Help me! Ik moet iets op papier zetten voor baby
donderdag 31 januari 2008 om 16:02
Mijn broer en schoonzus verwachten over ongeveer twee weken hun eerste kindje. Nu heeft haar moeder aan alle familieleden en vrienden enzo een A4-tje gegeven waarop we iets moeten schrijven, tekenen, etc. Deze A4-tjes worden dan gebundeld in een boek dat voor de toeklomstige baby is.
En ik heb geen idee wat ik erop moet schrijven. Ik ben vandaag vrij en dacht: Zo, dan ga ik nu dat A4-tje even maken. Even een leuk gedichtje zoeken op internet, een leuk achtergrondje printen en klaar!
Maar ik ben nu al de hele middag op internet aan het zoeken, maar ik kan niets vinden dat ik leuk vind.
Ik zoek iets van: welkom, geniet van het leven, veel gezondheid en geluk. Maar een gedicht hierover kan ik niet vinden. Wie heeft er een origineel idee? Want de tijd begint een beetje te dringen....
En ik heb geen idee wat ik erop moet schrijven. Ik ben vandaag vrij en dacht: Zo, dan ga ik nu dat A4-tje even maken. Even een leuk gedichtje zoeken op internet, een leuk achtergrondje printen en klaar!
Maar ik ben nu al de hele middag op internet aan het zoeken, maar ik kan niets vinden dat ik leuk vind.
Ik zoek iets van: welkom, geniet van het leven, veel gezondheid en geluk. Maar een gedicht hierover kan ik niet vinden. Wie heeft er een origineel idee? Want de tijd begint een beetje te dringen....
donderdag 31 januari 2008 om 16:07
Sjee, wat een gedoe! Je moet tegenwoordig overal vanalles voor uit de kast halen zeg! Ik vind het wel een beetje overdreven, eerlijk gezegd.
Maar goed, moet het echt nu gebeuren? Anders zou ik wachten tot het kind geboren is en daarna beschrijven wat je voelde/dacht toen je het voor het eerst zag/vasthield. Op zo'n moment gaat er veel meer door je heen dan nu, nu het nog best abstract is. En dan zou je qua vormgeving van het blaadje ook iets leuks kunnen doen met de naam en/of het geboortekaartje.
Maar goed, moet het echt nu gebeuren? Anders zou ik wachten tot het kind geboren is en daarna beschrijven wat je voelde/dacht toen je het voor het eerst zag/vasthield. Op zo'n moment gaat er veel meer door je heen dan nu, nu het nog best abstract is. En dan zou je qua vormgeving van het blaadje ook iets leuks kunnen doen met de naam en/of het geboortekaartje.
donderdag 31 januari 2008 om 16:10
Laat het idee van dat gedichtje los en schrijf een leuk stukje waar die kernwoorden inzitten. Hoe moeilijk kan dat zijn? Zou een beetje suf zijn om een boodschap van een ander op te gaan zitten schrijven. Maak het persoonlijk, schrijf op waar volgens jou het leven om draait.
Want dat kind kan nu nog niet lezen, dus 'welkom' lijkt me overbodig
Want dat kind kan nu nog niet lezen, dus 'welkom' lijkt me overbodig
donderdag 31 januari 2008 om 16:11
Ik heb laatst ook al iets voor een gewone verjaardag (dus geen mijlpaal als 50 of zo) in elkaar moeten knutselen omdat er ineens een "thema" aan gekoppeld werd.
Ik heb daar echt allemaal geen zin in. En geen tijd voor.
Ik heb daar echt allemaal geen zin in. En geen tijd voor.
anoniem_7909 wijzigde dit bericht op 31-01-2008 16:14
Reden: Heb er ook de tijd niet voor!
Reden: Heb er ook de tijd niet voor!
% gewijzigd
donderdag 31 januari 2008 om 16:12
quote:yasmijn schreef op 31 januari 2008 @ 16:07:
En dan dat dramatische "help me!"
Ik zag dat staan en in een flits baby, dus ik dacht dat die baby in doodsnood verkeerde ofzo.
Sjonge, het is echt niet te geloven he?Haha, same here! Ik dacht dat moeder een ernstige ziekte had en binnenkort zou overlijden. En die wil iets achterlaten voor d'r baby die net geboren is
En dan dat dramatische "help me!"
Ik zag dat staan en in een flits baby, dus ik dacht dat die baby in doodsnood verkeerde ofzo.
Sjonge, het is echt niet te geloven he?Haha, same here! Ik dacht dat moeder een ernstige ziekte had en binnenkort zou overlijden. En die wil iets achterlaten voor d'r baby die net geboren is
donderdag 31 januari 2008 om 16:12
Huh, haar moeder bepaalt voor haar dat ze iets op een A4-tje moet zetten voor de geboorte van die baby... Dan hoef je echt niet origineel te zijn als je dat niet wilt of kunt. En dat het dan uit je hart moet komen terwijl je het zelf niet eens bedacht hebt... Kan me voorstellen dat daar nu helemaal niets uit komt.
Denk er niet te lang over na zou ik zeggen. Pak inderdaad een mooi gedichtje van internet. Iets erbij "van je tante" en klaar. Ik zou er echt helemaal niet lekker van worden als me zoiets in de schoot geworpen werd...
Denk er niet te lang over na zou ik zeggen. Pak inderdaad een mooi gedichtje van internet. Iets erbij "van je tante" en klaar. Ik zou er echt helemaal niet lekker van worden als me zoiets in de schoot geworpen werd...
donderdag 31 januari 2008 om 16:13
Als je op de babypijler kijkt zie je vele topics met allerhande zaken die nieuwbakken ouders tegenkomen tijdens het grootbrengen van kroost. Als je nu eens een selectie maakt van de beste tips? Dan hoeven de ouders niet meer panisch te zijn dat hun kind het loodje legt, en ben jij de held van de dag!
donderdag 31 januari 2008 om 16:24
donderdag 31 januari 2008 om 16:27
De I is van Irritant, behoeft geen verdere uitleg
De J is van Janken, zie Huilen
De K is van Kut, daar kom je over twee weken uitrollen
De L is van Lul, zo mag je je vader noemen
De M is van Mama, noooit naar luisteren dat mensch
De N is van Neuken, nooit doen, gevolg: beebs
De O is van Overgeven, dat moest mama drie maanden lang. Door jou!
De P is van Poepen, je andere specialiteit, evenals Piesen, isse vies joh!
De J is van Janken, zie Huilen
De K is van Kut, daar kom je over twee weken uitrollen
De L is van Lul, zo mag je je vader noemen
De M is van Mama, noooit naar luisteren dat mensch
De N is van Neuken, nooit doen, gevolg: beebs
De O is van Overgeven, dat moest mama drie maanden lang. Door jou!
De P is van Poepen, je andere specialiteit, evenals Piesen, isse vies joh!