Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
quote:lionlily schreef op 01 juli 2015 @ 17:28:

Binnen 28,5 graad nu, helaas...Hier 26 graden. Ik vond het zo mooi, de architectuur van ons nieuwe huis. Maar nu vervloek ik even de ramen van grond tot plafond en het platte dak.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-07-2015 17:56
Reden: Provoceren
% gewijzigd
No Mercy
edit: ik ben ook eigenlijk gek ook. Warm weer is niet goed voor me.
Ik heb vanmiddag heerlijk in de Ikea (met airco!) rondgeslenterd Nu zit ik in m'n huiskamer, waar het ondertussen flink warm is, maar lang niet zo warm als buiten. Vanavond even lekker wat in de tuin werken.
[quote]madras schreef op 01 juli 2015 @ 17:35:

[...]quote]

OMG
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-07-2015 17:57
% gewijzigd
quote:madras schreef op 01 juli 2015 @ 17:35: [...]Oh mijn god, wat ben jij een kl**tzak. Niet normaal. Ga je toetsenbord eens heel snel spoelen met zeep!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-07-2015 17:58
% gewijzigd
quote:madras schreef op 01 juli 2015 @ 17:35:

[...]

Als je nou geen idee wat je zegt en het je niet lukt iets vriendelijks uit je toetsenbord te meppen kun je er natuurlijk ook voor kiezen om je vingers van de toetsen af te houden
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-07-2015 17:58
% gewijzigd
Mooi zo.
Fijn!
Dank je mod!
Edit: laat maar, zwangerschapsdementie. Ik had het toch gelezen.
Nee hoor, bloes, tegen eleonora.
Geen idee wat hier gebeurd is op dit topic dus ik ga lekker verder over het weer.

Bij ons op het werk was het nog steeds erg lekker binnen en hier thuis gaat het ook wel als je je gemak houdt.

Vond het stukje naar huis fietsen in de brandende zon wel tegenvallen en heb sporten voor morgenavond maar afgezegd,lijkt me niet heel gezond.
Ik heb net zo'n lekkere paprikasoep gegeten! Perfect voor dit weer
In huis is het 28,5 graad en dan heb ik nog het idee dat ik het redelijk koel heb weten te houden. Kinderen vanmiddag heerlijk in een badje in de tuin laten spelen en we hebben een fruitsalade met gegrilde kip op stokbrood gegeten. Prima uit te houden zo.
quote:lionlily schreef op 01 juli 2015 @ 18:16:

Nee hoor, bloes, tegen eleonora.

Watte?

Was er gemodereerd om wat ik zei?

Zei ik iets raars?

Was niet de bedoeling.
quote:Eleonora schreef op 01 juli 2015 @ 18:58:

[...]

Watte?

Was er gemodereerd om wat ik zei?

Zei ik iets raars?

Was niet de bedoeling.Nee madras is gemodereerd. Misschien reageerde hij op jou?
Zit even buiten maar bij ieder zuchtje wind lijkt het of iemand een föhn op de warmste stand op me richt.
verba volant, scripta manent.
quote:KiaOraHoi schreef op 01 juli 2015 @ 19:00:

[...]

Nee madras is gemodereerd. Misschien reageerde hij op jou?

Geen idee, maar zou kunnen.

Misschien is airco niet milieubewust o.i.d.
De bbq staat aan maar we wachten nog even met eten het is veel te warm op ons dakterras. Nu nog 35 graden. Vanmiddag naar het strand geweest. Natuurlijk was er geen plek meer op de parkeerplaats en moesten we in het dorp parkeren en 15 minuten lopen naar het strand. Iedereen lag hutje mutje daar maar goed dat weet je op een zomerse woensdagmiddag. Nichtje wilde graag een ijsje en natuurlijk zeg als tante dan geen nee. Dus we gaan gewoon 15 minuten in de rij staan in de brandende zon. Einde vd middag weer naar huis, natuurlijk komen we in de file maar gelukkig hebben we cabrio met airco. Al met al een heerlijke zomerse dag en ik klaag niet. Het is eindelijk zomer in Nederland en wat geniet ik daarvan.
quote:Eleonora schreef op 01 juli 2015 @ 19:05:

[...]

Geen idee, maar zou kunnen.

Misschien is airco niet milieubewust o.i.d.In napraat kun je opmaken wat hij ongeveer heeft gezegd maar ik zie de link niet zo met een airco en milieu bewust .
Hier in huis nu 24 graden. Morgen maar weer de badlakens voor de ramen hangen.

Verder vannacht de ramen open. Weet niet of ik de balkondeur open durf te laten. (2 hoog, deel het balkon alleen met 2 buurvrouw.)

Morgenochtend moet helaas het slaapkamerraam en de balkondeur los ivm de schilders. Hoop dat ze inderdaad om 7 uur beginnen. Is het nog niet zo heet.

Ach, ventilator op de kamers aan en wachten op de koelte volgende week.
Ik heb net een halve meloen in de blender gedaan met ijskoud water. IJsblokjes erbij, lekker.

In de slaapkamer staat de airco te loeien, het is daar nu 23 graden.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik vind dit topic zo grappig. Vrienden van me wonen in Athene, daar is het 3 maanden lang rond de 38-40 graden in de zomer. En die doen gewoon hun ding, gaan naar hun werk, vallen niet in appelflauwtes, en ja, ze vinden het soms ook érg warm, maar het leven gaat gewoon door. Kantoren daar hebben vaak ook geen airco (in oude gebouwen, of te duur), maar ze leven allemaal nog. En dan dit gemier over 3 of 4 dagen warmte... als ik dit tegen mijn vrienden vertel, blijven ze erin van het lachen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Net zoals in de tropen maar wij wonen daar niet maar hier en zijn het niet gewend. Bijkomend voordeel is dit leuke topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven