Flauwe pesterijtjes
woensdag 19 november 2008 om 10:15
Heb je dat ook wel eens meegemaakt? Dat mensen je pesten door bijvoorbeeld allerlei catalogusen bij je thuis te laten bezorgen. Een paar jaar geleden vond een anoniem persoon het leuk om dat te doen. En je kunt er niks mee, want niemand kan je vertellen waar het vandaan komt. Uiteindelijk ging het vanzelf weer over en restte mij de taak om mezelf uit allerlei verzendlijsten te laten halen.Ik prijs me gelukkig dat het bij catalogusen bleef en dat er geen spullen bezorgd werden .
Ook al is het alweer lang geleden, toch vroeg ik me af waarom mensen zulke kinderachtige dingen doen.
Ook al is het alweer lang geleden, toch vroeg ik me af waarom mensen zulke kinderachtige dingen doen.
woensdag 19 november 2008 om 10:39
dit topic doet me denken aan een stunt die iemand die ik ken uitgehaald heeft.
Iemand moest een veslag doen over beursgenoteerde bedrijven; (dit was in het begin tijdperk van internet) die jongen vroeg in zijn onschuld van elke bedrijf dat op de beurs was het jaarverslag op.
Aantal dagen later kwam er een vrachtwagen voorrijden met 23!! dozen met jaarverslagen. Hij hoefte hiervoor niet betalen, En tot in lengte van dagen heeft hij post gekregen met aanvullingen. Deze stunt heeft hij toen ook bij een docent uitgehaald.... (adres van de docent opgegeven) .
Voor de duidelijkheid ik was die jongen niet (hij was een broertje van een vriend).
Iemand moest een veslag doen over beursgenoteerde bedrijven; (dit was in het begin tijdperk van internet) die jongen vroeg in zijn onschuld van elke bedrijf dat op de beurs was het jaarverslag op.
Aantal dagen later kwam er een vrachtwagen voorrijden met 23!! dozen met jaarverslagen. Hij hoefte hiervoor niet betalen, En tot in lengte van dagen heeft hij post gekregen met aanvullingen. Deze stunt heeft hij toen ook bij een docent uitgehaald.... (adres van de docent opgegeven) .
Voor de duidelijkheid ik was die jongen niet (hij was een broertje van een vriend).

woensdag 19 november 2008 om 10:44
Ik heb het als kind wel eens gedaan met een vriendinnetje, we waren een jaar of 12 of zo denk ik. Vonden we bijzonder grappig, allerlei bonnen invullen en die verzenden.
Ik vind jouw reactie een beetje overdreven, Fame. Yep, heel flauw zoiets, maar voor ons was het puur een grapje, niets meer dan dat. Net als belletje-lellen en mensen opbellen en je stem verdraaien of zo.
Ik vind jouw reactie een beetje overdreven, Fame. Yep, heel flauw zoiets, maar voor ons was het puur een grapje, niets meer dan dat. Net als belletje-lellen en mensen opbellen en je stem verdraaien of zo.
woensdag 19 november 2008 om 11:03
Ik heb het wel eens gedaan, een jaar of 10 geleden. Samen met mijn toenmalige vriendje vonden we het ontzettend grappig om een goeie vriend van ons overal voor op te geven (gratis dingen hoor)... Niet uit wraak of omdat we hem stom vonden, juist helemaal niet. We hebben ons kapot gelachen want hij kwam elke keer bij ons en vertelde wat er nou allemaal weer was bezorgd. (gratis lipstick, Pabo enzenz)
Sja... ik was nog jong hè?
Sja... ik was nog jong hè?
woensdag 19 november 2008 om 11:19
quote:traincha2 schreef op 19 november 2008 @ 10:56:
Nou zo grappig is het anders niet om abonnementen van de Troskompas, Telegraaf en meer van die zooi terug te draaien. (ik kan het weten, want ik ben hiermee gestalked). En belletje trekken kan je heel gemakkelijk negeren.Precies, de gratis pabogids is misschien genant en vervelend, maar gratis. Mensen opgeven voor abo's wordt al vervelender. Bij mij hield de pesterij in dat ik gewoon ontzettend veel ongevraagde post kreeg.
Nou zo grappig is het anders niet om abonnementen van de Troskompas, Telegraaf en meer van die zooi terug te draaien. (ik kan het weten, want ik ben hiermee gestalked). En belletje trekken kan je heel gemakkelijk negeren.Precies, de gratis pabogids is misschien genant en vervelend, maar gratis. Mensen opgeven voor abo's wordt al vervelender. Bij mij hield de pesterij in dat ik gewoon ontzettend veel ongevraagde post kreeg.
woensdag 19 november 2008 om 11:22
Tegenwoordig meer zieke geesten dan normale mensen? Tsjonge jonge, ik kan me van 30 jaar geleden al herinneren dat dat een populaire grap was.
In een milde vorm lieten mensen dan gratis catalogi bij iemand bezorgen, in een lullige vorm werd je geabonneerd op een blad, en in extreme gevallen werd er 3 kuub zand in je tuin bezorgd.
In vervelende vormen is het een lullige grap ja. En waarom doen mensen het? Omdat het kan. Zo simpel is het.
In een milde vorm lieten mensen dan gratis catalogi bij iemand bezorgen, in een lullige vorm werd je geabonneerd op een blad, en in extreme gevallen werd er 3 kuub zand in je tuin bezorgd.
In vervelende vormen is het een lullige grap ja. En waarom doen mensen het? Omdat het kan. Zo simpel is het.
woensdag 19 november 2008 om 12:09
Zullen die zieke geesten alleen in het kneuterige dorpje waar ik woon wonen? Daar wonen ene paar tokkies de alle wetten aan hun laars lappen en werkelijk alles doen om mensen te pesten tot aan wegdek openbreken om zo schades te veroorzaken aan auto's onder het mom van het niet leuk vinden als er auto's over de openbare weg rijden. (En inderdaad ook al die gratis meuk bij hun buren alten bezorgen!)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 19 november 2008 om 14:31