Het Kasteel

18-03-2009 19:49 3004 berichten

Tsss. Zomaar door forumtechniektiepjes uit ons oude huis gekieperd!

**snuft**

9123 posts in ons oude Kasteel. Bij deze: een nieuw Kasteel.

**fluit om de butler**

Schiet eens op met die koffers, Joh!

Ze staan in de hal van het Oude Kasteel!

Mims, Lil, Suup, Bloes, Darly, M'anas, komen jullie je kamer kiezen?
Alle reacties Link kopieren

Gefeliciteerd met Vriendinbaby, lieve Suup!

Fijn dat alles goed is gegaan.

En ook fijn dat het gisteren zo leuk was, had niet anders verwacht trouwens..
Wat wilde ik nou toch typen?
Thanks Mims.

Ik ben echt helemaal blij. Naam staat in de kelder.

Net bij de zeeman en mooie roze bambi-rompertje gescoord.

Nu even in huis wat rommel opruimen en straks in de stad met mijn mama afgesproken.

Het leven is mooi.
Gefeliciteerd met de nieuwe wereldburgeres, Suup!
.
Hoe is het met de stilte M'anas?
Er valt net een geboortekaartje op de mat, ik dacht nog, dat is snel dat kan nooit. Is er nog meer vers babygeluk, een neef en zijn vriendin (van mijn vaders kant) hebben een zoontje gekregen maandag.
Wat een babygeluk op deez' zaterdag, Suup!

De stilte is best oorverdovend, hoor. God weet dat ik regelmatig gék word van de Freule. Ze komt letterlijk kwekkend uit bed en gaat er kwekkend weer in, meldt ieder ditje en elk datje, heeft overal een mening over, of die mening nou ergens op slaat of niet en als ze eens niets te vertellen heeft, loopt ze wel luidkeels en zeeeeeeeer vals te zingen. Werkelijk, ik ken geen enkel ander kind dat zo luidruchtig is als zij. Je zou dus denken dat haar afwezigheid een weldaad voor de oren is, maar dat is niet zo. Ja, een half uur, en toen vond ik het wel érg stil worden. Bloes en MM hebben haar een halve avond meegemaakt en kunnen mijn verhaal over het verbale geweld van de Freule dus beamen (overigens viel ik die avond in de liefde met MM, alles in het nette, hoor, maar de manier waarop die man heel serieus met de Freule de nieuwe kleding die ze hem en Bloes showde aan het bespreken was, en daarop tegen mij zei: "Ja maar, het STAAT haar ook allemaal zo leuk", maakte dat ik me enorm goed kan voorstellen dat dit een heel fijne man is om mee te leven en dat vind ik zo fijhijhijn voor Bloes).

Nou ja, ik mis de Freule dus. Aan de andere kant: we kunnen nu wél even plannen maken en lijstjes opstellen zonder om de haverklap in de rede te worden gevallen met totaal zinloze mededelingen, grijns.

Vanmiddag waren we in het nieuwe huis om op te nemen wat er nou precies allemaal gedaan moet worden en dat viel ons best een beetje tegen. Maar het goede nieuws is dat ik het zooooo als "ons huis" vind voelen. Veel meer al dan het huidige huis. Het nieuwe huis is "thuis" en het huidige huis is de plek waarvandaan we verhuizen maar die niets met "thuis" te maken heeft. Ik ben zo blij!
.
*hips*

Jeneverproeverij was erg leuk!

*gaat eieren bakken in de Kasteel-keuken en misschien nog een klein borreltje nemen op al het huizen- en baby-geluk*
Klinkt goed Darly

*zet fles drank op tafel*

Wat een mooi verhal over MM M'anas. Kan me voorstellen dat als het dan ineens stil valt het echt wel stil is. De freule klinkt wel lief .

Wat moet er allemaal gebeuren in het huis, dat het tegenviel?

Ik had een gezellige miuddag met mijn mama. In een leuk eettentje nog gegeten in de zon. Net thuis nog een filesofisch telefonisch gespek met de voormalige minnaar. Wel verleidelijke uitnodiging gekregen, maar ik zit zo lekker op de bank (en mijn kant wilde hij niet opkomen)....Tot zover de berichtgeving van de wilde 30+ vrijgezel op zaterdagavond
Waffoor verleidelijke uitnodiging, Suup? Ik wil altijd graag de dirty details, je kent me inmiddels.

Tja, wat viel er tegen: we hebben uitgerekend dat er ruim 200 vierkante meter gewit moet worden (en dan hebben we de muurtjes die een kleur moeten krijgen nog niet eens meegerekend), er moet veel geschuurd en gelakt, er moet op 2 kamers zelfs oud behang worden afgestoken, er moet op 2 verdiepingen laminaat worden gelegd etc. En daarvoor hebben we dan 3 weken de tijd, en in die week moet ook het oude huis nog ingepakt worden :-). Ach jaaaaaa, ik denk dat we gewoon met verstand op oneindig een begin moeten maken; als ik zie dat er steeds meer af komt en er schot in begint te komen, dan roep ik waarschijnlijk dat het best meeviel allemaal. Morgen begin ik met behang afsteken!
.
Tja klinkt inderdaad als strak plannen.Jammer dat afstand zo groot is....

Tja voormalige minnaar wil het liefst niet meer voormalig zijn. Maar meer dan seks wil hij niet. En daar heb ik eigenlijk geen zin meer in. We gaan lang terug samen. Kennen elkaar ook door en door, dus het zou best makkelijk zijn, maar iets in mij zegt nee. Hoewel ik vanavond wel even in verleiding werd gebracht. Maar geen zin om e deur weer uit te gaan en ook wel het gevoel dat ik onze vriendschapsband nu iets belangrijker vind.

Details genoeg?
M'anas, ik weet niet of het budget het toelaat, maar als je nou de verhuizing eens laat doen? Dus ook het inpakken? Ik denk dat je dan zo'n 1500 a 2000 euro kwijt bent, maar dan heb je dat in ieder geval geheel geregeld. Het enige wat je hoeft te doen is aangeven in welke kamer wat moet komen te staan, dan pakken zij alles in, vervoeren het en zetten de dozen en de meubels in de juiste kamer. MIsschien een offerte aanvragen?

Heel erg leuke dag gister. Weliswaar eerst paspoorten regelen, maar daarna scheen de zon, de aardbeien waren in de aabieding en de kibbeling was warm. vervolgens naar mijn ouders, waar we met het kroost naar een dansschool gingen voor kinder-dansles-workshop-middag, en dat was enig. JOm en MK vonden het helemaal geweldig en daarna met mijn ouders uit eten, wat ook weer heel erg leuk was en ouders helemaal ontroerd dat wij ze trakteerden en dan lief slapende kindjes achterin de auto terug naar huis. Ik kan nog steeds smelten van de aanblik van slapende kindjes

En straks met Mk naar kindertheater in de schouwburg helemaal goed. Lief gaat met Jom naar zijn ouders, vaatwasser ophalen, dus dan hoeven we alleen nog maar een loodgieter te regelen en dan hoeve n we nooit meer af te wassen!

Iemand koffie?
*pakt koffie en gaat op zoek naar koekjes*

Naar welke voorstelling ga je Tila? Cultureel verantwoord of gewoon lekker amusement?

Hier rustig dagje. Heb mijn hond een paar dagen te logeren dus ben niet heel erg mobiel (beessie is al 12 en wat onrustig als ie op drukke en onbekende plekken is), bovendien is het hier ruk-weer. Maar vanmiddag komt een collegaatje op bezoek die al een paar weken overspannen thuis is. Kijken of ik haar wat op kan vrolijken.

M'anas al aan het klussen?

* heeft wat kletskoppen gevonden en legt die bij de koffie van Tila*
*pakt koffie en een koekje*

Heerlijke luie dag hier, met laptop, een boterhmmetje, koffie en een kat in bed. Wat wil een mens nou nog meer (eh nou ja ik kan nog wel wat bedenken).

Tila wat klinkt dat allemaal fijn. Gaat het goed met je ouders?

Veel plezier vanmiddag met Mk.

M'anas, zat ik ook al aan te denken, betaalde hulptroepen inschakelen, als de financien het toelaten?

Darly, wel gezellig toch even de hond over de vloer? Have fun vanmidag met je collega. Hopelijk lukt het je om haar wat op te vrolijken.

*doet nog een rondje koffie*
Zucht...toch lastig je huis schoonmaken als er continu een hond naar je bezem hapt en met zn viezen poten over de schoongeboende keukenvloer naar zn drinkbakje loopt :-)
Hond in bad, zodat hij gen vieze poten meer heeft?
Ik heb hem verbannen naar het balkon waar ie nu heel zielig door de deur naar me zit te kijken.
Mocht je ooit kinderen krijgen, D: die doen dat ook. Op hun eigen kinderlijke manier, natuurlijk, maar het resultaat is hetzelfde!

Kinderlijk verantwoord, dus ik hoop op amusement Gaan er zo vandoor.

Mijn ouders gaan heel goed, Suup. Over anderhalve week gaat mijn vader voor zn tweede staar-oog onder het mes, en daarna heeft ie brilsterkte -2, ipv min 10 min 12. Nu met z'n ene goeie oog zie ie er al anders uit: hij heeft opeens zulke grote ogen!
Veel plezier Tila!

Katten kunnen er ook wat van Darly. Met mijn eigen rode gevaar wel ervaring mee en ik las in cheers iets over een net geverfde witte tafel van Mims en een rood gevaar wat daar overheen liep .

Herkenbaar dus

Maar de rode kater hier ligt uitgeteld aan mijn voeten en snurkt af en toe een beetje.

Wat een huiselijke 'rust' hier.
Suup, lekker toch; volgens mij heet dat Geluk. Daar hebben we nog een heel gesprek over gehad, MM en ik, op een bakje op een erg idyllisch plekje aan een bosrand in het prachtige Limburg. Wat Geluk nou precies is. Onze conclusie was dat Geluk een staat van Zijn is waarin je jezelf kunt zijn, je geniet van kleine dingen en het ontbreekt aan hele vervelende gevoelens en gebeurtenissen. Dat kan een moment zijn en het kan langere tijd aanhouden maar het wordt altijd onderbroken door de schaduwzijden van het leven.

En (niet lachen ) ik las een waarheid als een koe in het Ikea-foldertje;

"Het leven is als een regenboog; je hebt de zon én de regen nodig om de kleuren te kunnen zien"

Vond ik mooi en waar.

Zo, nu genoeg gefilestoffeerd. Ik zou eigenlijk gaan opruimen en douchen maar Oudste is nog steeds niet heel fit en dus nog in pyjama en Mims komt straks langs en de meiden spelen nog (afgewisseld door volstrékt onbegrijpelijke ruzies ) en MM is aan het tennissen en eh..... ik zit te forummen.

Marie; wat heerlijk dat je huis zo goed voelt! Ik kan niet veel helpen nu (want kindjes thuis en als niet dan zelf nog veel te klussen) maar ik kan wel een keer een avond helpen met schilderen. Daar ben ik nl erg goed in. Heb je daar wat aan? Bel me even, dan trekken we de agenda's.

Tila, waar laat je de vaatwasser dan? Wel fijn inderdaad, dat gedoe altijd met zooi op je aanrecht is voorbijjjjjjj.
Wat een goede uitspaak Bloes enne tja dat die van de Ikea is, daar lezen we dan maar even omheen.

Maar ik ben het er helemaal mee eens, en ook met de conclusie van jullie gesprek

Veel plezier met Mims straks en hopelijk is oudste snel weer beter.

Ik ga ook maar eens wat doen in huis. Ben nog steeds een beetje lui (en ook nog in pyama).
~ Ziet de toekomstige kinderen van Darly zielig opgesloten op het balkon, terwjil mama schoonpoetst ~

Drie kinderen hebben we hier weer, echt: het is VEEL. We kunnen er alleen gen één missen, dus moeten er mee leren leven.

~zucht eens diep en gaat weer wat opvoeden zo links & rechts~
Gelukkig nu zo'n beetje bijna bedtijd voor het dartele drietal Li, lekkere avond met GG voor de boeg? Wijntje erbij...

Was leuk om je vrijdag gezien te hebben

Bloes jij bent de enige van wie we nog niet weten of je kan op de kasteeldate...

Tila hoe was het in het theater? Mk genoten, jij ook?

Hier is een struik gesnoeid en huis redelijk aan kant, morgen komt de hulp dus het moet wel een beetje opgeruimd zijn. Nu is eten bijna klaar. Dusseh gaat even happen.
Bloes: wat een lief aanbod! Maar je snapt dat ik me heeeeeel erg bezwaard zou voelen als jij in mijn huis gaat staan te schilderen terwijl je zélf aan het klussen bent in je eigen huis.

Tila: wij zijn nogal eens verhuisd en hebben dat inderdaad altijd door een verhuisbedrijf laten doen. Dat beviel op zich prima, maar deze keer doen we het anders: we gooien bijna alles weg, hoe vinnudie. Dus in plaats van een verhuiswagen voor de deur, staat er straks een container voor de deur waarin we alle troep gooien. Mijn vaste voornemen is: we nemen alleen de spullen mee die we écht nodig hebben EN mooi vinden. Er gaat niets mee dat lelijk, oud of nutteloos is. Ik wil écht een nieuwe start maken, dat is belangrijk voor ons: afsluiting van een bepaalde (niet zo'n leuke) periode en vooral: het begin van een nieuwe periode. De spullen die we wél meenemen, gaan in delen naar het nieuwe huis, het is immers erg dichtbij, en in het verhuisweekend doen we de grote spullen en klaar.

Overigens was mijn opsomming van klussen niet bedoeld als klaagzang, integendeel zelfs. Zowel Man als ik vinden het héérlijk om met eigen handen een nieuwe plek op te bouwen, ik geloof dat we nog het liefst het een en ander gesloopt hadden, grijns. Het voelt heel erg "louterend", alles zelluf doen, lichamelijk kapot moe zijn maar steeds meer zien hoe het wordt.

Vandaag heb ik, samen met Oudste Dochter en Jongste Zoon, behang staan steken. Geestdodend en eentonig werk en mijn arm doet nu pijn, maar zooooooooooo bevredigend! Er moeten niet 2 maar 3 kamers ontdaan worden van behang, en vandaag zijn er bijna 2 af gekomen. Dat gaat de goede kant op.

Ik ben toe aan wijn inmiddels, doet er iemand mee?
.
Lekker!

Naast container voor de deur kan je nog steeds de rest laten inpakken door grote stoere mannen hoor. Dat je dan niet alles zelf doet doet niets af aan het feit dat jullie samen iets nieuws opbouwen, toch?

(Gaan jullie nog grote kledingkasten weggooien? Van die hele hoge, waar je lange jurken in kan ophangen? Dan hou ik me aanbevolen, als ze tenminste nog heel zijn )

Theater was zo leuk! MK was zichtbaar aan het genieten, het was een leuke voorstelling (groter wordende kinderen hebben zo hun voordelen, dan gaat het niveau namelijk ook omhoog )

Bloes wat klinkt je Liefde prima en heerlijk! Goed zo!

Suup, snoeien is goed. Snoeien is meditatief. En het knapt er allemaal zo leuk van op!

Mims nog bij Bloes? En Darly, hond al van het balkon af?
Ik zie het ook niet als klaagzang, heur. Kijk maar even bij mijn foto's op de vriendjessite; wij zijn een aardig eind klaar en ik kom met liefde helpen. Maar ik bel je nog wel, dat is misschien makkelijker.

Sterkte Lil, met opvoeden van het hele gevolg. Heb daar ook zo'n hekel aan; waarom kunnen die kinderen zichzelf nou niet gewoon opvoeden??? En knuffel ze maar plat want ze zijn zo leukheuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven