Hoe laat is het? Deel XI
vrijdag 3 september 2010 om 21:13
Tijd die komt en gaat
Tijd is verstreken.
Langzaam voorbij getikt, en weer vergeten.
Tijd die niet terugkomt.
Zijn mond heeft stilgehouden, en geluid verstomd
Stilte toch zo luid, doet pijn aan je oren ook als je ze sluit.
Tijd komt niet meer terug. Het is voorbij geslopen in stilte, O zo vlug.
Tijd die wonden heelt, gedachten tot rust brengt, of verveeld.
Tijd gaat als maar vooruit, terug is niet mogelijk.
Stel je vast hieruit.
Tijd moet je leven. De tijd van vandaag, niet de tijd van gister.
Tijd van gister is slechts een herinnering, die heb je beleefd. Die is al geweest. Die beleef je niet opnieuw, en krijg je ook niet terug.
Die tijd is voorbij, maar nog miljoenen te gaan, minuten en uren. Die nog komen gaan.
Die moet je nog beleven. Beleef die tijd dus goed.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
21.13
Tijd is verstreken.
Langzaam voorbij getikt, en weer vergeten.
Tijd die niet terugkomt.
Zijn mond heeft stilgehouden, en geluid verstomd
Stilte toch zo luid, doet pijn aan je oren ook als je ze sluit.
Tijd komt niet meer terug. Het is voorbij geslopen in stilte, O zo vlug.
Tijd die wonden heelt, gedachten tot rust brengt, of verveeld.
Tijd gaat als maar vooruit, terug is niet mogelijk.
Stel je vast hieruit.
Tijd moet je leven. De tijd van vandaag, niet de tijd van gister.
Tijd van gister is slechts een herinnering, die heb je beleefd. Die is al geweest. Die beleef je niet opnieuw, en krijg je ook niet terug.
Die tijd is voorbij, maar nog miljoenen te gaan, minuten en uren. Die nog komen gaan.
Die moet je nog beleven. Beleef die tijd dus goed.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
21.13
zaterdag 4 september 2010 om 20:11
quote:berbke schreef op 04 september 2010 @ 18:46:
Ze redt zich wel Bron,uiteindelijk heeft ze daar ontspanning afgewisseld met leermomenten aangepast aan haar eigenheid.
Alleen moet jij haar een stukje loslaten he, trots op haar zijn omdat ze zo moedig is, terwijk je van binnen liefst zou wenen.
Je moet jezelf tijd gunnen om dit loslaten te verwerken, maar je moet ook opletten dat je er niet in blijft hangen, of dingen ontdekt die er niet spelen.
Geef jezelf afleiding, hoe moeilijk het ook is, doe dingen met je zoon , en bel een vriendin , niet om over je dochter te praten, maar om over jezelf te kletsen.
Zoek een leuk boek, geniet van fijne muziek, loop een stukje om of google op grappige sites.
Je zal zien dat jouw positiviteit ook invloed heeft op de rest van je gezin.
18.46Wat een wijze post!
Ze redt zich wel Bron,uiteindelijk heeft ze daar ontspanning afgewisseld met leermomenten aangepast aan haar eigenheid.
Alleen moet jij haar een stukje loslaten he, trots op haar zijn omdat ze zo moedig is, terwijk je van binnen liefst zou wenen.
Je moet jezelf tijd gunnen om dit loslaten te verwerken, maar je moet ook opletten dat je er niet in blijft hangen, of dingen ontdekt die er niet spelen.
Geef jezelf afleiding, hoe moeilijk het ook is, doe dingen met je zoon , en bel een vriendin , niet om over je dochter te praten, maar om over jezelf te kletsen.
Zoek een leuk boek, geniet van fijne muziek, loop een stukje om of google op grappige sites.
Je zal zien dat jouw positiviteit ook invloed heeft op de rest van je gezin.
18.46Wat een wijze post!
zaterdag 4 september 2010 om 21:04
Hahahhahahaha maak je een crepetaart?
Het oppassen bevalt hoor, al heb ik haar nooit eerder zo lastig meegemaakt. Je kan haar amper aan- en uitkleden, zo worstelt zo ontzettend dat heb ik echt nog nooit meegemaakt met een kind. En ze ging keihard huilen en wilde uit bad toen ik nog shampoo in haar haar had zitten. En aangezien ze nog een babybadje heeft stapte ze er zowat zelf uit. Afijn, een hoop geworstel, gehuil toen pappa wegging, Baby Einstein opgezet en 10 minuutjes later was ze weer helemaal happy. Lekker samen gespeeld, laatste fles erin en ze viel meteen als een roosje in slaap.
Ik ben bang dat ik dus mijn billenbroek aanmoet!
En ik doe denk ik nieuwste hakken aan, ookal sta ik een beetje voor gek als iedereen me met blote voeten ziet uitstappen omdat ik niet kan rijden met hakken. En dan een bloesje erop ofzo...
Maar wat maakt het eigenlijk uit?!
Het oppassen bevalt hoor, al heb ik haar nooit eerder zo lastig meegemaakt. Je kan haar amper aan- en uitkleden, zo worstelt zo ontzettend dat heb ik echt nog nooit meegemaakt met een kind. En ze ging keihard huilen en wilde uit bad toen ik nog shampoo in haar haar had zitten. En aangezien ze nog een babybadje heeft stapte ze er zowat zelf uit. Afijn, een hoop geworstel, gehuil toen pappa wegging, Baby Einstein opgezet en 10 minuutjes later was ze weer helemaal happy. Lekker samen gespeeld, laatste fles erin en ze viel meteen als een roosje in slaap.
Ik ben bang dat ik dus mijn billenbroek aanmoet!
En ik doe denk ik nieuwste hakken aan, ookal sta ik een beetje voor gek als iedereen me met blote voeten ziet uitstappen omdat ik niet kan rijden met hakken. En dan een bloesje erop ofzo...
Maar wat maakt het eigenlijk uit?!
zaterdag 4 september 2010 om 21:19
zaterdag 4 september 2010 om 21:27
Ja dat heb ik ook altijd met koken. Ik had bijvoorbeeld even niet ingecalculeerd dat alles superfijn snijden veel tijd kost, en dat niet alles tegelijk in de oven kon. Nu moet ik vannacht verder gaan. Heb wel al alles voorbereid, vannacht even de boel in een pan en dan de flapjes vouwen en in de oven doen (wederom 2 rondes).
Ze is nu ruim 10 maanden, en kan al heel veel! Ze kruipt als een tierelier, loopt aan de hand, trekt zich op en vooral: ze kan geen seconde stilzitten. Dat kind heeft geen rust in d'r lijf. Het is dus ook heel lastig om haar te troosten want ze wíl helemaal niet lekker bij je. Zus en vriend zijn dan heel erg van de allerlei toeren uithalen (met z'n twee) zodat alles lukt zonder huilen, maar ja, ik hou haar op een gegeven moment gewoon in de houdgreep, anders kom ik nergens. Even doorbijten dan maar.
Ja vaak doen kinderen zo als ze moe zijn. Zielig vind ik dat dan: je doet je best ze te helpen zsm in bed te helpen maar ze zitten helemaal verwikkeld in een strijd met zichzelf....
Tja ik kan ook wel wat anders aandoen hoor (geloof dat ik iets ben aangekomen dus de billenbroek is ws niet het beste idee) maar ik heb verwachtingen geschept he?
Wat doe jij aan?
Ik haal de rest op ja. Maar ik ben toch bang dat Jumpsje echt niet komt. Zo jammer!
Ze is nu ruim 10 maanden, en kan al heel veel! Ze kruipt als een tierelier, loopt aan de hand, trekt zich op en vooral: ze kan geen seconde stilzitten. Dat kind heeft geen rust in d'r lijf. Het is dus ook heel lastig om haar te troosten want ze wíl helemaal niet lekker bij je. Zus en vriend zijn dan heel erg van de allerlei toeren uithalen (met z'n twee) zodat alles lukt zonder huilen, maar ja, ik hou haar op een gegeven moment gewoon in de houdgreep, anders kom ik nergens. Even doorbijten dan maar.
Ja vaak doen kinderen zo als ze moe zijn. Zielig vind ik dat dan: je doet je best ze te helpen zsm in bed te helpen maar ze zitten helemaal verwikkeld in een strijd met zichzelf....
Tja ik kan ook wel wat anders aandoen hoor (geloof dat ik iets ben aangekomen dus de billenbroek is ws niet het beste idee) maar ik heb verwachtingen geschept he?
Wat doe jij aan?
Ik haal de rest op ja. Maar ik ben toch bang dat Jumpsje echt niet komt. Zo jammer!
zaterdag 4 september 2010 om 21:51
Oh Frizz, jij bent zo'n vooruitdenkert.. Goed zeg.
Ik dus totaal niet, zoals je vanmiddag met dat printding zag
Die toestanden en circusact eromheen doe ik niet aan mee Frizz. Ik leg hem gewoon in z'n bedje, van 5 minuten huilen zal hij heus niet dood gaan. Even moeilijk maargoed
Ik heb geen flauw idee wat ik aanmoet! Zie ik morgenochtend heeeeuul vroeg wel. Ik moet om 6en op, denk ik.
Daarom ga ik nu ook slapen, afgelopen nacht was ook al geen succes.
Ik baal ook serieus van Jumps... Cold feet, vrees ik.
Nouja, niets aan te doen. Misschien de volgende keer beter.
Red iedereen zich morgen? Weet iedereen alles?
Kan ik dan rustig gaan slapen (mijn hoofd maakt overuren, stresskip) M'n baksel is klaar. Als hij mislukt is moet ik morgenochtend even zo'n kant en klaar pak in elkaar draaien ofzo..
Nouja, tot morgen dan maar?
Da's vaag .
21.51
Ik dus totaal niet, zoals je vanmiddag met dat printding zag
Die toestanden en circusact eromheen doe ik niet aan mee Frizz. Ik leg hem gewoon in z'n bedje, van 5 minuten huilen zal hij heus niet dood gaan. Even moeilijk maargoed
Ik heb geen flauw idee wat ik aanmoet! Zie ik morgenochtend heeeeuul vroeg wel. Ik moet om 6en op, denk ik.
Daarom ga ik nu ook slapen, afgelopen nacht was ook al geen succes.
Ik baal ook serieus van Jumps... Cold feet, vrees ik.
Nouja, niets aan te doen. Misschien de volgende keer beter.
Red iedereen zich morgen? Weet iedereen alles?
Kan ik dan rustig gaan slapen (mijn hoofd maakt overuren, stresskip) M'n baksel is klaar. Als hij mislukt is moet ik morgenochtend even zo'n kant en klaar pak in elkaar draaien ofzo..
Nouja, tot morgen dan maar?
Da's vaag .
21.51