Hoe nu verder met modereren dit forum

28-09-2010 11:20 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is gebeurd, er zijn dingen uitgelekt en het heeft er de schijn van dat ook angels maar gewoon mensen zijn.

Ik doe een poging om een opzet te geven naar een nieuw, veilig en integer forum, waar iedereen graag komt.

Er moet een onpartijdige club moderators komen die zelf NIET meepost op het forum.

Deze club mensen moeten hun werk anoniem kunnen uitvoeren en daar is geen discussie op het forum over mogelijk.

Ook discussie door anderen over modereren is verboden.

De enige bezwaar mogelijkheid is via Naomie zelf.

Er komt een lijst met verboden woorden die niet in topic titels gebruikt mogen worden, deze lijst is flexibel.

Deze moderators werken in ploegen, waardoor er het merendeel van de dag altijd minimaal twee moderators op het forum aanwezig zijn.

De overige forumregels blijven bestaan.

Bovenstaande is los van beloning of iets dergelijks.
Sanoma moet af van de goedkope oplossing en in plaats van vrijwilligers gewoon een paar mensen in dienst nemen die moderaten.

Ik mag hopen dat mensen zich niet meer vrijwillig inzetten voor een bedrijf dat zulke enorme winst maakt, al zijn input uit dit soort forums haalt en verkoopt in 'tijdschriften' en toch te belazerd is ook maar 1 cent uit te geven aan werknemers.
quote:pantalaimon schreef op 28 september 2010 @ 12:58:

[...]

Ook helemaal eens met Vl43inder en Pantalon (). Je moet het forum niet helemaal omgooien door een clubje dat kennelijk overal moeite mee heeft. Wat er ook gebeurt, hoeveel 'verbeteringen' er worden bedacht en doorgevoerd, zij zullen altijd wat te zeuren hebben. Gewoon om te zeuren.
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:Vl43inder schreef op 28 september 2010 @ 12:11:

Volgens mij heeft 99% van de forummers totaal geen problemen met de forumregels. Zorg dat het voor hen leuk blijft, dat betekent ook dat enige flexibiliteit in het omgaan met de regels nodig is. Pak die ene procent van de forummers gewoon aan, zonder erover in discussie te gaan.

Wat mij betreft: Bestaand beleid gewoon behouden en er niet meer over discussieren.Eens met dit.
quote:Olijfje_ schreef op 28 september 2010 @ 13:23:

Ook helemaal eens met Vl43inder en Pantalon (). Je moet het forum niet helemaal omgooien door een clubje dat kennelijk overal moeite mee heeft. Wat er ook gebeurt, hoeveel 'verbeteringen' er worden bedacht en doorgevoerd, zij zullen altijd wat te zeuren hebben. Gewoon om te zeuren.

Ook eens!

Broekie
Het Viva forum is papaja.
pffff wat een gezeur...doen jullie ook zo moeilijk in het dagelijks leven?
Wat is er dan uitgelekt? Ik heb het eventjes gemist geloof ik.
Panta:

LiefSteenbokje: uitgelekte angelmail
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:borderwalk schreef op 28 september 2010 @ 11:32:

Ik heb niets meegekregen van de rel die schijnbaar over het forum raast .

Idem. Wat is er in vredesnaam aan de hand (en nee, ik ga niet tig napraattopics erover doorspitten)

ondertussen het een en ander gezien..

laat verder maar, wat een gemuts.
quote:Dana schreef op 28 september 2010 @ 13:50:

Panta:

LiefSteenbokje: uitgelekte angelmail

Is allemaal al weg.

Pagina kan niet getoond worden.

Ben weer eens te langzaam.
quote:louisavuitton schreef op 28 september 2010 @ 13:37:

pffff wat een gezeur...doen jullie ook zo moeilijk in het dagelijks leven?

Als je het erg moeilijk vindt, wil ik de lastige woorden wel uitleggen.

En jij? Ben je in het dagelijks leven ook zo constructief?
quote:korenwolf schreef op 28 september 2010 @ 16:40:

[...]

Als je het erg moeilijk vindt, wil ik de lastige woorden wel uitleggen.

En jij? Ben je in het dagelijks leven ook zo constructief?

Welke lastige woorden? Heb ze nog niet voorbij zien komen. En ja, in het dagelijkse leven ben ik constructief, op dit forum niet. Wat kan mij het schelen als Angels over mij roddelen in een email. en mocht ik een permaban krijgen, dan ga ik wel naar een ander forum Echt....ik begrijp al die ophef niet.

Jullie kunnen trouwens ook een eigen forum oprichten als dit niets meer wordt. gezellig met zijn allen onder elkaar....zonder Angels.
quote:louisavuitton schreef op 28 september 2010 @ 17:12:

[...]

Welke lastige woorden? Heb ze nog niet voorbij zien komen. En ja, in het dagelijkse leven ben ik constructief, op dit forum niet. Wat kan mij het schelen als Angels over mij roddelen in een email. en mocht ik een permaban krijgen, dan ga ik wel naar een ander forum Echt....ik begrijp al die ophef niet.

Jullie kunnen trouwens ook een eigen forum oprichten als dit niets meer wordt. gezellig met zijn allen onder elkaar....zonder Angels.Helemaal mee eens. Ik heb gisteren, toen ik een half uurtje moest overbruggen, even gelezen op het topic van Angel2 maar hoe druk kun je je maken? En waar halen jullie in vredesnaam de tijd vandaan om de hele dag op het forum te zijn???
Laat de engelen en naomi lekker zitten waar ze zitten. Zo heel fout doen ze het over het algemeen toch niet? ik ontken niet dat het niet ernstig is wat er nu is gebeurt, maar iedereen vliegt weleens uit de bocht. Er zijn m.i. geen echt strafbare feiten gepleegd door Naomi of five toch? Niemand hier die thuis weleens verteld dat ze zo'n vervelende klant hadden op het werk (ik hoor wel eens verhalen.....)

Doe alleen een paar aanpassingen om dit voortaan te voorkomen.

Ten eerste een enorm excuus namens five en overige verantwoordelijken. Laat five een blog schrijven, kan ze goed.

Alle permabannen terugdraaien, desnoods met de aantekening dat ze bij de eerstvolgende (ernstige) overtreding er een half jaar uitvliegen.

Laat de engels vrijwilligers zijn met taken die daar bij passen. Dus verzoekjes als topics aanpassen en sluiten en desnoods nog waarschuwingen uitdelen.

Maar stel daarnaast 1(of 2) fulltime moderater aan, (liefst eentje die wel assertief is), tussen Naomi en de engelen in. Iemand waar de klachten neergelegd kunnen worden, die als enige de mogelijkheid heeft om prive informatie te bekijken, om te bannen, IP's te checken etc.

En maak een duidelijk helder beleid, die op alle pijlers geld zodat iedereen ook weet waar die aan toe is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven