Ik word oud....

29-06-2018 07:59 420 berichten
De laatste tijd komt steeds vaker het besef: ik word oud. :whistle: Nog niet super-oud ofzo, maar het valt me steeds vaker op dat jong-volwassenen de dingen die ik vroeger keek of kende niet meer kennen of op een heel andere manier hebben beleefd.... Wie herkent dit?

Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent

Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt? :bonk:
Lily1504 schreef:
29-06-2018 10:41
Dit heb ik gevonden:

Het allereerste algemene alarmnummer kwam in 1937 tot stand in Groot-Brittannië, met het nummer 999. Amerika volgde pas veel later in 1968, met nummer 911. Nederland liet relatief lang op zich wachten, voordat er een centraal nummer werd ingevoerd. In 1990 kreeg Nederland het alarmnummer 0611. Dit nummer wijzigde in 1997 naar het huidige noodnummer 112.
Ik vond dit:
In Nederland werd aanvankelijk in een aantal regio's op proef 0011 als alarmnummer in gebruik genomen. Het centraal alarmnummer werd in 1990 algemeen ingevoerd, maar het werd in 06-11 veranderd, omdat de internationale toegangscode van 09 in 00 veranderde.
Dus idd 0011 als eerste, toen 0611 en daarna 112.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
29-06-2018 10:30
Dat je vroeger, als er geen klok was 008 kon bellen voor de tijd. "Bij de volgende toon is het 10 uur, 30 minuten en 50 seconden" :proud:
Hahaha, ja, helemaal vergeten :rofl:

Als je steeds vaker aan je kinderen over 'vroeger' vertelt
Als ze zelf al over 'vroeger' beginnen als ze het over hun jonge kinderjaren hebben
Als ze in een deuk liggen als je vertelt dat je 'vroeger' wel heel preuts was als je niet topless op t strand lag, sterker nog, je kocht alleen een bikinibroekje
Als je vertelt dat we 'vroeger' op school belden volgens een 'sneeuwballijstje', de eerste belde 2 leerlingen en die weer 2 etc totdat de hele klas op de hoogte was dat bv het eerste uur uitviel
redbulletje schreef:
29-06-2018 10:43
Ik vond dit:

Dus idd 0011 als eerste, toen 0611 en daarna 112.
Toch fijn, internet als betrouwbare bron ;-)

Ook zo'n dingetje. Wij moesten voor alle informatie toch echt naar de bibliotheek.
Ja, de telefoonboom op de middelbare, om door te geven als het eerste uur was uitgevallen. Tegenwoordig is iedereen met een druk op de knop op de hoogte.
Ik kreeg vroeger op mijn kop als ik te lang belde. Tegenwoordig bel je gratis urenlang naar het buitenland, met beeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 31 en vind dat een tussenleeftijd. Soms voel ik me jong en soms oud.

Soms wordt me gevraagd wat ik studeer. Maar soms vraagt men hoeveel kinderen ik heb.

Op mijn werk voel ik me oud t.o.v. stagiaires. Maar jong t.o.v. 40+'ers.
Ik schrik soms als ik naar mijn moeder kijk: die is wel aanzienelijk ouder geworden de afgelopen jaren. Vriendinnen hebben kinderen. Dat klinkt ook zo oud. Maar als we dan met zijn allen bij elkaar zijn, gedragen we ons nog precies hetzelfde als toen we 18 waren
SweetFirefly schreef:
29-06-2018 10:30
Dat je vroeger, als er geen klok was 008 kon bellen voor de tijd. "Bij de volgende toon is het 10 uur, 30 minuten en 50 seconden" :proud:
Dat was 002, 008 was nummer informatie..
Kent iemand nog de hitlijn? :D
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-06-2018 10:34
Waarom hebben ze er hier ook niet gewoon 911 van gemaakt?
De 9 duurt te lang, met een draaischijf... :-D
(en dat is toch echt de reden waarom Europa voor het korst-mogelijke nummer 112 heeft gekozen, de 0 kan niet, omdat dat voor internationaal is gereserveerd en 111 teveel 'broekzak-per-ongeluk-bellen' oplevert).

Over telefoonnummer en 'oud' gesproken: toen Frankrijk nog 1933 was ipv 0033
En 06-lijnen nog sex-nummers waren... :-)
Mijn oudste heeft in de brugklas nog een telefoonboom gekregen hoor. Dat is eerdaags 3 jaar geleden.

Ik was bij de eerste editie van Lowlands. Need i say more?
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
29-06-2018 11:40
Dat was 002, 008 was nummer informatie..
Kun je nagaan, zo lang geleden is dat al, dat ik dingen door elkaar haal... :D
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Bobby-Pin schreef:
29-06-2018 11:48
Kent iemand nog de hitlijn? :D
Over muziek gesproken... Elke week bij de plaatselijke muziekwinkel de Top 40 lijst halen. En vragen of je een lp/single/later cd mag luisteren.

En vervolgens op de radio met record/play je favoriete nummer opnemen en hopen dat de dj zijn mond houdt en dat het nummer helemaal uitgespeeld wordt.
Als we in de auto zitten en ik een liedje van de radio mee zing en mijn kinderen zeggen dat het vast een héél oud liedje is en vragen of betreffende zanger nog leeft.
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
29-06-2018 12:05
Over muziek gesproken... Elke week bij de plaatselijke muziekwinkel de Top 40 lijst halen. En vragen of je een lp/single/later cd mag luisteren.

En vervolgens op de radio met record/play je favoriete nummer opnemen en hopen dat de dj zijn mond houdt en dat het nummer helemaal uitgespeeld wordt.
Jaren een bandje gehad waar bij een specifiek nummer die f*cking RoepieRoepievogel ertussendoor kraait. Nog steeds als ik dat nummer hoor op de radio, heb ik de neiging om op een bepaald moment Rrrroepie Rrrroepie te gillen... :facepalm:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
MinkeDeWit schreef:
29-06-2018 10:52
Ja, de telefoonboom op de middelbare, om door te geven als het eerste uur was uitgevallen. Tegenwoordig is iedereen met een druk op de knop op de hoogte.
De juf in groep 8 kwam nog met een telefoonboom deze maand aanzetten voor als de kinderen bijna terug waren van kamp.
Ze hebben er toch maar een groeps app van gemaakt. :-D
Alle reacties Link kopieren
als je met je dochter Riverdale zit kijken en opeens de hunk van 90210 van vroeger (Luke Perry) nu de doorsnee vaderrol ziet vertolken

en als ik bij de pubquiz niet eens meer op het woord kikkererwten kan komen maar alleen nog "jeweetwel dat spul waar je hummus van maakt" kan uitkramen
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Vroeger.... toen een Twix nog Raider heette en Oil of Olay nu Oil of Ulaz en Elvive nog Elseve was en Jackytoetjes nog Jollytoetjes. (Al bestaan die laatste geloof ik ook niet meer.)

En toen er nog een reclame van Fa was met een topless dame die in het water dook (onvoorstelbaar vandaag de dag). Die dame is vandaag de dag trouwens al jaren getrouwd met George McCrae, de zanger van Rock your baby.
(Woman, take me in your arms, rock your baby......) Nog steeds een lekker nummer.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 29-06-2018 12:17
45.78% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou het eigenlijk nog zijn met het gat in de ozonlaag en de zure regen?

Daar hoor ik al jaren niks meer over?
Dat 3FM "Hilversum 3" heette. Dat de TV- en radio-uitzendingen stopten om een bepaalde tijd. Dat je op de TV dan het testbeeld zag. Dat kennen de jongeren van nu niet meer.

En op de radio werd om 12u 's avonds het Wilhelmus gespeeld, daarna was het stil met om de zoveel tijd de eerste 8 noten van het Wilhelmus en daana een stem "Hilversum 1".
anoniem_332305 wijzigde dit bericht op 30-06-2018 12:44
14.19% gewijzigd
MonicaG schreef:
29-06-2018 12:15
Hoe zou het eigenlijk nog zijn met het gat in de ozonlaag en de zure regen?

Daar hoor ik al jaren niks meer over?
Dat is allemaal heel erg verminderd met de komst van de katalysator. Zure regen is er daardoor niet meer dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Of, "vrij" recent nog: de milleniumbug. Na 1 januari 2000 zouden alle computers op hol slaan. Voor de zekerheid werd er toch maar even gehamsterd voor het geval je niet meer kon pinnen of dat er in de winkels geen voorraad meer was.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
biol schreef:
29-06-2018 09:19
Maar idd ook met collega’s die beavis en butthead niet kennen of die me heel glazig aankeken toen ik riep: daahaaag ik ben van de Duyvis!
En ik heb gehoord dat hier een fuif is....

:rofl:

Dat dat zo kan blijven hangen :lol:
SweetFirefly schreef:
29-06-2018 12:11
En toen er nog een reclame van Fa was met een topless dame die in het water dook (onvoorstelbaar vandaag de dag).
"Met de wilde frisheid van limoenen"!
Water koken voor de thee in een fluitketel in plaats van de waterkoker.
Met de hand afwassen in plaats van een vaatwasser.
Je restjes eten au bain marie opwarmen of in de oven/koekenpan in plaats van de magnetron.
De leesmap!
De vuilniszakken gewoon op ophaaldag op de stoep, geen kliko.
En natuurlijk de SRV die elke week langs kwam.
Alle reacties Link kopieren
De eerste supermarkt. En die had dan een lopende band bij de kassa. Man, dat was magic!
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
biol schreef:
29-06-2018 09:19
Maar idd ook met collega’s die beavis en butthead niet kennen of die me heel glazig aankeken toen ik riep: daahaaag ik ben van de Duyvis!
:HA:

Dat heb ik ook vaak! Dat ik moet vragen; "Oh, jij kent die reclame niet..?"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven