Hoe laat is het? Deel X

25-08-2010 08:17 3018 berichten
Gezelligheid kent geen tijd.

De tijd heelt alle wonden.

Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.

Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.

Slecht nieuws komt altijd te vroeg.

Met passen en meten wordt veel tijd versleten.

Opruimen kost minder tijd dan zoeken.

Komt tijd, komt raad.

Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.

De tijd zal het leren.

In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.

Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.

Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.

Maar, hoe laat is het nu ook alweer?

Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...

Hoe laat is het nu eigenlijk écht?

En.. waar is het tijd voor?

We willen het nog steeds graag van je weten..

Dus als je iets wilt vertellen op

de normale,

de nachtelijke,

de buitenlandse,

of zelfs de buitenaardse tijdstippen,

ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!

Lor, kun je niet gewoon morgen met je vriend samen broodjes gaan kopen daar? En dan toevallig die vacature zien, hardop denken en dan dat papier vragen?

Moon, ik ben het met Frizzy/de rest eens, over de bijbaan.

23.46
Alle reacties Link kopieren
Neehoor Janna, ik ben gewoon opstandig!

Trouwens, gister was mijn nieuwe collega bij het etentje. Krijg er van anderen wel opmerkingen over dat wel heel duidelijk zichtbaar is dat ik em niet moet. Tja... ik ga toch ook geen poppenkast spelen hoor, zet geen prachtige lach en een geinteresseerd gezicht op als weer mijn aandacht vraagt. Verder blijf ik gewoon correct.
Frizz, bij Gestalt kijken ze ook naar het geheel, ze gaan uit dat alles invloed op elkaar heeft (net als bij systeemtheorie) en van een eenheid van lichaam en geest, maar het gaat wel over het hier en nu. Het is wel iet wat 'zweverig' soms.

23.51
Oef dat weer ja Jann, het is augustus zeg!!

Gezellig, morgen lunchen. Ik heb van de week bij Ikea ontbeten, ook wel leuk eigenlijk!

23:57
Oh! Ik wil ook een keer uit ontbijten En picknicken!!

23.52
Frizzy,ik zie alles..

23.54
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ik ben ook benieuwd wie t is hoor.. Ga ik nu weer verder met lekker lezen in bed en morgen weer op iedereen reageren. Niet te veel schrijven he

23:55
Oh Janna, ik dacht juist niet zo zweverig. Maar goed, dat hangt ook van je defenitie van 'zweverig' af natuurlijk.

Heb jij er ervaring mee? Of via je werk? Vooral dat hier en nu ervan staat me wel aan, ik heb niet zo'n zin in ellenlang gegraaf in mijn verleden.
Wel broodjes halen morgenochtend he!!

en slaap lekker!!

23.57
Moon,ik vind dat wel een goed idee van Janna..

Om te doen als je broodjes gaat kopen..

Frizzy,mijn dochter zegt er niet veel over,althans wat gevoelens betreft. Ze stelt wel heel veel vragen,waar ik ook niet altijd antwoord op heb.

Ben nu voor mezelf vragen op papier aan het zetten,anders vergeet ik het weer.

23.57
Ik ken het van school en van een cursus die op m'n oude werk gegeven werd, maar die ik niet zelf gedaan heb (alleen wat meegekeken.)

0.06
Goed plan om het op te schrijven LB. Misschien kunnen jullie van de week eventueel samen bellen voor nog wat antwoorden?
Mindfulness en yoga vind ik niet te zweverig voor mij, maar dat gaat me niet helpen bij deze zaken.
LB, misschien kun je nog iets tegen je dochter zeggen in de richting van dat de uithuisplaatsing nu niet is omdat je niet van haar houdt, maar dat het juist is omdat je heel veel van haar houdt.. dat vindt ze vast fijn om nog een keer duidelijk te horen.

0.01
quote:frizzy schreef op 28 augustus 2010 @ 00:00:

Mindfulness en yoga vind ik niet te zweverig voor mij, maar dat gaat me niet helpen bij deze zaken.

Nee Maar als je dat al zweverig zou vinden (zoals veel mensen vinden) dan is Gestalt therapie denk ik te zweverig, vandaar!

Enne, hoe laat is het?

0.02
Maar Janna heb je zelf ervaring met Gestalt? Weet je er verder iets van?

Ik ben erop gekomen omdat iemand me een goede Gestalt therapeut heeft aangeraden. Het kwam vrij confronterend over en daar hou ik wel van. Liever keihard aan de slag dan lang gekeuvel.

Ik weet niet hoe laat het is.
quote:Janna_ schreef op 27 augustus 2010 @ 23:59:

Ik ken het van school en van een cursus die op m'n oude werk gegeven werd, maar die ik niet zelf gedaan heb (alleen wat meegekeken.)

0.07
quote:frizzy schreef op 28 augustus 2010 @ 00:05:

Ik ben erop gekomen omdat iemand me een goede Gestalt therapeut heeft aangeraden. Het kwam vrij confronterend over en daar hou ik wel van. Liever keihard aan de slag dan lang gekeuvel.

Volgens mij ben je hier al tig keer geconfronteerd met dingen over je 'probleemsituatie met de Lastigerd' maar is er altijd wel een excuus om het niet aan te pakken. Toch?

0.08
Maar Janna, ik denk dat er een onderliggend probleem is. Mijn gedrag/houding tov de Lastigerd is slechts een symptoom.
En dat 'diepere probleem' wil je mbv Gestalt aanpakken? Kun je dat probleem zelf al benoemen, of weet je niet precies wat het is?

0.14
Janna,Je laat me huilen van ontroering met je post van 0.01.

Geeft niks hoor..

Zo is het ook,maar ik denk dat ze dat wel weet.Ga het in ieder geval wel zeggen tegen haar.
en bellen ga ik misschien ook nog doen,maar ik kan ook ook altijd terecht bij mijn coach,die heeft er zelf jaren en jaren gewerkt. dus die weet wel van de hoed en de rand..

0.18

Frizzy,wanneer zie je Lastigerd weer??
Ik denk dat ik het zelf wel kan benoemen Janna. Maar ik kan er de vinger niet helemaal op leggen.

En dan hebben we ook nog hetgeen waar ik ooit een topic over heb geopend.
Lichtbron

En niet denken dat ze iets wel weet. Gewoon zeggen. Ze vindt het vast fijn om te horen, ookal zegt de gemiddelde puber waarschijnlijk 'gatver mam, niet zo klef...'

Net zoals dat al onze pubers het overdreven vinden dat ze allemaal leuke dingen en foto's enzo meekrijgen van familie en vrienden, maar als ze alleen op hun kamertje zitten, zijn ze er allemaal wat blij mee.

0.20
Is Gestalt dan de juiste therapievorm?

Echt doorpakken en "keihard aan de slag" is het niet.

Ik zou eerder voor CT kiezen, concreter, tastbaarder en sneller.

0.22

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven