Het Stamcafé XXV

06-11-2016 11:46 3010 berichten
Een jubileumeditie, hoeraaaaa! Eet en drink lekker, heb veel plezier, en de envelopjes mag je inleveren bij Leo (aan het tafeltje bij de deur).

Feestelijke groeten van Leo, Yas, Star en LV
quote:Oudblond schreef op 02 december 2016 @ 20:47:

Oui, bonjour tristesse. Die lichtjes enzo in de decembermaand. Ze kunnen niet tegen het gemis en het verdriet op. Al die feestvierende mensen, ik word er alleen maar raar van. Januari vind ik vreselijk, februari trek ik nauwelijks. Vanaf maart begin ik weer een beetje mezelf te zijn.

Ik ook.

Mijn mama is gestorven op 23 december 2009. Ver weg, ze was vrolijk op vakantie op een ander continent, volkomen onverwacht. 29 december hebben we definitief afscheid genomen. Ze was veel te jong.
quote:barbaracartland schreef op 02 december 2016 @ 21:03:

[...]

Nee. Daar ben ik te skeer voor, al overweeg ik het wel. Hoezo?Omdat er een serie te zien is die ik nou graag met jou had willen bespreken.
quote:Eleonora-1 schreef op 02 december 2016 @ 21:05:

[...]

Omdat er een serie te zien is die ik nou graag met jou had willen bespreken. Nu maak je me wel nieuwsgierig!
Tot en met Sinterklaas vind ik december wel leuk (maar druk ), daarna mag het binnen 24 uur wel weer Driekoningen zijn geweest.

Raar verschijnsel die beste wensen van 31/12 tot en met....... Driekoningen ofzo. Waarom niet elke maand, elk kwartaal, elke 1 november of 1 februari?
Was hier gisteren iets waardoor ik aan deze moest denken

quote:barbaracartland schreef op 02 december 2016 @ 21:07:

[...]

Nu maak je me wel nieuwsgierig!

Het is een serie die gaat over de apostelen net na de dood van Jezus en hun levens als de verspreiders van het geloof.

Ineens zijn zíj de aangewezen personen om het werk van JC voort te zetten.

Het is natuurlijk (zoals vaak) nogal bombastisch want er moet altijd een bepaald sausje over zo'n serie gegoten worden om maar niemand tegen het hoofd te stoten, dus hier en daar is het wat te 'gezwollen' en gaat het mij niet genoeg over het menselijke aspect/emotie na het enorme verlies wat die groep mensen te verwerken kreeg, maar het leek me misschien ook een thema wat jou zou interesseren.
Oh dat klinkt absoluut interessant! Ik vind de apostelen heel boeiend, vooral Jacobus.

Ik begrijp dat er niet wordt gezongen, dat is wel een gemiste kans.
quote:barbaracartland schreef op 02 december 2016 @ 21:25:

Oh dat klinkt absoluut interessant! Ik vind de apostelen heel boeiend, vooral Jacobus.

Ik begrijp dat er niet wordt gezongen, dat is wel een gemiste kans.

Geen noot.

En ontzettend politiek correct is een deel van de apostelen donkerbruin, inclusief Maria Magdalena.

Jezus is overduidelijk een Spanjaard maar heeft een prachtige lach en Jozef van Arimathea wordt gespeeld door de acteur die in Downton Abbey de wat lummelige Mr. Mosley gestalte gaf.

Jezus moeder wordt gespeeld door een prachtige, oud geworden Greta Scacchi, ooit een alom aanbeden sexsymbool en nu een beeldige, verwoeste moeder.

Het schijnt nogal spannend te worden voor de groep met veel opgejaagd worden door machtswellustige Romeinen.

En dit alles maar liefst twaalf afleveringen lang!
Het klinkt meesterlijk. Ik moet nu haast wel Netflix nemen. Dan hoef ik nooit meer de deur uit.
Ik denk dat jij met Netflix bijna gaat hopen op een week ingevroren zijn in januari.

Genieten.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 02 december 2016 @ 21:51:

Ik denk dat jij met Netflix bijna gaat hopen op een week ingevroren zijn in januari.

Genieten.....Een week? Doe mij maar een maand of drie.
Life is short. Eat dessert first.
quote:barbaracartland schreef op 02 december 2016 @ 21:43:

Het klinkt meesterlijk. Ik moet nu haast wel Netflix nemen. Dan hoef ik nooit meer de deur uit.Netflix is de uitvinding van de eeuw. Ik kijk niet eens zo veel hoor, maar mijn man en mijn dochter zijn er dolgelukkig mee. En mijn dochters vriendinnetje ook, want haar ouders willen geen netflix en wij hadden nog een accountje over .
quote:Eleonora-1 schreef op 02 december 2016 @ 21:41:

[...]

Geen noot.

En ontzettend politiek correct is een deel van de apostelen donkerbruin, inclusief Maria Magdalena.

Jezus is overduidelijk een Spanjaard maar heeft een prachtige lach en Jozef van Arimathea wordt gespeeld door de acteur die in Downton Abbey de wat lummelige Mr. Mosley gestalte gaf.

Jezus moeder wordt gespeeld door een prachtige, oud geworden Greta Scacchi, ooit een alom aanbeden sexsymbool en nu een beeldige, verwoeste moeder.

Het schijnt nogal spannend te worden voor de groep met veel opgejaagd worden door machtswellustige Romeinen.

En dit alles maar liefst twaalf afleveringen lang!Ik ben te lui om terug te lezen, maar heeft die serie ook een naam?
A.D. The Bible Continues heet het meesterwerk....
Ik hoor ineens een hoop herrie buiten, al een poosje. Even op het balkon geluisterd, komt het van de brug hier 500 meter vandaan, die wordt dit weekend deels verwijderd. Met snijbranders en grote kranen enzo. Heel de stad is gewaarschuwd voor verkeershinder, maar geluidsoverlast had ik dan weer niet verwacht.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
Als je niet kunt slapen is die serie die ik net aan Barrie tipte een aanrader...
quote:Eleonora-1 schreef op 02 december 2016 @ 23:34:

Als je niet kunt slapen is die serie die ik net aan Barrie tipte een aanrader...Omdat goed of omdat slaapverwekkend?
quote:Eleonora-1 schreef op 02 december 2016 @ 23:34:

Als je niet kunt slapen is die serie die ik net aan Barrie tipte een aanrader...

Ik heb geen Netflix.

En de brug was met een uurtje gesloopt. Of tenminste: daarna heb ik niks meer gehoord.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
Goedemorgen Stammers. Fijn weekend voor allen.

Yasmijn: Hier ook de 'verjaardag' van zo'n groot verlies. Alles heeft een plek gekregen maar toch overvalt de 'rauwheid' van de feiten man en mij in deze periode.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Blond
Sterkte voor jou en man, lieve oudblond
voor Yasmijn en Oudblond en alle anderen met nare associaties rond de feestdagen.

December trek ik nog wel, hoewel ik in het donker op het werk arriveren én in het donker weer naar huis een drama vind. Maar januari en februari vind ik echt naar, grauw en grijs en koud. Pas als er weer blaadjes aan de bomen komen veer ik op.
The owls are not what they seem
Ik heb helemaal niks met winter. De gedachte dat de dagen na de kerst weer langer worden, houdt de moed erin.
Precies hetzelfde hier Yette.

Het voelt alsof je een hoek omgaat, ipv naar de korte, donkere dagen toe, er langzaam vanaf, richting langere, lichtere dagen.

Nu is het pikdonker als ik naar mijn werk ga, straks niet meer. Zo heerlijk vind ik dat.

Dat scheelt al iets, al mogen januari en februari voor mij ook altijd snel gaan.
Sterkte voor de mensen voor wie deze maand verdrietige herinneringen brengt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven