ik word er zo beroerd van :((((
zondag 21 februari 2010 om 19:45
"voor een oriënterend gesprek betaald u niets"
"wij zijn onlangs verhuist"
"onze winkel word morgen verbouwdt.."
Doet dit jullie ook zo'n pijn aan de ogen??
Ik kan er niet meer tegen
Waarom al die grammaticale missers? Zijn deze mensen niet naar school geweest? Zo moeilijk is het toch niet?? Ik kom het overal tegen: op het internet, in de krant, op tv - en ja ook hier op het forum helaas...Hoe kan dat toch? Vaak zijn het ook nog mensen die blijkgeven van een behoorlijke intelligentie, gelet op de inhoudelijke kant van het onderwerp of de site, maar waarom dan al die verschrikkelijke d- en t-uitglijders???
Er zijn zoveel dingen moeilijk in de wereld, maar even de d's en t's op de juiste plek zetten..da's toch peanuts zou je zeggen..
Waarom al die grammaticale missers? Zijn deze mensen niet naar school geweest? Zo moeilijk is het toch niet?? Ik kom het overal tegen: op het internet, in de krant, op tv - en ja ook hier op het forum helaas...Hoe kan dat toch? Vaak zijn het ook nog mensen die blijkgeven van een behoorlijke intelligentie, gelet op de inhoudelijke kant van het onderwerp of de site, maar waarom dan al die verschrikkelijke d- en t-uitglijders???
Er zijn zoveel dingen moeilijk in de wereld, maar even de d's en t's op de juiste plek zetten..da's toch peanuts zou je zeggen..
zondag 21 februari 2010 om 20:00
Ik snap dat een aantal mensen dyslectisch is, maar toch niet zoveel? Ik zie zo ontzettend veel spelfouten, zelfs hoog opgeleide vrienden/kennissen maken ze. Ik vind het irritant en soms snap ik door een spelfout niet wat iemand bedoelt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
zondag 21 februari 2010 om 20:01
zondag 21 februari 2010 om 20:04
Als bedrijf zijnde vind ik het een doodzonde om je zo naar de buitenwereld te presenteren, maar het boeit mij niet wanneer mensen op het forum wat verkeerd schrijven. Het gaat hier om de essentie van het verhaal en dan lees ik over de fouten heen. Maar, dan moet het wel leesbaar zijn. En mensen die geen leestekens en hoofdletters gebruiken en alles in één zin plempen daar irriteer ik mij dan wel weer aan.
zondag 21 februari 2010 om 20:05
@ Belle: dyslectisch zijn is natuurlijk een geweldige smoes voor het maken van taalfouten, maar als je het echt bent (zoals ik) kun je daar nog een heleboel aan doen zodat het in ieder geval leesbaar is. Zo heb ik standaard Word met de spellingscontrolefunctie erop open staan, zodat ik tijdens het forummen even een woord op kan zoeken als ik twijfel. Dat is natuurlijk best wat werk, maar een kleine moeite om een ander niet te ergeren.
De d-s en t-s zijn er gewoon niet goed ingestampt tijdens de lagere school of men lag te slapen .
De d-s en t-s zijn er gewoon niet goed ingestampt tijdens de lagere school of men lag te slapen .
zondag 21 februari 2010 om 20:05
quote:invincible schreef op 21 februari 2010 @ 19:57:
[...]
BGB, dat is het hem juist: ik vínd het zo gemakkelijk! Ik maak praktisch geen grammaticale fouten, omdat ik gewoon aanvoel hoe het moet. En dan met name de d's en t's. Ik kan me het gewoon met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je het niet ziet als je een werkwoord verkeerd vervoegt. Ik snap niet dat iemand voor een ander bepaalt wat makkelijk of moeilijk is. Ben jij met de N van Norm op je voorhoofd geboren of sta jij met je foto onder de N in het woordenboek?
[...]
BGB, dat is het hem juist: ik vínd het zo gemakkelijk! Ik maak praktisch geen grammaticale fouten, omdat ik gewoon aanvoel hoe het moet. En dan met name de d's en t's. Ik kan me het gewoon met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je het niet ziet als je een werkwoord verkeerd vervoegt. Ik snap niet dat iemand voor een ander bepaalt wat makkelijk of moeilijk is. Ben jij met de N van Norm op je voorhoofd geboren of sta jij met je foto onder de N in het woordenboek?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 21 februari 2010 om 20:07
quote:toffifee schreef op 21 februari 2010 @ 20:04:
En mensen die geen leestekens en hoofdletters gebruiken en alles in één zin plempen daar irriteer ik mij dan wel weer aan.
Nou, let op; jij krijgt reacties op " daar irriteer ik mij aan "
( je ergert je aan iets of iets irriteert je.)
En mensen die geen leestekens en hoofdletters gebruiken en alles in één zin plempen daar irriteer ik mij dan wel weer aan.
Nou, let op; jij krijgt reacties op " daar irriteer ik mij aan "
( je ergert je aan iets of iets irriteert je.)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 21 februari 2010 om 20:08
Ik maak regelmatig d en t fouten, doe echt goed mijn best omdat ik weet dat het niet heel intelligent staat. Als ik bij elke d of t mijn regels hardop zeg, gaat het redelijk, maar qua gevoel zit er niets, noppes, nada. En dus maak ik regelmatig van die fouten, omdat ik me telkens weer overschat en denk dat ik het nu toch echt wel moet weten.
Zoals mijn moeder wel eens zei; "rekenen als de beste, maar paard schrijft ze nog met een T".
Ik kan mij in de winkel soms ergeren aan alle caissières die niet kunnen terug rekenen. Maar voor sommige mensen is dat ook moeilijk.
Zoals mijn moeder wel eens zei; "rekenen als de beste, maar paard schrijft ze nog met een T".
Ik kan mij in de winkel soms ergeren aan alle caissières die niet kunnen terug rekenen. Maar voor sommige mensen is dat ook moeilijk.
zondag 21 februari 2010 om 20:10
zondag 21 februari 2010 om 20:10
zondag 21 februari 2010 om 20:11
zondag 21 februari 2010 om 20:11
zondag 21 februari 2010 om 20:18
quote:invincible schreef op 21 februari 2010 @ 19:45:
---------------------------------------------------------------------------------------------
Er is geen Nederlander die foutloos schrijft. Jij maakt zelf in dit stukje ook een schrijffout. Geen komma wanneer je 'maar' gebruikt. Conclusie: erger je niet, onze taal is moeilijk en dat is jaarlijks merkbaar bij Het Nationaal Dictee.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Er is geen Nederlander die foutloos schrijft. Jij maakt zelf in dit stukje ook een schrijffout. Geen komma wanneer je 'maar' gebruikt. Conclusie: erger je niet, onze taal is moeilijk en dat is jaarlijks merkbaar bij Het Nationaal Dictee.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
zondag 21 februari 2010 om 20:20
zondag 21 februari 2010 om 20:21
quote:lobelia schreef op 21 februari 2010 @ 20:08:
Ik kan me prima voorstellen dat een bouwvakker wel eens een spelfout maakt en een journalist moeite heeft met rekenen, maar alsjeblieft, als het bij je beroep hoort, doe er dan een beetje moeite voor.
Caissieres die niet kunnen rekenen, horen daar ook niet. Of doe je best, dan is dat allemaal best wel te begrijpen. Ook spelling.
Ik kan me prima voorstellen dat een bouwvakker wel eens een spelfout maakt en een journalist moeite heeft met rekenen, maar alsjeblieft, als het bij je beroep hoort, doe er dan een beetje moeite voor.
Caissieres die niet kunnen rekenen, horen daar ook niet. Of doe je best, dan is dat allemaal best wel te begrijpen. Ook spelling.
zondag 21 februari 2010 om 20:23
quote:invincible schreef op 21 februari 2010 @ 19:45:
Er zijn zoveel dingen moeilijk in de wereld, maar even de d's en t's op de juiste plek zetten..da's toch peanuts zou je zeggen.. De voorbeelden die je noemt zijn geen grammaticale missers, maar spellingsmissers.
Er zijn zoveel dingen moeilijk in de wereld, maar even de d's en t's op de juiste plek zetten..da's toch peanuts zou je zeggen.. De voorbeelden die je noemt zijn geen grammaticale missers, maar spellingsmissers.