Het sufste dat er ooit van je is gestolen

22-10-2019 21:11 305 berichten
Ik denk dat iedereen op dit forum wel eens is bestolen: zakkenrollen, inbraak in je auto/huis, enz.
Waardevolle dingen weg, onvervangbare erfstukken van je overleden moeder, gedoe met verzekering, al je pasjes opnieuw aanvragen.

Maar hebben jullie wel eens meegemaakt dat er suffe dingen zijn gestolen?
anoniem_391135 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 21:12
0.16% gewijzigd
suzyqfive schreef:
22-10-2019 22:35
Een tas met daarin een vieze luier :rofl:

Werd van de buggy afgejat door twee jongens op een brommer terwijl ik voor de buggy gehurkt zat om bij mijn dochter haar wantjes aan te doen.

Nou, veel plezier ermee!
Mijn vriendin is een keer bestolen van haar luiertas, ze had oa een hele oude telefoon met gebarsten scherm erin.
Ze kreeg de tas terug, helemaal leeg behalve het geld in een ritsvakje en haar pas, en haar telefoon hoefden ze ook niet.
Maar wel de kleertjes, luiers, doekjes en speen etc allemaal weg.
Alle reacties Link kopieren
passiebloempje65 schreef:
22-10-2019 22:35
Een rode vliegenmepper.

Plaats delict: kamer ziekenhuis in Ierland
Tijd: midden in de nacht
Dievegge: een klein vrouwtje van een jaar of 70 met grijze krulletjes
Ik: slaapdronken en wenste haar een goede nacht.

Man had die dag een vliegenmepper mee genomen want het stikte van de vliegen op de afdeling. Ik had het raam op een klein kiertje open gezet voor wat frisse lucht. Wist ik veel dat vlak naast die vleugel een boer zijn mest had uitgereden en de wind verkeerd stond.

In de veronderstelling dat zij hem geleend had, vroeg ik haar de volgende dag om de mepper. Zij had hem niet en ook al tijdje niet gezien. Ik zie nog die blauwe oogjes voor mij hahaha.. Heb man maar gevraagd om er nog een paar te kopen want de meppers waren nogal gewild.
Moest wel gniffelen toen ze met ontslag ging en haar tas in pakte... zag een stukje rood plastic uitsteken 😂

Geweldig! :rofl:
.
Alle reacties Link kopieren
OP mijn vorige werkplek is de zadel van mijn fiets gejat...Dus met de bus naar huis gegaan.🙄
rups13 schreef:
22-10-2019 22:47
Mijn sokken uit mijn schoenen bij een zwembad. Heb nog de plantenbakken nagekeken of er geen grappenmaker bezig was geweest. Maar ze waren echt weg. Was vooral irritant, want moest nu met blote voeten in de schoenen.
Als puber mijn broek in het zwembad in de winter. Dat was voor paal terug fietsen
Alle reacties Link kopieren
Een houten bankje uit de achtertuin vond ik wel heel bijzonder. Gewoon een goedkoop bankje van de leen bakker ofzo en die stond al 3 jaar dag en nacht buiten. Wie doet nou zoveel moeite voor een bankje?

Super suf maar wel erg verdrietig. Toen mijn moeder plotseling overleed gebeurde dat in december. Zij had zo'n december lot.
Na een paar maanden heeft onze zwager die geopend en ze had een redelijk prijsje (50 euro ofzo) en daar hebben we onder een andere een beeldje voor gekocht voor op haar graf.
Dat is gestolen na een aantal jaar en toen ik het opnieuw wilde kopen bleek dat het een limitid edition was geweest. Een beertje die een ster vast hield zo passend voor mijn moeder.
Dat vind ik wel echt heel laag om zoiets te jatten.

En een keer bij een vriendin in de efteling is een zak drop gestolen uit haar rugzak. Mensen kunnen vreemde dingen doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Mijn vieze luier. - heb ik nu gewonnen :biggrin: ?
Als baby. Mijn moeder gebruikte van die wasbare katoenen luiers (dat was toen normaal) dus mijn vieze luier zat in een linnen tas en bleef achter voor in de auto toen ze onderweg ergens stopten voor een kop koffie. Autoruitje ingetikt om die tas te stelen. Die zullen mooi opgekeken hebben toen ze later die tas open maakten :muziek:
Mijn ouders hebben nog wel flink last gehad van dat kapotte raampje, want ze moesten er nog een aardig eind mee naar huis rijden en toen laten repareren.
suzyqfive schreef:
22-10-2019 22:35
Een tas met daarin een vieze luier :rofl:

Werd van de buggy afgejat door twee jongens op een brommer terwijl ik voor de buggy gehurkt zat om bij mijn dochter haar wantjes aan te doen.

Nou, veel plezier ermee!
Oh, ik lees deze nu pas :HA: nog zo'n geval!
IBIopviva schreef:
23-10-2019 00:03
Een houten bankje uit de achtertuin vond ik wel heel bijzonder. Gewoon een goedkoop bankje van de leen bakker ofzo en die stond al 3 jaar dag en nacht buiten. Wie doet nou zoveel moeite voor een bankje?

Super suf maar wel erg verdrietig. Toen mijn moeder plotseling overleed gebeurde dat in december. Zij had zo'n december lot.
Na een paar maanden heeft onze zwager die geopend en ze had een redelijk prijsje (50 euro ofzo) en daar hebben we onder een andere een beeldje voor gekocht voor op haar graf.
Dat is gestolen na een aantal jaar en toen ik het opnieuw wilde kopen bleek dat het een limitid edition was geweest. Een beertje die een ster vast hield zo passend voor mijn moeder.
Dat vind ik wel echt heel laag om zoiets te jatten.

En een keer bij een vriendin in de efteling is een zak drop gestolen uit haar rugzak. Mensen kunnen vreemde dingen doen.
Ik vind grafroof zo onvoorstelbaar (net als vernieling). Lager dan dat kan niet volgens mij. Verschrikkelijk.

Die bank vind ik dan wel weer bijzonder :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Theelepels met rozen en de deurmat buiten.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
22-10-2019 22:01
Midden overdag kreeg ik in een halfvolle metro een knipmes tegen mijn keel van een jongen die naast me was komen zitten terwijl er 2 vriendjes op de bank achter me waren gaan zitten. Hij siste 'geld'. Dus grabbelde ik in mijn tas, pakte het eerste beste leder dat ik voelde en gaf hem dat terwijl ik rechtstond en doorliep. Goddank waren we aan een halte zodat ik uit de metro kon springen. Overstuur richting politiebureau en daar aangekomen zag ik dat ik niet mijn portemonnee maar mijn make-up tasje gegeven had. Samen met de agente kreeg ik de slappe lach om die jongens die nu mascara op konden doen. Bleef natuurlijk dat het ook voor een paar honderd euro aan spullen was, maar dat ik tenminste niet al mijn kaarten, paspoort, rijbewijs e.d. kwijt was en ik best last heb gehad van die overval.
Angstige ervaring. Maar... Een paar honderd euro aan spullen in een makeuptasje?!
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Plantjes uit mijn voortuin. Vorige huis, als sluitstuk het voortuintje aangelegd. Met allemaal verse plantjes en struikjes. Gewoon helemaal leeggehaald. Alles weg.

Ik zie mij nog aangifte doen op het bureau met die kassabon van de Intratuin bij de hand. En die agent met twee vingers tergend langzaam typen: twee stuks...hor-ten-sia...oh nee, backspace...be-go-nia.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 23-10-2019 01:50
0.27% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik lees hier wel heftige diefstal! Mes op keel, beroofd worden door inwonende vriendin die er met sieraden er van door gaat en dieven die beeldjes van graven roven.... vreselijk!!
Slippers op vakantie. Was wel vervelend, moest blootsvoets teruglopen.
Alle reacties Link kopieren
Een kapotte rijstkoker. Ik blij dat ik van dat ding af was want wist niet zo snel waar ik dat ding moest weggooien (in Indonesie)

Komt een van de personeelsleden een paar dagen trots aanlopen met dat ding 'heb um weer gevonden hoor, lag tussen de bosjes'.

Zat ik weer een aantal weken met dat ding in mijn maag. :-?
*
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 29-10-2019 08:57
0.00% gewijzigd
Beide sloten van mijn fiets (die niet op slot stond). M'n (redelijke nieuwe) fiets stond er nog. Moet nog best wat werk zijn geweest om zo'n standaard axa-slot van mijn fiets af te krijgen.
Gewoon naast ons huis.
Ik heb eerst 5 minuten vol verbazing staan kijken, en ik kan een jaar na dato eigenlijk nog steeds niet geloven dat het geen grap was.
Alle reacties Link kopieren
Een schoen.
We woonden op de bovenste verdieping van een portiekflat zonder lift. Zes trappen op voor je bij ons huis was.
Had mijn wat vieze schoenen voor de voordeur gezet. Volgende dag was er 1 schoen verdwenen. Uiteindelijk na een tijdje de overgebleven schoen maar weggegooid. Na zo'n twee jaar stond de verdwenen schoen ineens weer voor de deur.

Alle reacties Link kopieren
inbraak in mijn toenmalige studentenhuis: een pak tofu
Alle reacties Link kopieren
(oude) vloertrekker. Stond even op het trottoir.
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
- Een lila pause reep uit mijn lunch trommeltje op de basis school. Bleek een medeleerling geweest te zijn die vervolgens van zijn moeder een nieuwe reep bij ons thuis moest brengen.

- Op een vorig advocaten kantoor een net gekochte sandwich in de verpakking (!) De regel was dat je je naam erop schreef en ik vond de verpakking vervolgens in de keuken met mijn naam . Bizar...

- Mijn vader's stokoude Opel kadett uit begin '80 werd ergens midden jaren '90 in Buitenveldert gestolen. Mijn moeder was die oude auto meer dan zat dus de dief had volgens haar de familie een heldendaad geleverd (mijn vader weigerde (tot groot ongenoegen van ons allemaal) zijn oude auto weg te doen en nu had hij geen keus). Maanden later werd de auto teruggevonden, maar was total loss.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Als kind mijn fietsje. Was gestolen en we vonden 'm uiteindelijk helemaal gesloopt terug. Was zo verdrietig dat ze het mandje voorop kapot hadden getrapt, ik was zo trots op dat mandje. Wie jat er nou een kinderfietsje en sloopt 'm ook nog eens?!
De tankdop van mijn brommer. Het regende en toen deed ik er een broodzakje met elastiekje om. Na zo'n 150 meter sloeg mijn brommer af. Ruim 3 kwartier naar huis gelopen, met de brommer aan de hand. Kom ik thuis, zegt mijn vader: "Je had er een gaatje in moeten prikken". Zo'n tankdop heeft dus een gaatje om te ontluchten, wist ik veel.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
22-10-2019 22:01
Midden overdag kreeg ik in een halfvolle metro een knipmes tegen mijn keel van een jongen die naast me was komen zitten terwijl er 2 vriendjes op de bank achter me waren gaan zitten. Hij siste 'geld'. Dus grabbelde ik in mijn tas, pakte het eerste beste leder dat ik voelde en gaf hem dat terwijl ik rechtstond en doorliep. Goddank waren we aan een halte zodat ik uit de metro kon springen. Overstuur richting politiebureau en daar aangekomen zag ik dat ik niet mijn portemonnee maar mijn make-up tasje gegeven had. Samen met de agente kreeg ik de slappe lach om die jongens die nu mascara op konden doen. Bleef natuurlijk dat het ook voor een paar honderd euro aan spullen was, maar dat ik tenminste niet al mijn kaarten, paspoort, rijbewijs e.d. kwijt was en ik best last heb gehad van die overval.
Dat vind ik heel erg om te lezen! Deed nou echt niemand iets? Vreselijk. Ik leef met je mee.

Bij mij ooit een oud elastieken broekriempje. Met leuke gesp, dat wel. Het zat om mijn middel bij een skipak. Even zitten, riempje af, pak los. Vijf minuten later riempje weg; het had vlak naast me gelegen. Echt suf!
Alle reacties Link kopieren
OB wat een verschrikkelijk verhaal!

Uit mijn fietstas een keer een brood. Eerst naar de bakker geweest, daarna door naar de supermarkt. Brood weg. Maar goed, daar kan ik me nog iets bij voorstellen...Later een keer een oude regenbroek van de HEMA die al jaren in mijn fietstas zat. Wat moet iemand daarmee?

Ook eens bij de tramhalte het zadel van mijn fiets. Nog gezocht in de omgeving want het zal wel vandalisme zijn, maar niks. Een paar weken later het ventiel uit mn voorband, zelfde plek. Zó bizar. Wat heb je eraan?
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
De dief heeft toen ik net op mijzelf woonde niet alleen mijn draagbare radio/cd-speler, discman, favo rugtas (om alle spullen in te vervoeren natuurlijk) maar ook een stuk kaas uit de koelkast meegenomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven