Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Een tijdje geleden bij onze AH. Mijn favoriete snack bleek op. Vak helemaal leeg. Ik vroeg een medewerker of ze nog bijgevuld zouden worden. De jongen ging kijken en gaf aan dat ze niet waren binnengekomen. Helaas, volgende keer beter. Later die week, zelfde verhaal. En weer een paar dagen later, nog steeds leeg. Ik ga verder met de andere boodschappen en zie daar ineens mijn snacks liggen, tussen totaal andere producten.

Ik aan een medewerker laten zien en deze gaf aan dat er dus verkeerd gevuld werd door de vakkenvullers en dat dit niet de bedoeling was. Hij ging er werk van maken en zou zorgen dat de snacks weer in het goede vak zouden komen te liggen.

Week later... vak nog steeds leeg en snacks nog steeds aan de andere kant van de supermarkt

Na 3x vragen en 4 weken verder, liggen ze nu eindelijk weer op de goede plek.
Ik erger er bij mijn Jumbo aan dat ze de cola flessen niet op light en zero sorteren. Vak light is leeg en is gevuld met zero. Gelukkig herkenbaar door grijze dop.
Niets hoeft, paarden wel
quote:Dollycat schreef op 09 november 2016 @ 20:12:

Een tijdje geleden bij onze AH. Mijn favoriete snack bleek op. Vak helemaal leeg. Ik vroeg een medewerker of ze nog bijgevuld zouden worden. De jongen ging kijken en gaf aan dat ze niet waren binnengekomen. Helaas, volgende keer beter. Later die week, zelfde verhaal. En weer een paar dagen later, nog steeds leeg. Ik ga verder met de andere boodschappen en zie daar ineens mijn snacks liggen, tussen totaal andere producten.

Ik aan een medewerker laten zien en deze gaf aan dat er dus verkeerd gevuld werd door de vakkenvullers en dat dit niet de bedoeling was. Hij ging er werk van maken en zou zorgen dat de snacks weer in het goede vak zouden komen te liggen.

Week later... vak nog steeds leeg en snacks nog steeds aan de andere kant van de supermarkt

Na 3x vragen en 4 weken verder, liggen ze nu eindelijk weer op de goede plek.Zoiets had ik laatst ook. Ik wil ranja pakken, staat er een heel ander product in het schap (wel drinken, maar dus geen ranja, het hoorde ook niet in het vak er naast of zo. De ranja die ik wilde heeft de medewerker voor me opgehaald en ik heb dus gelijk aangegeven dat het product wat er stond ergens anders hoorde. Het was de week daarna gelijk opgelost.
Op de parkeerplaats voor de supermarkt.

Ik zit in de auto te wachten op mijn man die even snel wat gaat halen. Ineens komt er een man tussen de auto's door met een lege krat bier om in te leveren. Ik hoor ineens een harde klap tegen onze auto, de krat van de man raakte de voorkant van onze auto.

Hij kijkt vanuit zijn ooghoeken snel naar mijn auto en loopt gewoon door! Zijn vrouw blijkt achter hem te lopen en kijkt wat langer naar de plek waar hij onze auto raakte en loopt ook snel door. Ze hebben allebei niet door dat ik alles gewoon zie, want als ik ineens uitstap om te kijken of er schade aan de auto is, schrikt de vrouw. Ze zegt snel dat er 'echt niks te zien is hoor!' terwijl haar man stoïcijns zijn krat staat in te leveren met een kwaad hoofd.

Ik zeg heel rustig dat het best een harde klap was en het netjes had gevonden als hij even had gekeken naar eventuele schade. Begint die krotenkoker me daar toch ineens te schreeuwen dat ik niet zo moet zeiken en dat hij zoiets toch niet expres doet! Ik nog rustig dat het helemaal niet uitmaakt of hij het nou wel of niet expres doet maar ze namen snel de benen. Stelletje aso's.

Gelukkig was het tegen het kunststof en konden we de kras eraf poetsen.
Wat een aso vent, Dollycat.
quote:Lotte35 schreef op 24 november 2016 @ 10:36:

Wat een aso vent, Dollycat.Ja toch Lotte, zoiets doe je toch niet. Lekker makkelijk als het je eigen auto niet is.
quote:miaauw schreef op 10 november 2016 @ 09:43:

Ik erger er bij mijn Jumbo aan dat ze de cola flessen niet op light en zero sorteren. Vak light is leeg en is gevuld met zero. Gelukkig herkenbaar door grijze dop.Is toch precies hetzelfde?
quote:Dollycat schreef op 24 november 2016 @ 11:25:

Ja toch Lotte, zoiets doe je toch niet. Lekker makkelijk als het je eigen auto niet is.

Ja joh, belachelijk.

En dan ook nog dat geschreeuw erbij.

Zielige figuren.
quote:Starshine-2 schreef op 24 november 2016 @ 11:29:

[...]

Is toch precies hetzelfde?

Nee hoor, light heeft zo'n vieze aspartaamsmaak die je de hele dag blijft proeven, zero heeft dat niet.

De flessen zijn ook verschillend qua kleur en volgens mij verschillen ze ook calorie-gehalte.
Gelukkig drink ik geen enkele soort cola.
quote:soetkees schreef op 06 november 2016 @ 15:41:

Dat van die pomp herken ik ook wel, hoor. Maar tijdens mijn rijlessen kreeg ik ook minimaal een keertje uitleg over hoe te tanken aan de pomp :-)

Slang is inderdaad lang genoeg en ik sta ook regelmatig 'verkeerd' als de andere kant gewoon vol staat.

Er schijnt trouwens een foefje te zijn dat je bij je benzinemeter op het dashboard een pijltje ziet dat wijst naar de kant waar je tankdop zit, maar ik lees ook dat het niet altijd opgaat.

Voorbeeld:

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-Rfw- ... nkdop2.jpg[/img]

In dit geval zit hij dus links.Deze info, voor mij nieuw, recent geleerd aan iemand die het ook niet wist.
Nou, vandaag had ik weer een voordringster.

Ik stond in de rij met (ziek) kind. Er ging een kassa extra open, medewerkster zegt dat de eerstvolgende aan mag sluiten. Ik blij; dat waren wij. Dan kon ik snel de auto in met proestend kind om hem in bed te stoppen.

Helaas kwam er net voor mij langs een vrouw stuiven met volle kar die driftig begon uit te pakken. Dus ik zeg: "Volgens mij ben ik de eerstvolgende." Nee, dat was niet zo, zij was immers eerder bij de kassa. Ik had geen zin in ruzie, het leek me een wat opvliegend mens. Ik zei dus dat zij dan maar eerst moest gaan. Kreeg een snauw terug, dat was ze toch al aan het doen?

Gelukkig mocht ik mijn drie boodschapjes toen bij de informatiebalie afrekenen. Kind en ik waren weer snel thuis dus.
quote:Troeteltje schreef op 09 november 2016 @ 16:23:

Ach, weet je....mijn kind deed vandaag iets waar ik als moeder niet blij van werd.

Ik stond naar een artikel te kijken en zie en hoor kind heel gemoedelijk naar de man bij de vleescounter gaan, deze op zijn rug tikken en zeggen: mag ik een worstje?

Man reageerde heel aardig en een vrouw die voorbij liep vond het tafereel blijkbaar aandoenlijk. Terwijl ik juist dacht en zei: huh, vraag jij dat zelf?? Ik wil namelijk niet dat kind zelf om eten en/of drinken vraagt.

Zegt kind tegen mij: ja hoor, ik vraag dat. Want dat mag ik van papa ook altijd.

Zucht.

Ik denk dat ik het als moeder zijnde ook niet zou willen dat mijn kind daar om vroeg, maar als ik die winkelmedewerker was, zou ik het volgens mij heel schattig vinden zo'n klein hummeltje wat je op de rug tikt en lief vraagt om een plakje worst
Klopt wel Winters. Ik vind dat bij anderen ook schattig.

Daar ik echter die van mij juist aan het leren ben niet zelf om eten of drinken te vragen strookt deze actie niet met mijn voornemen.

En zo heb ik regelmatig gesprek met man over dingen waarin we 1 lijn moeten trekken, dat echter bij nader inzien dus blijkbaar niet gebeurd.

quote:Anouscha schreef op 29 november 2016 @ 10:11:

Helaas kwam er net voor mij langs een vrouw stuiven met volle kar die driftig begon uit te pakken. Dus ik zeg: "Volgens mij ben ik de eerstvolgende." Nee, dat was niet zo, zij was immers eerder bij de kassa.

Daarom is het ook beter als de caissière 'eerst wachtende' zegt, in plaats van 'eerstvolgende'.
Snap ik hoor, Troeteltje!

Bij ons bij de Action spreekt de caissiere de eerstvolgende aan en die mag met hem/haar meelopen. Vind ik wel een goede.

Ik heb ook geregeld dat mensen naar de kassa stormen. Ik heb dan geen zin in gedoe en sluit dan wel achter aan.
Nog niemand? Op de laatste dag voor Kerst? De dag waarop vrehede op aahaarde nog een dagje uitgesteld wordt om elkaar de hersens bijkans in te rammen om het laatste bakje garnalen? Echt?

Mijn observaties van vandaag:

Er waren meer mensen op het idee gekomen om extra vroeg te komenDie mensen willen dan allemaal tegelijk bij de verse broodjes en vergeten alle fatsoenWinkelkarretjes zijn ontworpen om de tegenstander perfect op de achillespezen te rakenEen boel moeders hadden al ingekocht en hadden de vaders dus maar gestuurd voor de laatste dingetjesEn de kinderen moesten mee, inclusief ochtendchagrijn/ongelooflijke hoeveelheden energieDe Lidl heeft allemaal aparte fruitsoorten dit jaar, maar is vergeten daar instructies over te geven aan de kassa-jockeysDe Lidl op 24 december is zowaar nog erger dan de Lidl op zaterdag, in het kwadraatDe trend om je winkelkarretje op punt A neer te tyfen (bij voorkeur voor een stelling) om vervolgens met tussenpozen naar punt B t/m Z te lopen is echt aangeslagen, wie doet het niet? Letterlijk overal karretjes met een kop erop die paden blokkeerden en dan verderop pas de eigenaar. Hoe moeilijk is het om achter je karretje aan langs een rek te lopen en de dingen er dan uit te pakken?Ga vanmiddag ook nog ff puur voor de lol naar de Appie denk ik. Gewoon zitten bij het koffie-automaat en mensen kijken. Maar goed, da's geen irritatie maar vermaak, eigenlijk.
Ja hier een kerstboodschappenergernis: de bevoorrading van de seizoensartikelen!

Ik ben de afgelopen 2 weken bij verschillende AH's op zoek geweest naar de pasteibakjes in kerstboom vorm. Nergens meer te vinden en dus uiteindelijk dus maar normale gekocht.

Gisteren nog even de verse producten gekocht en wat denk je? De kerstboombakjes liggen er weer!

quote:lotus77 schreef op 24 december 2016 @ 10:12:

Nog niemand? Op de laatste dag voor Kerst? De dag waarop vrehede op aahaarde nog een dagje uitgesteld wordt om elkaar de hersens bijkans in te rammen om het laatste bakje garnalen? Echt?

Mijn observaties van vandaag:

Er waren meer mensen op het idee gekomen om extra vroeg te komenDie mensen willen dan allemaal tegelijk bij de verse broodjes en vergeten alle fatsoenWinkelkarretjes zijn ontworpen om de tegenstander perfect op de achillespezen te rakenEen boel moeders hadden al ingekocht en hadden de vaders dus maar gestuurd voor de laatste dingetjesEn de kinderen moesten mee, inclusief ochtendchagrijn/ongelooflijke hoeveelheden energieDe Lidl heeft allemaal aparte fruitsoorten dit jaar, maar is vergeten daar instructies over te geven aan de kassa-jockeysDe Lidl op 24 december is zowaar nog erger dan de Lidl op zaterdag, in het kwadraatDe trend om je winkelkarretje op punt A neer te tyfen (bij voorkeur voor een stelling) om vervolgens met tussenpozen naar punt B t/m Z te lopen is echt aangeslagen, wie doet het niet? Letterlijk overal karretjes met een kop erop die paden blokkeerden en dan verderop pas de eigenaar. Hoe moeilijk is het om achter je karretje aan langs een rek te lopen en de dingen er dan uit te pakken?Ga vanmiddag ook nog ff puur voor de lol naar de Appie denk ik. Gewoon zitten bij het koffie-automaat en mensen kijken. Maar goed, da's geen irritatie maar vermaak, eigenlijk. herkenbaar ja. Plezierig vanmiddag
I don't know what that means.
Ik heb voor het eerst mijn kerstboodschappen besteld en gisteren na mijn werk heel relaxed opgehaald.

Koste me incl. statiegeld voor de kratten 19€ extra maar wat een luxe, om op 5 minuten al mijn boodschappen in m'n auto te hebben
Ik heb van de week de houdbare producten al gekocht en gister de verse dingen. Toen was het ook druk maar te doen omdat we niet zoveel hoefden.

Maar inderdaad, waarom moeten er hele gezinnen samen op pad? Inclusief kinderen op die irritante wheelies. Is die trend nou nog niet over?

En ook herkenbaar: het stelselmatig uitverkocht zijn van essentiële ingrediënten. Maar gelukkig had ik gister toch nog net het laatste potje paddestoelenfond.
Geen balkje achter je boodschappen erger ik mij steeds meer aan. Normaal leg ik dan maar beleefd dat balkje met een harde dreun achter hun boodschappen en daarna zachtjes een balkje achter mijn boodschappen, maar vandaag was ik er klaar mee. Heb wel genoeg ruimte gelaten tussen hun boodschappen en de mijne, maar ik was nog aan het uitpakken toen mijn spullen aan de beurt waren, Toen bleek ook nog een product van hun bij mijn boodschappen te zijn gekomen, maar ze was al voor mij bezig met aanslaan, dus attendeerde haar erop dat dit product niet bij mij hoorde en ik niet wist hoe dat er tussen is gekomen., Moest dat ook weer apart afgerekend worden met meneer,

Ik weet hoe vervelend het is, want ik heb dat ook bij mijn werk. Maar ik had er genoeg ruimte tussen gelaten en meneer voor mij lette gewoon absoluut niet op. En dan ook gewoon niet reageren op mijn 'Als je een balkje had neergelegd dan had de caissière geweten dat jouw boodschappen klaar waren, daar zijn die mooie balkjes namelijk voor.'

Hoe moeilijk is zo'n balkje neerleggen nou om te laten zien aan de persoon achter je dat je klaar bent?
quote:Falathiel schreef op 24 december 2016 @ 12:49:

Geen balkje achter je boodschappen erger ik mij steeds meer aan. Normaal leg ik dan maar beleefd dat balkje met een harde dreun achter hun boodschappen en daarna zachtjes een balkje achter mijn boodschappen, maar vandaag was ik er klaar mee. Heb wel genoeg ruimte gelaten tussen hun boodschappen en de mijne, maar ik was nog aan het uitpakken toen mijn spullen aan de beurt waren, Toen bleek ook nog een product van hun bij mijn boodschappen te zijn gekomen, maar ze was al voor mij bezig met aanslaan, dus attendeerde haar erop dat dit product niet bij mij hoorde en ik niet wist hoe dat er tussen is gekomen., Moest dat ook weer apart afgerekend worden met meneer,

Ik weet hoe vervelend het is, want ik heb dat ook bij mijn werk. Maar ik had er genoeg ruimte tussen gelaten en meneer voor mij lette gewoon absoluut niet op. En dan ook gewoon niet reageren op mijn 'Als je een balkje had neergelegd dan had de caissière geweten dat jouw boodschappen klaar waren, daar zijn die mooie balkjes namelijk voor.'

Hoe moeilijk is zo'n balkje neerleggen nou om te laten zien aan de persoon achter je dat je klaar bent?Even moeilijk blijkbaar als het balkje voor je eigen boodschappen leggen. je ziet toch of de persoon voor je alle boodschappen al op de band heeft, of je kunt inschatten hoeveel ruimte er nog nodig is.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wie op de laatste dag nog zijn boodschappen moet doen is rijkelijk laat, want veel dingen al uitverkocht.

Ik vanochtend nog even iets bijhalen en ikbeken dat ik het heel relaxt vond. Had het drukker verwacht. Daarom ook nog even in andere stad door wat sale rekken gaan struinen, en wederom heel rustig. Was erg lekker shoppen zo.
Ach, ik maak me niet zo druk om balkjes. Leg ze zelf meestal neer en lach daarbij even vriendelijk naar voorganger en klant achter mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven