Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
quote:Anyco schreef op 01 juli 2015 @ 12:20:

[...]

En toen is jouw man natuurlijk snel zijn zwembroek aan gaan doen, zo'n aanbod kun je moeilijk afslaan

Hahaha, ik zie het helemaal voor me. Hij is 1.90 lang en dan in dat badje

Het is zo'n schattig meiske. Soms laat ze haar vader bij ons aanbellen en moet ze nodig even naar onze vogels komen kijken. Die kennen haar al.
quote:Anyco schreef op 01 juli 2015 @ 13:39:

[...]

Tuin op het zuiden is ook goed te doen hoor.

Als je maar een zwembad in die tuin hebt

En een zonnescherm.

Buiten is inderdaad warmer dan binnen. Hoewel het in mijn oude huis toch ook wel errug warm is. Ondertussen ga ik liever klussen in het nieuwe huis, daar is het binnen een stuk beter uit te houden!
Ik liep vanochtend om 530 uur al te wandelen met de hond,lekker koel en rustig buiten heerlijk.

Paar weken geleden was op RTL Boulevard dat als je je steenkoud douchte je 1000 kal. verbrandde omdat het zoveel energie kost om je lichaam weer op lichaamstemperatuur te krijgen.ik dacht dat het juist slecht was maaaaar ik doe dat nu elke ochtend als ik uit bed kom en elke avond voordat ik in bed ga.Maar ik merk nog niets van die snelle verbranding
quote:amarna schreef op 01 juli 2015 @ 13:50:

[...]

Hahaha, ik zie het helemaal voor me. Hij is 1.90 lang en dan in dat badje

Het is zo'n schattig meiske. Soms laat ze haar vader bij ons aanbellen en moet ze nodig even naar onze vogels komen kijken. Die kennen haar al.

Lief!

Ik heb ook zo'n schattig buurmeisje

Maar die roept over de schutting om onze jongens, ze weet best wel goed hoe zij ze moet laten doen wat zij wil ook al is ze 4 jaar jonger
Dat vind ik ook zo leuk om te zien, het plezier dat de kinderen hebben.

Droog overkomen is lastig aan het worden hier in de straat met al die watergevechten
Ik heb overgegeven vanmiddag. Ik had badje opgezet en ik heb nu 4 kinderen in de tuin en de jongste die daar tussen door rent. Niemand wil in de schaduw blijven en ik heb net rennend achter de jongste aangegaan de tuin uit. Morgen blijft de poort dicht.

Hel voor mij, maar leuk voor de kinderen.
quote:lechatrose schreef op 01 juli 2015 @ 13:51:

[...]

En een zonnescherm.

Buiten is inderdaad warmer dan binnen. Hoewel het in mijn oude huis toch ook wel errug warm is. Ondertussen ga ik liever klussen in het nieuwe huis, daar is het binnen een stuk beter uit te houden!

Dat is mijn spaardoel voor volgend jaar.

28 graden binnen, hele dag zon er vol op.

In het voorjaar en najaar wel fijn hoor, dus zonnescherm en ik denk dat ik al blijer ben.
Ik heb vanmiddag deze koude komkommer-avocadosoep gemaakt, echt een aanrader voor in deze warmte! Gelukkig is er nog voldoende, dus morgen heb ik 'm weer.
quote:Feeksje1977 schreef op 01 juli 2015 @ 15:52:

[...]

Dat is mijn spaardoel voor volgend jaar.

28 graden binnen, hele dag zon er vol op.

In het voorjaar en najaar wel fijn hoor, dus zonnescherm en ik denk dat ik al blijer ben.

Gordijnen dicht op het heetst van de dag? Dat helpt ook al.

Binnen vind ik het heerlijk. 21 Graden slechts, het is bijna koud vergeleken bij buiten
quote:slwhisper schreef op 01 juli 2015 @ 15:54:

[...]

Gordijnen dicht op het heetst van de dag? Dat helpt ook al.

Binnen vind ik het heerlijk. 21 Graden slechts, het is bijna koud vergeleken bij buiten

Natuurlijk is alles dicht de hele dag maar nog erg warm binnen, hebben een erg warm huis. Fijn de rest van het jaar hoor. Alleen nu niet.

Vanavond alles lekker open.
Grr, was halfuurtje boodschappen doen. Kom ik thuis heeft dochter alle deuren en ramen tegenover elkaar opengezet. Van 22 naar 25 graden gegaan . Weg koelte...
Poep, wie heeft jou gescheten?
Boodschappen doe ik met de koelbox en koeltas. Daarin een paar grote koelelementen.

Een fles met zelfgemaakte ijsthee neem ik mee voor onderweg.

In de supermarkt is het heerlijk vertoeven. Wat een koelte.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik had vanmiddag vijf kinderen in het zwembad stuiteren. Er was er maar één van mezelf. En buren: sorry. Stiller waren ze niet te krijgen.
Om 8.15 uur naar sportschool gegaan met scooter,heb 1,5 uur gesport Pffft dat was zweten,daarna even naar huis om de boel op te frissen en weer op de scooter(want voor fietsen was het te warm) maar ook met de scooter was het eigenlijk te warm,maar toch lekker gereden (zoveel mogelijk door het bos,en zit nu aan de derde bruine pretpaal,en die hakt er snel in,maar straks lekker makkelijk koken oftewel pannekoek met ontbijtspek en stroop,Tja hoe verzint men het maar wel lekker en makkelijk.
No Mercy
quote:Bloes schreef op 01 juli 2015 @ 15:53:

Ik heb vanmiddag deze koude komkommer-avocadosoep gemaakt, echt een aanrader voor in deze warmte! Gelukkig is er nog voldoende, dus morgen heb ik 'm weer. Dank voor het delen, klinkt heerlijk
Kinderen en hond zijn aan het keten in het zwembad, baby ligt heerlijk te slapen in de airco.

Mijn tuin lijkt wel een luxe vakantieparadijs met zwembad en vrolijke kleuren, tentdoek en parasol.
Ik doe dingen eigenlijk niet anders dan normaal. Hoogstens een beetje langzamer. Door hangend, zuchtend en puffend de dag proberen door te komen ga je je alleen maar rotter voelen door de warmte. Een stuk fietsen is ook lekker. De wind door je haren koelt lekker af.
quote:louise1 schreef op 01 juli 2015 @ 16:02:

Grr, was halfuurtje boodschappen doen. Kom ik thuis heeft dochter alle deuren en ramen tegenover elkaar opengezet. Van 22 naar 25 graden gegaan . Weg koelte...Die warmte was er anders ook wel gekomen, hoogstens een uurtje later.
quote:ElleMichelle schreef op 01 juli 2015 @ 13:57:

Ik liep vanochtend om 530 uur al te wandelen met de hond,lekker koel en rustig buiten heerlijk.

Paar weken geleden was op RTL Boulevard dat als je je steenkoud douchte je 1000 kal. verbrandde omdat het zoveel energie kost om je lichaam weer op lichaamstemperatuur te krijgen.ik dacht dat het juist slecht was maaaaar ik doe dat nu elke ochtend als ik uit bed kom en elke avond voordat ik in bed ga.Maar ik merk nog niets van die snelle verbranding

Dat klopt.

Alleen weet ik niet welke douche water heeft van MIN 186 graden.

Zoals het nu in de lijn derverwachting ligt , wordt t morgen nog heter en is het dus helemaal niet meer uit te houden op het nieuwbouwcomplex. Denk dat ik er dan maar een halve dag van maak. +30 in de volle zon is onwerkbaar
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Al vroeg warm gegeten, toen het nog te doen was. Stoofpeertjes, heerlijk.

Vandaag nog even door het bos gereden, was wel goed te doen, maar in huis is het toch het prettigst toeven, dus ik ben niet te lang buiten gebleven.

Ik heb gemerkt dat 27 graden mijn tax is, daarboven krijg ik het benauwd en word erg zweterig. Het is nu 26 graden in huis en ik heb het er dus prima mee naar m'n zin.

Met de boodschappen gebakken bacon meegenomen en gerookte zalm. lekker veel zout en flesjes prikwater.

Laat nu de bommen maar vallen.
Hier binnen is het prima te doen dankzij in elke kamer een ventilator, zonnescherm en boven alles potdicht tot man vanavond gaat sproeien.

Vanmorgen vroeg, voor werk, buiten gezeten en dat was lekker. Naar werk rij ik een flink stuk door de bossen, heerlijk met het raam open gereden.

Op werk gelukkig airco.

Ondanks climat control (oh wat heerlijk luxe ) in de auto, enigszins jaloers naar scooterrijders gekeken. Inmiddels door de verhalen van Cateau en Masdras alweer van terug gekomen.

Net de flinterdunne zomerdekbedden uit de hoezen getrokken. Vannacht slapen onder het overtrek.
Heb balkon op het westen en daar is ondanks dat ik regelmatig een balkon douche neem,en de waaier aan,nu op dit moment niet meer uit te houden (40 graden) en dat lijkt veel en dat is het ook,omdat ik vrijwel geen wind heb op balkon,ga af en toe dan maar aan de gallerij kant zitten.Maar heb het liever zo dan dat grijze regenachtige koude weer.
No Mercy
Ik ben niet vaak heel blij dat ik nog in het huis woon wat ik samen met mijn ex heb laten bouwen, nu wel.

Airco roels.

Het is buiten 38oC, binnen 22oC.
quote:Grobbekuiken schreef op 01 juli 2015 @ 17:19:

Hier binnen is het prima te doen dankzij in elke kamer een ventilator, zonnescherm en boven alles potdicht tot man vanavond gaat sproeien.

Vanmorgen vroeg, voor werk, buiten gezeten en dat was lekker. Naar werk rij ik een flink stuk door de bossen, heerlijk met het raam open gereden.

Op werk gelukkig airco.

Ondanks climat control (oh wat heerlijk luxe ) in de auto, enigszins jaloers naar scooterrijders gekeken. Inmiddels door de verhalen van Cateau en Masdras alweer van terug gekomen.

Net de flinterdunne zomerdekbedden uit de hoezen getrokken. Vannacht slapen onder het overtrek.Ik ga vanavond na tienen op de snor, lekker langs de Maas, daar is het dan heerlijk koel.
Binnen 28,5 graad nu, helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven