HELLUP !!! Vlooien !

03-08-2008 22:10 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb vlooien ontdekt op mijn hondje. Ik denk dat het van mijn kitten afkomt.

Ik moet dus zwaar gaan ontsmetten maar nu de vraag... Ik zzag net op een kleedje waar mijn kitten altijd op ligt een soort hele kleine dunne zwarte wurmpjes achtige beestjes. Iemand enig idee wat dit is ?

Zijn dit ook vlooien in bepaald stadiun ofzo ?
vlooien zie je niet met het blote oog. Het kan mijt zijn. Je kunt hem ook gewoon bewaren in een potje doen, en ermee naar de dierenarts morgen, die leggen hem onder de microscoop en weten zo wat het is.
Vlooien zie je wel met het blote oog hoor. Die wurm-achtige beestjes zijn volgens mij inderdaad larven van vlooien.
Dat zou maar zo kunnen.

Morgen gelijk antivlooienmiddel voor kitten en hond halen (Frontline, Advantage, Cyflee, Stronghold) antivlooienmiddel voor het huis halen. Goed spuiten, ook onder kasten/bedden plaatsen waar je huisdier niet komt, maar de vlooien wel. Goed zuigen, ligplaatsen van dieren goed behandelen.

Na ongeveer een week herhalen deed ik vaak voor de zekerheid.
quote:Lemmy schreef op 03 augustus 2008 @ 22:13:

Vlooien zie je wel met het blote oog hoor. Die wurm-achtige beestjes zijn volgens mij inderdaad larven van vlooien.

ik heb geen hond/kat, maar andere dieren, en daar van kun je vlooien niet met het blote oog zien.

Handig om te weten voor de toekomst, ik wist niet dat daar verschil in kon zitten!
als mn hond/kat vlooien heeft geef ik em vlooien-druppels. ik zuig alles, dweilen, en alles van stof gaat in de wasmachine. en dan zijn ze weg ook.
quote:kaatje_85 schreef op 03 augustus 2008 @ 22:17:

[...]

ik heb geen hond/kat, maar andere dieren, en daar van kun je vlooien niet met het blote oog zien.

Handig om te weten voor de toekomst, ik wist niet dat daar verschil in kon zitten! O, okee, dat zou kunnen. Ik ken ze dan weer alleen van mijn kat en die zijn duidelijk te zien met het blote oog, ik wist niet dat dat niet bij alle dieren zo was. Hebben we allebei wat geleerd.
Ik weet dat je vlooien wel met het blote oog kan zien dat weet ik zeker. De eitjes zijn zwart maar k kan die kronkelende dingen niet plaatsen.

Gatverdamme zeg en dan is het zondag avond.

Jak ! Maar goed ik ga idd alles wassen en inspuiten enzo maar.... De 1 zegt dit werkt niet meer ze zijn imuun de ander zegt dit.

Wat vinden jullie van bolfo ? Daar hebben ze namelijk spray voor de dieren ook voor kittens en ook spray voor in huis.
De eitjes zijn wit, trouwens. De zwarte stipjes die je ziet zijn de vlooien-poepjes denk ik (geven ze roodachtig af als je er een druppel water op doet?).

Bolfo is okee, heb ik wel eens gebruikt.
Nou op naar de winkels dan morgen. Ik ga bij mijn moeder slapen hahaha. IK lig toch wat minder relaxed in mijn bed nu
En een stukje vlooienband in de stofzuigerzak doen!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Je hond en kitten goed kammen met zon vlooienkam. Je kan die zwarte fliebeltjes (eitjes/poepjes) e rzo uit halen en vaak ook zo vlooien eruit kammen (of tussen je nagels). Verder druppeltjes geven (weet niet of een kitten dat al mag?) en goed stofzuigen.
Everytime you make a typo, the errorists win.
quote:kirsie schreef op 03 augustus 2008 @ 22:10:

Ik zzag net op een kleedje waar mijn kitten altijd op ligt een soort hele kleine dunne zwarte wurmpjes achtige beestjes. Iemand enig idee wat dit is?

Die zwarte "wurmpjes" is vlooienpoep. Vlooieneitjes zijn inderdaad wit, en die liggen vaak tussen die zwarte wurmpjes alleen vallen die minder op.

Bolfo mand- en omgevingsspray werkt goed, en Frontline druppels voor op de poes en hond zelf. Er zijn ook pilletjes voor hond en poes waardoor de vlooien een soort van onvruchtbaar worden, maar ik ben even vergeten hoe die heten.

Veel succes ermee!
Die wurmpjes zijn toch wel larven hoor, wat ik eerder al zei. Ik weet niet hoe je plaatjes moet plakken hier, maar dit is een link waar het uitgelegd wordt:

http://www.vcbio.science.ru.nl/fesem/applets/flea/
Vlooien zie je volgens mij op alle huisdieren prima. Ik heb eens een muis met vlooien gezien, en die zien er precies hetzelfde uit als op de kat.

Zwarte, niet bewegende wurmpjes zijn poepjes, idd goed te zien door ze nat te maken, dan worden ze rood. Neten (vlooieneitjes) zijn moeilijk te zien, want wittig/doorschijnend.

Vlooien bestrijden doe je door elk voorjaar je huis goed in te spuiten, preventief. En je huisdieren te behandelen, ook preventief. Als je ieder jaar een ander merk / middel kiest, heb je het minst last van immuniteit bij vlooien. Ik doe een driejarige cyclus (druppels en spuitbus voor het huis) van Bolfo, Frontline en Exil.

Heb je al vlooien, dan je hele huis behandelen en je huisdieren, en een week later herhalen. Overigens moet je bij een kitten de behandeling niet te snel herhalen, maar dagelijks goed kammen. Dan lift hij mee op de rest van de vlooibestrijding.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ha Poez, dan heb ik de week later herhalen regel niet zelf verzonnen?

Vooral je huis goed behandelen is een goede tip. Meestal zitten vlooien op stukken waar je niet veel komt. (kasten, kamer, onder banken, kasten, bedden enz) Juist ook de plekken waar je huisdier niet komt goed behandelen.

Mijn schoonmoeder heeft ooit een vlooienplaag gehad van een merelnest in de tuin (en nee geen huisdieren op dat moment) dus ze zitten op elk dier.

Kittens kun je behandelen met de spray van Frontline, maar lees even goed na of het middel op kittens mag worden toegepast of vraag dit na bij je dierenarts.
quote:kirsie schreef op 03 augustus 2008 @ 22:24:

Ik weet dat je vlooien wel met het blote oog kan zien dat weet ik zeker. De eitjes zijn zwart maar k kan die kronkelende dingen niet plaatsen.

Vlooieneitjes zijn niet zwart, dat zijn vlooienpoepjes. Dan heeft je beestje dus al even vlooien. Als die zwarte wurmpjes kronkelen, dan is het volgens mij iets anders.
Frontline heeft een spray die je mag gebruiken vanaf een paar weken oud. Maar niet te vaak en niet te veel. Kittens kun je beter kammen.
quote:mik25 schreef op 04 augustus 2008 @ 00:22:

Ha Poez, dan heb ik de week later herhalen regel niet zelf verzonnen?

Jawel, ik heb het namelijk ook zelf verzonnen. Maar dat werkt beter. Nog beter, als je een week later een ander middel gebruikt.

quote:Poezewoes schreef op 04 augustus 2008 @ 00:25:

[...]

Jawel, ik heb het namelijk ook zelf verzonnen. Maar dat werkt beter. Nog beter, als je een week later een ander middel gebruikt.

Volgens mij heb ik het van de spuitbussen voor de omgeving, maar goed. Ik gebruik meestal een week later een ander middel, maar niet altijd.

Gelukkig hebben we hier op de klei weinig vlooien eigenlijk. Ik merk namelijk dat we wat laks worden in bestrijding, maar ook geen vlooien hebben (ja dat controleren we wekelijks)
ik heb druppels gebruikt en bandjes, maar frontline was het beste middel in ons geval.

het is een duur middeltje. maar wel het beste.

verder niet in paniek raken, ik doe er nooit moeilijk over heb jaren geleden een vlooienplaag gehad (jonge pup gekocht), dan is het idd wel heel vervelend en dan moet je echt alles uit de kast halen.

goed stofzuigen en regelmatig je dieren ontvlooien, de uitgekomen eitjes gaan weer op je dieren zitten. zonder dieren kunnen ze zich niet voortplanten. hun voortplantingstijd weet ik niet. maar als je ze een aantal keren ontvlooid hebt dan kunnen ze zich niet meer voortplanten. wel kan je last krijgen van vlooienbeten maar ze blijven niet bij je.

mijn dieren zijn nu al een paar jaar vlooivrij.
Er zijn goede middelen in de handel, die ook de eitjes doden Gras, maar die zijn wel aan de prijs. Zoals Frontline. Maar ze werken wel!

Vlooienbandjes verjagen de vlooien, maar doden ze amper. Wat dus betekent dat ze in je huis gaan zitten. Naast niet effectief, vind ik vlooienbanden erg vies. je kunt je kat of hond amper nog knuffen.
Maar sowieso; bandjes, druppels etc helpen niet voldoende, als je je huis niet onder behandeling neemt. Ik heb mijn huisdieren jaren vlooivrij gehad door alleen mijn huis op tijd te behandelen. Geleerd in de dierenwinkel waar ik toen werkte....
De kat en hond kammen met een luizenkam kan ook nog helpen. Wel na het geven van de druppels/spray doen. Zo heeft mijn moeder 1 van onze katten ontvlooid die onder zat (heeft een behoorlijk dikke vacht)
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Helaas worden vlooien op den duur resistent voor de diverse soorten gif. Zo werkt Frontline vaak niet meer. Advantage is me nog wel gelukt. Verder is het heel belangrijk het huis goed schoon te houden (zuigen) en lang schoon te houden. Google maar eens, dan leer je iets over de levenscyclus en hoe lang het bijvoorbeeld duurt voor zo'n eitje uitkomt.

Als het kitten nog geen vlooienspul mag: shampoo en wassen!

Bel ook de dierenarts, die heeft vast ook nuttige ideeën.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven