Hoe laat is het? Deel X
woensdag 25 augustus 2010 om 08:17
Gezelligheid kent geen tijd.
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
vrijdag 27 augustus 2010 om 20:14
Willen jullie mij trouwens even een trap onder mijn kont geven?
Ik liep vanmiddag langs een broodjeszaak waar ze nog personeel vroegen. Voor zo'n 25 -30 uur. Geen vooropleiding nodig. Ze vroegen mensen tussen de 21 en 27 jaar dus dat is allemaal goed.
Nu moet ik dus nog naar binnen durven lopen om een formulier te vragen.
Kom maar op met die trappen!
20:14
Ik liep vanmiddag langs een broodjeszaak waar ze nog personeel vroegen. Voor zo'n 25 -30 uur. Geen vooropleiding nodig. Ze vroegen mensen tussen de 21 en 27 jaar dus dat is allemaal goed.
Nu moet ik dus nog naar binnen durven lopen om een formulier te vragen.
Kom maar op met die trappen!
20:14
vrijdag 27 augustus 2010 om 20:20
Ik heb nog een optie waar ik vorige week ook over schreef. En toen wilde ik niet. Ik weet er nu meer over.
Het gaat om een vrijwillige functie, heel flexibel. Mijn broer kwam ermee. Eerder had mijn moeder het al eens opgenoemd, in de zin van dat mijn broer iets wist. Maar toen was het heel vaag.
Het gaat om een vriendin van broer, bij haar op het werk kunnen ze vrijwilligers gebruiken.
Broer veronderstelde dat ik het wel goed met die vriendin zou kunnen vinden. En dat vond ik wel bijzonder want het is zijn (goede) vriendin en ik ben wel vereerd dat wij aan elkaar 'gekoppeld' worden. We hebben eigenlijk geen vrienden gezamenlijk, normaalgesproken.
Eerst wilde ik niet maar toen wist ik niet dat het redelijk flexibel is.
Gisteren, toen ik zo baalde dat ik nergens trots op ben nu, vond ik dat ik het wel moest doen.
Ik ben er nog niet uit. Het heeft ook geen haast. Even over nadenken nog.
20.20
Het gaat om een vrijwillige functie, heel flexibel. Mijn broer kwam ermee. Eerder had mijn moeder het al eens opgenoemd, in de zin van dat mijn broer iets wist. Maar toen was het heel vaag.
Het gaat om een vriendin van broer, bij haar op het werk kunnen ze vrijwilligers gebruiken.
Broer veronderstelde dat ik het wel goed met die vriendin zou kunnen vinden. En dat vond ik wel bijzonder want het is zijn (goede) vriendin en ik ben wel vereerd dat wij aan elkaar 'gekoppeld' worden. We hebben eigenlijk geen vrienden gezamenlijk, normaalgesproken.
Eerst wilde ik niet maar toen wist ik niet dat het redelijk flexibel is.
Gisteren, toen ik zo baalde dat ik nergens trots op ben nu, vond ik dat ik het wel moest doen.
Ik ben er nog niet uit. Het heeft ook geen haast. Even over nadenken nog.
20.20
vrijdag 27 augustus 2010 om 20:23
Ja,het is inderdaad snel. Toen ze belde met de opname-datum overviel het me zo..
Ik weet niet of ze er klaar voor is.. Ik in ieder geval (nog) niet..
Heb vandaag heleboel formulieren gehad. die ik vanavond eens op mijn gemak ga nalezen..
Er zat ook eeen klein introductie-boekje in voor mijn dochter.
Wat de regels ziijn. wat je wel en niet mee mag nemen. Hoeveel kinderen er in haar groepje zitten. Welke leeftijd ze hebben. Echt,bijna alles werd uitgelegd. De leiding wordt ook genoemd..
Vond dit echt een heel bijzonder ding.Ik denk dat het haar wel een gevoel geeft van "welkom zijn" ..
Ben nu dit weekend druk bezig met de tassen pakken voor mijn zoon die gaat maandag
op kamp en komt vrijdagmorgen weer terug..
Hij heeft er veel zin in. Ze gaan body-boarden,paintballen,zwemmen.
Vind dit eigenlijk wel heel fijn,kan ik komende week mijn aandacht speciaal voor mijn dochter houden..
Ik weet niet of ze er klaar voor is.. Ik in ieder geval (nog) niet..
Heb vandaag heleboel formulieren gehad. die ik vanavond eens op mijn gemak ga nalezen..
Er zat ook eeen klein introductie-boekje in voor mijn dochter.
Wat de regels ziijn. wat je wel en niet mee mag nemen. Hoeveel kinderen er in haar groepje zitten. Welke leeftijd ze hebben. Echt,bijna alles werd uitgelegd. De leiding wordt ook genoemd..
Vond dit echt een heel bijzonder ding.Ik denk dat het haar wel een gevoel geeft van "welkom zijn" ..
Ben nu dit weekend druk bezig met de tassen pakken voor mijn zoon die gaat maandag
op kamp en komt vrijdagmorgen weer terug..
Hij heeft er veel zin in. Ze gaan body-boarden,paintballen,zwemmen.
Vind dit eigenlijk wel heel fijn,kan ik komende week mijn aandacht speciaal voor mijn dochter houden..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
vrijdag 27 augustus 2010 om 21:01
Dag lieverds!
Wat een hoop spannende dingen hier!
Moon joh, ik word nu bang dat ik het misschien ook niet meer kan! Naaaaaah kan niet, ik kan het nog. Moet!
Hee waarom zou je vrijwilligerswerk gaan doen terwijl je wellicht ook een gewoon bijbaantje kan nemen?
LB jeeetje wat spannend! Het voordeel is in ieder geval dat je nu niet zo heel láng meer nerveus hoeft te zijn: het echt gaat gebeuren. Hoe ga je de tijd doorbrengen met dochter? En heb je nog leuke dingetjes bedacht/gemaakt om mee te geven?
Nootje hoe was het met scharrel?
Ik heb lekker de auto en kijk Popstars. Heb de verwarming aangezet.
Wat een hoop spannende dingen hier!
Moon joh, ik word nu bang dat ik het misschien ook niet meer kan! Naaaaaah kan niet, ik kan het nog. Moet!
Hee waarom zou je vrijwilligerswerk gaan doen terwijl je wellicht ook een gewoon bijbaantje kan nemen?
LB jeeetje wat spannend! Het voordeel is in ieder geval dat je nu niet zo heel láng meer nerveus hoeft te zijn: het echt gaat gebeuren. Hoe ga je de tijd doorbrengen met dochter? En heb je nog leuke dingetjes bedacht/gemaakt om mee te geven?
Nootje hoe was het met scharrel?
Ik heb lekker de auto en kijk Popstars. Heb de verwarming aangezet.
vrijdag 27 augustus 2010 om 21:29
vrijdag 27 augustus 2010 om 21:38
Ja man, het is KOUD!
Wat fijn dat het zo gezellig was met scharrel zeg...
Ik had een leuke net: gister bij het etentje lag naast de pannekoeken een zakje suiker. Dus dat heb ik meegenomen en net op mijn pannekoek gedaan. En toen gebeurde er iets heul geks! Het bleek zout, in grote scheppen op mijn pannekoek!
Hoe het verder is eehhmm... ja eehm... Ik probeer niet na te denken.
Wat fijn dat het zo gezellig was met scharrel zeg...
Ik had een leuke net: gister bij het etentje lag naast de pannekoeken een zakje suiker. Dus dat heb ik meegenomen en net op mijn pannekoek gedaan. En toen gebeurde er iets heul geks! Het bleek zout, in grote scheppen op mijn pannekoek!
Hoe het verder is eehhmm... ja eehm... Ik probeer niet na te denken.
vrijdag 27 augustus 2010 om 21:52
Ik denk dat het zout voor de soep bedoeld was.
Wij zeggen ook gewoon badjas hoor.
Ik zal em nog wel spreken neem ik aan. Maar qua tijden/Ramadan is het gewoon kut. En ik geloof dat ie door mij gister, en mijn smsjes achteraf denkt dat het helemaal niet goed met me gaat. Smst ie: Doe rustig aan, als het beter gaat kijken we weer verder...
Wij zeggen ook gewoon badjas hoor.
Ik zal em nog wel spreken neem ik aan. Maar qua tijden/Ramadan is het gewoon kut. En ik geloof dat ie door mij gister, en mijn smsjes achteraf denkt dat het helemaal niet goed met me gaat. Smst ie: Doe rustig aan, als het beter gaat kijken we weer verder...
vrijdag 27 augustus 2010 om 21:59
No dat is inderdaaf fijn dat ze terug komt!
Kun je die dingen waar je eerder over postte bij haar neerleggen denk je?
Ik heb niks gepost over die smsjes. Ik vind, zoals Nem zei, dat ik moet stoppen met dat geanaylseer. Ik vind mezelf wel heel laf en slap dat ik gewoon ineens in een idioot verander en niet gewoon normaal met hem kan praten als ie naast me zit. En dat maakt weer van alles in me los en dan ga ik stomme smsjes sturen. We moeten gewoon praten natuurlijk.
Ik voel me nu redelijk ok. Veel afleiding gezocht. Kijken hoe lang ik dat volhou.
Kun je die dingen waar je eerder over postte bij haar neerleggen denk je?
Ik heb niks gepost over die smsjes. Ik vind, zoals Nem zei, dat ik moet stoppen met dat geanaylseer. Ik vind mezelf wel heel laf en slap dat ik gewoon ineens in een idioot verander en niet gewoon normaal met hem kan praten als ie naast me zit. En dat maakt weer van alles in me los en dan ga ik stomme smsjes sturen. We moeten gewoon praten natuurlijk.
Ik voel me nu redelijk ok. Veel afleiding gezocht. Kijken hoe lang ik dat volhou.
vrijdag 27 augustus 2010 om 22:04
OOOOEEEH, die is groot!
Wat goor.. Gooi hem gewoon met vaas en al naar buiten joh.
Je zegt dat jij zich zorgen maakt; heb je zorgelijke smsjes gestuurd?
Ja, met haar kan ik praten . Ik ben écht blij dat ze terug komt , nu hopen dat ik niet valse hoop koester. Zij heeft me echt altijd overal bij geholpen, ik weet niet of ze dat nu nog kan.
Nouja, we zullen zien.
22.04
Wat goor.. Gooi hem gewoon met vaas en al naar buiten joh.
Je zegt dat jij zich zorgen maakt; heb je zorgelijke smsjes gestuurd?
Ja, met haar kan ik praten . Ik ben écht blij dat ze terug komt , nu hopen dat ik niet valse hoop koester. Zij heeft me echt altijd overal bij geholpen, ik weet niet of ze dat nu nog kan.
Nouja, we zullen zien.
22.04
vrijdag 27 augustus 2010 om 22:15
Ik moet eerlijk zeggen dat degene die ik hier heb iets kleiner is hoor, driekwart ongeveer van die op dat plaatje, maar ze bewegen op zó'n enge manier!
No ik denk dat als zij jou niet kan helpen ze wel met jou kan uitvogelen hoe jullie iemand anders kunnen vinden die je er wel mee kan helpen. Toch? Ik ben wel heul blij dat je open kan zijn tegen haar!
Nou ja ik laat eigenlijk nooit weten aan de Lastigerd hoe ik me voel. En ik wil altijd seks. En ja, dus heb ik het dus ineens anders gedaan. Heb dingen gesmst als: "Ben een beetje in de war de laatste dagen", en of geen zin in seks hebben soms betekent dat ik gek aan het worden ben. Misschien was dat fout. Of niet. Geen idee. Tis al gebeurd nu.
No ik denk dat als zij jou niet kan helpen ze wel met jou kan uitvogelen hoe jullie iemand anders kunnen vinden die je er wel mee kan helpen. Toch? Ik ben wel heul blij dat je open kan zijn tegen haar!
Nou ja ik laat eigenlijk nooit weten aan de Lastigerd hoe ik me voel. En ik wil altijd seks. En ja, dus heb ik het dus ineens anders gedaan. Heb dingen gesmst als: "Ben een beetje in de war de laatste dagen", en of geen zin in seks hebben soms betekent dat ik gek aan het worden ben. Misschien was dat fout. Of niet. Geen idee. Tis al gebeurd nu.
vrijdag 27 augustus 2010 om 22:39
quote:frizzy schreef op 27 augustus 2010 @ 21:01:
Daar heb je ook een goed punt.
Ik weet nog niet zo goed wat er te vinden is aan betaalde bijbaantjes. Ben beetje bang tussen mensen terecht te komen waar ik niet tussen pas, of iets te vinden waar ze me veel te veel werk geven. Dat laatste komt door ervaringen uit het verleden. Moet ik me eigenlijk niet door laten leiden.
En ik heb een beetje drempelvrees omdat mijn CV niet super is. Laatste 2,5 jaar geen betaald werk, vind ik soms moeilijk uit te leggen.
Niet dat het redenen zijn om niks te zoeken, maar zit even bij mezelf te kijken waar de 'angst' ligt.
22.39
Daar heb je ook een goed punt.
Ik weet nog niet zo goed wat er te vinden is aan betaalde bijbaantjes. Ben beetje bang tussen mensen terecht te komen waar ik niet tussen pas, of iets te vinden waar ze me veel te veel werk geven. Dat laatste komt door ervaringen uit het verleden. Moet ik me eigenlijk niet door laten leiden.
En ik heb een beetje drempelvrees omdat mijn CV niet super is. Laatste 2,5 jaar geen betaald werk, vind ik soms moeilijk uit te leggen.
Niet dat het redenen zijn om niks te zoeken, maar zit even bij mezelf te kijken waar de 'angst' ligt.
22.39