GDPR/AVG op het Viva Forum

23-05-2018 10:52 587 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat er veel onduidelijkheid is over hoe wij de regels van de nieuwe privacywet hebben ingevoerd op het Viva Forum, hierbij een topic waar jullie al jullie vragen kunnen stellen.

Vanaf 25 mei geldt de AVG en daarom hebben we een aantal wijzigingen door moeten voeren op het Viva Forum.

Accounts die twee jaar niet zijn gebruikt, worden binnenkort automatisch geanonimiseerd. Natuurlijk kan je de moderators ook nog steeds vragen om jouw account te anonimiseren. Wanneer je dit vraagt, verwijderen we al je persoonsgegevens. Niet wat je hebt gepost, dat hoeft ook niet volgens de AVG. Wanneer er in een post persoonsgegevens staan, verwijderen we dat natuurlijk ook - net als dat we nu al doen.

Een geanonimiseerd account is vanaf nu niet meer te loepen omdat je niet meer naar een overzichtspagina kan, wat voorheen wel het geval was.

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 25-05-2018 16:14
Reden: Aangepaste regels.
10.32% gewijzigd
zazamaenade schreef:
23-05-2018 12:54
Wat ik ook niet zo snap : waar ontleen je het vertrouwen in dat het met de privacy allemaal goed komt, geen nick, niet meer te loepen et cetera ?
We zien toch al heel lang dat dit forum op een heleboel punten niet goed werkt.
Ik houd liever de controle over wat ik gepost heb door mijn account aan te houden.
Aan alles wat je hier hebt geschreven kun je helemaal niets meer wijzigen als je je account opgeeft en je moet er maar op vertrouwen dat de nieuwe privacyregels netjes opgevolgd worden, en de beloftes daarover ingelost worden.
Het kleine beetje macht over je eigen posts wat je nu nog hebt geef je op.
Heel onverstandig, vind ik.

Daarom is er nu dus die vernieuwde privacywet, zodat er ook daadwerkelijk gehandhaafd kan worden. Er staan forse boetes op overtredingen.
S-Meds schreef:
23-05-2018 12:57
ik heb in ieder geval een topic gemaakt waarin duidelijk wordt dat anonimiseren straks niet meer kan. iedereen die dat wil moet vandaag nog op anoniem

Goeie.
CommunityManagerViva schreef:
23-05-2018 12:33
Hi Aleksis,

Dit is om ervoor te zorgen dat de gesprekken in topics overzichtelijk en te volgen blijven.

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum

Misschien moet je even jullie data protection officer aan het woord laten, jouw reacties gaan Sanoma geld kosten als je zo door blijft gaan.
Star² schreef:
23-05-2018 13:01
Misschien moet je even jullie data protection officer aan het woord laten, jouw reacties gaan Sanoma geld kosten als je zo door blijft gaan.
als ze de overzichtelijkheid in de gesprekken zo belangrijk vinden heb ik hier een top drie van aanpassingen die de overzichtelijkheid veel meer zal verbeteren dan wat nicks die op anoniem gaan
1. verwijder lees meer
2. los de chronologiebug op
3. zorg ervoor dat je bij het aanklikken van het topic op de laatste reactie komt (of de eerste, wat jij wil) maar niet random ergens in het midden
zazamaenade schreef:
23-05-2018 12:54
Wat ik ook niet zo snap : waar ontleen je het vertrouwen in dat het met de privacy allemaal goed komt, geen nick, niet meer te loepen et cetera ?
We zien toch al heel lang dat dit forum op een heleboel punten niet goed werkt.
Ik houd liever de controle over wat ik gepost heb door mijn account aan te houden.
Aan alles wat je hier hebt geschreven kun je helemaal niets meer wijzigen als je je account opgeeft en je moet er maar op vertrouwen dat de nieuwe privacyregels netjes opgevolgd worden, en de beloftes daarover ingelost worden.
Het kleine beetje macht over je eigen posts wat je nu nog hebt geef je op.
Heel onverstandig, vind ik.
Ach weet je, het is geen eindeloos drama als mijn buurvrouw of mijn collega weet wie ik hier ben. Ik heb het alleen gewoon liever niet. Dus haal ik af en toe het gemak van de loepbaarheid er uit door een andere nick te nemen.
RikM schreef:
23-05-2018 12:58
Daarom is er nu dus die vernieuwde privacywet, zodat er ook daadwerkelijk gehandhaafd kan worden. Er staan forse boetes op overtredingen.
Je denkt toch niet echt dat het Vivaforum prioriteit gaat krijgen bij de handhaving, hè.
Allereerst zullen alle organisaties in de gezondheidszorg, webshops, banken aan de beurt zijn. Als er al iemand aan de beurt is.
Wat mensen in hun vrije tijd voor hun plezier en volledig vrijwillig toevertrouwen aan een forum, waar er zoveel van zijn (fora), daar zal niemand bij handhavingsorganisaties van wakker liggen, hoor. Misschien over een paar jaar :|
nounou
S-Meds schreef:
23-05-2018 13:04
als ze de overzichtelijkheid in de gesprekken zo belangrijk vinden heb ik hier een top drie van aanpassingen die de overzichtelijkheid veel meer zal verbeteren dan wat nicks die op anoniem gaan
1. verwijder lees meer
2. los de chronologiebug op
3. zorg ervoor dat je bij het aanklikken van het topic op de laatste reactie komt (of de eerste, wat jij wil) maar niet random ergens in het midden
4. Zorg dat de paginanummering klopt.
zazamaenade schreef:
23-05-2018 13:06
Je denkt toch niet echt dat het Vivaforum prioriteit gaat krijgen bij de handhaving, hè.
Allereerst zullen alle organisaties in de gezondheidszorg, webshops, banken aan de beurt zijn. Als er al iemand aan de beurt is.
Wat mensen in hun vrije tijd voor hun plezier en volledig vrijwillig toevertrouwen aan een forum, waar er zoveel van zijn (fora), daar zal niemand bij handhavingsorganisaties van wakker liggen, hoor. Misschien over een paar jaar :|
je kan er toch zelf een jurist op zetten?
zazamaenade schreef:
Moiren’ schreef:
23-05-2018 12:34
Want?
Omdat jij het niet kan handelen dat ik nu Moiren’ heet ipv Moiren moet ik alleen nog maar gaan schrijven over babipangang en voetbal?
Dat werkt voor jou, voor mij niet.
Kan jou het nou schelen wie hoe heet?
Nee, anoniem 1256828 of Moiren vind ik een verschil. En nee, je kunt overal over schrijven als jij dat wilt maar je weet de consequentie, is al 20 jaar hetzelfde. En wat ik zei, neem verschillende nicks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
S-Meds schreef:
23-05-2018 13:07
Ja, dat is waar. Dat zou erg interessant zijn. Ik heb het geld daar niet voor.
nounou
Moiren’ schreef:
23-05-2018 12:49
Betekent het trouwens ook dat alle nicks die ooit geregistreerd zijn en nu anoniem zijn en de nicks die niet meer actief zijn en gewist worden, weer opnieuw met exact die nick geregistreerd kunnen worden?
Dat kon al een tijdje met sommige nicks.
zazamaenade schreef:
23-05-2018 13:09
Ja, dat is waar. Dat zou erg interessant zijn. Ik heb het geld daar niet voor.
Of jij zelf of je jurist nu een melding maakt, dat maakt voor de handhaving niet uit.
Feit is dat er momenteel nauwelijks handhaving is op de wet.
Zo zeg,
Dus jullie komen met dit bericht naar buiten en geven forummers anderhalve dag de mogelijkheid om daar een besluit in te nemen?
Moeten we nu allemaal als een malle gaan uitzoeken wat het nu precies allemaal gaat betekenen en wat de gevolgen zijn?
En wat voor de forummers die deze dagen wegens RL niet aanwezig zijn op het forum en dit bericht dus mislopen?
Kans verkeken,jammer dan?

Echt belachelijk om dit zo kort van te voren aan te kondigen.
zazamaenade schreef:
23-05-2018 12:45
Maar waarom wijzig je de posts die je te herkenbaar maken niet ?
Dat snap ik dus niet.
Ik ook niet. Alles willen schrijven maar een ander moet het oplossen als je toch niet meer wilt dat het te lezen is??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zazamaenade schreef:

Ik weet het niet. VF is wel een van de grootste forums van Nederland, dus misschien willen ze er best even naar kijken.
Nouschi schreef:
23-05-2018 13:09
Nee, anoniem 1256828 of Moiren vind ik een verschil. En nee, je kunt overal over schrijven als jij dat wilt maar je weet de consequentie, is al 20 jaar hetzelfde. En wat ik zei, neem verschillende nicks.
Ja, en daarom maak ik al 20 jaar de keuze om af en toe van nick te wisselen.
Hoe zie je dat voor je, die verschillende nicks? Mijn leven is niet afgebakend in kadertjes. Mijn werk komt op de pijler studie en werk, kinderen, psyche, geld en recht, overig wel eens ter sprake bijvoorbeeld.
Dat ik een kind heb ook niet alleen op de kinderpijler.

En als ik voor elke pijler een andere nick ga gebruiken wordt er weer hysterisch gedaan over wie ik nog meer ben. Lijkt me zo een heel stuk duidelijker.
consuelabananahammok schreef:
23-05-2018 13:13
Zo zeg,
Dus jullie komen met dit bericht naar buiten en geven forummers anderhalve dag de mogelijkheid om daar een besluit in te nemen?
Moeten we nu allemaal als een malle gaan uitzoeken wat het nu precies allemaal gaat betekenen en wat de gevolgen zijn?
En wat voor de forummers die deze dagen wegens RL niet aanwezig zijn op het forum en dit bericht dus mislopen?
Kans verkeken,jammer dan?

Echt belachelijk om dit zo kort van te voren aan te kondigen.
En eerst nog gewoon op het CM.
Moiren’ schreef:
23-05-2018 13:14
Ja, en daarom maak ik al 20 jaar de keuze om af en toe van nick te wisselen.
Hoe zie je dat voor je, die verschillende nicks? Mijn leven is niet afgebakend in kadertjes. Mijn werk komt op de pijler studie en werk, kinderen, psyche, geld en recht, overig wel eens ter sprake bijvoorbeeld.
Dat ik een kind heb ook niet alleen op de kinderpijler.

En als ik voor elke pijler een andere nick ga gebruiken wordt er weer hysterisch gedaan over wie ik nog meer ben. Lijkt me zo een heel stuk duidelijker.
Dan minder herkenbaar schrijven.
Echt hoe krijgen jullie het voor elkaar. Stelletje incapabele...

Wat jullie gaan doen MAG dus niet met de AVG :facepalm:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
lise1985 schreef:
23-05-2018 13:11
Of jij zelf of je jurist nu een melding maakt, dat maakt voor de handhaving niet uit.
Feit is dat er momenteel nauwelijks handhaving is op de wet.
Ik denk dat het wel degelijk verschil maakt of een advocaat die uitstekend op de hoogte is van de details van de privacywetgeving en die zijn/haar vak goed verstaat, ernaar kijkt, of ikzelf met mijn leken-inzicht, of een advocaat die wat minder goed in het vak is.
Het is niet voor niets dat 'topadvocaten', in welk segment van de rechtspraak dan ook, veel meer gedaan krijgen. Dat is niet alleen door hun naam en ervaring.
nounou
Nouschi schreef:
23-05-2018 13:17
Dan minder herkenbaar schrijven.
Waarom?
ER is nog geen 1 goed argument genoemd voor deze verandering.
zazamaenade schreef:
23-05-2018 13:19
Ik denk dat het wel degelijk verschil maakt of een advocaat die uitstekend op de hoogte is van de details van de privacywetgeving en die zijn/haar vak goed verstaat, ernaar kijkt, of ikzelf met mijn leken-inzicht, of een advocaat die wat minder goed in het vak is.
Het is niet voor niets dat 'topadvocaten', in welk segment van de rechtspraak dan ook, veel meer gedaan krijgen. Dat is niet alleen door hun naam en ervaring.
Probleem is dat juristen ook nog niet exact weten hoe de wetgeving in elkaar steekt. Ze spreken elkaar lekker tegen op de diverse websites.
Nouschi schreef:
Ik ook niet. Alles willen schrijven maar een ander moet het oplossen als je toch niet meer wilt dat het te lezen is??

Ja maar dat is het probleem toch helemaal niet? Het probleem is dat zij gewoon de wet of niet snappen of aan hun laars lappen.
RikM schreef:
Ik weet het niet. VF is wel een van de grootste forums van Nederland, dus misschien willen ze er best even naar kijken.
Ik denk dat het dan wel nuttig zou zijn het buiten dit forum aan te kaarten.
Het vervelende ervan is natuurlijk dat dat niet kan met een nickname.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven