Jacuzzi
maandag 27 oktober 2008 om 22:54
Wij willen graag een jacuzzi kopen. Ik heb al veel informatie op internet gevonden, maar zou graag van jullie willen horen wat zoiets nu juist verbruikt. Ik weet ook wel dat het er vanaf hangt hoe "degelijk" je jacuzzi is, hoe goed hij geïsoleerd is, waar dat je hem zet, welke ondergrond hij heeft enz, enz ... Maar zou toch graag van diegene, die ééntje hebben, willen weten hoeveel een jacuzzi nu juist verbruikt . . . Weet ook al dat het niet voor niks zal zijn
Alvast bedankt voor de reacties!
Alvast bedankt voor de reacties!

maandag 27 oktober 2008 om 23:12
Ik weet niet hoeveel ie verbruikt maar ik weet wel dat ie veel herrie maakt, ook de dure.
De jacuzziboer zal je kunnen vertellen hoeveel zo'n ding verbruikt.
Voor het milieu hoef je het niet te doen, en als je je zorgen maakt om je energierekening dan kun je je geld beter aan iets anders besteden dan aan een jacuzzi lijkt me.
Sorry, ben alleen enthausiast over jaccuzi's die op plaatsen staan waarbij iedereen zelf mag kiezen of ie er bij in de buurt is of niet. Wellness centra enzo.
De jacuzziboer zal je kunnen vertellen hoeveel zo'n ding verbruikt.
Voor het milieu hoef je het niet te doen, en als je je zorgen maakt om je energierekening dan kun je je geld beter aan iets anders besteden dan aan een jacuzzi lijkt me.
Sorry, ben alleen enthausiast over jaccuzi's die op plaatsen staan waarbij iedereen zelf mag kiezen of ie er bij in de buurt is of niet. Wellness centra enzo.
dinsdag 28 oktober 2008 om 15:26

dinsdag 28 oktober 2008 om 22:30
Ja, die hottub lijkt me ook wel wat, vuurkorfen en badderen tegelijkertijd. Lijkt me heerlijk voor zo'n vijf minuten....daarna moet je met je blote kont de kou in om een blok op het vuur te gooien. Maar al met al denk ik dat ik dat er toch wel voor over zou hebben eigenlijk.
Ik ken wel wat mensen met een jacuzzi (indoor en outdoor), vandaar dat ik ook weet over de takkeherrie. Ik ken er maar eentje die het ding nog steeds vaak gebruikt (indoor). Niet alleen vanwege de herrie, maar ook vanwege het schoonmaakgedoe (bij outdoor dan, bij de indoorversie is dat niet zo'n issue geloof ik).
En voordat het water warm is......dan heb je je kleren al weer aan en is de prosecco al op.
Ik ken wel wat mensen met een jacuzzi (indoor en outdoor), vandaar dat ik ook weet over de takkeherrie. Ik ken er maar eentje die het ding nog steeds vaak gebruikt (indoor). Niet alleen vanwege de herrie, maar ook vanwege het schoonmaakgedoe (bij outdoor dan, bij de indoorversie is dat niet zo'n issue geloof ik).
En voordat het water warm is......dan heb je je kleren al weer aan en is de prosecco al op.
dinsdag 28 oktober 2008 om 23:14
Heb zelf sinds 2 jaar een Hot Tub in de tuin maarf dan woon ik in de States.
De afmetingen zijn 2,4 x 2,4meter.
Je hebt een betonvloer nodig van 10 cm dik om verzaking te verkomen. Er gaat namelijk makkelijk zo'n 4000 liter in het kreng.
Dan de electra, je moet al snel een 50A -220 Volt aansluiting hebben. Handig als je zelf electrician bent.
Je hebt diverse standen op de tub zitten, als wij hem niet gebruiken staat het op economic en een 4 tal graden lager. Zodra wij er in willen zet ik het een uur van te voren op de normale stand. Dit scheelt behoorlijk wat energie per maand.
Wij betaalde bij de Costco toen die tijd 4400 dollar voor echer er zit een wereld van verschil tussen de tubs. Die van ons maakt inderdaad meer lawaai dan de 10000 dollar tubs.
De afmetingen zijn 2,4 x 2,4meter.
Je hebt een betonvloer nodig van 10 cm dik om verzaking te verkomen. Er gaat namelijk makkelijk zo'n 4000 liter in het kreng.
Dan de electra, je moet al snel een 50A -220 Volt aansluiting hebben. Handig als je zelf electrician bent.
Je hebt diverse standen op de tub zitten, als wij hem niet gebruiken staat het op economic en een 4 tal graden lager. Zodra wij er in willen zet ik het een uur van te voren op de normale stand. Dit scheelt behoorlijk wat energie per maand.
Wij betaalde bij de Costco toen die tijd 4400 dollar voor echer er zit een wereld van verschil tussen de tubs. Die van ons maakt inderdaad meer lawaai dan de 10000 dollar tubs.

woensdag 29 oktober 2008 om 01:03
Het water moet regelmatig ververst en schoongehouden worden. Na een paar dagen is het al een stinkende bacteriebrij namelijk, dat heb ik zelf wel eens gezien in hotels.
Ik weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat maar ik heb een vriend met een binnenzwembad en familieleden met een buitenzwembad (niet in NL) en zij klagen er regelmatig over.
Maar misschien valt het wel mee hoor. Ik zou er wel even naar vragen bij de dealer.
Trouwens de mensen die ik ken met een jaccuzi hebben niet zozeer zelf last van het lawaai (ook wel een beetje) maar maken zich tijdens het baderen vaak veel zorgen over hetgeen ze de buren aandoen. Maar als je in de joeeseee woont dan zitten je buren je misschien niet zo op je lip als in NL doorgaans het geval is.
Ik weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat maar ik heb een vriend met een binnenzwembad en familieleden met een buitenzwembad (niet in NL) en zij klagen er regelmatig over.
Maar misschien valt het wel mee hoor. Ik zou er wel even naar vragen bij de dealer.
Trouwens de mensen die ik ken met een jaccuzi hebben niet zozeer zelf last van het lawaai (ook wel een beetje) maar maken zich tijdens het baderen vaak veel zorgen over hetgeen ze de buren aandoen. Maar als je in de joeeseee woont dan zitten je buren je misschien niet zo op je lip als in NL doorgaans het geval is.
woensdag 29 oktober 2008 om 08:38
Haha VI43inder . . . sorry maar wat is joeeseee?
Wat je schrijft van stinkende bacteriebrei, kan ik mij dat idd voorstellen in hotels! Waar Jan en alleman in gaat en God weet wat ze daar allemaal in doen.... Zo kwam ik ook eens in een hotel een groen drijvend goedje tegen in de jacuzzi, wist niet hoe snel ik eruit moest zijn Maar in je eigen jacuzzi, als je proper, hygiënisch bent, denk ik toch wel dat dat zal meevallen!!
Het lawaai is hier geen probleem.
Wat je schrijft van stinkende bacteriebrei, kan ik mij dat idd voorstellen in hotels! Waar Jan en alleman in gaat en God weet wat ze daar allemaal in doen.... Zo kwam ik ook eens in een hotel een groen drijvend goedje tegen in de jacuzzi, wist niet hoe snel ik eruit moest zijn Maar in je eigen jacuzzi, als je proper, hygiënisch bent, denk ik toch wel dat dat zal meevallen!!
Het lawaai is hier geen probleem.
donderdag 30 oktober 2008 om 10:09
Ik kon kiezen uit en Jacuzzi en een hot tub.
Hot tub gekozen dus. Hij heeft een doornsnee van 2 mtr.en er gaat
3000 ltr water in. In 2 uurtjes tijd stook je het
water op tot zo'n 40 graden. Er zit een kachel
in die op haardhout brandt. Hij staat op een
flonder die daaronder verstevigd is met grindtegels,
dus geen lading beton eronder. Hij moet ook wel
op iets van een flonder staan voor de luchtcirculatie
onder de tub (rotten).
Als je hout bij de hand houdt hoef je er niet uit om
hout te halen en zoveel heb je ook niet nodig
als het water eenmaal op temp. is.
Verder hebben we in het water een chloortablet in een
bakje die je dichtdraait (wel met openingen natuurlijk.
Het water ververs je 1 x in de 3 maanden.
Ik heb niet gekozen voor een jacuzzi om t lawaai,
kunststof, energieverbruik en de chloorstank.
Hot tub gekozen dus. Hij heeft een doornsnee van 2 mtr.en er gaat
3000 ltr water in. In 2 uurtjes tijd stook je het
water op tot zo'n 40 graden. Er zit een kachel
in die op haardhout brandt. Hij staat op een
flonder die daaronder verstevigd is met grindtegels,
dus geen lading beton eronder. Hij moet ook wel
op iets van een flonder staan voor de luchtcirculatie
onder de tub (rotten).
Als je hout bij de hand houdt hoef je er niet uit om
hout te halen en zoveel heb je ook niet nodig
als het water eenmaal op temp. is.
Verder hebben we in het water een chloortablet in een
bakje die je dichtdraait (wel met openingen natuurlijk.
Het water ververs je 1 x in de 3 maanden.
Ik heb niet gekozen voor een jacuzzi om t lawaai,
kunststof, energieverbruik en de chloorstank.
zaterdag 2 juli 2011 om 07:56
Beste Helene69,
Het schoonhouden van een jacuzzi is vrij eenvoudig. Eens per week dien je het filter onder de kraan schoon te maken en een chloorpilletje aan het water toe te voegen. Het water in de spa/jacuzzi dien je 2 tot 3 maal per jaar te vervangen. Dit alles ligt natuurlijk aan het verbruik.
Bij verbruik moet u denken aan zo'n 1 a 2 euro per dag.
Een jacuzzi is gevuld natuurlijk erg zwaar. Maar denk eraan dat het over een vlak verdeeld is, de ondergrond dient stevig te zijn, maar niet perse geheid of iets dergelijks. Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben. Kijk eens rond op onze website: 'Mijn Terras.nl - Spa, jacuzzi en andere terrasartikelen'.
Met vriendelijke groet,
Jorran, Mijn Terras
Het schoonhouden van een jacuzzi is vrij eenvoudig. Eens per week dien je het filter onder de kraan schoon te maken en een chloorpilletje aan het water toe te voegen. Het water in de spa/jacuzzi dien je 2 tot 3 maal per jaar te vervangen. Dit alles ligt natuurlijk aan het verbruik.
Bij verbruik moet u denken aan zo'n 1 a 2 euro per dag.
Een jacuzzi is gevuld natuurlijk erg zwaar. Maar denk eraan dat het over een vlak verdeeld is, de ondergrond dient stevig te zijn, maar niet perse geheid of iets dergelijks. Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben. Kijk eens rond op onze website: 'Mijn Terras.nl - Spa, jacuzzi en andere terrasartikelen'.
Met vriendelijke groet,
Jorran, Mijn Terras