ik word er zo beroerd van :((((

21-02-2010 19:45 191 berichten
"voor een oriënterend gesprek betaald u niets"

"wij zijn onlangs verhuist"

"onze winkel word morgen verbouwdt.."

Doet dit jullie ook zo'n pijn aan de ogen??

Ik kan er niet meer tegen

Waarom al die grammaticale missers? Zijn deze mensen niet naar school geweest? Zo moeilijk is het toch niet?? Ik kom het overal tegen: op het internet, in de krant, op tv - en ja ook hier op het forum helaas...Hoe kan dat toch? Vaak zijn het ook nog mensen die blijkgeven van een behoorlijke intelligentie, gelet op de inhoudelijke kant van het onderwerp of de site, maar waarom dan al die verschrikkelijke d- en t-uitglijders???

Er zijn zoveel dingen moeilijk in de wereld, maar even de d's en t's op de juiste plek zetten..da's toch peanuts zou je zeggen..
quote:benmamma schreef op 21 februari 2010 @ 20:38:

tja ..ook ik vind.(t?) dit lastig.........

Is 100 keer uitgelegt maar snap het gewoon niet.

En ben ik dom? Op dit gebied wel ja. Verder heb ik een IQ van 127 en zou ik met gemak het VWO moeten kunnen doen volgens verschillende testen.

En toch is dat niet gelukt.....

blinde vlek ofzo .

Mensen die reageren zoals jij maakt wel dat ik soms bijna niet meer durf te posten.

Omdat blijkbar het iedee heerst dat je dan dus totaal dom bent en verder ook weinig recht vans preken hebt ofzo...

Ik begrijp wel dat jij niet begrijpt dat ik het niet begrijp maar zo hebben wiskundigen dat ook.............waarom snappen mensen dat nou niet..........nou gewoon, omdat ik het ni8et snap..

Eerlijke post.

Ik kan niet goed rekenen. Nou ja, ik kan het wel, maar moet er echt over nadenken.

Even een vraagje: waarom zou 'ik vind' met 'dt' moeten of kunnen volgens jou? Dus 'ik vindt'. Ben benieuwd naar je redenatie.
Alle reacties Link kopieren
We zijn nou eenmaal niet allemaal geboren met dat aanvoelende talent van jou.

Ik ben hoger opgeleid en heb al zo lang ik op deze aarde rondloop moeite met die stomme d's en t's.

Boeiend.

Ik doe mijn best, en wanneer ik ergens een misser maak, jammer dan.

Wanneer je een sollicitatie brief stuurt of een ander zakelijk document dan is het ontzettend slordig, en ik zorg dan ook altijd dat iemand het even naleest.

Maar hier op het forum wil ik me ontspannen, en niet druk maken om dit soort kleinigheden.
quote:Viva Angel5 schreef op 21 februari 2010 @ 20:28:

De titel is gecorrigeerd!
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik wilde wat gaan schrijven maar het stukje beschuitjeaardbei is precies wat ik wil zeggen; Kunnen jullie mooi haar de schuld geven als er iets fout geschreven staat.
quote:Viva Angel5 schreef op 21 februari 2010 @ 20:33:

[...]

Sorry, ik kon het niet laten! Beetje flauwe bemoeienis..en wat betreft het aanpassen van de titel: wordt hier altijd zo overbodig gecensureerd?
Jeejtje je kunt ook overdrijven, er zijn wel ergere dingen dan een d of t minder dacht ik zo.
Ik draaide vandaag een invaldienst op een nieuwe lokatie. Daar hing een geboortekaartje van een zoon van de collega's. Met een koei van een d/t fout. Op een geboortekaartje, dus. Ik zei er wat over, ("leuk kaartje hoor, afgezien van dat "mij is de naam Kevin toegekent") en er werd stomverbaasd gereageerd. Niemand, echt niemand, ook niet de kersverse vader, had het doorgehad. En het kind rijdt inmiddels al bijna blowend op een scooter rond.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Want dat doen Kevins meestal, blowen en scooteren
quote:lichtpuntjes schreef op 21 februari 2010 @ 21:05:

Jeejtje je kunt ook overdrijven, er zijn wel ergere dingen dan een d of t minder dacht ik zo.

Ja hoor, zoals een Golden Retriever met een boerenzakdoek.

Geintje (heet ie Max?)
quote:Very Cherry schreef op 21 februari 2010 @ 21:06:

[...]

Ja hoor, zoals een Golden Retriever met een boerenzakdoek.

Geintje (heet ie Max?)Haha, het is een Labrador Retriever en hij heet Sjaak !
Benmamma> makkelijk trucje om te weten of het met d of dt is>

Als je twijfelt, zet je er in gedachten het werkwoord lopen voor in de plaats.

Let op> Ik vind.... ik loop. Zonder t dus!

Hij vind...t...? Hij loopT. Met t dus.

Tadaa! Zo doe ik het altijd. :-)
Nog makkelijker: die extra t hoeft alleen achter een hij/zij/het werkwoord waar nog geen t staat.

Maar zo simpel wordt het helaas niet uitgelegd. Ik mag nu proberen mijn (dyslectische?) zoon grammatica te leren. Best lastig als je de taal zonder moeite aanvoelt.
quote:Very Cherry schreef op 21 februari 2010 @ 21:05:

Ik draaide vandaag een invaldienst op een nieuwe lokatie. Daar hing een geboortekaartje van een zoon van de collega's. Met een koei van een d/t fout. Op een geboortekaartje, dus. Ik zei er wat over, ("leuk kaartje hoor, afgezien van dat "mij is de naam Kevin toegekent") en er werd stomverbaasd gereageerd. Niemand, echt niemand, ook niet de kersverse vader, had het doorgehad. En het kind rijdt inmiddels al bijna blowend op een scooter rond.

oeps

'toegekent' ... voelt als kiespijn
Haha Nijntje, zo heb ik het ook geleerd!

Ook heel makkelijk: loop jij ipv loopt jij, dus ook word jij ipv wordt jij.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:invincible schreef op 21 februari 2010 @ 20:50:

[...]

Eerlijke post.

Ik kan niet goed rekenen. Nou ja, ik kan het wel, maar moet er echt over nadenken.

Even een vraagje: waarom zou 'ik vind' met 'dt' moeten of kunnen volgens jou? Dus 'ik vindt'. Ben benieuwd naar je redenatie.quote:invincible schreef op 21 februari 2010 @ 20:50:

[...]

Eerlijke post.

Even een vraagje: waarom zou 'ik vind' met 'dt' moeten of kunnen volgens jou? Dus 'ik vindt'. Ben benieuwd naar je redenatie.

Geen idee of het met of zonder t moet............echt niet.......

Ik doe zo iets altijd op gevoel en met belangrijke brieven laat ik het controleren. Komen ze er wel achter nadat ze me hebben aangenomen
quote:Nijntje schreef op 21 februari 2010 @ 21:08:

Benmamma> makkelijk trucje om te weten of het met d of dt is>

Als je twijfelt, zet je er in gedachten het werkwoord lopen voor in de plaats.

Let op> Ik vind.... ik loop. Zonder t dus!

Hij vind...t...? Hij loopT. Met t dus.

Tadaa! Zo doe ik het altijd. :-)

Lieve Lieve NIJNTJE

Ik lees je tip, ik snap hemk zelfs maar als ik het volgende week ergens nodig heb dan weet ik het niet meer.......

Ik weet dat het enorm suf is dat ik het niet kan onthouden/begrijpen maar echt ik heb de hoop ook opgegeven.

Ik vind het wel lief trouwens als mensen het weer eens proberen mij duidelik te maken.(regel toegepast )
http://www.onzetaal.nl/advies/kommaalgemeen.php

Vóór voegwoorden als hoewel, omdat, zodat, opdat, indien, maar, aangezien en terwijl kan meestal het best een komma worden geplaatst.
Ach ja, we doen ons best, benmamma.
Voordeel in mijn geval is dan weer wel dat ik me dus een stuk minder erger

Ik had de spellingsfout dus gewoon niet gezien

Dom zijn is soms best handig...........

Ik heb het alleen bv wel bij sowieso.........

Als dat anders geschreven is dan valt me dat direkt op.Ik zou er alleen nooit een topic over openen.Daarvoor is de regenis weer te klein wat dit aangaat.
quote:ossiepossie schreef op 21 februari 2010 @ 21:24:

http://www.onzetaal.nl/advies/kommaalgemeen.php

Vóór voegwoorden als hoewel, omdat, zodat, opdat, indien, maar, aangezien en terwijl kan meestal het best een komma worden geplaatst.Het belangrijkste woord in deze is: meestal.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Gewist.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:invincible schreef op 21 februari 2010 @ 21:14:

[...]

oeps

'toegekent' ... voelt als kiespijn Wat een aanstelleritis!
Gewist.

,
Nou Zam, ik vind het anders wel een kanjer van een fout hoor. En dan op een superbelangrijk stukje drukwerk als een geboortekaartje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven