Goede voornemens?
zondag 30 december 2018 om 16:16
Nope, doe ik niet aan. De meeste goede voornemens zijn na januari zo'n beetje wel vergeten. Bovendien, voornemens kun je wat mij betreft het hele jaar door maken, daar hoeft het niet persé 1 januari voor te zijn.
Maar succes hoor, ik hoop dat het brengt wat je ervan hoopt.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 30 december 2018 om 16:17
heb je al eens gecruised?redbulletje schreef: ↑30-12-2018 16:16Ondanks dat ik mentaal niet goed in m'n vel zit wil ik met m'n moeder weer 'n reisje maken, omdat het nu nog kan.
zondag 30 december 2018 om 16:18
Nee, en dat ben ik ook niet van plan te doen!
zondag 30 december 2018 om 16:20
dat valt best mee hoor als je het buiten het seizoen doet.redbulletje schreef: ↑30-12-2018 16:18Nee, en dat ben ik ook niet van plan te doen!Ik flip al bij het idee alleen van ál die mensen bij elkaar. Ik HAAT mensenmassa's! En ik wil gewoon lekker beetje rondrijden in de natuur, de rust opzoeken.
Maar inderdaad, moet het je ding zijn.
zondag 30 december 2018 om 16:22
Die boot vaart niet uit met maar 10 mensen erop lijkt megizzmo-returns schreef: ↑30-12-2018 16:20dat valt best mee hoor als je het buiten het seizoen doet.
Maar inderdaad, moet het je ding zijn.
Ik ga graag het binnenland wat meer in. Bij 'n cruise worden mensen 'n dagje losgelaten in 'n havenstadje waar het dus ook gelijk massaal druk is en moet je je 's avonds weer melden op die boot.
zondag 30 december 2018 om 16:22
redbulletje schreef: ↑30-12-2018 16:16Ondanks dat ik mentaal niet goed in m'n vel zit wil ik met m'n moeder weer 'n reisje maken, omdat het nu nog kan.
zondag 30 december 2018 om 16:25
Met stip op 1: voedselverspilling nog verder tegengaan. Afgelopen jaar is al beter gegaan dan het jaar ervoor, maar nog steeds vind ik dat we teveel kopen. Veel meer dan we gebruiken/ op kunnen. Om dat doel te bereiken heb ik de bezorgkosten van AH afgekocht en hoop ik dat dat tot gerichtere boodschappenlijstjes leidt.
zondag 30 december 2018 om 16:27
Ik maak altijd goede voornemens en een jaarplanning, vakanties e.d. plan ik volgende week al in. Het geeft mij veel rust.Grobbekuiken_ schreef: ↑30-12-2018 16:16Nope, doe ik niet aan. De meeste goede voornemens zijn na januari zo'n beetje wel vergeten. Bovendien, voornemens kun je wat mij betreft het hele jaar door maken, daar hoeft het niet persé 1 januari voor te zijn.
zondag 30 december 2018 om 16:27
Dat is een mooi voornemen!gizzmo-returns schreef: ↑30-12-2018 16:18Niet perse goede voornemens maar mijn woord voor 2019 is loslaten.
Ik maak me veel te veel druk over van alles, vooral qua werk. WIl ik niet meer, dus ga proberen los te laten.
zondag 30 december 2018 om 16:28
NYC schreef: ↑30-12-2018 16:25Met stip op 1: voedselverspilling nog verder tegengaan. Afgelopen jaar is al beter gegaan dan het jaar ervoor, maar nog steeds vind ik dat we teveel kopen. Veel meer dan we gebruiken/ op kunnen. Om dat doel te bereiken heb ik de bezorgkosten van AH afgekocht en hoop ik dat dat tot gerichtere boodschappenlijstjes leidt.
Ja
https://www.theguardian.com/environment ... ?CMP=fb_gu
zondag 30 december 2018 om 16:30
En hoe vaak houden die voornemens stand?telefoontje schreef: ↑30-12-2018 16:27Ik maak altijd goede voornemens en een jaarplanning, vakanties e.d. plan ik volgende week al in. Het geeft mij veel rust.
Dat je vakanties inplant snap ik wel, maar dat vind ik iets heel anders dan "dit jaar ga ik afvallen", "dit jaar ga ik sporten" of zo. Dat kan in de loop van het jaar ook. Dat snap ik nooit zo.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 30 december 2018 om 16:32
Madeliefjees schreef: ↑30-12-2018 16:24Geld brassen. Met de kinderen een mooie reis maken. Meer zelf koken, ipv kant en klaar kopen.
Verbrassen.
zondag 30 december 2018 om 16:33
zondag 30 december 2018 om 16:43
Deze had ik vorig jaar boven aan mijn lijstje staan.
Inmiddels ben ik 15 kg afgevallen, en wil ik het komend jaar nog 10 kg afvallen. Als tweede goede voornemen wil ik in 2019 een baan vinden die goed bij me past.
zondag 30 december 2018 om 16:45
En inderdaad, minder vlees eten.
zondag 30 december 2018 om 16:49
Ja!
- minder op telefoon zitten ' s avonds: plan is om een lichtwekker te kopen zodat de telefoon ook niet meer mee hoeft in de slaapkamer voor de wekker
- vaker musea bezoeken: plan is om een museumjaarkaart aan te schaffen voor mij en man
En verder is mijn 'goede voornemen' om keihard aan de bak te gaan voor mijn nieuwe 2 jarige opleiding (gerelateerd aan werk). Hoop dat ik toch een goede nieuwe balans ga vinden tussen werk, studie en privé.
- minder op telefoon zitten ' s avonds: plan is om een lichtwekker te kopen zodat de telefoon ook niet meer mee hoeft in de slaapkamer voor de wekker
- vaker musea bezoeken: plan is om een museumjaarkaart aan te schaffen voor mij en man
En verder is mijn 'goede voornemen' om keihard aan de bak te gaan voor mijn nieuwe 2 jarige opleiding (gerelateerd aan werk). Hoop dat ik toch een goede nieuwe balans ga vinden tussen werk, studie en privé.