Ik word oud....

29-06-2018 07:59 420 berichten
De laatste tijd komt steeds vaker het besef: ik word oud. :whistle: Nog niet super-oud ofzo, maar het valt me steeds vaker op dat jong-volwassenen de dingen die ik vroeger keek of kende niet meer kennen of op een heel andere manier hebben beleefd.... Wie herkent dit?

Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent

Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt? :bonk:
En als je normale, vanzelfsprekende dingen uit je jeugd ineens in een museum ziet staan. En dan aan je kinderen moet uitleggen dat dat dingen 'van vroeger' zijn.
SweetFirefly schreef:
29-06-2018 12:11
Vroeger.... toen een Twix nog Raider heette en Oil of Olay nu Oil of Ulaz en Elvive nog Elseve was en Jackytoetjes nog Jollytoetjes. (Al bestaan die laatste geloof ik ook niet meer.)

En toen er nog een reclame van Fa was met een topless dame die in het water dook (onvoorstelbaar vandaag de dag). Die dame is vandaag de dag trouwens al jaren getrouwd met George McCrae, de zanger van Rock your baby.
(Woman, take me in your arms, rock your baby......) Nog steeds een lekker nummer.
Zalig! Jollytoetjes in van die lange bekers, ik heb nog één speciale lange plastic lepel daar van. Antiek plastic ;-D
Ik merk het aan al die standaard dingen die iedereen wel zal herkennen (jonge mensen die bepaalde tv-programma's niet meer kennen. Laatst maakte ik een grapje over de mini playbackshow, die persoon van begin 20 had geen flauw idee waar ik het over had).

Wat ik vooral een rare gewaarwording vind nu ik ouder word (tegen de 30), is dat ik duidelijk een generatie onder me krijg. Als je zelf jong bent heb je dat niet, dan is iedereen ouder dan jij en ben jij bezig met alles wat nieuw en jong is.

Ik weet niet of het erbij hoort, maar ik vind die hele generatie onder me en alles wat ze doen maar niks :D
Ik werd net raar aangekeken dat ik geen telefoon mee had. Dat moest je bij je hebben in deze tijd.
Toen voelde ik mij heel oud, heb het altijd wel zonder gered, ik laat hem vaker thuis liggen.
RégineFilange schreef:
29-06-2018 12:31
Ik merk het aan al die standaard dingen die iedereen wel zal herkennen (jonge mensen die bepaalde tv-programma's niet meer kennen. Laatst maakte ik een grapje over de mini playbackshow, die persoon van begin 20 had geen flauw idee waar ik het over had).

Wat ik vooral een rare gewaarwording vind nu ik ouder word (tegen de 30), is dat ik duidelijk een generatie onder me krijg. Als je zelf jong bent heb je dat niet, dan is iedereen ouder dan jij en ben jij bezig met alles wat nieuw en jong is.

Ik weet niet of het erbij hoort, maar ik vind die hele generatie onder me en alles wat ze doen maar niks :D

Ja! Dat heb ik dus exact hetzelfde. Opeens heb je een hele generatie mensen onder je zitten. Zo raar!!
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
29-06-2018 08:40
Ik ook hoor.

En ik zeg Oosterhof ipv Alexandrium :biggrin:

En soms, heel soms, reken ik nog om naar guldens O_O
Oooh ja tuurlijk Oosterhof dat wordt nooit Alexandrium vrees ik....
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik kon vroeger nog wel smakelijk lachen met Carlo en Irene met Pittige tijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 2 keer gehad.

Toen ik werkte in een ggz instelling voor jongeren en die ineens de muziek harder zette voor mij en zeiden:
"IBI dit was toch van jouw tijd?" Ik was in shock.

Toen ik mijn hand uitstak tijdens het fietsen en de dochter van een vriendin van mij zei:
"Alleen oude mensen steken hun hand uit". uuuuh.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
snorriemorrie schreef:
29-06-2018 12:33
Ja! Dat heb ik dus exact hetzelfde. Opeens heb je een hele generatie mensen onder je zitten. Zo raar!!

En dan zijn er mensen geboren in 1999 ofzo, die zijn in mijn hoofd nog steeds 3. Maar die mensen zijn 19 en gaan nu studeren. Hebben vaak al een rijbewijs gehaald!! (Heb ik zelf nog niet, dus is dan extra weird).
Toen we het over films hadden en ik vroeg of die persoon Harry Potter niet kende🤤
Anyco schreef:
29-06-2018 12:22
Met de hand afwassen in plaats van een vaatwasser.
Dit doe ik nog steeds... En mijn moeder ook.
Doetje89 schreef:
29-06-2018 12:38
Toen we het over films hadden en ik vroeg of die persoon Harry Potter niet kende🤤
Dan leef je denk ik wel een beetje onder een steen. Of minder kort door de bocht, geen interesse. De populariteit is wel afgenomen, maar nog steeds hele hordes fans en mensen die de films/boeken wel leuk vinden, zonder 'fan' te zijn. Al zijn die eerste misschien eerder fans van de boeken dan van de films, maar dat weet ik niet zeker.

Ben naar de Harry Potter tentoonstelling geweest, je kon over de koppen lopen. En van jong tot oud en van Slytherin tot Gryffindor ;-) En de meest recente tentoonstelling in The British Library liep ook als een tierelier.
Lily1504 schreef:
29-06-2018 13:09
Dan leef je denk ik wel een beetje onder een steen. Of minder kort door de bocht, geen interesse.

Dat vind ik sowieso wel gelden voor al die dingen die de jeugd van nu niet kent. Dat iets niet nú hip is wil niet zeggen dat je het per definitie niet kent. Ik ken ook zat dingen uit mijn ouders tijd, maar dan zal ik wel weer raar zijn. :P
RégineFilange schreef:
29-06-2018 13:19
Dat vind ik sowieso wel gelden voor al die dingen die de jeugd van nu niet kent. Dat iets niet nú hip is wil niet zeggen dat je het per definitie niet kent. Ik ken ook zat dingen uit mijn ouders tijd, maar dan zal ik wel weer raar zijn. :P
Heb je helemaal gelijk in. Ik ken ook veel uit de tijd van mijn ouders, vooral muziek en films, maar ook veel gebeurtenissen en achtergronden. Maar dat heeft inderdaad met interesse en nieuwsgierigheid te maken.

Maar dan nog... het geval Harry Potter... Er loopt een toneelstuk, er is nog niet zo lang geleden een nieuw boek uitgebracht (beide overigens The Cursed Child), er worden nog altijd nieuwe films uitgebracht, al draaien die niet om Harry Potter, maar wel die wereld.. Dus daar gaat iets anders 'mis' denk ik, want tot op zekere hoogte best actueel.
Alle reacties Link kopieren
Toen m'n broertje tegen me zei :Dit komt echt uit jouw tijd hé?
MonicaG schreef:
29-06-2018 12:15
Hoe zou het eigenlijk nog zijn met het gat in de ozonlaag en de zure regen?

Daar hoor ik al jaren niks meer over?
Of ik vroeger wat minder haarlak wilde spuiten want van haarlak kwam er een gat in de ozonlaag...
Maar dan bleef mijn kuif niet mooi omhoog staan :'(

Zoon zat pas te mopperen dat hij geen spelletje kon downloaden op zijn telefoon en toen heb ik hem verteld dat als ik vroeger een spelletje op de computer wilde spelen, ik eerst een boekwerk van 50 bladzijden met regels codes moest intypen.
En als je dan klaar was en ergens onderweg een tikfout had gemaakt dat je weer opnieuw kon beginnen omdat je spelletje het dan niet deed.
Oh en ik luister al 5 dagen naar de foute Top 500 op de radio en ik kan ieder liedje meezingen, dan ben je pas echt oud !
Lily1504 schreef:
29-06-2018 13:22
Heb je helemaal gelijk in. Ik ken ook veel uit de tijd van mijn ouders, vooral muziek en films, maar ook veel gebeurtenissen en achtergronden. Maar dat heeft inderdaad met interesse en nieuwsgierigheid te maken.

Maar dan nog... het geval Harry Potter... Er loopt een toneelstuk, er is nog niet zo lang geleden een nieuw boek uitgebracht (beide overigens The Cursed Child), er worden nog altijd nieuwe films uitgebracht, al draaien die niet om Harry Potter, maar wel die wereld.. Dus daar gaat iets anders 'mis' denk ik, want tot op zekere hoogte best actueel.
Wat te denken van de megapopulaire Harry Potter attracties in de Universal parken!
Alle reacties Link kopieren
Laatst was ik met mijn moeder en zus op stap in de auto. Onderweg zongen mijn zus en ik luidkeels de Bohemian Rhapsody, die hebben we vroeger bij ons thuis grijs gedraaid. Onze moeder herkende het niet en had er nog nooit van gehoord zwi ze... (nee, mijn moeder is niet dement).
Love is the meaning of life
Ik ben de oudste generatie en dus als eerste aan de beurt voor een zesplankenwoning. Is een vreemde gewaarwording, daar ik nog maar 56 ben.
Cateautje schreef:
29-06-2018 15:09
Ik ben de oudste generatie en dus als eerste aan de beurt voor een zesplankenwoning. Is een vreemde gewaarwording, daar ik nog maar 56 ben.
Ik kon ook aan een senioren woning komen.
8102 schreef:
29-06-2018 15:11
Ik kon ook aan een senioren woning komen.
Ja, dat kan ik ook. Erg hè? Zie me al zitten tussen de oude wijven. :-D

Zat een tijdje geleden een reportage te lezen over de 50+ beurs, volgens de organisatoren ben je dan ook al klaar om de aarde te verlaten.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 15:15
27.24% gewijzigd
Cateautje schreef:
29-06-2018 15:14
Ja, dat kan ik ook. Erg hè? Zie me al zitten tussen de oude wijven. :-D
Nou als poezenvrouwtje pas je er wel netjes bij :cat: Kat op schoot en aaien achter de geraniums.
Cateautje schreef:
29-06-2018 15:14
Ja, dat kan ik ook. Erg hè? Zie me al zitten tussen de oude wijven. :-D

Zat een tijdje geleden een reportage te lezen over de 50+ beurs, volgens de organisatoren ben je dan ook al klaar om de aarde te verlaten.
Ik zag laatst een kreet hier voorbij gaan dat je mensen boven de 50 geen kadootjes moest geven maar herinneringen samen moest maken.
Geef mij maar een kadootje.
8102 schreef:
29-06-2018 15:14
Nou als poezenvrouwtje pas je er wel netjes bij :cat: Kat op schoot en aaien achter de geraniums.
Hou op, schei uit. Dat ik combi met mijn stijve heupen kan ik infiltreren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven