreef:
15-07-2019 11:28
Ik heb nooit kleingeld bij mij, dus elke keer als ik denk, een kar is handig, gaat het nog niet. :$ :facepalm:

Bij onze AH kun je bij de servicebalie een sleutelhanger met AH-muntje krijgen.
Die zit standaard aan mijn autosleutels.

Een gewone ronde sleutel past trouwens ook in de karretjes https://www.google.com/search?biw=1371& ... QTU9OhgGUM:
Mik* schreef:
13-07-2019 12:57
Groen van de prei afhalen? Waarom? Daar zit toch juist de meeste smaak aan?
Daarbij, preien zijn toch per stuk bij de ah, niet per gewicht?
Dat was toen het nog op gewicht ging. Misschien ook wel daarom dat men het nu al jaren per stuk prijst?
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
doe_es-lief schreef:
13-07-2019 19:22
Ik deed en zei niks, kreeg de kans niet want de cassiere was me voor, die legde gewoon zonder op of om te kijken die 3 pakken Magnums van de jongeman achter mijn 4 boodschappen en ging mijn spullen scannen (met een blik van verstandhouding richting mij, ik ken haar al 20 jaar), knul durfde geen woord uit te brengen.
Goede actie van die cassiere! En echt belachelijk van die jongen...
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
PoesinBoots schreef:
15-07-2019 11:33
Bij onze AH kun je bij de servicebalie een sleutelhanger met AH-muntje krijgen.
Die zit standaard aan mijn autosleutels.

Een gewone ronde sleutel past trouwens ook in de karretjes https://www.google.com/search?biw=1371& ... QTU9OhgGUM:
Goede tip. Ik heb nog wel zo'n muntje rondslingeren, maar niet het ding waar je het aan kunt haken. En een losse neem ik blijkbaar niet mee. (Ik neem geen portemonnee mee, alleen een stapel pasjes.)
Macoti schreef:
13-07-2019 20:22
Echt erg.
Ik heb ooit meegemaakt, dat ik mijn paar boodschappen op de band had liggen, toen er een vrouw aankwam.
Ze zei :” Ik ga even voor, want moet de kinderen van school halen “.
Ze had dus pech, ga dan een kwartier eerder van huis, of doe je boodschappen, als je de kinderen hebt gehaald.
Dat is echt heel raar. Je kunt vragen of je voor mag, maar voordringen en denken dat je daar recht op hebt omdat je je dag slecht gepland hebt... echt niet! Echt waar, ik verbaas me soms over het egoïstische en asociale gedrag van mensen.
Ook nog een leuke van vorige week in een klein stads supermarktje.
Stond een man heel hard te bellen, hij klonk ook zwaar geïrriteerd, verder kon het gesprek niet verstaan, was geen Nederlands. Ik probeerde na te denken welke ingrediënten ik nou nodig had, maar kon mij totaal niet concentreren door die luidruchtige man.
Toen ik eindelijk alles bij elkaar had stond die man midden in het gangpad (nog steeds keihard te bellen). Ik zei pardon en toen maakte hij een handbeweging en zijn pak liga viel op de grond omdat zijn hand tegen mij aanbotste. Vervolgens schopte hij het pak liga tegen mij aan. Heb hem effe aangesproken dat hij effe normaal moet doen en bij de kassa nog eens heel boos aangekeken.
#doeslief
bijna elke supermarkt heeft wel van die muntjes. aldi en lidl heeft ze ook.
Venusss schreef:
14-07-2019 23:20
Dat laatste ben ik dan wel weer met je eens. Dan sta je daar in een geÏmproviseerde rij, vliegt er iemand - die blijkbaar geen notie had van een rij - langs zodra er een zelfscankassa vrij komt.
Ik heb echt geen hekel aan kinderen (heb ze zelf niet) maar ik erger me de laatste tijd regelmatig aan racende kinderen in de supermarkt.
Het is toch geen speeltuin...
Ik heb overigens ook geen zin om de kinderen erop aan te spreken want het is de verantwoordelijkheid van hun ouders. (Die op dat soort momenten nergens te bekennen zijn....Opvallend..)

Wat doen jullie met dit soort situaties?
(Ik vind het overigens zelf een beetje gezeik van mezelf maar ik kom al niet graag in een supermarkt en ik hoef niet mn nek te breken over rondvliegende koters...)
Frisdrank in de Lidl... Vroeguh stonden de witte en de gele frisdrank per zes verpakt op 2 pallets. Sinds een tijd staan die twee soorten door elkaar heen op hetzelfde pallet. Ik wil de gele.... en moet dan -tig pakketten witte frisdrank weghalen om bij dat ene gele pak te komen. Heel lang heb ik alles daarna weer netjes op z'n plek gezet maar afgelopen weekend moest ik 13! (het zijn 6 flessen van anderhalve liter) stuks weghalen voor ik de juiste frisdrank kon pakken en had ik de puf niet om ze weer op te stapelen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
doe_es-lief schreef:
13-07-2019 11:17
Ik heb het serieus meegemaakt dat een knul gewoon om mij heen liep, mijn wel hele 4 boodschapjes op de band naar achteren schoof en letterlijk zei: ik heb diepvriesspul dus ik ga even voor o_o
Dat ging dus mooi even niet door :evil:

Ik had ook zoiets. Ik stond bij de kassa te wachten toen er een man kwam die vroeg of hij even voor mocht met zijn boodschappen omdat hij dubbel geparkeerd stond. Ik heb toen gezegd dat ik dat zo asociaal vond, dan hij gewoon achteraan kon sluiten. Als hij had gezegd dat hij haast had, dan had ik hem zeker voorgelaten, maar omdat hij dus dubbel geparkeerd had, en dacht dat ik dat wel ok zou vinden en hem daarom voor zou laten, mocht hij van lekker op zijn beurt wachten.
Mensen die fruit gaan proeven.

En mensen die wachten met hun spullen inpakken tot ze eerst hebben afgerekend. Ik snap het hoor, je tijd effectief gebruiken kan moeilijk zijn maar voor dat soort mensen hebben ze toch thuisbezorgservice uitgevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven