Het sufste dat er ooit van je is gestolen

22-10-2019 21:11 305 berichten
Ik denk dat iedereen op dit forum wel eens is bestolen: zakkenrollen, inbraak in je auto/huis, enz.
Waardevolle dingen weg, onvervangbare erfstukken van je overleden moeder, gedoe met verzekering, al je pasjes opnieuw aanvragen.

Maar hebben jullie wel eens meegemaakt dat er suffe dingen zijn gestolen?
anoniem_391135 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 21:12
0.16% gewijzigd
En bij zoon, het batterijtje uit zijn achterlicht. Zit met schroeven dicht.

Achteraf waren op school bij heel veel kinderen de batterijen gestolen die dag. Was dus echt een professionele dief.
Alle reacties Link kopieren
Snelbinders van mijn fiets. Ouders gaven mij daarna nieuwe en 2 dagen later weer...

Bij sport sokken, ondergoed enz
Alle reacties Link kopieren
Mijn spaarpot en parfum.

Op zich niet zulke suffe dingen, maar wat ik vooral suf vind is dat zo overduidelijk was wie ze gestolen heeft. De (moeder van de) oppas. Ik had de parfum gebruikt voor ik op stap ging en de oppas kwam. Toen ik terug kwam was haar moeder zichzelf een rondleiding door ons huis aan het geven (stond te koop) en de parfum en spaarpot waren weg. wegens omstandigheden was het lastig hier wat van te zeggen. Uiteraard zijn zij nooit meer binnen geweest!
Alle reacties Link kopieren
1 schoen....bij een inbraak in mijn auto. Paar schoenen lagen op de achterbank. Ze hebben er eentje meegenomen....

Radio zat er nog in.
Oja ik bedenk me net nog iets: Ik was een keer een trui kwijt die ik al een tijdje niet aan had gehad maar nu weer aan wilde want was weer hip. Ik vraag aan m'n moeder of ze die trui had gezien want ik kon hem niet vinden in een van mijn opbergbakken. Ma wist van niks maar wie had er 3 weken later die trui aan? Juist. "Ja, jij draagt hem toch niet meer dus heb ik um gepakt."

Mijn moeder keek ook graag mijn kledingzakken na van kleding die ik weg deed en haalde er dan stiekum dingen uit (en ik gooi eigenlijk alleen dingen weg als het verwassen, versleten of kapot is), zag ik ineens mijn moeder een paar weken later met het vest wat ik had weggegooid. "Ik kan het nog prima thuis op de bank aan."
De ramen van m’n auto zijn een keer ingeslagen en toen hadden ze alleen een zakje drop wat op de achterbank lag open gemaakt en voor de helft meegenomen.
Heel vreemd, ik snap nog steeds niet waar ze nou naar op zoek waren.
Alle reacties Link kopieren
Een plastic klokje van hooguit 7x7 centimeter van €1,00 dat op mijn bureau stond op kantoor.
Alle reacties Link kopieren
Het cijferslot van m'n fiets (die geen normaal slot had). De fiets hadden ze laten staan, maar toch was ik er als tiener lichtelijk overstuur van :facepalm:

Haha @Machu :D
Mijn gedragen strings.
Ik werkte op een schip en sliep aan boord in mijn eigen hut. Daar had ik een wasmand waar ik mijn was in verzamelde. Toen ik wilde wassen, waren mijn slipjes spoorloos.

Gestolen door een collega die in mijn hut is geweest. Die zat op slot, en kon open met mijn sleutel of de masterkey. Dus het is een van de (hoofd)machinisten, stuurmannen of kapiteins geweest.
Alle reacties Link kopieren
Km teller op de fiets. Maar ze hadden hem wel netjes omgeruild voor een oudere 😅
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn ouders op vakantie waren, is er bij hun ingebroken. Hele huis overhoop. Wij werden gebeld om te gaan kijken of er spullen weg waren.
Mijn vader had in een kast vier scheerzeep-doosjes staan, plastic met zo'n schroefdeksel. Ze hadden het eerste doosje open gemaakt: zaten vulpenvullingen in. De andere drie hadden ze laten staan. Laat daar nu net een klein kapitaal aan guldens, rijksdaalders en kwartjes in te zitten. Toen moest ik wel even lachen.
Alle reacties Link kopieren
Ooit mijn oude opoefiets, volledig voorzien van politieke stickers (was verkiezingstijd).
En ooit dochter, voorwiel van haar fiets weg. Toen we een nieuw wiel hadden gekocht en geplaatst heeft ie compleet een paar uur op het station gestaan. (Mooiste was dat we een mailtje kregen met de vraag hoe het wiel beviel, nou..... dat weten we niet precies)
Alle reacties Link kopieren
Hele oude fietstassen op het station. Heel raar dat die er opeens er niet meer op zaten, maar ik had nog geluk. Niet lang daarna zag ik een andere fiets waarbij ze niet gejat waren maar in de fik gestoken. Dat is echt niet leuk.

En in het studentenhuis een oude cdspeler van mijn huisgenootje en een flesje bier. Gelukkig heeft de inbreker de sleutels van de andere kamers die in dezelfde koelkast verstopt lagen niet gevonden. (dom plekje achteraf, maar het was wel handig dat we elkaars kamers konden gebruiken)
De wieldoppen van mijn auto.
Later ook een keer de airbags...
Een fiets die ik had uitgeleend aan mijn toenmalige vriend. De fiets kwam amper vooruit, ding was echt een wrak. Ik verdenk hem ervan dat hij de fiets in de sloot gedumpt heeft, omdat hij liever lopend naar huis ging dan op mijn fiets...
Alle reacties Link kopieren
Op een soort festivalletje: een klein portemonneetje waar ik tampons in had zitten.
Portemonneetje elders leeg teruggevonden. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Midden overdag kreeg ik in een halfvolle metro een knipmes tegen mijn keel van een jongen die naast me was komen zitten terwijl er 2 vriendjes op de bank achter me waren gaan zitten. Hij siste 'geld'. Dus grabbelde ik in mijn tas, pakte het eerste beste leder dat ik voelde en gaf hem dat terwijl ik rechtstond en doorliep. Goddank waren we aan een halte zodat ik uit de metro kon springen. Overstuur richting politiebureau en daar aangekomen zag ik dat ik niet mijn portemonnee maar mijn make-up tasje gegeven had. Samen met de agente kreeg ik de slappe lach om die jongens die nu mascara op konden doen. Bleef natuurlijk dat het ook voor een paar honderd euro aan spullen was, maar dat ik tenminste niet al mijn kaarten, paspoort, rijbewijs e.d. kwijt was en ik best last heb gehad van die overval.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
22-10-2019 21:31
Kun je nagaan dat er inbrekers zijn die nog even op hun gemak je koelkast leeg aan het eten zijn op je bank.
Of die tussendoor nog even een jointje roken tijdens het stelen.

Ik weet niet of je als inbreker op je gemakje op de bank gaat zitten eten.. maar toen er bij ons was ingebroken rook je nog heel goed dat er iemand op ons toilet had zitten kakken. De remsporen zaten ook nog in de pot.
Komt door de adrenaline vertelde een politieagent.. dat kan aandrang geven om nodig te moeten kakken.
Alle reacties Link kopieren
Een pallet, die voor de deur stond. Deze moest naar de stort maar gelukkig had iemand hem meegenomen.

En een paar keer het metalen dopje van mijn fietsbel. Hoop dat de junk er fijn zijn heroïne uit heeft kunnen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een jaar of 6 was, een kinderportemonneetje die ik onder mijn snelbinders had laten zitten toen ik meeging boodschappen doen. Zaten alleen een paar duppies in :(
Alle reacties Link kopieren
Inbraak in studentenhuis, jaren geleden. Van een kale kip valt niet te plukken. Dus ze hebben van mij een jas van ongeveer 30 gulden gestolen, en een nep-leren riem. En ze hadden gemorreld aan mijn kist met dagboeken waarop een slot zat, ha ha wat zou dat een teleurstelling zijn geweest als ze op juwelen hadden gehoopt en alleen papier vinden.
Maar toen betrapte mijn huisgenoot ze (die ze nog niet hadden gezien) en renden ze naar buiten met hun 'buit'.
Van een andere huisgenoot hadden ze wel een (goedkoop) fototoestel gestolen met nog een half vol rolletje erin.

Maar het was toch een naar gevoel dat er vreemde kerels in ons huis waren geweest en aan onze spullen hadden gezeten.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Vroeger op school: mijn jojo gestolen door een klasgenoot. Later, ook al op school: mijn rekenmachine gewoon van mijn tafel gejat en een keer de oplader van mijn laptop.
Bij mijn dochter vorige week de ventiel uit haar fietsband om half een 's nachts bij de stationsstalling. Maar, er was nog personeel bij de stalling en die hadden een nieuw ventieltje voor haar! Wat was ze dankbaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizarre verhalen hier :O
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Oja en vroeger uit mijn eend (auto) had ik een draagbare radio/cassettespeler, die ik afdekte met een dekentje zodat hij niet gestolen zou worden. Maar de deur van een eend trek je zo open. Kwam ik terug, was niet de radio weg, maar het dekentje. Vond ik helemaal niet erg, ik hoopte dat een dakloze het nu lekker warm had.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Een leeg krat bier en iets van 4 lege cola flessen. Ik had ze naast de auto gezet om in te laden. Liep nog even terug naar binnen om wat te pakken.. kwam terug en het was al weg. Zal ongeveer 4.50,- Euro opleveren.. dat ze er maar van hebben mogen genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven