Het Stamcafé XXIV

18-10-2016 23:27 3006 berichten
Joehoe, deel 24 alweer!

We zitten gezellig in Transsylvanië vanwege de halloween.

Welkom!

Yas, LV, Star en Leo

quote:-KING- schreef op 21 oktober 2016 @ 15:58:

[...]

gezellig, zal wel weer een latertje worden ivm polonaise door het huis.

En karaoke.

Met puur Hollandse hits.
quote:-KING- schreef op 21 oktober 2016 @ 15:59:

[...]

ehm..nou..
Prettig weekend voor iedereen die nu zijn weekend begint!

Ik heb heerlijk gelezen, het ene boek uit en gelijk in het andere begonnen. Straks een lekker hapje koken, er gaat weinig boven een goed gebakken stukje zalmfilet
Lekker, Millie van het lezen en de zalm!

Ik ga de beenham aanbakken en daarna in de oven stoppen.
Dat is ook lekker, doe je daar dan groenten bij?
Oh joy. De regen is gestopt en nu is de buuv met de stem als een kettingzaag lekker buiten met het kleinkind met de enorm goede longen
Ik ga morgen maar weer eens dat zalige pompoenrecept met feta maken. Nu al zin aan.
Dat staat bij mij ook op de planning van de week Boots, ik blijf dat lekker vinden, perfecte combi.

Balen dat jouw buurvrouw zoveel herrie maakt. Daar zou een volumeknop op moeten zitten.
quote:MissMillicent schreef op 21 oktober 2016 @ 17:21:

Dat is ook lekker, doe je daar dan groenten bij?Sperziebonen en krieltjes.
Lekker Elfje. Ik maak morgen ook zoiets, varkenslende uit de oven met peer en venkel. En daar ook krieltjes bij.
Alle reacties Link kopieren
Spaghetti met kaassaus, gerookte zalm, broccoli en sperzieboontjes. Bijna klaar.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:MissMillicent schreef op 21 oktober 2016 @ 17:29:

Lekker Elfje. Ik maak morgen ook zoiets, varkenslende uit de oven met peer en venkel. En daar ook krieltjes bij.Aparte combi. Maar die peer klinkt wel lekker erbij!
Mijn man komt zo binnen, met onze Nieuwe Stoofpan. Dat wordt dus morgen hachee (met hutspot, want de kinders blieven geen hachee maar wel hutspot).

Voor vanavond is het krieltjes met bloemkool en boomstammetjes/kaasgevallen.
Ik vind fruit bij een warme maaltijd ook erg lekker. Man gruwelt ervan. Een omeletje met een meegebakken banaan is een jammie ontbijt.
quote:Lady_Voldemort schreef op 21 oktober 2016 @ 18:10:

Mijn man komt zo binnen, met onze Nieuwe Stoofpan. Dat wordt dus morgen hachee (met hutspot, want de kinders blieven geen hachee maar wel hutspot).

Voor vanavond is het krieltjes met bloemkool en boomstammetjes/kaasgevallen.Welk NS hebben jullie gekocht?
quote:Oudblond schreef op 21 oktober 2016 @ 18:11:

[...]

Welk NS hebben jullie gekocht?Een hele zware oranje. Je kunt er iemand mee doodgooien . Maar van merken heb ik geen idee hoor, ik kook al jaren met kringloopspul dus een nieuwe stoofpan is sowieso een luxe.
Wij hadden Chinees. Overgebleven van zondag dus uit de diepvries.

Nu even broodjes en beleg en lekkers halen voor in de bus en pretpark morgen.

Dan douchen en dan ga ik maar naar bed denk ik. We moeten er vannacht om 2.15 ongeveer uit..
quote:Lady_Voldemort schreef op 21 oktober 2016 @ 18:20:

[...]

Een hele zware oranje. Je kunt er iemand mee doodgooien . Maar van merken heb ik geen idee hoor, ik kook al jaren met kringloopspul dus een nieuwe stoofpan is sowieso een luxe.Heel mooi: hoe zwaarder hoe lekkerder het stoofsel er uit komt! En warm blijft!
quote:dolfje schreef op 21 oktober 2016 @ 18:21:

Wij hadden Chinees. Overgebleven van zondag dus uit de diepvries.

Nu even broodjes en beleg en lekkers halen voor in de bus en pretpark morgen.

Dan douchen en dan ga ik maar naar bed denk ik. We moeten er vannacht om 2.15 ongeveer uit..Oei. Vier uur vind ik inmiddels een prima tijd om op te staan, maar als ik er om kwart over twee uit moest ging ik helemaal niet meer slapen geloof ik
quote:Oudblond schreef op 21 oktober 2016 @ 18:24:

[...]

Heel mooi: hoe zwaarder hoe lekkerder het stoofsel er uit komt! En warm blijft!Ja dat was mijn idee ook. Ik maakte mijn hachee voorheen altijd in de soeppan en dat ging ook wel, maar ik heb toch hoger gespannen verwachtingen van mijn nieuwe loodzware stoofpan
De truuk is om de pan op een laag vuur heet te laten worden zodat ook de zijkanten heet zijn. En pas dan het vuur hoog en beginnen te stoven.
Een stoofpan is hetzelde als een braadpan toch? Ik vind het erg fijn, zo'n zware jongen. Ik ga er morgen mijn vlees ook in klaarmaken, in de oven. Ideaal.
Wij hadden vanavond gesmoorde spitskool met gegrilde tonijn. Vanaf morgen mag ik langzaam weer wat koolhydraten aan mijn eten gaan toevoegen, kijk er zo naar uit om weer eens een boterham te eten!!
quote:MissMillicent schreef op 21 oktober 2016 @ 18:34:

Een stoofpan is hetzelde als een braadpan toch? Ik vind het erg fijn, zo'n zware jongen. Ik ga er morgen mijn vlees ook in klaarmaken, in de oven. Ideaal. Hem uit de gevangenis houden is nog een heel gedoe!
quote:Lady_Voldemort schreef op 21 oktober 2016 @ 18:20:

[...]

Een hele zware oranje. Je kunt er iemand mee doodgooien . Maar van merken heb ik geen idee hoor, ik kook al jaren met kringloopspul dus een nieuwe stoofpan is sowieso een luxe.

Ik heb ook zo'n rode/oranje gietijzeren stoofpan en je kan er inderdaad iemand flink mee verwonden. Of jezelf. Heb ooit de deksel van dat ding op mijn voet laten vallen. Nou toen kwamen er woorden uit mijn mond die niet voor herhaling vatbaar zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven