Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Blijkbaar zit een van mijn buren op een popkoor en vonden ze het te warm om binnen te oefenen. Nu hebben wij dus live muziek. En ze zijn nog goed ook.
Zit heerlijk te genieten van mijn eerste kom koffie van vandaag.

Wij zijn deze hitte inderdaad niet gewend. Makkelijk kletsen als je er in geboren bent.
Ik kan hitte in bijvoorbeeld Marokko veel beter verdragen dan hier. Daar is de lucht droger en hier vochtiger. Het laatste is een stuk onaangenamer.
Als het gaat om makkelijk praten als je er geboren bent: het gros van de inwoners hier is hier geboren, dan zouden wij toch ook aan de extremen gewend moeten zijn qua weer? Alsof dit de eerste keer dat het zo warm is.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Hier komen de konijnen langzaam weer tot leven. Ze willen niets weten van de icepods, koude waterflessen of de kletsnatte theedoek in hun hok. Ze zoeken nu lekker het gazon op.

kids hadden ook dag van hun leven: beide hadden een vriendje te spelen en ze hebben heerlijk gerouleerd tussen zwembad, trampoline en hangmat. Ze liggen nu uitgeput op bed. Gelukkig hebhebben we airco op de kamers boven want daar is het anders echt bloedjeheet.

Al met al vind ik het nog te doen
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:Bloes schreef op 01 juli 2015 @ 20:47:

Blijkbaar zit een van mijn buren op een popkoor en vonden ze het te warm om binnen te oefenen. Nu hebben wij dus live muziek. En ze zijn nog goed ook. Gezellig
Ik had dinsdag eigenlijk een vrije dag, maar ben lekker gaan werken: airco! Vanavond tot zeven uur gewerkt en helaas moet je een keer naar huis

En dan wordt t nog erger....
quote:pejeka schreef op 01 juli 2015 @ 20:28:

Ik vind dit topic zo grappig. Vrienden van me wonen in Athene, daar is het 3 maanden lang rond de 38-40 graden in de zomer. En die doen gewoon hun ding, gaan naar hun werk, vallen niet in appelflauwtes, en ja, ze vinden het soms ook érg warm, maar het leven gaat gewoon door. Kantoren daar hebben vaak ook geen airco (in oude gebouwen, of te duur), maar ze leven allemaal nog. En dan dit gemier over 3 of 4 dagen warmte... als ik dit tegen mijn vrienden vertel, blijven ze erin van het lachen.

En ik wil diezelfde vrienden wel eens zien met -15 ofzo...ach maak er maar -10 van met flink wat hagel ed. Kijk wij zijn regen bv gewoon hé en fietsen daar gewoon doorheen mét kleine kindertjes want die smelten niet.

De toeristen uit warme droge landen vinden het een godswonder dat we nog niet in bootjes door de straten gaan hier.

Het is maar wat je gewend bent.
quote:nina1966 schreef op 01 juli 2015 @ 21:09:

[...]

En ik wil diezelfde vrienden wel eens zien met -15 ofzo...ach maak er maar -10 van met flink wat hagel ed. Kijk wij zijn regen bv gewoon hé en fietsen daar gewoon doorheen mét kleine kindertjes want die smelten niet.

De toeristen uit warme droge landen vinden het een godswonder dat we nog niet in bootjes door de straten gaan hier.

Het is maar wat je gewend bent.Nou, ik heb toch echt liever 40!

[...]

Het is maar wat je gewend bent.Oh, daar kan het in de winter ook flink koud zijn. Maar ook dan gaat het leven gewoon door. Ze nemen de dingen gewoon zoals ze zijn en doen het ermee. Tropenrooster en ijsvrij? Hebben ze nog nooit van gehoord.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

[...]

Het is maar wat je gewend bent.Ik heb vrienden in Italie, zij is er geboren, hij is Nederlander. Zij loopt dus bij 15 graden met winterjas en muts op. Hij doet dan buiten een vest aan.
quote:pejeka schreef op 01 juli 2015 @ 21:17:

[...]

Oh, daar kan het in de winter ook flink koud zijn. Maar ook dan gaat het leven gewoon door. Ze nemen de dingen gewoon zoals ze zijn en doen het ermee. Tropenrooster en ijsvrij? Hebben ze nog nooit van gehoord.Nou, bikkels zijn het. Moet die pensioenleeftijd naar 67 ook geen ènkel probleem worden.
quote:viavia2013 schreef op 01 juli 2015 @ 21:04:

Ik had dinsdag eigenlijk een vrije dag, maar ben lekker gaan werken: airco! Vanavond tot zeven uur gewerkt en helaas moet je een keer naar huis

En dan wordt t nog erger....Haha, dat was precies mijn gedachtegang vandaag. Ik had niet zo gek veel meer te doen, maar naar huis gaan vond ik ook geen optie.
Wij hebben net 35 minuten gewandeld en dat ging niet zo snel als anders,ik zag nog wel een stel zotten trimmen... Ik zweet me nu al kapot.

Straks lekker douchen en op bed onder de ventilator tv kijken.
quote:pejeka schreef op 01 juli 2015 @ 20:28:

Ik vind dit topic zo grappig. Vrienden van me wonen in Athene, daar is het 3 maanden lang rond de 38-40 graden in de zomer. En die doen gewoon hun ding, gaan naar hun werk, vallen niet in appelflauwtes, en ja, ze vinden het soms ook érg warm, maar het leven gaat gewoon door. Kantoren daar hebben vaak ook geen airco (in oude gebouwen, of te duur), maar ze leven allemaal nog. En dan dit gemier over 3 of 4 dagen warmte... als ik dit tegen mijn vrienden vertel, blijven ze erin van het lachen.Ik heb ook al op mn donder gehad van mijn nichtje die in Granada/Spanje woont waar het momenteel 43 graden is. (En dat zo'n 4 maanden lang..)
Nja je kan wel zeggen dat ze het in andere landen gewend zijn maar mijn collega uit India zei vandaag nog dat hij het in Nederland vreselijk vindt als het warm is. Terwijl het in zijn thuisland nu toch echt 10 graden warmer is.

De hitte hier is anders.

Overigens heb ik er nog geen last van bevonden. Van de warmte dus.
Onze poes ligt languit voor de ventilator.... Arm beest
Kijken jullie ook steeds op weeronline of het niet koeler gaat worden?
quote:Gingembre schreef op 01 juli 2015 @ 21:25:

[...]

Nou, bikkels zijn het. Moet die pensioenleeftijd naar 67 ook geen ènkel probleem worden.
Dus.
Pfff, op kamers zitten is minder met dit weer ... énorm warm hier!
quote:pejeka schreef op 01 juli 2015 @ 21:17:

[...]

Oh, daar kan het in de winter ook flink koud zijn. Maar ook dan gaat het leven gewoon door. Ze nemen de dingen gewoon zoals ze zijn en doen het ermee. Tropenrooster en ijsvrij? Hebben ze nog nooit van gehoord.Ja hoor, ze zijn er geboren, het is een ander soort warmte en alles is daar juist op het weer afgestemd, school en werk en winkels die op het heetst gewoon dicht zijn en anders bijna overal airco.
quote:chentolove schreef op 01 juli 2015 @ 22:11:

Pfff, op kamers zitten is minder met dit weer ... énorm warm hier!

Vind het heerlijk om buiten te zijn, maar ik kom ernstig slaap tekort. Loop coschappen, krijg de warmte het huis niet uit en mijn kamer is een verschrikking om in te slapen, dus wat dat betreft ben ik er nu ook al helemaal klaar mee. En we moeten nog een week.

In het weekend stop ik even tijdelijk met zeuren, dan kan ik er heel even twee dagen van genieten.
Puberzoon bleek deze week 4 dagen vrij te hebben, hoeft alleen vrijdag naar school. Toen dat kwartje maandagochtend gevallen was en de weersberichten het maar over een hittegolf bléven hebben, hebben we een lastminute geboekt bij een bungalowpark in de Limburgse heuvels, in het bos, met subtropisch zwemgebeuren inclusief buitenbad. Uurtje later zaten we in de auto (lukraak eea in tassen gemikt met de focus op zwemkleding, zonnebrand en voer voor de hond) en nog weer twee uurtjes later lagen we in het zwembad. Huisje is redelijk qua temperatuur door de bomen waar het onder staat (hond geniet zich suf), heuvels zijn dusdanig dat er een soort van valwindje zo het terras op struikelt, het zwembad is 100 meter verderop. Zálig. Om de paar uur liggen we een poosje in het water. Wel grappig dat het in het subtropisch zwemparadijs koeler is als buiten

Morgenavond gaan we laat in de avond weer op huis aan en ik zie er nu al tegenop. De autorit zal wel gaan, de auto heeft arko (Alle Ramen Kunnen Open), maar de dagen die nog komen... Maar het zal wel in orde komen uiteindelijk, en we hebben er deze dagen al flink het beste van gemaakt
Oh, wat was het heerlijk toeren vanavond. Ik ben twee bruggen overgereden en de wind was zo lekker. Ik heb nog een tussenstop gemaakt bij de Mac, voor een mango ijsding, maar ik ben anderhalf uur onderweg geweest en ik zou zo wel de nacht in willen rijden, zo heb ik er van genoten.

Het is trouwens druk in de stad, het lijkt wel een uitgaansavond.
Ik ben vanmiddag naar het zwembad geweest. Patatje gegeten. Rond 8 uur voor het eerst deze zomer de rivier ingesprongen. Koud maar heerlijk. Tot een kwartier geleden buiten gezeten. Het is nog 28 graden. Bizar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven