Ik word oud....

29-06-2018 07:59 420 berichten
De laatste tijd komt steeds vaker het besef: ik word oud. :whistle: Nog niet super-oud ofzo, maar het valt me steeds vaker op dat jong-volwassenen de dingen die ik vroeger keek of kende niet meer kennen of op een heel andere manier hebben beleefd.... Wie herkent dit?

Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent

Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt? :bonk:
SweetFirefly schreef:
29-06-2018 10:01
Ik was verliefd op John Taylor. Wie kent hem nog?
Daar zijn er meer van ;-) Ik was verliefd op John Taylor van Duran Duran, en op Andrew Ridgeley. Die laatste was een tijdje geleden weer even in beeld en dat is een oude nette meneer geworden.
snorriemorrie schreef:
29-06-2018 09:40
Misschien is het ook wel iets koppig Rotterdams om te weigeren om naamsveranderingen ook daadwerkelijk te gaan veranderen, bedenk ik me net.... In 1990 was ik 5, dus ik kan dat dan nooit zelf bewust hebben geweten :-o
Ik zeg ook nog steeds Dr Oetker ipv het hedendaagse Dr Utker (Why???)
Raider vond ik ook veel stoerder klinken dan Twix en Treets ipv M&M's.
Alle reacties Link kopieren
Placide schreef:
29-06-2018 10:02
Ĉu?
Ja, wrijf het er maar in..... :cry: ;-)
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 29-06-2018 10:07
7.76% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Of als een moeder tegen een kind zegt: "Zeg eens even dankuwel tegen die mevrouw liefje!"...
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
29-06-2018 10:03
Daar zijn er meer van ;-) Ik was verliefd op John Taylor van Duran Duran,.....
Yep, die John. En het is dat hij mij destijds niet ontmoet heeft anders was ik vast Mrs. Taylor geworden. Ahem..... ;-D

Ik vind hem vandaag de dag nog steeds een knappe en aantrekkelijke man.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Hehe.. ik wilde trouwen met Larry Mullen Jr. Had het ook al helemaal uitgedacht. Ik zou nanny worden bij Bono (die was toendertijd al vader) en dan zou Larry me vanzelf zien en gelijk als een blok voor me gevallen zijn. Daarna zou ik natuurlijk een zeer glamoureus leven lijden als mrs. Mullen... :couple: :rofl:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
LoveDobby schreef:
29-06-2018 09:25
Toen ik van de week de trailer zag van “Flying Docters” en mijn zoon zei...keken jullie dat echt... lijktwel gefilmd met een mobiele telefoon. Maar ik ga vanaf maandag weer lekker wegzwijmelen in Coopers Crossing, oud of niet.
Heerlijke serie! Waar is die nu te zien?

Zag pas wel dr. Geoff in een andere, recente, serie. Man wat een oude vent is dat geworden.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
29-06-2018 10:18
Heerlijke serie! Waar is die nu te zien?

Zag pas wel dr. Geoff in een andere, recente, serie. Man wat een oude vent is dat geworden.
Vanaf maandag op RTL 8 (om 19.30 uur), ik ga denk ik ook nog even een poging wagen... ben wel bang dat ik diep teleurgesteld ga zijn.. en hoop stiekem op een rerun van Heartbreak High....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hasse88 schreef:
29-06-2018 09:53
Ja! Of een agent die je aanspreekt over iets en je denkt: aggossie, je bent nog niet eens droog achter de oren... (wat natuurlijk dikke kul is...)
Haha, dat heb ik ook wel eens. Maar ik heb een hele goede manier om te vermijden dat ik me ook zo gedraag: mijn ouders! Zij zeggen nog steeds " meisje " als ze het over vriendinnen van me hebben. En we zijn allemaal eind 40!!
Head* schreef:
29-06-2018 10:18
Heerlijke serie! Waar is die nu te zien?

Zag pas wel dr. Geoff in een andere, recente, serie. Man wat een oude vent is dat geworden.
Vanaf maandag RTL 8, half 8

Geoff speelt ook nog 'n klein rolletje in één van de laatste seizoenen van McLeods Daughters, daarin toont ie al enorm oud. En da's alweer jaren geleden opgenomen. Ik was ook verliefd op Geoff toen ie in Flying Doctors zat.
Hasse88 schreef:
29-06-2018 10:20
Vanaf maandag op RTL 8 (om 19.30 uur), ik ga denk ik ook nog even een poging wagen... ben wel bang dat ik diep teleurgesteld ga zijn.. en hoop stiekem op een rerun van Heartbreak High....
Dank je Hasse.
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
29-06-2018 10:16
Hehe.. ik wilde trouwen met Larry Mullen Jr. Had het ook al helemaal uitgedacht. Ik zou nanny worden bij Bono (die was toendertijd al vader) en dan zou Larry me vanzelf zien en gelijk als een blok voor me gevallen zijn. Daarna zou ik natuurlijk een zeer glamoureus leven lijden als mrs. Mullen... :couple: :rofl:
Ik was op Torhout Werchter in 1982.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
redbulletje schreef:
29-06-2018 10:21
Vanaf maandag RTL 8, half 8

Geoff speelt ook nog 'n klein rolletje in één van de laatste seizoenen van McLeods Daughters, daarin toont ie al enorm oud. En da's alweer jaren geleden opgenomen. Ik was ook verliefd op Geoff toen ie in Flying Doctors zat.
Ik was verliefd op dr. Tom.
Is nu ook nog best een aardige man om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Leuk onderwerp.
Vroeger keek ik vaak Wondere Wereld, terwijl we nu al die gatgets gewoon in huis hebben.
Of als je beseft dat de telefoonnummers in het dorp 'vroeger' uit 4 cijfers bestonden.
Of op Schiphol, waarin ik praat over de 'nieuwe verkeerstoren', terwijl die toch al meer dan 25 jaar staat.
Laatst een foto van Rotterdam, zonder koopgoot, en dan staat er boven 'vroeger' :-/
Of het luchtspoor in Rotterdam... ook al 25 jaar weg.
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
29-06-2018 10:27
Of als je beseft dat de telefoonnummers in het dorp 'vroeger' uit 4 cijfers bestonden.
Dat je vroeger, als er geen klok was 008 kon bellen voor de tijd. "Bij de volgende toon is het 10 uur, 30 minuten en 50 seconden" :proud:
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 29-06-2018 10:34
0.66% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden zei ik tegen een veel jongere collega dat ik naar een concert van Bryan Adams ging, uuuh wie?? Flinke generatie kloof, ze heeft m maar gegoogled..
Carpe Diem
Dat bij ons het noodnummer zo vaak is veranderd dat het eerste wat bij mij opkomt 911 is ipv 112.
Waarom hebben ze er hier ook niet gewoon 911 van gemaakt?
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 10:34
23.02% gewijzigd
Als ik oud-leerlingen met kinderen zie lopen. Dan denk ik echt: huh? Jij bent 13... Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. En ik ben ook geen 30 meer.

Als ik soms aan leerlingen uitlegde hoe ik tijdens mijn eerste vervolgopleiding nog internetles kreeg en dat je in moest bellen, met dat rotgeluidje. Dat kunnen zij zich niet voorstellen.

En ik moet heel eerlijk zeggen: laatst was hier een feestje, maar we gingen pas rond half 12 weg. Ik dacht om 11 uur, laat mij maar lekker naar bed gaan. Het was heel gezellig, maar ik begrijp niet dat ik dat vroeger wekelijks deed. En volhield van donderdag tot en met zaterdag... En dan zondag ook nog eens lekker de hort op.

Maar echt oud voel ik me niet, wel ouder. En realiseer me dat de wereld erg snel verandert. Althans, in de ogen waarmee ik nu kijk.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
29-06-2018 08:41
De Bongo Song?
Dat is van ná mijn tijd.
Bongo Song?
redbulletje schreef:
29-06-2018 10:34
Dat bij ons het noodnummer zo vaak is veranderd dat het eerste wat bij mij opkomt 911 is ipv 112.
Waarom hebben ze er hier ook niet gewoon 911 van gemaakt?
06-11 was het toch?

I am William Shatner and welcome to... Rescue 911 (zoiets)
Lily1504 schreef:
29-06-2018 10:35
06-11 was het toch?
Maar daarvoor was het nog wat anders, 0011 geloof ik?
Alle reacties Link kopieren
Aneso schreef:
29-06-2018 09:13


Mn jongste vroeg laatst of toen ik klein was er al wel gewone wielen waren of deze toen van hout waren in mijn tijd. O_O
Haha schattig!!!
redbulletje schreef:
29-06-2018 10:39
Maar daarvoor was het nog wat anders, 0011 geloof ik?
Dit heb ik gevonden:

Het allereerste algemene alarmnummer kwam in 1937 tot stand in Groot-Brittannië, met het nummer 999. Amerika volgde pas veel later in 1968, met nummer 911. Nederland liet relatief lang op zich wachten, voordat er een centraal nummer werd ingevoerd. In 1990 kreeg Nederland het alarmnummer 0611. Dit nummer wijzigde in 1997 naar het huidige noodnummer 112.
De Bongo Song is uit 2001, dat was gisteren.
Maar wie kent deze nog? ‘Hi di hi!’
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
29-06-2018 10:42
De Bongo Song is uit 2001, dat was gisteren.
Maar wie kent deze nog? ‘Hi di hi!’
De serie?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven