Hoe laat staan jullie op werkdagen op?

03-10-2009 21:18 150 berichten
Ik heb net een nieuwe baan en moet nu om 6 uur opstaan, omdat mijn reistijd langer is. Dat is wel even wennen moet ik zeggen, zeker nu het 's ochtends weer langer donker is.

Daarom was ik benieuwd: hoe laat staan jullie op?
Alle reacties Link kopieren
4:30
Verschillend. Vandaag 5.30 woensdag 6.00 en vrijdag begin ik pas om 14.00.
De wekker gaat om 5.15 uur voor partner, ik lig dan tot 06.00 uur wakker, te wachten tot ik de badkamer ik kan. 06.30 uur klaar en tijd voor mijn krantje en ontbijt tot 07.00 uur dan worden de kinderen wakker gemaakt en 08.15 uur is het iedere keer weer rennen om op tijd op school te zijn. Daarna de jongste naar de opvang brengen en dan ben ik om 08.45 uur op mijn werk tot 17.15 uur.

En het ergste is dat niet meer kan uitslapen, ik zit nu al zo lang in dit ritme dat mijn innerlijke klok steevast tussen 06.00 en 06.30 uur afgaat, ook in het weekend! Daar baal ik nog wel het meeste van.
Ik doe mijn best
06.00 uur. Douchen, broodjes maken, bakkie koffie drinken lekker rustig achter de PC en om 06.45 uur de deur uit.
04.45 uur....baas boven baas he.... ow en het went niet....dus geef dat idee maar snel op!
quote:Brummetje schreef op 05 oktober 2009 @ 06:26:

4:30Dan ben je bakker of niet? Wat een onchristelijke tijd!!
En hoe laat ga je dan s avonds slapen? Of liever gezegd, hoe vroeg???
slapen doe ik rond 22.00 uur. Maar ik weet niet of dat ook voor Brummetje geldt hoor haha
quote:jemamem schreef op 04 oktober 2009 @ 20:11:

Wekker van man gaat om 5 uur. Als hij klaar is maakt hij mij wakker en gaat ontbijt maken. Zitten zo rond 5.30 aan het ontbijt. Man vertrekt om 5.50 en ik maak tussen 7 en 7.30 de kinderen wakker.

Jeetje sunemom wat doe jij dan tussen 6 en 7? Waarom sta je zo vroeg op?Dat vraag ik me dan ook af?Ik zou blijven liggen tot 7.30....
Ja, ook rond die tijd (22:00). Ene keer iets eerder, andere keer iets later. Ligt eraan of er een leuke film op tv is. Maar soms ben ik zo moe, dat ik m niet af kan kijken.

Oh en ik ben geen bakker, maar werk bij een callcenter wat 24/7 bereikbaar is.

Oh 2: En ik ben er allang aan gewend, heb er geen moeite mee om zo vroeg op te staan.
Pffffff

Wonen jullie allemaal in het Westen dat jullie zo vroeg opmoeten? (ivm files enzo?) Ik moet er niet aan denken, hoe houden jullie dat vol??

Ik sta om 8 uur op, doe het heerlijk rustig aan en ben om 9 uur op mijn werk.

Lang leve het Noorden, de langste file duurt hier hooguit 5 minuten.

Soms komt het voor dat ik voor mijn werk naar Den Haag of Utrecht moet. Dat is een ramp, dan ga ik altijd een dag van tevoren + hotel omdat ik anders midden in de nacht mag opstaan om om tijd te komen. of ik pak de trein maar sochtends met de auto die kant op gaan is niet te doen.
ik sta ook vroeg op, omdat ik ook vroeg moet beginnen. werk in de zorg.
06.45, soms iets vroeger.

Meeneembrood smeren, met boterham en beker melk even naar het RTL-nieuws kijken, douchen, optutten en aankleden en om 07.35 de deur uit naar bushalte. Rond 08.00 present op mijn werk.
Ik begin vrijwillig om 8 uur op mijn werk en kan dan om 16 uur al weer lekker naar huis. Extra fijn omdat de anderen pas tussen half 9 en 9 uur beginnen, waardoor het nog lekker 'n uurtje rustig is op kantoor.
quote:jemamem schreef op 04 oktober 2009 @ 20:11:

Wekker van man gaat om 5 uur. Als hij klaar is maakt hij mij wakker en gaat ontbijt maken. Zitten zo rond 5.30 aan het ontbijt. Man vertrekt om 5.50 en ik maak tussen 7 en 7.30 de kinderen wakker.

Jeetje sunemom wat doe jij dan tussen 6 en 7? Waarom sta je zo vroeg op?Eigenlijk om twee redenen. Toen ik zelf nog werkte moest ik om dezelfde tijd op en dat heb ik ruim 8 jaar gedaan dus het is voor een deel wel een beetje gewoonte. Daarnaast ben ik een avondmens en heb 's ochtends even nodig om op gang te komen en gezellig te kunnen doen. Is voor de kinderen dus wel zo gezellig als ik al een beetje bijgekomen ben, voorkomt een hoop stress en 'geruzie' 's ochtend. En het is heerlijke mamatijd. Nog even lekker lezen terwijl de rest van de straat nog ion rust is, kan ik erg van genieten.
quote:elninjoo schreef op 05 oktober 2009 @ 12:39:

Ik begin vrijwillig om 8 uur op mijn werk en kan dan om 16 uur al weer lekker naar huis. Extra fijn omdat de anderen pas tussen half 9 en 9 uur beginnen, waardoor het nog lekker 'n uurtje rustig is op kantoor.

Dat heb ik ook, mijn kamergenote komt pas tegen hafl 9 en dan heb ik er al een uur opzitten, lekker rustig. Kan ik alle stilte forummen

En om 4 uur weggaan ben ik al 15 jaar gewend. Ik weet ook altijd wanneer het vier uur is. Dan heb ik nog wat aan mijn namiddag en avond.
Ik sta om 6 uur op, douchen, aankleden, spullen pakken (ontbijt en lunch liggen al klaar, want de avond ervoor gemaakt).

Dan zit ik tussen 6.20 en 6.30 in de auto. Daarmee rij ik nog precies voor de file uit en ben ik voor 7.30 op mijn werk. Ik probeer 3 dagen in de week ook daadwerkelijk om 16.00 weer te vertrekken, ook omdat ik dan 's avonds nog andere afspraken heb (18.30 sporten bijvoorbeeld, haal ik anders niet) de andere 2 dagen loopt het helaas nog wel eens uit de klauwen en ga ik een stuk later weg. Risico van het vak helaas....
Ik ga alleen van huis als ik fysieke afspraken heb, anders niet. Soms betekent dat dat ik om 5:00 uur op moet, soms betekent dat dat ik om 7:30 op ga. Als ik thuis werk dan zorg ik er meestal voor dat ik om 8:00 wel kan beginnen namelijk.

Er komen werkdagen voor van 2 uur, maar ook van 16 uur. Het is vaak net in welk stadium van een project ik zit. Eigenlijk heb ik over het algemeen onwijs veel vrijheid in het bepalen van mijn tijd.
Maar hoe lang staan jullie dan gemiddels in de file? Word je daar niet helemaal gek van?
quote:Suy schreef op 05 oktober 2009 @ 13:30:

Maar hoe lang staan jullie dan gemiddels in de file? Word je daar niet helemaal gek van?De afstand van mijn huis naar mijn werk is maar 30 km en afhankelijk van de drukte rij ik daar 25 tot 35 minuten over. Files hebben we hier niet, tenzij er 'n keer 'n ongeluk is gebeurd, maar dat is gelukkig geen dagelijkse kost.
Vroege dienst: 6.00 gaat wekker. Nog 2 keer snoozen en dan om 6.15 eruit. Iets voor half zeven weg. Douche als ik thuiskom en ontbijt op mijn werk.

Bij late dienst wil ik er voor half tien uit. Maar wordt vaak elf uur.
Gaat er iemand met het openbaar vervoer ? En hoe lang doe je over die reis?

Ik ga met de bus. In 20-25 minuten van huisdeur naar kamerdeur op mn werk. Weliswaar maar 5 km, maar er zit een tunnel tussen. Dankzij busbaan héél snel. Veel sneller dan auto of fiets.
Ik sta om acht uur op als ik niet sport en om zeven uur als ik dat wel doe. woon 5 minuten fietsen van m'n werk, en ook 5 minuten van zwembad, dus soms ga ik van kwart over zeven tot acht zwemmen en daarna rustig via huis naar kantoor. om negen uur ben ik dan present Is op zich ideaal, maar ik maak lange dagen waardoor ik vaak tegen achten pas weer thuis ben en daardoor ook laat naar bed ga, anders heb ik niets aan mijn avond.
5.00 uur, ik moet om 7 uur beginnen ook in de weekenden.

Lig meestal om 9.00 in bed. Gezellig hoor.
6.30,moet om half 9 op school zijn,om 9 uur op mn werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven