Het sufste dat er ooit van je is gestolen

22-10-2019 21:11 305 berichten
Ik denk dat iedereen op dit forum wel eens is bestolen: zakkenrollen, inbraak in je auto/huis, enz.
Waardevolle dingen weg, onvervangbare erfstukken van je overleden moeder, gedoe met verzekering, al je pasjes opnieuw aanvragen.

Maar hebben jullie wel eens meegemaakt dat er suffe dingen zijn gestolen?
anoniem_391135 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 21:12
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn boterhammen met kaas, die ik in de koelkast op mijn werk had gelegd.
Het oude stalen ros van mijn partner.

Met de nadruk op oud. Stokoud. Zonder banden, met verroeste velgen, ... en waarvan ik al 5 keer had gezegd tegen mijn man dat ie dat kreng eens naar het container-park moest brengen omdat het alleen maar weg stond te rotten.



(Ze hadden in between ook mijn goede fiets mee. Dat vond ik minder.)
Alle reacties Link kopieren
Helaas meerdere keren bestolen, maar de meest gekke dingen die van mij zijn gestolen:
- handvatten van mijn fiets
- snelbinders van een andere fiets
- brievenbus die voor ons huis stond
Alle reacties Link kopieren
Oh, door het lezen van andermans verhalen bedenk ik me ook opeens dat er een luxaflex van me is gestolen, nog in verpakking. We hadden er 3 gekocht en eentje even op straat laten staan, nog geen minuut (we woonden 1-hoog).
Wie steelt er nou luxaflex waarvan je niet eens weet of het je maat is, en die maar 8 euro ofzo kostte? Voor ons was het vooral irritant omdat de Gamma een half uur met de tram verderop was en we dus weer nieuwe moesten gaan halen.

Oh en de bovenkant van mijn grote fietsbel is ook een aantal keer gestolen, later hoorde ik dat heroïnejunks het op zijn kop als kommetje gebruiken om hun spul in te branden.

Ik vind het ook nog steeds bizar als mensen fietslampjes van 3 euro jatten. Hoe ontzettend sneu ben je dan?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Tijdens zwemles het roze prinsessenondergoed waar ik zo trots op was!

Als student is m'n oude fiets eerst kaal geroofd (lampjes, zadel, bel, zadelhoes). Toen alles vervangen was was m'n fiets goed genoeg om in z'n geheel mee te nemen 😄
Oudblond schreef:
22-10-2019 22:01
Midden overdag kreeg ik in een halfvolle metro een knipmes tegen mijn keel van een jongen die naast me was komen zitten terwijl er 2 vriendjes op de bank achter me waren gaan zitten. Hij siste 'geld'. Dus grabbelde ik in mijn tas, pakte het eerste beste leder dat ik voelde en gaf hem dat terwijl ik rechtstond en doorliep. Goddank waren we aan een halte zodat ik uit de metro kon springen. Overstuur richting politiebureau en daar aangekomen zag ik dat ik niet mijn portemonnee maar mijn make-up tasje gegeven had. Samen met de agente kreeg ik de slappe lach om die jongens die nu mascara op konden doen. Bleef natuurlijk dat het ook voor een paar honderd euro aan spullen was, maar dat ik tenminste niet al mijn kaarten, paspoort, rijbewijs e.d. kwijt was en ik best last heb gehad van die overval.
Wat heftig! Zijn de jongens opgepakt?
Alle reacties Link kopieren
toen ik 6 was mijn knikkers uit mijn jaszak op school toen mijn jas in de gang aan de kapstok hing

van mijn man alle vier de wielen van zijn auto (jaren geleden)

en begin dit jaar mijn auto...
Don't cry, buy a bag and move on.
*
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 29-10-2019 08:58
0.00% gewijzigd
Op de middelbare school had ik een pluchen beest op mijn tas genaaid, deze werd doelwit. Zelfs een poging waarbij iemand me achterna rende met een schaar.
Alle reacties Link kopieren
Boquiabierto schreef:
22-10-2019 22:28
Wat heftig! Zijn de jongens opgepakt?
Nooit meer iets over gehoord. Ik hoop dat hun liefjes allergisch waren voor mijn make-up! En dat de jongens bij een volgende actie gesnapt werden. Ik vond het vooral bizar dat niemand in de metro reageerde.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Een tas met daarin een vieze luier :rofl:

Werd van de buggy afgejat door twee jongens op een brommer terwijl ik voor de buggy gehurkt zat om bij mijn dochter haar wantjes aan te doen.

Nou, veel plezier ermee!
suzyqfive wijzigde dit bericht op 22-10-2019 22:36
7.20% gewijzigd
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Een rode vliegenmepper.

Plaats delict: kamer ziekenhuis in Ierland
Tijd: midden in de nacht
Dievegge: een klein vrouwtje van een jaar of 70 met grijze krulletjes
Ik: slaapdronken en wenste haar een goede nacht.

Man had die dag een vliegenmepper mee genomen want het stikte van de vliegen op de afdeling. Ik had het raam op een klein kiertje open gezet voor wat frisse lucht. Wist ik veel dat vlak naast die vleugel een boer zijn mest had uitgereden en de wind verkeerd stond.

In de veronderstelling dat zij hem geleend had, vroeg ik haar de volgende dag om de mepper. Zij had hem niet en ook al tijdje niet gezien. Ik zie nog die blauwe oogjes voor mij hahaha.. Heb man maar gevraagd om er nog een paar te kopen want de meppers waren nogal gewild.
Moest wel gniffelen toen ze met ontslag ging en haar tas in pakte... zag een stukje rood plastic uitsteken 😂
In totaal 3 fietsen. En wieldoppen.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
22-10-2019 21:16
Op het station: voorwiel van mijn stationsfiets.
Die van mij ook! De rest stond nog keurig vast aan de fiets van mijn man. Vreselijk balen, ik was hoogzwanger en fietsen was de enige manier om me nog te verplaatsen. Tegen de tijd dat ik een nieuw wiel had was ik bevallen.
Oh, bij gedag zeggen beloofde zij dat ze voor mijn herstel zou bidden. Vond ik oprecht zo lief! Vond haar wel grappig
Alle reacties Link kopieren
Niet echt 'diefstal' maar wel mega-suf:
de fooi die voor mij bedoeld was, van de vorige klant. Ik zag de nieuwe klant gauw die rijksdaalder van het tafeltje graaien en toen betrapt opkijken (voor de millennials: dat was 2,50 gulden, tegenwoordig zou dat ook 'voelen' als een fooi van €2,50). Ik zei er nog wat sarcastisch van maar ze zei "nee hoor, die was van mij". Yeah right.

Karma probably bit her in the ass later on.... (6) :mrgreen:
You can never have too many hats, gloves and shoes
Een kapotte iPhone waar ik mee soms reisde om dieven af te leiden in de hoop dat men dan denkt dat de buit binnen is. Gelukt!

Ik heb ook altijd wat nep creditcards bij me in een wat meer prominente plaats in m’n tas. Voor de echte moet je als zakkenroller dieper graaien.
Alle reacties Link kopieren
De airbags en het stuur uit mijn auto.

De pompoenen uit de moestuin, ieder jaar weer...🤨
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Mijn sokken uit mijn schoenen bij een zwembad. Heb nog de plantenbakken nagekeken of er geen grappenmaker bezig was geweest. Maar ze waren echt weg. Was vooral irritant, want moest nu met blote voeten in de schoenen.
Alle reacties Link kopieren
rups13 schreef:
22-10-2019 22:47
Mijn sokken uit mijn schoenen bij een zwembad. Heb nog de plantenbakken nagekeken of er geen grappenmaker bezig was geweest. Maar ze waren echt weg. Was vooral irritant, want moest nu met blote voeten in de schoenen.
Nou jaaa! Wie doet zoiets.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Mijn snelbinders en twee wietplantjes ( geplant door mijn ex ) uit mijn tuin. Die plantjes waren heel klein en niet voor consumptie.
.
Alle reacties Link kopieren
Er heeft een keer bij een kennis van mij iemand in huis ingebroken. Daar kwam diegene achter, doordat ze allerlei geluiden hoorde bij thuiskomst en de wc op slot zat, dief is door het wc raam vertrokken. Na lang zoeken kwam kennis tot de conclusie dat er 2 regenjassen misten.... Eerlijk is eerlijk... het regende wel op dat moment, dus misschien was het niet echt onbenullig
Alle reacties Link kopieren
Fietstassen uit het jaar kruik, waren van een oudtante geweest. Veel plezier ermee. :-D De prima fiets stond er gelukkig nog gewoon.

Verder fruit en een teenslipper, maar dat was door een aapje op vakantie in Zuid-Afrika. Ongelooflijk snel was hij.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Een fiets waarvan de remmen kapot waren. Ook gejat. Ik hoop dat de dief ermee tegen een muur is geknald.
.
Calamitycat schreef:
22-10-2019 21:22
Mijn fietstassen. Gloednieuw en duur, ik baalde als een stekker.

Een 'vriendin' die hier tijdelijk inwoonde heeft het ooit gepresteerd om, toen ik op mijn werk was, er vandoor te gaan met mijn halve huisraad, waaronder mijn favoriete truien, ringen, antiek serviesgoed etc. Het is al lang geleden maar mocht ik haar ooit nog tegenkomen dan krijgt ze met terugwerkende kracht een paar enorme beuken.
Oh dat heb ik ook gehad!
Ik had een buitenkansje qua wonen, kocht nog iemand meenemen, en had een meisje dat lastig zat ook voorgedragen.
Ik kende dat meisje niet zo goed en had verder ook niet veel contact met haar.
Kind was vaak in een rare bui.
Op een gegeven moment bleek dat ze haar huur helemaal niet betaalde dus moest eruit.
Ondertussen was ik veel spullen kwijt dus had ze gezegd dat ik tussen haar spullen kon kijken of ik iets terug kon vinden want ze was niet zo materialistisch als ik dus ze wist het allemaal niet.
Tussen haar troep vond ik inderdaad wat spullen terug en haar dagboek.
Daarin stond dat ze ook geld van me had gestolen en precies dingen waar ik aan gehecht was (een bepaald shirt, kadootjes van mensen) had stuk gemaakt want ze haatte me intens.
Ik was toen nog jong en nogal driftig aangelegd dus ik ben naar haar kraakpand gegaan, heb drie krakers omver geduwd, ben gaan zoeken en heb haar uit bed getrokken.
Een soort viezig Sid and nancy tafereel, dat ventje wou ook nog haar verdedigen maar ik heb de hele kamer omver getrokken, heb geld gevonden (van hem denk ik, een hele rol) en heb dat meegenomen.
Het is me nog steeds een raadsel waarom ze van me stal en geen huur betaalde, ze had veel meer geld dan ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven